Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1572759 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #30 : 16.11.05 - klo: 23.10 »
Akkutekniikka kehittyy, nyt on päästy LiIon kennoilla 100C hetkelliseen purkuvirtaan ja 80C jatkuvaan.
Akun latauskin kestää vain 5min!
http://www.a123systems.com/html/technology.html#

Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #31 : 17.11.05 - klo: 01.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Akkutekniikka kehittyy, nyt on päästy LiIon kennoilla 100C hetkelliseen purkuvirtaan ja 80C jatkuvaan.
Akun latauskin kestää vain 5min!


Eikös lennokit.netissä ollut joskus taannoin juttelua jostain LiPo-akusta, jonka pystyis lataan huoletta jopa minuutissa? Vai pettääkö muisti? Millaisia purkuvirtoja sille sitten lupasivat, niin sitä en muista...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #32 : 17.11.05 - klo: 02.26 »
:roll: Muistin sitte väärin. Mutta eipä 6 minuuttikaan mitenkään hullumpi latausaika olis... http://lennokit.net/viewtopic.php?t=9154&highlight=lipo :wink: (selaa aukeavaa sivua hieman alaspäin...)
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #33 : 24.11.05 - klo: 23.22 »
Tänään saapuivat Saksasta tilaamani LIPO-akut ja laturi. Yllätys oli melkoinen kun KOKAM 3200 (7.4V 3.2Ah) sijasta paketissa olikin Graupner 3200 (7.4V 3.2Ah) akkuja? Tietääkö joku ovatko saman tehtaan tuotteita vai onko sattunut jokin virhe?
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #34 : 25.11.05 - klo: 12.35 »
Graupner on kai nykyisellään myös tukkuri, joka laittaa oman nimensä vähän kaikkiin tuotteisiin... Tämä siis yksi vaihtehto.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #35 : 25.11.05 - klo: 13.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Danger"
Tänään saapuivat Saksasta tilaamani LIPO-akut ja laturi. Yllätys oli melkoinen kun KOKAM 3200 (7.4V 3.2Ah) sijasta paketissa olikin Graupner 3200 (7.4V 3.2Ah) akkuja? Tietääkö joku ovatko saman tehtaan tuotteita vai onko sattunut jokin virhe?

Todennäköiseti vain tarrat on Grupnerin, se kun ei valmista kennoja itse.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Danger

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #36 : 25.11.05 - klo: 14.14 »
Nopeasti vastasivat Saksasta:

"The Graupner-Lipoly is an original Kokam-Lipoly and is only labled for Graupner."


Eli samaa tavaraa. Samassa satsissa sain myös Simprop Intelli Control V3.1 laturin saksan kielisellä manuaalilla. Löytyisiköhän joltakulta manuaali vaikka englanniksi?


Edit:
3 version manuaali löytyy:
http://www.svensktmodellflyg.se/download/manual/Manual_IntelliControl_V3_030311.PDF
- Savage brushless. RC18T brushless.

Poissa matöör

  • Jäsen
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #37 : 27.02.06 - klo: 08.42 »
Eli minua kiinnostaisi hommata lipot ihan auto käyttöön ja olen miettinyt tälläisiä
kaksi kappaletta rinnan eli miten näitä voi tasaladata ja ylipäätään kuin tietää että kennot ovat tyhjät? Ja riittäkö tuo 72A jatkuvaa ja 108 hetkellinen kuin hyvin auto käyttöön? Ja jos vain haluatte voitte opastaa tarkemminkin :lol: Ja alle kirjoituksesta näkee mosan.
Stampede LMT Basic 4200

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #38 : 27.02.06 - klo: 09.02 »
Lainaus käyttäjältä: "matöör"
Eli minua kiinnostaisi hommata lipot ihan auto käyttöön ja olen miettinyt tälläisiä
kaksi kappaletta rinnan eli miten näitä voi tasaladata ja ylipäätään kuin tietää että kennot ovat tyhjät? Ja riittäkö tuo 72A jatkuvaa ja 108 hetkellinen kuin hyvin auto käyttöön? Ja jos vain haluatte voitte opastaa tarkemminkin :lol: Ja alle kirjoituksesta näkee mosan.

Tuossa akussa on valmiina tasalataus liitin, akun ohjeesta varmaan selviää sen kytkentä ja käyttö (Tasalatauksessa siis).
Itse olen huomannut etä autokäytässä huomaa akun kyllä tyhjenemisen riittävän hyvin ilman katkaisuakin, heti kun kulku "hyytyy" lopeta ajaminen (Akun hyytymisen jälkeen ei sillä muutenkaan kituuttelisis kuin minuutin korkeintaan).
Tasalataushan suoritetaan vain latauksen jälkeen lataamalla tyhjimmät kennot tuohon 4.2v tasoon, eli tuossa akussa on kolme kennoa joista kaksi ladataan jos on tarvis (Siihen tuota "ylimääräistä" tasalatausliitintä tarvitaan)....
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa matöör

  • Jäsen
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #39 : 27.02.06 - klo: 09.41 »
Joo kiitti nopeasta vastauksesta ja täytyy tilailla akut ja laturi kun saan tässä rahaa lisää lähiaikoina.
Stampede LMT Basic 4200

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #40 : 27.02.06 - klo: 15.08 »
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #41 : 27.02.06 - klo: 16.30 »
Aion itseasiassa ostaa tuollaisen kun on rahaa :)
- Tapsa

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #42 : 27.02.06 - klo: 18.42 »
Lainaus käyttäjältä: "nihel"
Kelpaisiko herroille tämä: http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=162

No huhhu :shock: Olis aika hiano, mutta krossikisoissa ei varmaan
saa vielä käyttää???
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #43 : 05.03.06 - klo: 14.05 »
Kumpaa näistä latureista suosittelette mulle LiPo akuille, ja muillekkin akuille, esim. NiMH: Duratrax ICE, Robitronic Overloader :?: Mitä muita kilpailukykyisiä latureita on hintaan 100-200e, joissa on hyvät ominaisuudet :?: Missä latureissa on monipuolisimmat ominaisuudet tohon hintaan?
- Tapsa

rc-juhis

  • Vieras
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #44 : 05.03.06 - klo: 15.12 »
Robitronic Overloader Kyllä tossa varmaan on ihan hyvät ominaisuudet.
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_catalog.php?c=30

Muutenhan tuo laturi on samanlainen kuin Duratrax ICE, mutta overladessa on 10A suurempi purku.En ole ihan 100% varma.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #45 : 05.03.06 - klo: 18.04 »
Joo, eli taidan päätyä RClinen Swallowiin, siinä on hyvä hinta/laatusuhde :)
- Tapsa

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #46 : 06.03.06 - klo: 16.33 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-juhis"
Muutenhan tuo laturi on samanlainen kuin Duratrax ICE, mutta overladessa on 10A suurempi purku.En ole ihan 100% varma.


Peräti 19A suurempi, ICE:ssä ei oo kuin 1A maksimi purkuvirta... http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/sj/sj_tuotesivut/2591.htm
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #47 : 06.03.06 - klo: 16.35 »
Niin eikös toi laturi ole hyvä?
- Tapsa

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #48 : 06.03.06 - klo: 16.36 »
I.C.E:ssä on 10A:n purkuvirta.

EDIT
Jos ei muuten uskota, niin:
http://www.duratrax.com/caraccys/dtxp4170.html

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #49 : 06.03.06 - klo: 16.37 »
Puhuin swallowista.
- Tapsa

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #50 : 06.03.06 - klo: 16.38 »
Korjasin vaan tompan virheellisen väittämän.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #51 : 06.03.06 - klo: 16.39 »
Ok.
- Tapsa

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #52 : 06.03.06 - klo: 22.18 »
Kuinka kauan pitempään näillä lipoilla ajaa käytännössä verrattuna esim. kunnossa oleviin 3300 kennoihin?(Samavälitys, renkaat, rata etc.)? Alkaa meinaan akuilla oleen vähän liikaa hintaa mielestäni, vai saako näitä jostain halvemmalla??

-the_man-

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #53 : 06.03.06 - klo: 22.44 »
Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Kuinka kauan pitempään näillä lipoilla ajaa käytännössä verrattuna esim. kunnossa oleviin 3300 kennoihin?(Samavälitys, renkaat, rata etc.)? Alkaa meinaan akuilla oleen vähän liikaa hintaa mielestäni, vai saako näitä jostain halvemmalla??

-the_man-


Ei varmaan suoraa vertausta voi tehdä, erot tulee varsinkin silloin esille kun liikutaan kennojen antamien virtojen äärirajoilla.
Välttämättä esim 19 lankaisella koneella eroa ei pahemmin synny, eri asia jos kennoista pitää saada jatkuvaa esim 50A.....
Koska itsekkään en mitään järjellistä selitystä tuolle keksi, on sen pakko johtua NiMh kennojen kuumeneimsesta ja sitä kautta kapasiteetin "harakoille haihtumisesta", eihän se lämpökään tyhjästä synny.....
Kaikkiin akkutyyppeihin tuntuu pätevän sama viisaus, halvalla ei hyvää saa.....
Yksi esimerkki on kun minulla oli 7000mAh LiPo pakka, sillä ajoi Lehnerin 3100 Basic koneella (40A jatkuvaa) normaalia "pihasudittelua" 40min-45min, eikä mitään hiljaista köröttelyä...
Tämän on nähnyt myös pari tämän foorumin käyttäjääkin, ;)
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #54 : 07.03.06 - klo: 18.19 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Korjasin vaan tompan virheellisen väittämän.


Juu, siis tuli pieni moka itselle. Sekoitin ICE:n ja Shallow Advansen keskenään. :oops: Icessä on toki 10a purku, ihan kuten edellä mainittu
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
LiPo vs NiMH
« Vastaus #55 : 07.03.06 - klo: 18.38 »
tarkoitus on testata 1/10-autoihin tarkoitettua Peakin 4800mAh  LiPo -pakettia http://www.medasec.com/do?action=group&id=27 7-lankaisessa kisatouringissa ja verrata kiekka-aikoja ja ajoaikaa 3600-3700 kisa-akkuihin. purkukäppyrät otetaan ulos iCube-säätimestä, joten saadaan tarkka vertailutietoa asiasta.

laskennallisestihan ajoajan pitäisi lisääntyä noin 1,3-kertaiseksi samoilla vauhdeilla ja purkuvirroilla, mutta kuulopuheiden mukaan noilla akuilla ajaisi väh. kaksinkertaisen ajomäärän verrattuna 3700 NiMH -akkuihin. noh, asiaan tulee selvyys, kun saamme dataa ulos...

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #56 : 07.03.06 - klo: 19.29 »
Hienoa!

Juuri tämmöistä dataa mä haeskelinkin. Eli pidetään tutkat päällä ja odotellaan uutisia!

-the_man-

Poissa joni-suni

  • Jäsen
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #57 : 09.03.06 - klo: 18.33 »
mitkä lipot olisi hyviä/halpoja mamban harjattomalle :oops:

Poissa nihel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #58 : 11.03.06 - klo: 18.46 »
Tänään Ylistaron treeneissä testattiin Peakin 4800mAh LiPo akkua  http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=162 käytännössä.
Kuskina toimi Tatti joka voi tähän pistää kommenttia ja tarkempaa selvitystä millä kokoonpanolla ajettiin.
Koneena oli kuitenkin LRP:n uusin harjaton setti.

Akku latautui kaikessa rauhassa 1C virralla vajaan tunnin.
Tatti viilasi uudenkarhean T2:n keskibulkkia niin että saatiin lipo akku asennettu autoon.
Paketista tulikin niin tiukka että alusta ei päässyt taipumaan tasapainoisesti, josta Tatti sanoikin jälkeenpäin osuvasti että: auto käyttäytyi kuin Asso :mrgreen:

Vajaan 5 minuutin kohdalla kirittäjänä toiminut Late, jätti leikin kesken - akut taisi hyytyä :wink:
7 minuutin täyspainoisen ajon jälkeen Tatti hihkaisi että potkua on saman verran kuin alussa.
Yhteensä ajettiin 9 minuutin verran josta 8 min 35 sek oli hardcorea, eli täysillä.

Nyt voidaan viimeistään unohtaa puheet ettei näillä ajeta yhtään pidempään, sillä tää on nyt testattu.

Kuski totesi ajon jälkeen että tuossa kerkesi oikeastikin miettiä miten kannattaa ajaa mutkiin sisään.

Kertokoon Tatti tosiaan itsekin fiilikset LiPosta.
Tamiya TRF416|www.racingfactory.fi|HARM SX3 WC Edition|UltimateRacing|Muchmore

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #59 : 11.03.06 - klo: 18.52 »
Lipo testit ajettu Peakin akulla. Kovaa meni 7 lankasella reilu 7min, samaa läppiä koko ajan. Tehoa oli enempi kuin GP akuissa mutta samaa luokkaa kuin hyvissä IB akuissa. DAtaa tulee myöhemmin
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC