RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: niko545 - 26.12.05 - klo: 17.14
-
kummpi on parempi komenteja :?:
-
Siis mieti itse haluatkos krossi vai rata pelin. Tuskin kukaan täällä voi siitä antaa sinulle mitään vastausta.
Puolan itse krossi auton ostoa.
Jerzi
-
Jeeerzziiiii... Molemmat on ratapelejä...
-
Touringautojahan nuo on molemmat. Itselläni on M18 ja jonkin verran olen nähnyt HPI:n vastaavaa radalla. Eipä niissä kummempia eroja taida olla.
-
TSAISSE sentään, oletin että tuo oli se krossi peli xraystä. No sitten en sano mitään, laitetaan väsymmyksen piikkiin.
Jerzi :oops:
-
Eiköhän toi x-ray oo vähän parempi hpi.
-
Eiköhän toi x-ray oo vähän parempi hpi.
Mistä niin päättelet?
Kokemuksia kummastakaan?
-
Xray on keppivetoinen ja kaikissa kulmissa erillisjousitus suurinosa osista komposiittimuovia, ripustukset hoidettu kunnon pallonivelillä. Aidosti suunniteltu vain akkukäyttöä silmällä pitäen. Xray tuntui herkemmältä voimansiirron osalta.
HPI:ssa jäykkä taka-akseli johon ripustettu moottori ja tämä koko paketti sitten heiluu lasikuitulevyn varassa. Voimansiirto eteen toisessa laidassa kulkevan hihnan kautta. Etudiffi oli vaikea saada herkäksi, todella pieniä olivat rattaat. Osia oli alumiinisena, lasikuituisena (mustaa, muistuttaa erehdyttävästi hiilikuitua) sekä tietty muovisena. HPI tekee hienoimmat korit. HPI toimii myös ihan tavallisilla paristoilla. Halvempi
En tiedä sitten kumpi on parempi, taitaa olla makuasia.
-
Pitäisi rueta tuota microa laittamaan ajo kuntoon ja nyt pitäisi saada moottori. Löytyykö esim atalan tai jonkun muun suomalaisen nettikaupan sivuilta moottoria tuohon hpi microon? Entiseen koneeseen tulu jokin vika. Ikään kuin siellä koneen sisällä olisi jotain ylimääräistä kun ei kunnolla pyöri
-
Pitäisi rueta tuota microa laittamaan ajo kuntoon ja nyt pitäisi saada moottori. Löytyykö esim atalan tai jonkun muun suomalaisen nettikaupan sivuilta moottoria tuohon hpi microon? Entiseen koneeseen tulu jokin vika. Ikään kuin siellä koneen sisällä olisi jotain ylimääräistä kun ei kunnolla pyöri
Minkä kokoinen kone??
-
Pitäisi rueta tuota microa laittamaan ajo kuntoon ja nyt pitäisi saada moottori. Löytyykö esim atalan tai jonkun muun suomalaisen nettikaupan sivuilta moottoria tuohon hpi microon? Entiseen koneeseen tulu jokin vika. Ikään kuin siellä koneen sisällä olisi jotain ylimääräistä kun ei kunnolla pyöri
No ainakin Hobbylinnasta saa Microon moottoreita. Tuohon voisi sopia myös joku Mini-T tms moottori jossa olisi vähän enemmän potkua. Itse hankin Towerista Speed 300:n moottorin ja konversiosarjan. Nopeutta ja tehoa tuli melkoisesti lisää.
Olen kuullut suositteluja X-Raysta, mutta itselläni on vain Micro. Micron jousituksella ei ole asiaa asvalttiradalle, vaan vain tasaiselle sisäradalle. Hyvällä pidolla hiukan herkkä kippaamaan ja etudiffi hiukan vaikea säätää. Mulla ainakin huonolla pidolla spinnaa todella helposti (ehkä tuo 300-sarjalainen on vähän liian tehokas moottoriksi) Mutta hintaisekseen varsin mainio sisäauto.
-
Eikös siinnä ole 120 kone vakiona? Mitäs se muutto setti maksaapi? Paljonkos sulle tuli hintaa kun ostit sen 300 moottorin ja muutto setin?
-
Eikös siinnä ole 120 kone vakiona? Mitäs se muutto setti maksaapi? Paljonkos sulle tuli hintaa kun ostit sen 300 moottorin ja muutto setin?
En tiedä vakiokoneen numerosarjaa. Sen halkaisija on 20mm. Mini-T:n moottorin halkaisijan on 24mm ja 300:n siitä vielä jonkin verran suurempi.
Muuntosetti moottorin kanssa maksoi HL:n kautta ~20, mutta sitä ei näytä enää olevan Towerin valikoimassa. Team Orionin valmistama näyttää olevan, joskin aika paljon hintavampi. Eli tuote LXBKY9 Team Orion Big Block Micro RS4 Motor Set $24,99 eli HL:n kautta 1,3 x 24,99 eli 32,50€.
Tuollakin muunnossarjalla tarvii taka-akselin koteloa ohentaa reilun millin (dremell tuossa työssä kätevä) jos haluaa käyttää pientä pinionia.
-
Jos ostaa vaikka graupner speed 280 moottorin niin sattuuko se suoraan? ja toimiiko tuon nopeudensäätimen kanssa
-
Jos ostaa vaikka graupner speed 280 moottorin niin sattuuko se suoraan? ja toimiiko tuon nopeudensäätimen kanssa
Tuossahan ei ole nopeuden säädintä eikä muita sähköjä mukana.
Tuo 280 moottori ei sovi suoraan.
-
Niin siis minulla on nosram:in nopari. Kyllä se nyt alkoi taas tuo moottori toimimaan mutta vauhtia kaivattaisiin lisää
-
Ei siihen sopisi reedyn mini max?
se on tarkotettu 1/18 autoihin ja sopii ainakin asson truckeihin suoraan...
Jos pätäkkää löytyy ja 1/18 truckin kone sopii niin ei sitte muuta ku mambaa kehiin :)
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=25360&grpid=4306
Löytyy siihen hpi:ltäkin virikone ja ulkonäön mukaan sopis kyllä reedy ja mambakin :)
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=1065
-
Ei sovi reedy...Reedy MiniMax on ööö 370? kokonen..
Joku sanoi aikasemmin että olisi 120? kokonen vakiona...
-
reedy on kyllä 280
-
no ainakin tuo hpi:n virikone sopii
-
reedy on kyllä 280
Niinpäs onkin... :? Hyvä että korjasit...
-
Onk tääl ketään m18 omistajia? ois kiva kuulla kokemuksia
-
Onk tääl ketään m18 omistajia? ois kiva kuulla kokemuksia
No juu, oikeastaan noi molemmat on tallissa tälläkin hetkellä.
Itse oon jo sen verran vannoutunu fani, että Xray vetää ehdottomasti mun äänen!
Hpi:hin verrattuna parempaa (mielestäni) ainakin:
-herkempi voimansiirto
-erillisjousitus
-akun sijoitus (huomattavasti iisimpi vaihtaa)
+ laajempi viritys mahdollisuus...
Molemmilla on tullu ajeltua vain olohuoneessa, erot selviää vasta kun päästään väsään rataa..
Hpi:hin pultattiin muuten juuriki kiinni Atalasta hommattu 280 -sarjalainen kone, hintaa tais olla huikeet 7,6€. :mrgreen:
Tosin suoraan se ei siis istunut, mutta poranterää näyttämällä selvis..
-
herkempi voimansiirto pöydällä ei taida olla mikään yllätys, hihnassa on aina enemmän kitkaa ku kepissä, mutta entä ajossa?
Mul on toi toinen vielä viritetympi Micro jossa on leveempi hiilikuitualusta, laydown akut ja kuuladiffit edessä ja takana, se on kyllä pirun herkkä ja kova menijä verrattuna vakioon
-
Kuin kovaa noi suunnilleen menee, vakiona/viritettynä?
-
no paljonko sitä viritetään :mrgreen:
-
No laitetaan vaikka 6 kennoa ja joku reedyn mini-max tai orionin big block
-
no sun pitää ite kokeilla
-
Meillä on ollut M-18 autoja ajettavana kohta kaksivuotta ja auto kulkee kuin tourig 10 auto mattoradalla. Auton runkoja on laitettu seuraavasti:
1. Penguin racing hiilikuituinen alustasarja. Saa iskarit pysty asentoon. www.penguinrc.com
2. Motek racing hiilikuitinen alustasarja. Todella hyvä. www.motekracing.com
3. Alu vetarit edessä. Kuuladiffi takana ja vapaanavat edessä.
4. Sokerina pohjalla WWS-racing vanneadapterit ja vanteet ja solukumirenkaat. www.wws-racing.de.
5. Jäykempiä jousisarjoja.
6. WWS-racing 1/18 nesteiskarit yhdessä autossa. www.rc-tiger.com
Ajo-ominaisuudet:
Auto kulkee minne käsketään. Kurvissa erittäin hyvä pito.
-
Vihdoinkin arvokasta infoa, kiitos!
Mitä koneita, akkuja ja säätimiä ootte muuten käyttän?
-
Moottorit ovat olleet alkuaikoina 300 graupnerita lennokkikoneita.
Sit ostettiin muutama Venomin kone. Sit on Reedy max. Autot kulkee ihan kovaa kuudella kennolla mutta meillä on oma rata(35m pitkä ja 1.1m leveä kiinteä neulehuopamatto. Pääsuoran jälkeen kalistettu kurvi.). Niin on todettu että viidellä kennolla vauhti on sopiva noin kapealle radalle. Lisäksi on 120 neljöä mattoa mutta ei olla sillä isolla matolla paljon ajettu.
Akkuja mulla on irtokennoista tehtyjä pakettia. Akkuina on GP 1100 ja uudempia IB1200 nämä ovat parhampia akkuja. Olen rakentamassa akun mätseriini sopivaa jikiä jotta voin valikoida noita pikku akkuja.
Nopeuden säätimenä on ollut Novakin SPY mikrosäädin ja LRP Quotum sport. Mulla on jotain viripalikoita vielä jäljellä soittele 0400-943182 Matti.