Kirjoittaja Aihe: dB raja?  (Luettu 12309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
dB raja?
« : 07.02.05 - klo: 22.40 »
Tietääkö kukaan paljonko on laillinen melutasoraja kerrostaloissa/rivitaloissa/jne? Entä onko mitään rajaa ulkona? Eli siis voiko kytät antaa sakkoja jos popitus ylittää jonkun tietyn dB-rajan?

 :?

Poissa BoOsTeR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #1 : 07.02.05 - klo: 22.54 »
tuskin on mitään desibeli rajaa. Hiljaisuus on ainakin meidän taloyhtiössä klo 23:00-7:00
OS käy, kun käsketään
SC käy, jos käy

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
dB raja?
« Vastaus #2 : 08.02.05 - klo: 10.23 »
Mutta tarviiko sitä naapureita tarpeettomasti häiritä?

Jos olet jotain pippaloita pitämässä voit vaikka kohteliaasti ilmoittaa sinne naapurustoon että olet pitämässä bileitä ja vieraat on pihalla tai vähintäänkin älämölö on loppu siihen aikaan kun hiljaisuus tulee.

Ulkona mölyämisestä on jotain pykäliä kyllä noin asuinalueilla.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
dB raja?
« Vastaus #3 : 08.02.05 - klo: 13.39 »
Joskus kun olin vielä nuori ja hurja 8) ja tuli asuttua kerrospöpilässä niin kun laitoin kohteliaan ilmoituksen että vietetään synttäreitä ja pahoittelemme aiheuttamaamme häiriötä, plä plä...

Niin eikös heti kymmenen jälkee jo poliisit ollut ovella viralliseen tapaansa ilmoittamassa että asukkaat on ilmoittanu häiriöstä.

Toisella kertaa mitään rappuilmoituksia ei tehty ja eipä kuulunut poliisejakaan :wink:

http://www.kyttaajat.net/

No onneksi ei tartte enää ikinä koskaan asua kerros(talo)pöpilässä (vaikka ei koskaan saisi sanoa koskaan)  :wink:

Vaikka on siinä hyvät puolensakin, vai? :roll:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #4 : 11.02.05 - klo: 16.02 »
Ei minua toi naapureiden ''häiritseminen'' haittaa. Jos Vanhat papat ja mummot tamppaa mattoja viikonloppuisin minun huoneeni ikkunan vieressä klo 08:00 aamulla ja yöllä raapii lumilapiolla loskaa pois asvaltilta, niin eiköhän minullakin ole oikeus popitta ihan niin paljon kuin haluan, sillä itse kuitenkin ''häiritsen'' arkisin ja lauantaisin puolenpäivän jälkeen ja klo 21:00 väliltä.

Sen takia kysyin tätä, kun muutettiin tosiaan kerrostaloon ja entisessä kämpässä sai popittaa rauhassa melkein milloin vaan. Itse ja moni muukin kavereistani ei voi käsittää miksi se popitus häiritsee ihmisiä päiväsaikaan! Itseäni edellisen naapurin popitus ei ole koskaan häirinnyt.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
dB raja?
« Vastaus #5 : 11.02.05 - klo: 16.07 »
Musiikki on jees ja kivaa, mutta ihmisillä ei välttämättä ole sama musiikkimaku kun sulla. Onko kuulo päässyt huonontumaan jos pitää niin kovalla soittaa että naapuritkin häiriintyy?  :roll:

Ja kyllä, tää voi tulla yllätyksenä sulle, mutta siitä huolimatta että on päiväsaika, se voi ihan oikeesti häiritä jotain. Toiset käy töissä öisin, toisilla on lapsia, jotkut on ehkä kipeenä.. jne.

Ei se että hiljaisuus on kellonaikana jotain tarkoita sitä että ihan kiusallansa tarvitsisi vääntää sitä volaa kaakkoon päiväsaikaan.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #6 : 11.02.05 - klo: 16.56 »
Eikös jossain laissa tai jossain sanota että toiseen asuntoon ei saisi kuulua "häiritsevää" meteliä milloinkaan? Siitä voikin sitten kinata vaikka tuomiopäivään asti mikä on häiritsevää ja mikä ei.

Swifty, jos soitat tosiaan joka päivä sitä jumputusta puolesta päivästä iltaan, niin en yhtään ihmettele että se häiritsee muita.

Uni tossa mainitsikin muutamia häiriintyjiä, mutta miltä itestäsi tuntuisi jos itse haluisit katsoa vaikka telkkarista jotain ohjelmaa ja naapuri jumputtaa superhyperMEGAbassolla jotain surkeeta poppia niin ettet saa mitään selvää mitä telkusta kuuluu?

Suurin osa ihmisistä EI tykkää luukuttaa laitteistojaan ja silloin luukuttava naapuri häiritsee.

Swift, suosittelen että hankit kunnon kuulokkeet. Kuulokkeista on tupla hyöty, naapurit eivät häiriinny etkä sinä häiriinny naapureista vaikka nekin möykkäisivät 8)

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #7 : 11.02.05 - klo: 17.30 »
Kyllä se popitus muuten häiritsee myös päivällä. Itse kun ennen asuin rivarissa niin naapuri osti uudet poppi laitteet ja onessaan huudatti aina kun oli kotona. Olipa mukava tulla väsyneenä töistä kuuntelemaan p.... musaa ja vielä kun pieni poikani yritti nukkua.
Loppu se popitus siihen, kun näytin mun kohtuu suurilla laitteilla miten ikkunat helisee.
Tais kaveri huomata, ettei ole mukava kuunnella sitä poom! poom!
bassoa.

Viime kesänä ostin omakotitalon niin nyt saa jo vapaammin kuunnella.
Ps: En muuten ikinä palaa enää asumaan, kuin sillit purkissa eli rivariin/kerrostaloon.
Axial SCX 10 TR

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
dB raja?
« Vastaus #8 : 11.02.05 - klo: 21.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Scrap"
Eikös jossain laissa tai jossain sanota että toiseen asuntoon ei saisi kuulua "häiritsevää" meteliä milloinkaan? Siitä voikin sitten kinata vaikka tuomiopäivään asti mikä on häiritsevää ja mikä ei.


Minä en kirveelläkään muistanut oliko se laissa vai ei joten jätin tuon samaisen seikan mainitsematta. Sinänsä kyllä kai samantekevää kun eiköhän tuo jokaisen taloyhtiön järjestyssäännöissä taida olla aika vakiopykälä :)

Sinänsä kyllä, itse musiikin ystävänä, tuli tuossa mieleeni että jos sinun "poppikalustosta" lähtee yhtä kova ääni kuin - omia sanojasi lainatakseni - "vanhasta mattoja tamppaavasta mummosta", niin suosittelisin vahvasti poppikaluston päivittämistä...  :mrgreen:
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #9 : 11.02.05 - klo: 21.38 »
Vanhassa opiskelijakämpässä oli naapurin kanssa yleensä kunnon popituskilpailuja.. Koko rapussa ei asunut kuin muutama ihminen - kuudesta asunnosta kolmessa oli asutusta - ja kaikki olivat alle 25 vuotiaita opiskelijoita. Meno yleensä rauhoittui siinä yhdentoista jälkeen, joskus joku tuli kysymään että haittaako että pidetään bileet. Mitäpä siihen sanomaan kun omat viherkasvit heiluivat kaiuttimien tahdissa :)
Vähemmän se bassonjumputus häiritsi kuin aikaisemmassa kämpässä jatkuvasti kuulunut tappelun metakka.

Mutta tosiaan, muissa olosuhteissa kuin opiskelija-asuntoloissa suosittelisin kyllä elämään naapureita häiritsemättä. Kaiuttimistakin saa muutamalla helpolla niksillä sen basson eristettyä silleen ettei kaikki johda suoraan talon rakenteihin ja pattereiden kautta naapuriasuntoon. Hyvin suunnitellulla äänentoistolla saadaan kuuntelupisteeseen "infernaalinen metakka" ilman että äänet kuuluvat naapuriin asti.

Itse olen miltei koko ikäni asunut omakotitalossa, joten muuttaminen kerrostaloon pisti etsimään juuri näitä vaimennuskeinoja. Opiskelija-asuntolassa tosin pari kertaa pikemminkin siirrettiin subbari seinään kiinni kuin vaimenneltiin :D
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

  • Vieras
dB raja?
« Vastaus #10 : 11.02.05 - klo: 21.44 »
Heh heh olipa hauskaa luettavaa näin perjantai-illan iloksi  :D  :D

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #11 : 11.02.05 - klo: 22.26 »
Nyt taas vähän OT, mutta sormet syyhys niin paljon että oli pakko päästä kirjottaa.

Tuosta basson karkaamisesta naapurin asuntoon,siihen on monen moista keinoa vaikuttaa esim:
- hanki hyvä laatuinen subbanen (ei tarvii luukuttaa) soi hyvin ns. lähikenttään
- eristä subbanen lattiasta tai seinäpinnoista( mulla roikkuu ketjiulla katosta :D )
- yksinkertaisesti vähentämällä volyymia, yritetään muistaa että matalat äänet menee ohuista seinistä läpi jos on tarpeeks äänenpainetta.
Itse oon ammatiltani ääniteknikko/äänisuunnittelia niin on tullu aika kokonais valtaisesti opiskeltua toi "äänen" maailma.
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #12 : 11.02.05 - klo: 22.54 »
Mihinkäs ääniteknikko unohti piikit?
Soundin kannalta paras vaihtoehto.

Katosta roikuttaminen tietysti vaimentaa tehokkaasti, mutta jos on suuri elementti pienessä kotelossa niin se lähtee liikkumaan kovaa soitettaessa jolloin bassotoistosta tulee löysä.

Piikeillä tukevasti lattiaan niin ei pääse jumputus kulkeutumaan rakenteisiin ja saadaan tiukka ja erotteleva basso.

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #13 : 11.02.05 - klo: 23.03 »
No eipä noista piikeistä oo ollu mulle ainakaan kauheesti hyötyä kun ei ole eroa kotelon "kelluttamisesta" jos äänenpane karkaaliian korkeaksi, mutta sitten taas hyvä subbari mikä soi vähän pienimmilläkin tehoilla niin tuollaset eristys"piikit" on kyllä ihan hyvät. Katosta voi kyllä roikuttaa melkein mitä subbaria vaan, kunhan laitat sen elementti alas päin, ei tuu varmasti kotelon liikeistä hävikkiä sointi tarkkuuteen, ellei sitten kotelo ole liian köykänen.
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #14 : 12.02.05 - klo: 18.15 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"

Minä en kirveelläkään muistanut oliko se laissa vai ei joten jätin tuon samaisen seikan mainitsematta. Sinänsä kyllä kai samantekevää kun eiköhän tuo jokaisen taloyhtiön järjestyssäännöissä taida olla aika vakiopykälä :)

Sinänsä kyllä, itse musiikin ystävänä, tuli tuossa mieleeni että jos sinun "poppikalustosta" lähtee yhtä kova ääni kuin - omia sanojasi lainatakseni - "vanhasta mattoja tamppaavasta mummosta", niin suosittelisin vahvasti poppikaluston päivittämistä...  :mrgreen:


Meidän taloyhtiössä mikä tahansa metelöinti on sallittua klo. 06:00-22:00. Joo, no neljästä 15'' subista ei kylläkään lähde läheskään yhtä kova äänenpaine kuin tamppaavasta mummosta :wink: , mutta se ääni ei myöskään lähde lauantai-aamuuna, tai arkipäivänä yöllä, kun ihmiset haluaisivat nukkua.

Scrap: Kuulokkeet ovat minulla kyllä olemassa, mutta niille ei ole muuta käyttöä kuin yöllä pelatessa. Kuulokkeissa on katsos se huono puoli, että ne eivät toista niin hyvin matalia ääniä ja saundi ei ole lähelläkää niin muhkea. Ja suorituskykyisillä kaijuttimilla saa musiikkiin ja peleihin kokonaan uuden ulottuvuuden. Esim pelatessa: Kun granaatti räjähtää vieressä, niin sen tuntee kehossa todella voimakkaasti ja yleensä jopa pelästyy (Pelatessa tietenkin ylikorostettu alle 60hz taajuus). Musiikkia kuunnellessa taas musiikin bassot tuntuvat kehossa voimakkaasti ja se on vaikeaa selittää kuinka ''hienoa'' se on!  :roll:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #15 : 12.02.05 - klo: 18.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Swifty"

Kuulokkeissa on katsos se huono puoli, että ne eivät toista niin hyvin matalia ääniä ja saundi ei ole lähelläkää niin muhkea.


On olemassa ns. kuulokkeita, "kuulokkeita" ja _kuulokkeita_
---

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #16 : 12.02.05 - klo: 18.25 »
Mutta ne ovat silti kuulokkeita...

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #17 : 12.02.05 - klo: 18.27 »
Jos sulla on kunnon kuulokkeet eikä mitkään bilteman avoimet kuulokkeet, ni  kyllä niillä luulisi pärjäävän...
Mulla itellä on philipsin? langattomat suljetut kuulokkeet ja sennheiserin kuulokkeet...
Sennheiserit maksoi ~60€
Niihin Sennheisereihin saa varaosiakin...  :wink:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #18 : 12.02.05 - klo: 18.35 »
Lainaus käyttäjältä: "waltt"
Jos sulla on kunnon kuulokkeet eikä mitkään bilteman avoimet kuulokkeet, ni  kyllä niillä luulisi pärjäävän...
Mulla itellä on philipsin? langattomat suljetut kuulokkeet ja sennheiserin kuulokkeet...
Sennheiserit maksoi ~60€
Niihin Sennheisereihin saa varaosiakin...  :wink:


On mulla parikin noita ''suljettuja'' kuulokkeita, joissa koko korva jää sinne kuulokkeen sisälle. Mutta ette te nyt ihmiset voi väittää, että kuulokkeilla päästään samaan ulottuvuuteen, kuin kunnon poppikamoilla! Tai no tuntuuhan stanukonekkin kovalta niille, jotka eivät ole ajaneet esim 12 tai alle- lankaisilla koneilla... :wink:

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #19 : 13.02.05 - klo: 00.37 »
Austaan onneks omakotitalossa nii saa popittaa vapaasti.
Audio järjestelmänä toimii: 2x 6",  2x 8",  1x 10"
Eli ihan kiitettävästi noita lähtee ja korvatkin saa kipeiks jos tahtoo.
Bassoa pitää olla.  :wink:

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #20 : 13.02.05 - klo: 06.15 »
BAssoa pitää olla. olen aivan samaa mieltä...
se on vaan paha kun olohuoneen ja mun huoneen välillä on 1 seinä jossa ei eristeitä...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa BoOsTeR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #21 : 13.02.05 - klo: 11.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Swifty"
Mutta ette te nyt ihmiset voi väittää, että kuulokkeilla päästään samaan ulottuvuuteen, kuin kunnon poppikamoilla!


KYLLÄ voin ja väitänkin, tervetuloa kuuntelemaan mun Senheiser HD600 + Morgan amp. ja H/K CD-soitin. Näille saat hakea jo melkoiset kaiuttimet, jotta voit puhuakkaan samasta toistosta. Tosin tuo paketti maksaakin jo lähemmäs 1500€
OS käy, kun käsketään
SC käy, jos käy

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #22 : 13.02.05 - klo: 11.26 »
Ja kuulokkeesi äänenpaine tietysti tuntuu kehossa ja kaikki huonekalut/sohvat, joihin nojaat/istut tärähtelevät basson mukana? Joo, no sitten ovat kyllä melkoiset kuulokkeet! :wink:

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #23 : 13.02.05 - klo: 11.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Swifty"
Ja kuulokkeesi äänenpaine tietysti tuntuu kehossa ja kaikki huonekalut/sohvat, joihin nojaat/istut tärähtelevät basson mukana? Joo, no sitten ovat kyllä melkoiset kuulokkeet! :wink:


Booster taisi tarkoittaa äänentoistoa, eikä baari-tyylistä ylikorostettua bassonjytkettä joka pidemmän päälle tuottaa vain huonon olon.

huomaa että äänenlaatu on eri kuin äänenpaine.  :wink:

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #24 : 13.02.05 - klo: 11.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Swifty"
Scrap: Kuulokkeet ovat minulla kyllä olemassa, mutta niille ei ole muuta käyttöä kuin yöllä pelatessa. Kuulokkeissa on katsos se huono puoli, että ne eivät toista niin hyvin matalia ääniä ja saundi ei ole lähelläkää niin muhkea. Ja suorituskykyisillä kaijuttimilla saa musiikkiin ja peleihin kokonaan uuden ulottuvuuden. Esim pelatessa: Kun granaatti räjähtää vieressä, niin sen tuntee kehossa todella voimakkaasti ja yleensä jopa pelästyy (Pelatessa tietenkin ylikorostettu alle 60hz taajuus). Musiikkia kuunnellessa taas musiikin bassot tuntuvat kehossa voimakkaasti ja se on vaikeaa selittää kuinka ''hienoa'' se on!  :roll:

Jos haluat mahan pohjan värisevän, niin hanki Ostoskanavalta sellainen sähköjumppanytkytin ja virittele se kiinni poppikamoihisi.

Ihmisellä on vain kaksi korvaa, siis tavallisesti, eikä sillä ole loppujen lopuksi mitään merkitystä onko kaiuttimia 2 vai 10. Ihmisen aivot käsittelevät  kuulohermoista saatavan informaation ihan samoin tuleepa se musiikki kuulokkeista tai supergigahypermegapomputipom poppivehkeistä. Äänen suunnan aivot päättelevät siitä pienestä aikaerosta, joka syntyy äänilähteen ja kummankin korvan välimatkojen eroista. Tilavaikutelma saadaan kuulokkeilla iakaiseksi lähettämällä äänet hieman eri aikaan eri korville.

Saat kyll itsesi säpsähtämään, jos räjäytät sen "granaatin" (kokeile kranaattia) vieressäsi, niin että on volyymi-potikka kaakossa ja kuulokkeet tiukasti korvilla.

Minun vaivaisen kokemuksen mukaan oikeasti hyvillä äänentoistolaitteilla pystyy kuuntelemaan musiikkia pienelläkin volyymilla ja nauttimaan silloinkin jykevästä bassotoistosta täysin siemauksin.

Jos se äänenpaine on se tärkein asia, niin kokeileppa läimäyttää itseäsi yht'aikaa molemmille korville avokämmenellä. Ja lujaa! Siitä ei paljoa äänenpaine enää kasva.

PS. On kyllä Swiftyllä otsaa! Valittaa nyt mattoja tamppaavista mummoista, kun itse möykkää päivittäin :roll: Kannattaisiko ehkä mennä nukkumaan klo 22, jotta sitten olisi pirteä kun mummo alkaa jo peräti kello 8 paukuttaa mattoja.

Edit: Taas nähdään miten jotkut ei osaa ajatella kuin omaa napaansa! Eipä voi sanoa muuta kuin: "Hyppää kaivoon!"

Poissa BoOsTeR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #25 : 13.02.05 - klo: 11.39 »
Lainaus käyttäjältä: "GolluB"
Lainaus käyttäjältä: "Swifty"
Ja kuulokkeesi äänenpaine tietysti tuntuu kehossa ja kaikki huonekalut/sohvat, joihin nojaat/istut tärähtelevät basson mukana? Joo, no sitten ovat kyllä melkoiset kuulokkeet! :wink:


Booster taisi tarkoittaa äänentoistoa, eikä baari-tyylistä ylikorostettua bassonjytkettä joka pidemmän päälle tuottaa vain huonon olon.

huomaa että äänenlaatu on eri kuin äänenpaine.  :wink:


Totta, äänenlaatu on se josta hifistit ja muut musiikin nauttijat kilpaileee. Siitä basson jytkeestä ja tärräämisestä en ole nähnyt muiden kilpailevan kuin niiden jannujen joilla on Adidas merrkiset verraarit jalassa, pilottitakki päällä ja Karjala lippis kenossa, eli lyhyesti AMIKSET.

Kait se johtuu sitten siitä tuo joidenkin passonjytkeen tarve, että aikoinaan on äidin rintaruokinta jäänyt vähälle ja nyt vanhemman iän komplikaationa on tarve äidin sydämen sykkeelle. Tämä ei muuten ollut vittuilua, vaan tutkimus jonka luin Hesarista ½-vuotta sitten.  :mrgreen:
OS käy, kun käsketään
SC käy, jos käy

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #26 : 13.02.05 - klo: 12.45 »
Voisitte muuten vähän aikaa miettiä, että olenko ainut ihminen maailmassa, joka tykkää kuunella musaa niin, että se menee kunnolla perille aivoihin ja kroppaan. Koskaan kaupungilla ette ole nähneet ja kuulleet jonkun auton, josta basso kuuluu ''aika'' hyvin ulos? Ette ole koskaan nähneet hi-fi kaupoissa myytävänä järeitä subeja/vahvistimia? Tämä kertoo sen, että hc-musiikinkuuntelussa on todellakin jotain hienoa. Ei 100% superyyber äänenlaatu ole kaikille tärkeintä (omat kamat eivät silti ole paskimmasta päästä).

Täytyy kyllä todeta kuitenkin teidän hifistien mieleen, että taitaa olla niin, että nuorempana äänenpaina ja vanhempana äänenlaatu...

Sitten vielä: En käy täällä mitään sotaa mummoja/pappoja vastaan.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #27 : 13.02.05 - klo: 13.44 »
Kompromissi: ostakaa esim. Ljudia:asta tai SP-Elektroniikasta semmoinen vahvistimeen kytkettävä tärinä kone! Siitä lähtee niin kovat tärinät että housut tippuu! Kun sen vielä pulttaa vaikka sohvaan kiinni.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #28 : 13.02.05 - klo: 14.12 »
Sellanen olis kyllä kätevä. Itekkin oon katellu sellasta mutta kun ei oo kunnon vahvarii ja rahaa niin ei voi hommata. :(

Poissa BoOsTeR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
dB raja?
« Vastaus #29 : 13.02.05 - klo: 14.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Kompromissi: ostakaa esim. Ljudia:asta tai SP-Elektroniikasta semmoinen vahvistimeen kytkettävä tärinä kone! Siitä lähtee niin kovat tärinät että housut tippuu! Kun sen vielä pulttaa vaikka sohvaan kiinni.


Kuulkaas ny poijjaat tuollaiset täristimet on naisten juttuja.  :mrgreen:
OS käy, kun käsketään
SC käy, jos käy