RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: KyPak - 17.01.04 - klo: 23.06
-
Lopputulokset - FinTrack Tour 2004 I
17.1.2004 Kuusankoski
TJ-10
[Pos Name Kerho Total Points Lähtö 1 Lähtö 2 Lähtö 3]
A-FINAALI
1 Panu Vehniäinen* ÄkiUA 2 1 1 1
2 Miko Teponnoja* TamUA 4 2 6 2
3 Petri Laitala* HyvSRK 6 3 3 9
4 Sebastian Trzaska* JyvSRK 7 5 2 7
5 Arto Viitalähde OUA 9 4 5 8
6 Viljami Kutvonen* VAU 9 9 4 5
7 Teemu Rytsy* ÄkiUA 11 7 9 4
8 Jarno Mattila* HyvSRK 13 10 10 3
9 Risto Bloigu OUA 13 8 7 6
10 Antti Pollari OUA 14 6 8 10
B-FINAALI
11 Joni Minkkinen* LMM 2 1 1
12 Jarkko Mustonen HMR 4 2 2
13 Marko Huvila JyvSRK 9 6 3
14 Niko Vuorenmaa RiiUA 10 3 7
15 Matias Saunamäki* SeiSRK 13 4 9
16 Tomi Laaksonen MMR 13 8 5
17 Jaakko Säilä VAU 13 5 8
18 Visa Helmijoki TamUA 14 10 4
19 Teemu Sorjonen MMR 15 9 6
20 Tuukka Meriläinen* SRC 17 7 10
C-FINAALI
21 Jukka-Pekka Huhtala EPUA 2 1 1
22 Matti Hölttä* VAU 7 2 5
23 Jukka Penttinen LahUA 7 3 4
24 Tatu Rintamäki* SeiSRK 11 9 2
25 Jesse Kallio* RuKart 12 5 7
26 Jussi Neirola* SeiSRK 13 10 3
27 Matias Vikstedt* VAU 13 7 6
28 Vesa Koskivuo VAU 14 4 10
29 Harri Lukkari MMR 14 6 8
30 Markus Honkala LahUA 17 8 9
D-FINAALI
31 Jari Kaplas RuKart 3 2 1
32 Iina Mäkelin* KyPAK 7 5 2
33 Santtu Lempinen LahUA 7 4 3
34 Teemu Pölkki* LMM 9 1 8
35 Jouko Näätänen VihUA 10 3 7
36 Kim Haapaharju* SeiSRK 11 7 4
37 Tommi Himanen* MikUa 12 6 6
38 Teemu Juska LahUA 13 8 5
E-FINAALI
39 Joni Siitonen KyPAK 3 1 2
40 Vertti Aito* VAU 6 3 3
41 Henrik Tyvi* VUA 8 7 1
42 Henri Ahola* KyPAK 8 4 4
43 Teemu Lempinen* TamUA 9 2 7
44 Jaakko Huhmarsalo* VUA 11 6 5
45 Juhana Tuomisto* VUA 11 5 6
* alle 16 vuotta
TS-10
A-FINAALI
1 Christer Andersson MMR 2 1 1 9
2 Timo Rinne TamUA 4 9 3 1
3 Teppo Kauppinen VAU 5 3 2 3
4 Jouko Termonen SRC 7 5 7 2
5 Kalle Lehto KyPAK 8 10 4 4
6 Teemu Saarinen HyvUa 9 2 10 7
7 Tony Raikas KyPAK 9 4 5 6
8 Tom Kalves TamUA 13 8 8 5
9 Simo Ahoniemi HyvUa 13 7 6 8
10 Mika Mänty OUA 15 6 9 10
B-FINAALI
11 Joseph Quagraine VAU 4 1 3
12 Vesa Yli OUA 7 5 2
13 Ismo Vuorinen KyPAK 9 4 5
14 Jussi Luopajärvi VUA 10 6 4
15 Sakke Ahoniemi HyvUa 11 10 1
16 Simo Tammela OUA 11 3 8
17 Pekka Koivula TamUA 12 2 10
18 Pauli Helin TamUA 15 9 6
19 Reima Mäkinen TUA 15 8 7
20 Jani Seppälä OUA 16 7 9
C-FINAALI
21 Veini Mäkinen JärvSRK 2 1 1
22 Joni Mielonen LMM 4 2 2
23 Janne Valtanen OUA 8 4 4
24 Marko Salminen RiiUA 9 6 3
25 Petri Ström LMM 10 3 7
26 Jarno Siltanen JyvSRK 12 7 5
27 Ari Salminen RiiUA 14 5 9
28 Aki Joentakanen VAU 15 9 6
29 Carl-Magnus Fager VAU 18 8 10
30 Juho Koskivuo VAU 18 10 8
D-FINAALI
31 Ari-Pekka Kyykkä SeiSRK 3 2 1
32 Matti Eskelinen JyvSRK 5 1 4
33 Jyri Konoila VAU 6 4 2
34 Harri Nyman LMM 8 3 5
35 Niko Putkonen TamUA 8 5 3
36 Harri Ojajärvi OUA 13 6 7
37 Henri Tenhunen LMM 13 7 6
E-FINAALI
38 Kari Sinisaari HyvUa 2 1 1
39 Ari Lappi VAU 6 4 2
40 Jomi Pulli KyPAK 6 3 3
41 Tero Kupari LohUA 7 2 5
42 Pekka Reittilä JärvSRK 9 5 4
43 Teemu Karvanen RuKart 12 6 6
* * *
Lopputulokset - C-12 SM + lisäluokat
18.1.2004 Kuusankoski
C-12 SM
[Name Kerho Total Points Lähtö 1 Lähtö 2 Lähtö 3]
A-FINAALI
1. Sakke Ahoniemi HyvUa 2 1 1 10
2. Teemu Saarinen HyvUa 3 2 2 1
3. Mika Mänty OUA 5 4 3 2
4. Simo Ahoniemi HyvUa 6 3 5 3
5. Matti Aaltonen SRC 9 5 6 4
6. Jarno Siltanen JyvSRK 11 9 4 7
7. Antti Vesikari TamUA 12 6 7 6
8. Jesse Tuominen HMR 13 8 8 5
9. Joni Mielonen LMM 15 7 9 8
10. Tuure Auranen LMM 19 10 10 9
B-FINAALI
11. Olli Löflund JärvSRK 3 2 1
12. Risto Bloigu OUA 5 3 2
13. Matti Eskelinen JyvSRK 7 1 6
14. Jukka Penttinen LahUA 8 5 3
15. Carl-Magnus Fager VAU 8 4 4
16. Tuomas Riikonen LMM 11 6 5
17. Antti Ollinmäki JärvSRK 14 7 7
TSF-10
A-FINAALI
1. Ismo Vuorinen KyPAK 2 1 1 3
2. Christer Andersson MMR 3 2 2 1
3. Antti Ollinmäki JärvSRK 6 6 4 2
4. Kalle Lehto KyPAK 7 4 3 4
5. Vesa Yli OUA 8 3 5 5
6. Olli Löflund JärvSRK 11 5 6 6
PROSTOCK
A-FINAALI
1. Simo Tammela OUA 3 2 3 1
2. Pauli Helin TamUA 3 1 2 2
3. Tony Raikas KyPAK 4 4 1 3
4. Teemu Rytsy ÄkiUA 9 3 6 10
5. Juho Koskivuo VAU 10 6 4 7
6. Harri Nyman LMM 10 5 5 5
7. Viljami Kutvonen VAU 12 8 9 4
8. Aki Joentakanen VAU 13 7 10 6
9. Markus Honkala LahUA 15 9 7 8
10. Vesa Koskivuo VAU 17 10 8 9
Kymen pienoisautokerho ry kiittää kilpailijoita kärsivällisyydestä ja hyvästä suhtautumisesta. Uusi laskentalaitteisto sekä yllätyksenä tulleet printterin tekniset ongelmat sotkivat lauantaina aikataulua hieman ja tästä olemme pahoillamme.
Alle ruusut ja risut. Oppia otetaan taas jatkoa ajatellen.
-
On ilmeisesti olleet kovat kisat, kun ei kukaan ole jaksanut kommentoida... ainakaan vielä.
Christer näyttää nousseen maamme huipulle - onnittelut!!
Mukava nähdä myös Seinäjoen junnuporukan vähitellen nousevan sijoituksissa... aallonpohjalta noustaan!
-
Noo tässä tulee plussat ja miinukset
+ Tuolit + pöydät valmiina kisapaikalla
+ Rata
+ Paljon kuskeja
+ Lähetystyyli alkueriin kätevä
+++ RC pisteen palvelu!
- Oma ajo, auton toimimattomuus, ja hajoaminen..3 keskeytystä :cry:
Tälläisiä kisoja lisää!
-
+ Tuolit + pöydät kisapaikalla
+ Rata
+ Mahtava määrä kisaajia
+ Hyvä henki varikolla ja radalla
+ Yllättävän hyvin pitänyt aikataulu väenpaljoudesta huolimatta. On sitä PALJON pahempiakin aikataulun venymisiä koettu pienelläkin sakilla ;)
+ Jännittävät TS10 A-finaalit. (siis siinä krisun takana tapahtuneet kamppailut) ;)
+ Kerrankin oli myös hyvin aikaa noita finaaleja seurata :)
- Kahvion pieni valikoima
- omat mokat radalla ja katsastuksessa :?
-Niko-
-
On ilmeisesti olleet kovat kisat, kun ei kukaan ole jaksanut kommentoida... ainakaan vielä.
Niin, tosi kisaajat palailevat kisareissulta vasta sunnuntai-illan ja yön aikana.
Kuusankosken kisat kuuluvat lajin vuosittaisiin huipputapahtumiin, ja niin oli nytkin. Hyvät kisat, ja pieni järjestäjäorganisaatio selväsi loistavasti haastavasta tehtävästään. Aikataulu oli jämäkkä, ja huolimatta joidenkin erien pienestä myöhästymisestä oli kisan loppu hämmästyttävällä tarkkuudella paikallaan.
Kiitos kaikille järjestelyissä mukana olleille!
Onnittelut voittajille Panulle ja Christerille! Christerin suoritus oli aivan ällistyttävä. On hienoa päästä seuraamaan näin läheltä nuorta kaveria, joka on herättänyt huomiota jo ympäri maailman.
Satunnaisia havaintoja:
- tuomarointi on valitettavasti edelleen heikolla tasolla. En ymmärrä, miksi 2-3 tuomarin silmien alla tapahtuviin rikkeisiin ei puututa edes varoituksin, vaika kyseessä on SM/NM-kisat. Erääseen nostajana katsomaani erään mahtui kaikki mahdollinen törkeistä peräänajoista vasten ajosuuntaan ajamiseen ja selvästi rikkinäisellä autolla ajamiseen. Ilman minkäänlaista reagointia tuomareilta. Kyseessä oli TJ-alkuerä, jossa en itse kannata ankaria rangaistuksia, mutta vähintään huomautuksia pitäisi jakaa, että asianomaiset saisivat jonkinlaista palautetta.
Tilan antaminen nopeammille alkuerissä on edelleen vaikea asia. Eikä se muuksi muutu, niin kauan kun siihen ei opastuksella ja seurannalla puututa.
Tuntuu jopa siltä, että tuomarointikysymys on hakoteillä muodollisten vaatimusten vuoksi. Millä tavalla lisenssituomarit ajoa vain hiljaa katsellessaan ovat parempia kuin lisensittömät tuomarit, jotka puuttuvat tapahtumiin? CAi oli ainoa tilanteisiin puuttunut tuomari, mutta hänkin on ilmoittanut olevansa ensisijassa juniorinsa mekaanikko.
- pienet viivästykset olivat aivan ymmärrettäviä, olihan henkilökohtaiset ponderit mahdollistava uusi laskentaohjelma ensi kertaa käytössä Suomessa. Mutta silloin kun viivästymistä tapahtuu ja autot seisovat lähtöruuduissa, pitäisi antaa edes jonkinlainen väliaikatieto asennossa seisoville kisaajille, missä mennään.
Henkilökohtaiset ponderit ovat muuten jees. ProStock-kisassa söhelsin radalle ja radalta pois aina oman autoni lainaponderilla ja juniorin auton henk.kohtaisella. Siinä sen eron huomasi. Hinta on kova, mutta nyt ymmärrän, mistä siinä maksetaan.
- Kuusankosken tavaramerkiksi on jo muodostunut "junioriluokka"-kuulutukset kömpelöiden papparaisten kiivetessä lauteille. Antaa olla vaan, ei se meitä häiritse. Mutta olisin silti odottanut, että edes yhden kerran mainittaisiin, että kyseessä on sekä juniori- että avoin luokka.
- perinteiset varikko+buffetti+rata -arviot ansaitsevat täydet arvosanat.
Vaikka osa edellä olevista havainnoista ovatkin vähän arvostelevan luonteisia, kokonaisuus oli kymppiplus! Kuusankosken perinteistä laatua.
-
Nyt kun "spoori" on avattu. Jatketaan latua:
+
*pito
*mahtava määrä TJ-kuskeja
*eriin lähdön uusi tapa oli hyvä, ainoastaan autojen asettelu vei liikaa aikaa
*uudet erätulosteet olivat paremmat lukea, ainakin osittain
*mahtavaa menoa TS:n a-finaaleissa
-
*hiukka ahdasta oli, mutta siitä ei voi ketään syyttää
*päivä oli pitkä, -||-
??
liian hyvät valot autossa :)
oma tulos :roll:
Suomen taso on uskomattoman kova.
-
Videoita kisasta löytyy osoitteesta http://copter.gamewave.org/heuli/fintracktour/ Kannattaa katsoa ainakin racing.avi pätkä jossa Kauppinen ja Saarinen ajavat rinta rinnan :wink:
Kiitokset Kypakille jälleen kerran hienosti järjestetyistä kisoista! Kiitokset myös Simolle ja Tonylle kunnon vastuksesta ProStock-kisassa - äärimmäisen hienoa taistelua niin alkuerissä (vajaan sekunnin sisällä kaikki) kuin finaaleissakin (kaikille yksi finaalivoitto).
-
Alkaa olemaan jo kaikki mainittu...
+rata
+varikko
+järjestelyt
+halli
+järjestäjillä kyky kuunnella ajajien pyyntöjä
+kansainvälinen aikataulu
+paljon hyvää kissaa ajettiin
+tunnelma ja uudet kuljettajat
-tielaitoksen työtahti välillä Helsinki-Kuusankoski.. Kiinan muurikin rakennettiin nopeammin valmiiksi
Muutama amatööri video kisatapahtumista myös täällä:
http://copter.gamewave.org/dj78/videos.htm
Vielä kerran kiitokset Kypakin porukoille ja kaikki muut järjestäjät voivat ottaa mallia näistä kisoista!
-
Yksikään tämän kisareissun miinuksista ei mene järjestelyiden piikkiin.
Suuret kiitokset!
+ ks. ylläolevat kiitokset, kaikki pätee.
- Tekniikka pettää sillon kun ei pitäisi. Saldona mm. servoseivereitä pari, koritolppia, muuta pikkusälää sekä varsin kiusallinen muistutus takasiiven aerodynaamisesta vaikutuksesta huonoimpaan mahdolliseen aikaan. :lol:
- Hermoilusta johtuvat ajovirheet. No, lisää treeniä..
- Paluumatkalla tuo tielaitos-kiinanmuuri -ilmiö
-
Kiinanmuuri..
Ohjeeksi Helsinkiin päin menijöille. Unohtakaa se Kouvolan(Porvoon) moottoritie. Ajakaa Kuusankoskelta ensin Lahteen ja sitten Helsinkiin sieltä. Vähän pidempi, mutta PALJON parempaa tietä koko matka.
-
Eiköhän kaikki yhdy noihin em. arvosteluihin plussien ja miinuksien kohalla....ammattimiesten puhetta!!!! Enskertalaisena täytyy omalta osalta sanoa kisafiiliksen olevan kohallaan! Vaikkakin toi oma suoritus meni ajajakorokkeella pääosin tutinaksi/tärinäksi, kyl tää on hienoa hommaa!
Vaikka ketään ei voi moittia kisakaverin auttamisesta ja jokainen varmaan auttaakin kaveria hädässä....mutta omalta osaltani Bloigun "Ripelle" suurkiitokset!!! Tästä miehestä ois vaikka pellisepäksi!!! :lol:
-
Kiitoksia kisanjärjestäjille !!
Hieno viikonloppu!
Mutta kyllä oltiin väsyneitä :lol:
-
Oli ihan hauskaa ajaa ovikiilaa taas monen vuoden jälkeen. Rata oli todella raju sähkönkulutukselle ja tein onnistuneen vaihdon neljästä kuuteen kennoon. Nyt nähtiin hyvin käytännössä nopeusero näiden kahden variaation välillä. Onkos muuten kenelläkään yhtään kuvia tai videopätkiä sunnuntailta?
-
Täs plus ja miinukset '
+ rata oli hyvä
+ paljon kuskia tj luokassa
+ oli tuolit ja pöydät
- meni huonosti itel :(
- aika taulu venyi
-
Onnea myös Simolle ProStockin jännittävän kilpailun voitosta, Ismolle TSF:n voitosta (Ismo pesi Christerin!) ja Sakelle C-12:n SM-voitosta! Heidän tuloksensa eivät olleet vielä nähtävillä, kun edellä kirjoitin.
Jatkoa tuomarointiaiheeseen.
Lajiryhmä tekisi nyt viisaasti, jos se varsin nopeasti ryhtyisi kohentamaan tuomaroinnin tilaa. Vähemmän rangaistuksilla uhkailua, enemmän todellista ja asiallista tuomarointia.
Ehdotan, että TJ-luokan osalta tuomareiden muodolliset pätevyysvaatimukset unohdetaan, lajin ja kilpailemisen tunteminen riittäkööt. Ja tämä ihan välittömästi, jo Turun kisasta alkaen. (Ei siis odoteta esitysten virallista jättöajan umpeutumista, lajiryhmän käsittelyä, julkaisua AKK:n sääntökokoelmassa ja täytäntöönpanoa vuoden 2005 alusta. :wink: )
Meillä on nyt hyviä uusia kisaajia, joiden kouluttaminen tavoille pitäisi olla tärkeysjärjestyksessä korkealla. Eikä tuomarointi kokeneemmillekaan TJ-kuskeille pahaa tee.
Olen itse valmis osallistumaan TJ-luokan tuomarointiin, kokemuksena omat kilpailuosallistumiset ja muutama kerhokisatuomarointi. Mutta ainoastaan siinä tapauksessa, että tuomarointilinja huomioi kisaajien kokemuksen: erien alussa neuvontaa, erissä huomautuksia ja stoppareita, ja erien jälkeen palautetta. Mutta ei kilpailukieltoja, ulosliputuksia ja vastaavaa.
-
Kiitokset kisajärjestäjille hienosta kilpailusta +++++
Muuta miinusta ei ollut kun oma ajo ja akkujen kesto (4min20s)
-
Olipas raskas viikonloppu. Oulussa oltiin noin klo 2.00 maanantain puolella ja kun kaikki kaverit oli saatu kotiin ja itse sain auton parkkiin oli kello 3.30 ja nukkumaan pääsin 3.50. Ja voi pojat että oli vaikea herätä klo 12...
Plussia
+ osanottajamäärä
+ varikko
+ aikataulussa pysyttiin lauantaina hyvin ja sunnuntainakin kirittiin kiinni mitä oltiin välillä perässä
+ omat suoritukset (paitsi TS:n viim finaali)
+ muiden oululaisten ajo
+ pito
+ hieno ProStock taisto (todella tasaista kisaa)
Miinuksia
- tuomaroinnin puute (ainakin joissain finaaleissa)
- rataprofiili "helppo" (oikea puoli radasta oli hieno)
- viimeisen TS-finaalin töppäilyni ja ensimmäisen ProStock-finaalin viimeinen kierros
- Tony joutui keilapalloksi ainakin ekassa ProStock finaalissa
+++++++++++++++++++++++++++++
Mika Männyn upea suoritus C-12 SM:issä
+++++++++++++++++++++++++++++
!!!!!!!!!!!!!!!!!ONNITTELUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- rataprofiili "helppo" (oikea puoli radasta oli hieno)
Meidän mielestä profiili oli aivan uskomattoman hieno, aito touring baana, eikä mikään "piperrys".
-
Muutama amatööri video kisatapahtumista myös täällä:
http://copter.gamewave.org/dj78/videos.htm
Noita pätkiä kattellessa huomasin että itekkin ajelen siellä seassa ihan simona. Ei satu kellään olemaan TS B2:n starttia videolla. Se on näkemisen arvoinen.
-
- rataprofiili "helppo" (oikea puoli radasta oli hieno)
Meidän mielestä profiili oli aivan uskomattoman hieno, aito touring baana, eikä mikään "piperrys".
Olihan se hieno, ei siinä mitään. Sitä oli mukava ajaa ja kanttaritkin osoittautuivat mainioiksi, mutta profiili oli sen verran kuitenkin helppo ettei juuri eroja tullut. Itse taisin ajaa touring kisan 5 nopeimman kierroksen...
-
En itse ollut kisaamassa, vaan lähinnä hieman katselemassa millaista se meininki tuolla kisoissa on ensimmäistä kertaa. Minulle kuitenkin jäi hyvin positiivinen vaikutelma kisoista ja kun muutaman startin jälkeen pääsin jyvälle miten systeemi toimii ja kuinka mikäkin tulos vaikuttaa mihinkin, niin oli ilo seurata muiden ajoa ja kilpailun etenemistä.
Erityisesti minulle jäi mieleen:
+ Mukavat ja avuliaat ihmiset (En ollut tavannut ketään täällä foorumissa taikka #rcnetti-kanavalla pyöriviä ihmisiä aikaisemmin.)
+ RC-Pisteen palvelu
- En ollut kisaamassa itse (Hieman aikaa meininkiä katseltuani alkoi tuntumaan että olisi melkein pakko päästä ajamaan.) :)
-
+ kuuluu TJ-kuskeille
- jäitte osattomiksi (TJ-kuskit) sunnuntain hienoista hetkistä.
Lukekaa uudestaan Vesa k :n toinenjuttu.
Tuomarilinja paranee kun kuljettajien kokemus kasvaa.
Mielestäin kannattaisi kokeilla kahta tuomaria joilla oma mikki jolla stopit hoidellaan heti .
-
+ Valtava kuskimäärä (erityisesti TJ kuskimäärä loistava yllätys)
+ Rata. Teippauksetkin mallikaasti mattosaumojen alapuolelle, joten pito radassa oli erittäin looginen kun ei tarvinnut ajella teippien yli.
+ Jauhelihakeitto
+ Äärimmäisen tasainen kisailu
+ Oma suoritus kisoissa nappiin.
- Kuusankosken syrjäinen sijainti :) Kotona oltiin aika myöhään.
Onnittelut kaikille voittajille ja kiitokset järjestäjille.
Oli tosiaan mielenkiintoista seurata nostajana C-12 alkuerää joka oli oman erän jälkeen kun siinä oli sekä 4:n että 6:n kennon autoja. Suoranopeudet näyttivät olevan hyvin pitkälle samaa luokkaa ja tuossa yhdessä ajamisessa ei ollu mitään ongelmaa.
6:n kennon autot näyttivät menevän keskiimäärin paljon kovempaa viimmeisellä minuutilla ja ottivat takaisin sitä mitä ehkä hävisivät kaarteissa erän aikana. Kaksi 6:n kennon auto taisi olla A-finaalissakin. Ajoivat paikat 7 ja 8.
EDIT: Korjasin nuo 6 kennon kuskien sijoitukset
-
Nyt on sitten ensimmäinen lisenssikisa takana ja kokemusta tuli roppakaupalla lisää, varsinkin sunnuntaina.
Järjestelyt olivat todella huippuluokkaa vaikken niitä voi mihinkään vertailla.
+ samaa kuin muillakin
+ pöydät ja tuolit (omien pöytien ja tuolien raahaaminen on todella hankalaa välillä autottomana)
- radiohäiriöt lauantaina
Sunnuntaina saikin ajaa sitten ilman häiriöitä ja huomata kuinka lujaa C-12 kärki ajaa (vaikka vauhti olikin tiedosa ennen kisaa). Yritän laittaa muutaman kuvan ja pienen videon viimeisestä A-finaalista nettiin.
Ja videot intterweepis: http://unicue.bbs.fi/kuvat/FTT%201%202004%20&%20C-12%20SM/
Laatu ei ole paras mahdollinen, mutta eipä tavallisella digikameralla oikein parempaa saa.
-
Minä olen kommenteissani usein puuttunut radan rakennukseen. Kuusankosken rata oli miellyttävä poikkeus vallitsevassa osaamisessa radan rakennuksessa.
Rata oli hieno, selkeä ja se näytti kilparadalta.
Parannuksia ehdottaisin niihin valkoisiin oikaisuesteisiin, joiden päät olivat suojaamatta/viistämättä. Itse rikoin niihin autoni finaaleissa pahasti kun väistin täydessä vauhdissa edessä olevaa autokasaa.
Sen jälkeen olin sen verran sadistinen, että odotin autoa joka olisi lyönyt oman epävirallisen ennätyksen päivän korkeimmalla ilmassa käyneestä autosta. Ennätykseni olisi voinut lyödä vaikka pääsuoralla sen vasemmalla puolella olevan esteen päähän osumalla.
Sinällään esteet olivat hyvin sijoiteltuja.
Tuntuu jopa siltä, että tuomarointikysymys on hakoteillä muodollisten vaatimusten vuoksi. Millä tavalla lisenssituomarit ajoa vain hiljaa katsellessaan ovat parempia kuin lisensittömät tuomarit, jotka puuttuvat tapahtumiin? CAi oli ainoa tilanteisiin puuttunut tuomari, mutta hänkin on ilmoittanut olevansa ensisijassa juniorinsa mekaanikko.
Tähän VesaK:n kommenttiin joutuu valitettavasti yhtymään. Olli antoi minulle urani toisen stopparin kun alkuerässä tuuppasin tietämättäni ja joka tapauksessa vahingossa erää johtavaa autoa. Ihan aiheesta siis. Oliko Olli muuten tuomareista ainut joka oli hereillä...?
Kuuluttaja olisi saanut kertoa enemmän kuljettajille missä mennään ja kuka johtaa ja ketä. Myös muutkin sijoitukset kuin "kärkipari". Tälläinen toiminta vähentää peräänajoja. Tiedotus kuljettajille, eli tässä tapauksessa kuulutus hoitaa perään ajojen syytä. Stop and go-rangaistukset ovat seurauksen hoitoa eli jälkihoitoa.
Kuuluttajalla on mielestäni iso vastuu tapahtumista radalla. Sitä ei ehkä vielä ole oikein oivallettu.
-
Minäkin olin ensimmäistä kertaa lisenssin vaativassa kisassa. Aluksi oli vähän ihmetystä katsastusten ja renkaiden merkkaamisen kanssa, mutta ei tämä ollut kuitenkaan sen kummallisempi kuin kerhokisat.
+ Samoja kuin kaikilla muilla
- Tilanantoa voisi varsinkin alkuerissä jotenkin kehittää. Kuuluttaja / tuomarit voisivat varoittaa etukäteen ohitettavalle, että pitää antaa tietä. Kuskit (TJ-10) kyllä oppivat antamaan tietä nopeammille erien edetessä, joka on hyvä asia.
- Hermoilu häiritsi ajoittain ajosuoritusta
Onnea voittajille!
-
+ MikaM:n hieno ajo molempina päivinä!! Onnittelut! Ja varsinkin mattoluokassa. Kyllä Oulussa mattoautoilu osataan.
+ Kisojen ilmapiiri rento
+ Rata ja puitteet hienot, kiitos järjestäjille!
+Tasaisen kisan tiukat taistelut
+ pito
- tuomarointi vaisua
- aikataulu viiveet, tosin johtuen uudesta paremmasta softasta
- kisapaikan syrjäinen sijainti
- tosi pitkät kisapäivät => + paljon kuskeja
tupla miinus:
- omat tulokset
:evil:
-
Olen lähettänyt Makelle kuvamateriaalia vanhan tavan mukaan, ja ne tulevat josssakin vaiheessa esille. Tällä kertaa ottamieni kuvien käyttö on sallittua ainoastaan, kun on erikseen pyytänyt ja saanut siihen luvan.
Koskee ainoastaan Kuusankosken kuvia ja vain toistaiseksi.
Tämä ei tule tavaksi.
-
Mainiot kisat!!!
+monta kuskia etenkin Tj-10
+Pito
+Rataprofiili
-Servon reistailu
-Muut murheet (6 keskeytystä :mrgreen: )
-Pitkä päivä
Muuten olivat mainiot kisat
-
+ Rata, tyyli sekä siististi rakennettu
+ Mekkauspaikat, ei tarvinnut raahata omia pöytiä ja tuoleja
+ Hyvä meininki
+ Paljon kisaajia
- TJ:n muistaakseni ensimmäisen A-finaalin lähtö. Itse en torven töräystä kuullut ollenkaan, ja tipuin heti lähdössä yhden tai kaksi sijaa, kun osa autoista jäi seisomaan starttiin ja osa lähti. Tämä startti olisi pitänyt ottaa ehdottomasti uusiksi !
Loppujen lopuksi loistavat kisat. Olin ensimmäistä kertaa Kuusankosken sisäradalla, ja tästä kisasta tuli yksi parhaimmista.
Muutamia kisakuvia lauantailta on myös täällä: http://koti.mbnet.fi/pete88/kuusankoski
Osa kuvista saattaa olla hieman epävalottuneita.
-
Ensimmäiset isot kilpailut takana tiimipäällikkönä ja on todettava, että järjestelyiltään ja puitteiltaan kaiken kaikkiaan upea kilpailu. Iso plussa myös TJ:n E-finaalin tasokkaille nostajille (TS-10 A-finaaali).
Ainoaksi miinukseksi nousee, niin kuin aiemmissakin kommenteissa, arka tuomarityöskentely, jonka kruunasi kilpailun valvojan kommentti TJ-erän kuluessa, "mukana on liian paljon kokemattomia kuljettajia". Tuomarityöskentelystä kuitenkin plussa Cai:lle, joka tuntui olevan ajan tasalla.
Niin, kokemuksen puute aiheuttaa paljon ryminää mm. peräänajojen muodossa. Hitaamman takana ei malteta odottaa edes yhtä mutkaa eikä nopeammalle takana tulevalle anneta tilaa.
Nuo asiat ovat kuitenkin korjattavissa aktiivisella tuomarityöskentelyllä hyvinkin nopeasti. Mukana olevat aloittelevat kuljettajat tarvitsevat vain oikeanlaista (esim. VesaK:n mainitsemat) ja välitöntä palautetta.
Päälimmäiseksi jäi kuitenkin hyvä fiilis hienoista kisoista, josta aivan erityinen kiitos järjestäjille.
-
Kiitosta vaan hyvin järjestetyistä kisoista :D
Puutteita en havainnut.
Onnea vaan kaikille voittajille !! :D
-
Kiitos kilpailuista kuuluu aina kaikille ei ainoastaan järjestäjille.Itse olen oppinut lukemaan kilpailijoiden mielipiteen palkintojen jaossa,ja varsinkin TJ- kuljettajista huomaa sen . Kiitos Vielä kerran mukaan tulleille kuljettajille.
-
Kuusankoskelta suoraan laivalle Tallinnaan ja sieltä kotiin "Motorhoumiin" :mrgreen: autoa laittaa ensi viikon Torpan kisaa varten.
+Rata
+fiilis
+törkeesti stanukuskeja!!! Enemmän on ehkä ollut vain Mäntsälän A8 kisassa(?!)
+samaa kuin muillakin
-oma ajo, johtui alkuerissä ehkä huonohkosta erästä, ei valiteta...
-tuomarointi oli hieman kiikun kaakun.
"VesaK Vs. MatiasV"
Tilanne: 0-1 JES! VOITTO! Tätä lähdettiin hakemaan ja sieltähän se tuli! Tosin Vesalla oli hirveästi epäonnea. Harmi.
Ottelu on käynnissä, voitin ensimmäisen erän, mutta kisa EI ole vielä ohi...
Nappe, Jose, Aake ja Aki onnittelivat, sain stanulla rikottua Yokomosta; Oneway, etuboksin rattaat ja kardaanin ulostulon.
Onneksi Yokomon oneway maksaa vain 40€ vrt. asso... ~100€?
Laitan kuvia minun "akkukiinnikkeestäkin" kunhan näpsin kuvia, ekassa finaalissa akut 3 kertaa ulos, ei hyvä.
Kuvia tulee täältäkin suunnalta kunhan kerkeän ne ensin laittaa koneelle.
Ps. Petka, pysti on mulla, saat sen hiekkiksessä.
-M.V
-
Omasta puolestani kiitokset järjestäjille hyvästä kisasta ja erityisesti siitä sunnuntaista. Harvinaista herkkua.
Kuvia löytyy taasen Rc-netistä! Kiitokset niistä Vesalle, Harrille ja Jukalle.
-
Olen lähettänyt Makelle kuvamateriaalia vanhan tavan mukaan, ja ne tulevat josssakin vaiheessa esille. Tällä kertaa ottamieni kuvien käyttö on sallittua ainoastaan, kun on erikseen pyytänyt ja saanut siihen luvan.
Koskee ainoastaan Kuusankosken kuvia ja vain toistaiseksi.
Tämä ei tule tavaksi.
-
Tähän väliin on hyvä lisätä uudestaan se , Tuomaritaso nousee kun kuljettajille karttuu kokemusta , meillä toimittiin ensikerran kolmella sektorilla eli kolme tuomaria ja se on limpoa , ei kilpailun johtaja ole mielestäni stopparin lukuautomaatti eikä keskusneitikään siksi ei ollut kovaa halua kokeilla radiopuhelimia.Tuomarilla olisi oltava oma linja (omatkuulutuslaitteet ) millä toimia heti ,eli korkeintaan kierroksen jäljessä tai huudettava kuten Olli :) Kyllä sitä kommenttia olisi ollut ,,,itse heittäisin myös stopista turhan pois "Kyllä KuskiTietää" Stopin syyn.Kaikkia ei kuitenkaan ehdi nähdä.Lisää kommentteja kaivataan .
-
Dodi, kisat on käyty ja ihan ok mielillä ollaan. Tosi hyvä homma, että stanu kuskeja oli valtava määrä ja uusia nimiä paljon.
Kisat olivat järjestelyiltään ihan ok, vaikka aikataulu hieman mätti, mutta ei pahasti. Rata oli hyvä.
No jos sitä sitten risuja ja ruusuja.
+Rata
+Fiilis
+Pito
+Buffet
+Oma ajo
+Tuuren paja :wink:
+Kovaa vääntöä radalla
-Tuomarit
Kiitos vielä Tuurelle joka sääti mattoautoa koko lauantai päivän.
Mut ihan ok kisa.
-
Oli ihan mahatavat kisat
+pito
+kuskien määrä
+pöydät ja tuolit
-omat töppäilyt vapareissa vastarin kanssa
-
Laskeskelin tuossa eilen luennolla aikani kuluksi keskikierrosnopeuksia verraten TS ja ProStock tuloksia. ProStockin kärkikolmikon keskikierrosnopeudella ajetulla tuloksella oltaisiin oltu lauantaina TS:n b-fin häntäpäässä. Toki pito oli sunnuntaina paljon parempi...
-
Kerropas samalla miten eri luokkien nopeudet korreloivat. C-12, TS-10, TSF-10, ProStock. Olisi mielenkiintoista tietää.
-
Toi olis kyllä mielenkiintoista nähdä mitenkä eri luokien nopeudet eroavat toisistaan. Tässä kannattaa otta sitten samantasoisia kuskeja jotta saataisiin mahdollisimman tarkka arvio vauhti erosta eikä kuljettaja erosta. Eli jos verrataan mattoauto kisan hitainta kuskia foam kisan nopeimpaan kuskiin niin se ei kerro luokan nopeus erosta vaan kuskien erosta ennemminkin.
Mielenkiintoista olis nähdä vaikka kaikki luokkien alkuerien nopeinten kuskien parhaat läpit ja tuloksien erot eri luokissa. Yippopas varmaan tilasto ihmeenä laskee meille faktaa :)
-
Äh. Elkää nyt pojat tollee... Eihän mulla ole edes mitää materiaalia mistä laskea... :-) Mitä muistelen niin TS:n nopeimman kierroksen keskinopeus oli noin 40kmh, FOAMissa tai mattoautoilla se oli 44kmh... Noi on siis mitä laskenta ilmoitti...
-
Laittakaas kierrosajat näkyviin johonkin niin voi vertailla. Itse olin kyllä C-12 luokan hitain ja olisi hauska tietää voitinko edes TJ-kärkeä kierrosajoissa. :mrgreen:
-
Crisun voittovauhti lauantaina oli parhaalla läpillä 11,59s.
Foamin nopein läppi oli mun 10,67s.
C-12 luokassa nopein läppi oli 10,42s muistaakseni Ahoniemen Simolla.
MrCale/joku muu tietävä korjatkoon jos meni väärin.
-
ProStock nopein oli mun 11,80.
EDIT: Vertailuksi mun nopein viriläp oli 11,68.
-
Laittakaas kierrosajat näkyviin johonkin niin voi vertailla. Itse olin kyllä C-12 luokan hitain ja olisi hauska tietää voitinko edes TJ-kärkeä kierrosajoissa. :mrgreen:
Tässä tilastoja varten eri luokkien A-finalistien parhaat kierrosajat alkueristä (siis ylimpänä A-finaalin voittajan paras ae-aika)
TS10, TJ10, C12, TSF10, ProStock
11.593 12.787 10.422 10.814 11.869
11.622 12.777 10.536 10.876 11.802
11.659 12.756 10.644 11.004 11.976
11.713 12.710 10.471 10.804 11.987
11.690 12.812 10.867 10.951 12.154
11.732 12.907 10.820 10.996 12.346
11.703 12.898 10.765 ------ 12.195
11.800 12.890 11.184 ------ 12.056
11.654 13.068 11.086 ------ 13.226
11.663 13.251 11.074 ------ 13.207
Yleisesti ottaen nopeimmat kierrosajat syntyvät alkuerissä, mutta esim. C-12:ssa muutamat pystyivät finaalissa vielä parantamaan (Simo Ahoniemi, Teemu Saarinen) Myös TS:n voittaja Christer A paransi yhdessä lähdössä 3/100 sek
Enempää analysointia ei nyt ehdi tehdä.
-
Kummalla CA ajoi noi skapat helioksella vai m8:lla???
-
Voisi sanoa että aika uskomattoman iso ero stanun kierrosaikojen ja virin/ProStockin kierrosaikojen välissä.
-
Tässä tilastoja varten eri luokkien A-finalistien parhaat kierrosajat alkueristä (siis ylimpänä A-finaalin voittajan paras ae-aika)
Stanun kolmas aika 12.756 on mun paras aika, eli onko noi lähtöpaikan mukaan järjestelty, vai finaalisijoituksen?
-
Tässä tilastoja varten eri luokkien A-finalistien parhaat kierrosajat alkueristä (siis ylimpänä A-finaalin voittajan paras ae-aika)
Stanun kolmas aika 12.756 on mun paras aika, eli onko noi lähtöpaikan mukaan järjestelty, vai finaalisijoituksen?
Hyvä tarkennus! Olen kiireessä sekoittanut käsitteitä. Oikea lukuohje on: Kyseessä on alkuerien jälkeen A-finaaliin selvinneet kokonaisajaltaan parhaat lähtöjärjestyksessä eli paalupaikan saavuttanut on ylimmällä rivillä. Kirjoittajan moka :oops:
-
Näin minäkin ajattelin koska muistelin että tuo 11,802 oli mun kierros...
-
Voisi sanoa että aika uskomattoman iso ero stanun kierrosaikojen ja virin/ProStockin kierrosaikojen välissä.
Mitä yrität tällä sanoa?
-
TSF nopein läppi tuli viimesessä finaalissa
-
Voisi sanoa että aika uskomattoman iso ero stanun kierrosaikojen ja virin/ProStockin kierrosaikojen välissä.
Mitä yrität tällä sanoa?
Lähinnä sitä että muistelisin että stanun ja virin nopeimpien läppien välillä on ennen ollut hieman vähemmän kuin 1,2 sekuntia. 1,2 sekuntia per kierros on valovuosi...
-
Lähinnä sitä että muistelisin että stanun ja virin nopeimpien läppien välillä on ennen ollut hieman vähemmän kuin 1,2 sekuntia. 1,2 sekuntia per kierros on valovuosi...
En tiedä sitten tosiaan aiemmista luvuista, mutta mielestäni stanussa on syytäkin mennä hitaammin. Tarkoitus vissiin olisi oppia niitä ajolinjoja, joita virissä ei välttämättä edes hallita vaikka kisaa ajetaankin ihan SM-tasolla :)
Eikä toi 1,2 sekuntia sekkarista katottuna 'valovuosi' ole, kun vertaa koneiden tehoeroja.
-
Rata profiili nyt sattui olemaan sellainen (hyvä), että siinä teholla sai sitä eroa revittyä kohtuuttoman paljon viri/stanuun. Vähän enemmän syheröä niin ero olisi ollut pienempi.
-
1,12 sek ero TS:n ja TJ:n kärkikierrosaikojen välillä on mielestäni pieni Kuusankosken nopealla radalla.
Enemmän ihmettelen ProStockin kärkimiesten ja TS:n pieniä eroja. Noinko vähän oleellisesti tehokkaampi moottori merkitsee? Pito-olosuhteet ja radan osaaminen olivat tietenkin sunnuntaina entisestään parantuneet, mutta tuskinpa kukaan laittoi sunnuntain ProStock-kisaan uusia renkaitakaan.
Ei voi välttyä ajatukselta, että miten moni TS-kuskeista ajaisi 17-lankaisella koneella parempia aikoja pienemmällä radalla, jossa pito on huonompi? Kuten Turussa? Oikein valittu moottoritehohan toimii luistonestona.
-
Moni TS kuski ajaisi kovempaa 17 lankaisella.
Kuusankosken radalla tehosta on hyötyä, silloin kun sen osaa hyödyntää ja mitä enemmän radassa on pitoa. Moni näyttää räiskivän laajaa linjaa suurella teholla vaikka 17 lankaisella tulisi parempi kokonaistulos ilman turhaa revittelyä.
Pidon paranemisen myötä olisi sunnuntaina ajettu varmaankin 27 kierrosta TS luokassa 12 lankaisella 26 kierroksen sijaan.
Torpassa pidon tuoma etu on tuommoista 0.5-1.0 sekunnin luokkaa per kierros ajettaessa CS27 renkailla. Eli liukkaalla 34 kierrosta ja pitävällä 36 kierrosta, Kuusankoskella varmaan jotain samansuuntaista olettaisin.
12 lankaisen ero 17 lankaiseen Torpassa luulisi olevan pienempi johtuen radan teknisyydestä ja pienestä koosta verrattuna Kuusankosken touring rataan. Muistelisin että kympin pari hitaampaa kierrosta irtosi 17 lankaista testatessa joskus aikaa sitten.
-
Taidat siis revitellä vaan liikaa 12lankasella jos ero on noin pieni torpassa :wink:
-
Kummalla CA ajoi noi skapat helioksella vai m8:lla???
Ei kukaan vissiin huomannut kumpi kumpi???? :lol:
-
Christer ajoi minusta Sanwan M8 .. Näin minä ainakin olin näkevinäni..
-
Kiitti Henkka joutuikohan toi uus helios hyllyyn? :lol:
-
Ei joutunut hyllyyn !
Helios on todellinen huippu radio, jota käytti mm DHI-cupissa Atsushi Hara + todella moni muu kuski.
Sitten taas radion sisäännajo käteen ja takaraivoon on eri asia. Tiimin kuljettajalle 2 viikkoa ei riittänyt totutteluun, joten ajoimme Kuusankosken vanhalla M8:lla.
-
Ei joutunut hyllyyn !
Helios on todellinen huippu radio, jota käytti mm DHI-cupissa Atsushi Hara + todella moni muu kuski.
Sitten taas radion sisäännajo käteen ja takaraivoon on eri asia. Tiimin kuljettajalle 2 viikkoa ei riittänyt totutteluun, joten ajoimme Kuusankosken vanhalla M8:lla.
Kummassa on muuten enemmän ominaisuuksia eli mitä eroja? :D
-
Ko:ssa on vaikka mitä ja loogisesti järjestetty eli helppo käyttää !
Parasta kuitenkin on hyvä geometria !
-
Ko:ssa on vaikka mitä ja loogisesti järjestetty eli helppo käyttää !
Parasta kuitenkin on hyvä geometria !
Onko kummassakaan ajanottolaitteistoa? :D
-
Onko kummassakaan ajanottolaitteistoa? :D
On molemmissa.
-
Mikshän toi oa kehuu vaan tota KO:ta vaikka huiskivat menemään
M8:lla :mrgreen:
-
http://www.lrp-electronic.de
http://www.lrp-electronic.de/e/news_flash/detail.asp?id=756