Ongelmana eilen huomasin, että servo safer on aivan liian jäykkä ja palikat menevät rypylle todella nopeasti eikä enään liu. Tarkkailkaa että safer liikkuu hyvin. Itsellä meni servo ja ohjaustangon päitä paukkui jatkuvasti.. Tässä se syy taisi olla. En vain saa sitä millään hyvin liikkumaan. Tuntuu, että saferin jousi olisi aivan liian jäykkä tähän autoon?
Sääditkö sitä servosaveria? mistä oli silloin taannoin lauantaina radalla puhetta.
Jos servo menee, on syynä melkein aina liian kireällä oleva servosaver. Tuossa autossahan on melko pitkälle D8:n osat, niin ei siellä mitään liian kireää jousta silloin ole. Kannattaa myös aina välillä tarkistaa ettei servosaverin "kiila"palat ole jumittaneet kiinni. Varsinkin jos huoltovälit pitevät, niin tuo on sellainen kohta joka jossain automaleissa saattaa ruveta jumittamaan. Säännöllisellä tarkistamisella ja asianomaisella auton huollolla noista pääsee eroon.
- Hount
Siis ongelmahan on, ettei tuota servosaveria saa tarpeeksi löysälle kun säätövara loppuu kesken.
Muo kiilat eivät tunnu liikkuvan sitten millään, vaikka olen hienut ne jo kertaalleen tasaiseksi (kiveet tehneet naarmuja kiilojen väliin). Nyt sain jotenkin saferin tekemään "työnsä" kun modasin saferin päälle tulevaa muovia, jotta säätöruuvia pääsee sääntämään vielä vähän löysemmälle (ylös päin). Siltikin AIVAN liian tiukka tuo saferi. Ei nuo pyrät nyt 4kg paina!
Ei siis huoltojen venymisestä ole kyse, jos elän siinä toivossa, että safer on löysimmällä mitä saa ja täten toimii kuin muissa autoissa yleensä. Ennemminkin säätöjen suunnittelussa, jos valittavina vaihtoehtoina ovat: "hemmetin jäykkä" tai "hitsattu kiinni".
Melkopitkälle, mutta osanumeroiden mukaan ohjaukset ovat erillaiset esim. jo tuota foamia ei HB:n autossa ole. Taitaa olla Vorzassa "päivitetty" osa kun hpi ilmoittaa tuon V8:n setin punaisella (poistuneella). Mahtaako siis jousen jäykkyys myös vaihtua?