Kirjoittaja Aihe: Rc -autojen keräilystä?  (Luettu 3275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T-K

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Rc -autojen keräilystä?
« : 16.11.08 - klo: 09.55 »
Tuli mieleen tämmöinen asia. Onko rc-autojen keräilijöitä paljon? Semmoisia jotka vartavasten keräilee eikä ajele niillä. Ja onkohan minkään autojen arvot nousseet?

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #1 : 16.11.08 - klo: 14.17 »
Kyllähän nuo autojen arvot nousee koska niistä tulee harvinaisia, osa hävittää ajokelvottomat yksilöt. Multa löytyy noin 25 vuotta vanha Tamiya Frog, joka on seissyt autotalissa pahvilaatikossa.

Kaikki sähköosat ovat alkuperäisiä ja olleet käyttämättömiä pitkän ajan, mukana oli Futaban AM 27 radiolaitteet jossa on Suomen Radiohallintokeskuksen lupa-tarra kyljessä, joka oikeuttaa käyttämään radioita, ennen piti hankkia tuollainen jos halusi ajella :grin: . Laatikossa oli myös pikku detaljeja, esim. maalaamaton kuljettajan yläosa korin sisälle, ja kaksi ikivanhaa pötköakkua.
Autossa on mekaaninen nopeudensäädin ja vastukset, tasauspyörästö on hieman kulunut mutta eiköhän nuokin toimi. Futaban 2 servoa siinä oli kiinni, ilmeiesti nekin hyvin vanhoja, toimivat. Radiotkin toimivat moitteettomasti. Auton metalliosat on wanhan näköistä lentokonealumiinia tai vastaavaa. Moottorina oli joku ikivanha umpinainen mabuchin tyylinen, jonka lankamäärästä ei ole tarkkaa tietoa. Renkaat on puolavanteilla, jotka ovat ilmeiesti KAKSI-OSAISET, kiinnitettu toisiinsa pienillä metalliruuveilla ja muttereilla. Renkaat olivat hieman kulahtaneen näköiset, reunat hieman murenneet.

Kokeilin ajella autolla, mutta kaasu pätki koska moottori taitaa olla melko huonossa kunnossa. Ohjaus kylläkin toimi kuten sanoinkin jo aikaisemmin :grin: .

Hieno auto, ei voi muuta sanoa. Hyllykoristeena tuota pidän, eipä taida olla kannattavaa kauheasti ajella sillä, osat kuitenkin haurastuneet parinkymmenen vuoden aikana.

- Tapsa.

- Tapsa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #2 : 17.11.08 - klo: 01.35 »
Tuli mieleen tämmöinen asia. Onko rc-autojen keräilijöitä paljon? Semmoisia jotka vartavasten keräilee eikä ajele niillä. Ja onkohan minkään autojen arvot nousseet?

Suomessa meitä ei ole montaa josta minä tiedän mutta minulla on ympäri maailmaa kavereita jotka keräilevät ja monet niistä omistavat todella kattavan kokoelman. Yksi hyvä tyyppi on se joka kirjoittaa R/C car lehteen tuo DARREN austraaliasta.
Keräilyn kohteita ei ole varmestikaan kuin 10kpl jota pidetään todella arvossaan mutta sitten on näitä todella harvinaisia kuten esim HIROBO JELEAUS (muistinkohan oikein) niitä tehtiin 300kpl ja sitten esim viellä hirobolta trail buggy 566 (näitä on vaikea löytää tänä päivänä). Mutta sitten on nämä kesto suosikit ja tulee olemaan esim TAMIYA SS,4X4,BRUISER,MOUNTEINEER,KYOSHO OPTIMA GOLD EDITION, ASSOCIATED RC10 MIP 4X4.
Jos auto on vanha se ei tee siitä kallista/arvokasta.
Jerzi

PS Tuossa minun hyllyllä koristelee uusi rakennettu tamiya ss oranssi/valkoinen.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #3 : 19.11.08 - klo: 16.34 »
Itselläni on tuo Yokomon YZ-10. Vaikka auto ei olekaan kuin jotain 12vuotta vanha niin kyllä se minulla on päässyt tuonne hyllyyn koristeeksi. Auto itse on moitteeton. Täytyisi joskus laittaa sähköt kiinni ja kokeilla liikkuuko se. Kerholla on vuoden 84 auto, en muista merkkiä mutta ilmeisesti Kyoshon joku sivuyhtiön tekemä. =) Täytyy ottaa melkein seuraavalla kerralla kuva autosta ja heittää tänne
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa ax foff

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #4 : 19.11.08 - klo: 18.06 »
Itellää on axial ja e-maxx.Voiks tätä edes keräilyksi sanoa :laugh:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #5 : 19.11.08 - klo: 18.16 »
..ei voi.
Luulisin että tällä foorumilla pyörivillä on useammalla kasa autoja, kuten itsellänikin mutten kyllä miellä itseäni keräilijäksi.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #6 : 19.11.08 - klo: 20.13 »
Sepä se, ylimääräisiä raatoja vain. Oishan se hienoa kun olisikin joku keräilykohde ihan.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx


Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #8 : 20.11.08 - klo: 01.48 »
Itselläni on tuo Yokomon YZ-10. Vaikka auto ei olekaan kuin jotain 12vuotta vanha niin kyllä se minulla on päässyt tuonne hyllyyn koristeeksi. Auto itse on moitteeton. Täytyisi joskus laittaa sähköt kiinni ja kokeilla liikkuuko se. Kerholla on vuoden 84 auto, en muista merkkiä mutta ilmeisesti Kyoshon joku sivuyhtiön tekemä. =) Täytyy ottaa melkein seuraavalla kerralla kuva autosta ja heittää tänne

Minulla on vanhin rc-auto vuodelta -69 ja se on 1.8 polttis lankku auto. Useita -70 luvulta ja todella paljon -80. Jos joku on kiinnostunut niin löytyy sand scorcher uusi/rakennettu tuossa ja viellä jos ei ole tarpeeksi autoja niin voin tarjota myös tyrrell p34 six wheeler laatikossa eli rakentamaton. Hinta no jaa kohta on joulu ja silloin on hinnat aika korkeaalla mutta alle 1000e lähtee samoin tuo SS auto.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #9 : 20.11.08 - klo: 20.24 »
Hehe ei ole kuitenkaan nuin kova himo keräilykohteisiin =) mutta laitatko ihan kuvaa tuosta pedosta =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jakariko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #10 : 20.11.08 - klo: 20.59 »
Kyllähän näitä rc-autoja keräillään.

Allekirjoituksessa 1/5 ja 1/6 autot,pienempien kokoluokkien autoja "useita"...
Kyosho 1/6 Arc buggy,Kyosho 1/5 Lancia,1/6 sähköHummer

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #11 : 20.11.08 - klo: 21.21 »
Hehe ei ole kuitenkaan nuin kova himo keräilykohteisiin =) mutta laitatko ihan kuvaa tuosta pedosta =)

Siis mistä.
Jerzi

PS Voit käydä katsoa minun kokoelmaa tamiyaclubilla. jerzirccar nimellä sen löydät.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #12 : 20.11.08 - klo: 21.29 »
Jerzi sori epäselvä ilmaus. Siis tuo 69vuoden auto
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa nallepuh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #13 : 20.11.08 - klo: 23.01 »
Mulla on Hirobo alien mid 4 josta on valitettavasti etu bulkheadi rikki ja taitaapi olla osien saanti heikompaa kun kyosholla. Pitäis varmaan yrittää rakentaa siihen uus vaikka puusta.
En nyt sitten tiedä kuinka harvinainen tuo oikeasti on mutta ei ole kovin montaa tullut vastaan.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #14 : 20.11.08 - klo: 23.10 »
Mulla on Hirobo alien mid 4 josta on valitettavasti etu bulkheadi rikki ja taitaapi olla osien saanti heikompaa kun kyosholla. Pitäis varmaan yrittää rakentaa siihen uus vaikka puusta.
En nyt sitten tiedä kuinka harvinainen tuo oikeasti on mutta ei ole kovin montaa tullut vastaan.

Uusi laatikossa olis semmoinen 350usd--500usd.
Osien saanti onnistuu kuin laitat Darrenille viestiä Austraaliaan, se sama kaveri joka kirjoittaa rc-car lehteen retro juttuja.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #15 : 21.11.08 - klo: 09.32 »
Mulla on hyllyllä Thunder Tigerin Silver Fox Gold Edition, noita kaiketi ruotsin puolelta saa vielä,
muistaakseni joku liike sitä piti yllään vielä muutama vuosi sitten. Onko kukaan omistanut, onko
kellään kyseistä pirssiä?

Autohan on 1/8 kokoinen polttis, metallikehikolla ja erikoisinta (ketjuvedolla)...  :grin:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Rc -autojen keräilystä?
« Vastaus #16 : 21.11.08 - klo: 16.19 »
Mulla on hyllyllä Thunder Tigerin Silver Fox Gold Edition, noita kaiketi ruotsin puolelta saa vielä,
muistaakseni joku liike sitä piti yllään vielä muutama vuosi sitten. Onko kukaan omistanut, onko
kellään kyseistä pirssiä?

Autohan on 1/8 kokoinen polttis, metallikehikolla ja erikoisinta (ketjuvedolla)...  :grin:

Tuo on kopio tuosta kyosho land jumpista joka ei sekään mikään hirveä keräilyn kohde ole. Uusi rakentamaton lienee jossain 700usd puolella ja käytetty saa noin 300-400usd jos on hyvässä kunnossa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂