Kirjoittaja Aihe: HPI MT 2 RTR  (Luettu 27568 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #30 : 24.03.04 - klo: 13.09 »
Sain kuvattua pienen videonpätkän. Aika kämänen, mutta ei voi mitään.  :o
http://personal.inet.fi/cool/sampsa/mt2.avi
(XviD:llä pakattu)
HPI Nitro MT2

Poissa !marco!

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #31 : 24.03.04 - klo: 13.31 »
Ihan hieno video oli..!  8)  Oliko tossa kaikki tehot mitä saa irti, kun näytti siltä että ei ees p*skarinkii pyöriny..  :?

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #32 : 24.03.04 - klo: 13.46 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
Ihan hieno video oli..!  8)  Oliko tossa kaikki tehot mitä saa irti, kun näytti siltä että ei ees p*skarinkii pyöriny..  :?


Kyllä suunnilleen. Low speed-neula on aika rikkaalla vielä, sitä kun säätäis niin vois ruveta ruopimaan. :D Ja tossa on aika hyvä pito kun märkää ja pehmeetä hiekkaa.
HPI Nitro MT2

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #33 : 24.03.04 - klo: 20.47 »
Näytti olevan pitoa aika paljon. Mitä nyt vertaa mun ajoo, ni mulla on länissä ja ilmassa koko ajan  :lol: Toi näyttää aika paljon mun turataksilta ku mulla on sama kori siinä  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #34 : 28.03.04 - klo: 15.33 »
http://personal.inet.fi/cool/sampsa/mt2-2.avi
Tossa vielä toineki video. (laatu on mitä on)
HPI Nitro MT2

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #35 : 30.03.04 - klo: 16.32 »
Muutamia kysymäksiä koskien tuota autoa, kun alkoi kiinnostaa tuo MT 2

Onko siinä hehkutulppa mukana entä pattelikotelo?
Millä liittimellä vastarin akut on kiinni entä lähettimen?
Welcome to the Jungle!

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #36 : 30.03.04 - klo: 16.36 »
On siinä mukan tulppa ja pattelikotelo.
Vastarin akku on luultavasti sillä pienellä punasella liittimellä. ei sillä futaban. ku menee katkaisijan kautta. Lähettimeenhän tulee sormiparistot
Taas kehissä.. ;)

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #37 : 30.03.04 - klo: 17.14 »
keke: Mitä polttoainetta oot käyttänyt?
Welcome to the Jungle!

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #38 : 30.03.04 - klo: 17.41 »
Lainaus käyttäjältä: "mara"
keke: Mitä polttoainetta oot käyttänyt?

Model Technics QwickFire16.
Tyhjä

Poissa mara

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #39 : 31.03.04 - klo: 18.07 »
Mikä akku-liitin tuossa rotossa on?
Welcome to the Jungle!

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #40 : 31.03.04 - klo: 18.11 »
Normaali Tamiya.
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #41 : 21.05.04 - klo: 23.39 »
Tossa teille perjantai-illan huvitukseksi kaverini MT lontoosta

Ei oo paljon sitä kuuluisaa alua, eihän... lisää kuvia meidän vierasgalleriassa. Huomatkaa muuten tuplajarrut!
(Moottori on sama 12R jota myyn tuolla Myydään palstalla (uusi), Matt on ollut siihen varsin tyytyväinen.)

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #42 : 21.05.04 - klo: 23.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Tossa teille perjantai-illan huvitukseksi kaverini MT lontoosta


Hetkinen.. Nylonia... Etsii,etsii.

Aika kevyehkön näköinen auto

Mika R

  • Vieras
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #43 : 21.05.04 - klo: 23.48 »
Joo, ja voitsä kuvitella että Matt ilmoitti auton olevan kevyt.. niin kai sitten :-D No ainakin kestävä, sitä en epäile. Täytyis vielä kertoa sille että tohon saa vielä metallisen spur gearin, kun se näyttää olevan nylonia ;-)

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #44 : 22.05.04 - klo: 09.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Joo, ja voitsä kuvitella että Matt ilmoitti auton olevan kevyt.. niin kai sitten :-D No ainakin kestävä, sitä en epäile. Täytyis vielä kertoa sille että tohon saa vielä metallisen spur gearin, kun se näyttää olevan nylonia ;-)


Minä olen ollut siinä uskossa että alumiiniosat olisi yleensä kevyempiä mutta eivät niin hyviä iskuja vastaan kuin nylon koska nylon on elastisempaa?

Mika R

  • Vieras
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #45 : 22.05.04 - klo: 09.36 »
Uskomus on hieman väärä, tietty riippuu aluosien työstämisestä (kuinka ohuita jne).

MUTTA yleisesti ottaen:

Jos haluat autostasi VAHVEMMAN laita alumiinia enemmän, tämä lisää kuitenkin painoa joten auto on hitaampi.

Jos haluat autostasi NOPEAMMAN laita hiilikuitua muovin ja alun tilalle. Tällöin autosta tulee kevyempi ja hiilikuitu jäykistää runkoa joka yleensä parantaa ajettavuutta (ei aina!, koska pehmeä runko voi reagoida paremmin rataan kuin liian jäykkä. Siis pitää testata mikä toimii.) Samalla autosta tulee HEIKOMPI.

MITÄÄN järkeä ei oikestaan ole laittaa kumpaakin alua ja carbonia, jolloin vaikutukset tavallaan kumoavat vaikutuksensa eli paino säilyy ja auton nopeus ei kasva mutta kestävyys heikkenee niissä paikoissa missä on carbonia. Rahan tuhlausta! Tietty auto voi olla "kivannäköinen".

Lasikuituvahvistettu nylon on hyvä ja aliarvostettu materiaali. Useimmiten ei ole syytä vaihtaa normaalissa ajossa muuhun. Kuten sanoit nylon joustaa, joka on plussaa! Hiilikuitu ei -- kräks...

Polttisautossa alumiinilla on tärkeä rooli jäähdytyksessä kylläkin eli pohjalevyä ei kannata vaihtaa hiilikuituiseen. Samalla moottoripukki johtaa lämpöä alustaan joka jäähdyttää ja rivat pukissa auttavat tietysti asiaa. Isomman kannen vaikutuksen kaikki tuntenevatkin.

-Mika

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #46 : 24.05.04 - klo: 10.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
MITÄÄN järkeä ei oikestaan ole laittaa kumpaakin alua ja carbonia, jolloin vaikutukset tavallaan kumoavat vaikutuksensa eli paino säilyy ja auton nopeus ei kasva mutta kestävyys heikkenee niissä paikoissa missä on carbonia. Rahan tuhlausta! Tietty auto voi olla "kivannäköinen".


Kyllä sitä järkeäkin voi löytyä. Käytetään alumiinia sellaisissa paikoissa, joissa sitä tarvitaan. Hiilikuitua puolestaan käytetään kohteissa, joissa kestävyyden kanssa ei yleensä tule ongelmia (radiolevy on hyvä esimerkki). Tällöinhän autostasi on tullut kestävämpi ja paino on säilynyt entisellään.

Mika R

  • Vieras
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #47 : 24.05.04 - klo: 10.41 »
Joo, on siinä järkeäkin kuten sanoit eli jos toisesta päästä paino lisääntyy, niin toisesta päästä kevennetään mutta harkitusti.

(Itse laitoin SNrallyyn, vastaava runko kuin tuo tuossa yllä,  juuri hillikuitudeckin joka olennaisesti jäykistää runkoa ja useimmissa tapauksissa on todella kestävä.)

Ehkä tuo tuossa yllä oli vähän "over-statement", mutta pääperiatteissan ohjaa etenkin noviiseja oikeaan suuntaan eli ei kannata välttämättä summittaisesti valita sieltä katalogista kiiltävimmät palat ja odottaa automaattisesti parempaa tulosta; harkintaa tulee siis käyttää ja konsultoida kokeneempia auton omistajia aina kuin mahdollista.

Poissa snakep81

  • Tulokas
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #48 : 24.05.04 - klo: 13.27 »
Tässäpä kysymys mt2:sen omistajille.. autossa ei vakiona ilmeisesti voi säätää auraus- eikä camberkulmia? Jos näin on, löytyykö siihen erikseen myytävää paketttia jolla säädöt onnistuvat ja mitähän tällainen lysti tulee maksamaan? (suomesta ostettuna..)

Ja vielä toinen asia: pitääkö toi 60+ km/h vakiona lupaus paikkansa? Onko kukaan mitannut nopeuksia? (tutkalla, oikeen auton vierellä yms.)

Mika R

  • Vieras
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #49 : 24.05.04 - klo: 13.35 »
Saa eli vanttiruuvit, uskoakseni MT:n käy http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXTB51&P=ML
Kysy hintaa Hobbylinnasta

Mä en taida henk.koht. ihan uskoa tuohon lupaukseen, mutta vauhti on useimmille kyllä riittävä

Poissa snakep81

  • Tulokas
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #50 : 25.05.04 - klo: 09.12 »
Kiitos tiedosta Mika. Vielä yksi kysymys tuosta Toni N:n Dodgen kopasta, onko se 190, 200 millinen vai ehkä jotain muuta?

Niin, ja osaako joku neuvoa löytyykö pääkaupunkiseudulta yhtään HPI:n edustajaa vai kannattaako suosiolla turvautua Hobbylinnaan?

Mika R

  • Vieras
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #51 : 25.05.04 - klo: 09.14 »
no prob. ei löydy toistaikseksi, Hobbylinnaan vaan

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #52 : 25.05.04 - klo: 09.39 »
Stratus on muistaakseni 190mm. joka tapauksessa se kannattaa hommata jos samanlaista rakennelmaa meinaa niin pääsee vähemmällä leikkelyllä.
Tyhjä

Poissa miksu-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #53 : 10.06.04 - klo: 12.08 »
HPI Nitro MT2

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #54 : 10.06.04 - klo: 12.50 »
Onko noi jotkus lataus johot vai mitkä jotka tulee tosta kannesta?

JOOO SAIN SELVILLE ne on lataus johot.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa tume

  • Tulokas
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #55 : 10.07.04 - klo: 15.21 »
mix noi autot on halvempia saksassa? kannattaako sieltä ostaa? paljonko ne tullimaksut on? ( noin suurinpiirtein) oon ajatellu ostaa tommosen auton. mistä sais halvalla?                 :shock:

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #56 : 10.07.04 - klo: 15.52 »
Osta http://www.hobbylinna.fi tuolta.

1)Se on Suomalainen
2)Hyvä asiakaspalvelu
3)Ei tullimaksuja

Mika R

  • Vieras
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #57 : 10.07.04 - klo: 15.56 »
+ Saat myös alennukset varaosista jatkossa

Poissa Alfa

  • Veteraani
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #58 : 10.07.04 - klo: 16.09 »
Siellä on myös yksi käytetty(aika uusi) myynnissä  http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=67  , tosin siinä ei ole sähköjä mukana.

Poissa tume

  • Tulokas
    • Profiili
HPI MT 2 RTR
« Vastaus #59 : 11.07.04 - klo: 13.52 »