Talvella ajaessanne ottakaa huomioon tällainen seikka: moottorissa lämpöä jotain hiukka reilu sata astetta, ajat autosi lumihankeen, moottori saa lunta päällensä, nopea lämmön muutos reilusta sadasta asteesta ehkä noin 20-40 asteeseen, tämä aiheuttaa todella huonolla tuurilla kannen/lohkon halkeamisen...
En ole koskaan nähnyt moista, mutta tuo on teoriassa mahdollista.
Muistan jonkun kaverin joskus halkaisseen PV suzukista kannen tuolla lailla...
Itse en ajaisi oikeestaan muilla kuin monstereilla talvella koska niissä "kalliimmat" osat kuten moottori ja sähköt kulkevat kohtuus korkealla lumesta, ja pyörät eivät yleensä syydä lunta arkoihin paikkoihin... vrt Supertenissä etupyöristä lumi pöllyää suoraan ohjausservoon, ilmansuotimeen, virtakatkaisijaan ja kaasuservoon.
tämän tiedän siitä että olen kokeillut ajaa noin kymmenen metriä auratulla tiellä talvella ja oli muuten ensimmäinen ja viimeinen kokeilu talviajoa noin kalliilla autolla.