Kirjoittaja Aihe: Kyosho DBX / DST  (Luettu 323154 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #360 : 23.05.10 - klo: 18.24 »
Tarvitsen tällaisia:


Edit: siis atalasta varmaan löytyy, kun sinne menen tiistaina hakemaan hexi sovitteita ja uusia tassuja.

Kannattaa mieluummin ostaa vastarin akku kuin ostaa uudet liittimet siihen tikittävään aikapommiin eli patterikoteloon.

minä haluan liittimet ja sinä käsket ostaa akun?? :huh:  Mitä 'vettiä se nyt auttaa jos on liittimet entiset?
Passiivista harrastelua

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #361 : 24.05.10 - klo: 19.30 »
Tarvitsen tällaisia:


Edit: siis atalasta varmaan löytyy, kun sinne menen tiistaina hakemaan hexi sovitteita ja uusia tassuja.

Kannattaa mieluummin ostaa vastarin akku kuin ostaa uudet liittimet siihen tikittävään aikapommiin eli patterikoteloon.

minä haluan liittimet ja sinä käsket ostaa akun?? :huh:  Mitä 'vettiä se nyt auttaa jos on liittimet entiset?

Meinasin sitä vaan, että nyt kun meni epäkuntoon toi häiriötehdas niin ei sitä mun mielestä kannata lähteä korjailemaan vaan kannattaa suoraan ostaa helppo ja turvallinen akku. Ihan miten tykkäät siis, toi oli vaan ehdotus...

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #362 : 25.05.10 - klo: 08.37 »
Mitäs tolla siis tarkotat? Sitä että laittaisin akun suoraan vastariin kiinni?
Nuo liittimet ovat tähän asti toimittaneet virtakytkimen virkaa.
Passiivista harrastelua

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #363 : 25.05.10 - klo: 21.39 »
Mitäs tolla siis tarkotat? Sitä että laittaisin akun suoraan vastariin kiinni?
Nuo liittimet ovat tähän asti toimittaneet virtakytkimen virkaa.
Sitäpä hyvinkin.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #364 : 28.05.10 - klo: 16.11 »
 :shock:

Eilen kaaraan tuli ongelma, kun ohjaimessa oli virtapäällä, auto vain jarrutti kaiken aikaa.
Kun virran kytki pois, servo hölläsi.

Tänä kun koitin korjata, riitti pelkä valohoito... otin auton pöydälle, laitoin virrat päälle ja se toimi niin kuin pitää,
missä vika?
 :shock:

EDIT:
vielä tällainen.
tuli sama ongelma uudestaan, otin failsafen pois eikä enää temppuillut...
« Viimeksi muokattu: 29.05.10 - klo: 10.38 kirjoittanut vilzuh »
Passiivista harrastelua

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #365 : 29.05.10 - klo: 12.27 »
Fail Safe on ohjelmoitu väärin.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa finalfaster

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #366 : 29.05.10 - klo: 14.53 »
itelläin on fail safe kun laittaa ohjaimeen virrat sit autoon ja kun ottaa ohjaimesta virrat pois niin menee jarru pohjaan :evil:
Biltema on miesten ikea

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #367 : 29.05.10 - klo: 14.56 »
Niinhän sen kuuluukin mennä.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa finalfaster

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #368 : 29.05.10 - klo: 14.57 »
kuhan totesin nyt vain  :grin:
Biltema on miesten ikea

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #369 : 29.05.10 - klo: 17.59 »
Passiivista harrastelua

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #370 : 29.05.10 - klo: 21.05 »
Nyt kesällä tulen varmaankin ostamaan sen orionin viripillin dst:hen. Onko kellään tietoa, että meneekö säädöt uusiksi pillin vaihdon jälkeen?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #371 : 29.05.10 - klo: 23.01 »
itellä sellanen kokemus että ei kannata ostaa jos vaan muita on tarjolla..moottori huono,vetoakseleita menee reppukaupalla...ne vääntyy ja kuulat tippuu päistä..renkaat menee jumiin kivistä..itsellä ku meni kivi renkaan väliin ni meni samalla sit vetoakselit ja takadiffi p*skaks ku jumiutu täydestä laukasta...osat kalliita ja mitään ei ikinä hyllyssä ainakaan tampereen seudulla...laakerit huonoja..ime hiekkaa sisäänsä ja uudet laakerikaupasta kumisilla suojilla oli jotain 35-50e kpl...en lähteny uusimaan..vastaanottimia menny rikki ja kotelot imee kiviä itteensä ja hankala tiivistää..en tiä millasia muut autot on mut tää ei oo mun mielestä kovinkaan hyvä

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #372 : 30.05.10 - klo: 09.25 »
itellä sellanen kokemus että ei kannata ostaa jos vaan muita on tarjolla..moottori huono,vetoakseleita menee reppukaupalla...ne vääntyy ja kuulat tippuu päistä..renkaat menee jumiin kivistä..itsellä ku meni kivi renkaan väliin ni meni samalla sit vetoakselit ja takadiffi p*skaks ku jumiutu täydestä laukasta...osat kalliita ja mitään ei ikinä hyllyssä ainakaan tampereen seudulla(tai Turun)...laakerit huonoja..ime hiekkaa sisäänsä ja uudet laakerikaupasta kumisilla suojilla oli jotain 35-50e kpl...en lähteny uusimaan..vastaanottimia menny rikki ja kotelot imee kiviä itteensä ja hankala tiivistää..en tiä millasia muut autot on mut tää ei oo mun mielestä kovinkaan hyvä

oon lihavoinu tost ne mitkä oon itekki huomannu.
Eli ei oo kauheesti kehumista...  :angry:
Ja lisään vielä että, kun moottori on vähänkin enemmän kulunut ei lähde kuumana käyntiin tai edes pysy tyhjäkäynnillä.

 :angry:
Passiivista harrastelua

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #373 : 30.05.10 - klo: 09.44 »
Mulla on vielläkin autosta positiivinen kuva! Eilenkin olin radalla ajamassa ja aika hienosti se siellä menee. Hypin autolla samat hypyt mitä muut vetää kasiautolla ja enkä ole saanut yhtäkään osaa rikki, vaikka kaksi vuotta olen DBX:llä ajanut! Tämän kesäkauden jälkeen myyn DBX:än ja keskityn vaan Team Academy GV2 Pro autoon ja talvisarjan kisoihin.

"Moottori on huono", miten se moottori on huono? Minua Kyoshon moottori palvellut ihan hyvin. "Renkaat menee jumiin kivistä", ei mene kun ostaa 1:8 renkaat. Osat ovat vähän muita merkkejä kalliimpia, en tiedä sitten kuinka paljon niitä on hyllyssä. Laakerit on kestänyt mulla kaksi vuotta, mun mielestä ihan ok kamaa. Vastaanotinkotelon voi tiivistää silikonilla.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #374 : 30.05.10 - klo: 09.47 »
Jos ei mitään mee rikki et aja oikein!  :lol:
Passiivista harrastelua

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #375 : 30.05.10 - klo: 09.54 »
Jos ei mitään mee rikki et aja oikein!  :lol:

Taas näitä "viisaita" kommentteja... Jos ei mee mitään rikki niin varmaankin ajan oikein. :p Otan joskus videolle kuinka Kyosho DBX RTR menee radalla. Röykkysuoraa en saa menemään Kyosholla, mutta sekin varmaan johtuu ajajasta.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #376 : 30.05.10 - klo: 10.21 »
itellä sellanen kokemus että ei kannata ostaa jos vaan muita on tarjolla..moottori huono,vetoakseleita menee reppukaupalla...ne vääntyy ja kuulat tippuu päistä..renkaat menee jumiin kivistä..itsellä ku meni kivi renkaan väliin ni meni samalla sit vetoakselit ja takadiffi p*skaks ku jumiutu täydestä laukasta...osat kalliita ja mitään ei ikinä hyllyssä ainakaan tampereen seudulla(tai Turun)...laakerit huonoja..ime hiekkaa sisäänsä ja uudet laakerikaupasta kumisilla suojilla oli jotain 35-50e kpl...en lähteny uusimaan..vastaanottimia menny rikki ja kotelot imee kiviä itteensä ja hankala tiivistää..en tiä millasia muut autot on mut tää ei oo mun mielestä kovinkaan hyvä

oon lihavoinu tost ne mitkä oon itekki huomannu.
Eli ei oo kauheesti kehumista...  :angry:
Ja lisään vielä että, kun moottori on vähänkin enemmän kulunut ei lähde kuumana käyntiin tai edes pysy tyhjäkäynnillä.

 :angry:

Mulla on ollu sama juttu ja säädötkin vaihtelee ajon aikana, vaikka kaasu on koko ajan samassa kohtaa. Vein auton suutarilan kyosholle, siellä ne katto sen eika saanu edes pysymään käynnissä. Rupes vähän tarkastelemaan. Siin oli ihan p*skana mäntä, sylinteriputki, männäntappi, etulaakeri väljä(vuoti bensaa koko ajan), neulalaakeri ja kytkinakseli (ihmettelinkin et minkä takii auto liikkuu eteenpäin koko ajan). :shock: Kytkin akseli oli kiero ku korkkiruuvi ja olisi rikkonut auton muutaman ajon jälkeen. :sad:

Hinnat:
Männäntappi=6€
Etulaakeri€13€
Mäntä ja sylinteriputki=32,50€
Kytkinakseli=12,50€
Neulalaakeri=7,50€
Työ=20,00€

Koko satsi=91,50€ ja auto toimii hienosti. Kiva kuulla pitkästä aikaa tervettä moottoria. :p

Oli myös putsattu koko moottori!  :wink:
« Viimeksi muokattu: 30.05.10 - klo: 10.26 kirjoittanut Joel »
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #377 : 30.05.10 - klo: 11.23 »


Mulla on ollu sama juttu ja säädötkin vaihtelee ajon aikana, vaikka kaasu on koko ajan samassa kohtaa. Vein auton suutarilan kyosholle, siellä ne katto sen eika saanu edes pysymään käynnissä. Rupes vähän tarkastelemaan. Siin oli ihan p*skana mäntä, sylinteriputki, männäntappi, etulaakeri väljä(vuoti bensaa koko ajan), neulalaakeri ja kytkinakseli (ihmettelinkin et minkä takii auto liikkuu eteenpäin koko ajan). :shock: Kytkin akseli oli kiero ku korkkiruuvi ja olisi rikkonut auton muutaman ajon jälkeen. :sad:

Hinnat:
Männäntappi=6€
Etulaakeri€13€
Mäntä ja sylinteriputki=32,50€
Kytkinakseli=12,50€
Neulalaakeri=7,50€
Työ=20,00€

Koko satsi=91,50€ ja auto toimii hienosti. Kiva kuulla pitkästä aikaa tervettä moottoria. :p

Oli myös putsattu koko moottori!  :wink:
[/quote]

Ja ihmiset puhuvat, että osat ovat kalliita, moottorin osiksi nämä ovat tosi halpoja! TRX3.3 moottorin mäntä ja sylinteri maksaa jenkeistäkin tilattuna 40-50€ ja etu- sekä takalaakeri 20-30€

PS. Kannattaa muuten olla huolissaan jos autoon ilmestyy jostain bensaa, moottorin ja tankin pitäisi olla tiiviit!
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #378 : 31.05.10 - klo: 17.44 »
PS. Kannattaa muuten olla huolissaan jos autoon ilmestyy jostain bensaa, moottorin ja tankin pitäisi olla tiiviit!

Mun moottorin rungossa on ollu melkein aina polttoainetta, mitä voi tapahtua jos sitä siitä vähän on ?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #379 : 31.05.10 - klo: 18.44 »
en sitä sanokkaan etteikö siitä sais ihan ok autoa...päivittämällä osia kyllä saa varmasti toimivan...kyse onkin siitä et haluaako laittaa esim..100e päivitys osiin kun kerran on halunnut alottaa rc autoilun halvalla autolla..auto on halpa en sitäkään sano...toki voi innostus laantua ennenku alkaakaan jos auto ei kestä ajoa...mut jos saman verran laittaa päivitys osiin rahaa mitä auto maksaa niin vois sit samalla ostaa kalliimmankin auton..esim käytetyn hyvän auton joltain kisakuskilta esim

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #380 : 31.05.10 - klo: 20.52 »
Itsekin olen sitä mieltä että esim. vanha "kisapeli" on jees valinta.
Mutta jos lukee muun merkkisistä autoista olevia topikkeja niin vähintään samaan malliin saa palikkaa ruuvata ennenkuin auto on ns. hyvä, mutta se on vain "päivittämistä" tms. mutta kyöstiin jos joutuu osan vaihtamaan niin se on p*ska homma ja merkki p*ka.(enemmän noihin moniin muihin merkkeihin saa päivittää, esim. niihin harmaisiin joissa on muovikardaanit/vetarit)
Eli rtr auto on rtr auto, niissä on aina vikansa/heikkoutensa kun ne halvalla pitää myydä ja niitä menee kaupaksi, harva isukki ostaa jälkikasvulle tonnin lelun pihaleikkeihin.   
Itsekin ihmettelen kun jengi työntää halpoihin ns. pihasuditus vehkeisiin "päivitys"osien muodossa niin isoja summia että halvemmalla saisi kunnon "kisapelin" mitä ei halpiksista saa tekemälläkään vaikka upottaa kuinka monta satasta.(parin osan vaihto on nyt vielä ymmärrettävää)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #381 : 31.05.10 - klo: 21.10 »
sehän siinä onkin...käytetyissä kisavehkeissä vois vaan olla jo tehty parannuksia valiiksi ja mahdollisesti saa osia mukaan yms..(voi se kisavehjekkin olla kyosho) ei ole mitään merkkiä vastaan enkä ihan älyttömästi noita nitrovehkeitä ole omistanutkaan..bensavehje olis suht helppokäyttöinen ja huoltoasemaltahan sitä sais tankkailla(itsellä nitro että bensavehje) eli ymmärrän nitrovehkeiden hienoudenkin bensaan verrattuna:)lähinnä siis ko.mallia en ostais itselle enkä suosittele sitä ellei halua päivitellä.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #382 : 31.05.10 - klo: 23.13 »
PS. Kannattaa muuten olla huolissaan jos autoon ilmestyy jostain bensaa, moottorin ja tankin pitäisi olla tiiviit!

Mun moottorin rungossa on ollu melkein aina polttoainetta, mitä voi tapahtua jos sitä siitä vähän on ?

Ei siitä mitään pahaa ole, mutta se viittaa siihen, että jostain vuotaa -> moottorissa ei pysy paineet -> säädöt vaihtelee -> voi käräytellä useita tulppia..
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #383 : 01.06.10 - klo: 16.54 »
Mun moottorin rungossa on ollu melkein aina polttoainetta, mitä voi tapahtua jos sitä siitä vähän on ?

Etulaakeri on väljä -> säädöt vaihtelee, moottori käy epätasaisesti.
Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #384 : 01.06.10 - klo: 18.24 »
Ei oo etulaakeri väljä, polttoaine tulee pakotiivisteestä...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa 8Ati

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #385 : 02.06.10 - klo: 08.29 »
Oon aika alottelia näitten kanssa mut mul on toi ja pakomutken tiiviste vuotaa jotain öljyn tapasta. Voisitteko kertoo hyvät säädöt ja miten säädän ne? Kannattaako tohon ostaa tollasta orionin tehopillii? Sitte aina ku polttoaine loppuu ni huippunopeus nousee huimasti. Miten sen vauhdin sais pysyy?

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #386 : 02.06.10 - klo: 09.04 »
Oon aika alottelia näitten kanssa mut mul on toi ja pakomutken tiiviste vuotaa jotain öljyn tapasta. Voisitteko kertoo hyvät säädöt ja miten säädän ne? Kannattaako tohon ostaa tollasta orionin tehopillii? Sitte aina ku polttoaine loppuu ni huippunopeus nousee huimasti. Miten sen vauhdin sais pysyy?

Taas kerran. Jokainen moottori on oma yksilönsä, niihin ei vain voi kertoa hyviä säätöjä, vaan ne pitää itse löytää.
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ auttaa myös. Siellä on paljon tietoa rc-autoista ja niihin liittyvästä.
Passiivista harrastelua

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #387 : 02.06.10 - klo: 15.49 »
Määki kysyin tosta orionin pillistä aikasemmin. Niin että pitääkö säätöjä muuttaa kun sen pillin iskee siihen kiinni?
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #388 : 02.06.10 - klo: 18.23 »
Oon aika alottelia näitten kanssa mut mul on toi ja pakomutken tiiviste vuotaa jotain öljyn tapasta. Voisitteko kertoo hyvät säädöt ja miten säädän ne? Kannattaako tohon ostaa tollasta orionin tehopillii? Sitte aina ku polttoaine loppuu ni huippunopeus nousee huimasti. Miten sen vauhdin sais pysyy?
Nopeus nousee kun menee laihemmalle.

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #389 : 02.06.10 - klo: 19.25 »
Oon aika alottelia näitten kanssa mut mul on toi ja pakomutken tiiviste vuotaa jotain öljyn tapasta. Voisitteko kertoo hyvät säädöt ja miten säädän ne? Kannattaako tohon ostaa tollasta orionin tehopillii? Sitte aina ku polttoaine loppuu ni huippunopeus nousee huimasti. Miten sen vauhdin sais pysyy?
Nopeus nousee kun menee laihemmalle.
noh... Mikä siinä sitten siis vähenee kun kone on laihemmalla? Bensaa vai ilmaa menee vähemmän.
Passiivista harrastelua