RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Team C => Aiheen aloitti: mascot - 29.12.12 - klo: 15.51

Otsikko: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 29.12.12 - klo: 15.51
Ajattelinpa tämän jo valmiiksi aloittaa, kun tuli ennakkotilattua ko. auto.


[edit]

Laitanpa vielä linkin valmistajan kotisivulle: http://www.teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=819&category_id=68&option=com_virtuemart&Itemid=71 (http://www.teamcracing.net/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=819&category_id=68&option=com_virtuemart&Itemid=71)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: Soo - 29.12.12 - klo: 18.17
Mattoradalla tai turffilla jees vehe. Muualla voi vähän harmittaa ajella.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: goos - 29.12.12 - klo: 18.39
Mattoradalla tai turffilla jees vehe. Muualla voi vähän harmittaa ajella.
Niin no se on erikoisesti suunniteltu semmosia ratoja varten ja ulkomailla haettu jo ylivoimaisia voittoja.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: jon.lindgren - 29.12.12 - klo: 19.00
Voisi olla kova luu kaakelillakin. Kohta varmaan nähdään?
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 29.12.12 - klo: 19.09
Tässä vaan koittanu mietiskellä millaista välitystä tuohon kannatteis lähteä kokeilemaan. Manuaalin mukaan vakiona tulee 21/85 rattaat. Onkohan tuo hyvä lähtökohta Viper VST 8.5T koneelle pienellä radalla, vai pitäiskö heti alkuun muuttaa johonkin suuntaan välejä.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: goos - 29.12.12 - klo: 20.29
Voisi olla kova luu kaakelillakin. Kohta varmaan nähdään?
Ajettiin jo testiä tikkurilassa syksyllä, vaikee sitä oli saada liukkaalla kaakelilla toimimaan.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: jon.lindgren - 29.12.12 - klo: 21.35
Voisi olla kova luu kaakelillakin. Kohta varmaan nähdään?
Ajettiin jo testiä tikkurilassa syksyllä, vaikee sitä oli saada liukkaalla kaakelilla toimimaan.
Tiksin krossiradan pito on nykyään mielestäni paljon parempi kuin syksyllä...
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: goos - 29.12.12 - klo: 21.55
Tiksin krossiradan pito on nykyään mielestäni paljon parempi kuin syksyllä...
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että parempi tuoda oikee kalusto oikeelle alustalle, ei tarvii väkisin tapella kun on parempiakin vaihtoehtoja :) Eli jos on ok pito niin sit suoraan vaan tc02 evo/tc02c. TM2 on tehty todella kovapitoiselle pinnalle mitä matto- ja astroradat ovat. Tässä esimerkkiä mitä tarkoitetaan kovapitoisella radalla:

http://eos.redrc.net/2012/10/video-2wd-buggy-a-main-leg-3/ (http://eos.redrc.net/2012/10/video-2wd-buggy-a-main-leg-3/)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 05.01.13 - klo: 15.29
Oliver Scholz on pitänyt hyvää vauhtia TM2:lla meneillään olevassa EOS kilpailussa.

Q1
Team C driver Oliver Scholz.  The German National Champion was on a Top 4 pace until a crash lost him a massive 10-seconds and he will certainly be one to watch over the remaining 3 rounds of qualifying.

Q2
Completing the Top 6 in Q2 was factory Team C driver Oliver Scholz despite three mistakes each of which required his TM2 to be marshalled.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: goos - 05.01.13 - klo: 15.46
Q3:ssa kolmas... Oliverhan voitti Neumann:n Saksan mestaruuskisoissa joten vauhtia riittää pojalla.

18v ja iskä mekkaa aika duo.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 05.01.13 - klo: 16.17
Meno senkun paranee.  :angel:
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 05.01.13 - klo: 18.37
7. ruutu tuli.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 05.01.13 - klo: 19.59
Kova nousu 7ruudusta kolmanneksi A-mainin ekalla legillä..
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 06.01.13 - klo: 12.56
http://eos.redrc.net/2013/01/chassis-focus-oliver-scholz/ (http://eos.redrc.net/2013/01/chassis-focus-oliver-scholz/)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 06.01.13 - klo: 17.09
Jokohan me nyt tulevalla viikolla päästään hypistelemään  :tongue:
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 05.03.13 - klo: 22.25
TM2:een päivitetty korimalli:

(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/644521_10200148321167233_962313905_n.jpg)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 11.03.13 - klo: 08.13
Tähän erään ruudusta 3 lähtee TM2, ihan näppärästihan tuo matolla liikkuu...

TLR Spektrum Euro Offroad Series Rd3 - 2wd buggy A-main 3 (http://www.youtube.com/watch?v=bUbbdsXKUuk#ws)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 14.03.13 - klo: 22.13
Noniin... Kyllä tästä vielä lauantain salivuorolle ajokuntoinen valmistuu... Meinaa vaan nämä työhommat taas häiritä harrastustoimintaa...
(https://lh3.googleusercontent.com/-tCzBw-kIZbU/UUIsvQSrrmI/AAAAAAAABSM/N-TKYwF9LgI/w480-h480/IMAG0660.jpg)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 15.03.13 - klo: 17.11
Huhhuh... on tuossa ruuvattavaa... Toistaiseksi ei ole ollut mitään muita viallisia osia ku yks kupukantaruuvi jonka kanta oli tukossa ja yhdessä pussissa piti oleman kaksi 10mm pitkää uppokantaruuvia, vaan siinä oli toinen uppokanta ja toinen kupukanta.

Enää ei olisi muuta ku iskareitten kasaaminen ja sähköjen asennus... Eiköhän tuolla huomenna pääse jo koeajolle...
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 15.03.13 - klo: 20.54
Dodii... sähköjä vaille valmis...

Pikkusen oli puutetta kitissä. Etuhexit on mallia todella kapeat ja akselit on normaalit tuupin akselit. Eli vaatii shimmaamista melko reilusti, jotain 0.8mm luokkaa, mutta kitissä ei tule etuakselille shimmejä mukana. No onneksi omasta hyllystä löytyi riittävästi shimmejä.

Vastaanotin mulla menee uusiksi, koska Futaban 603FS ei mahdu keulan topdeckin alle (n. 0.5mm liian korkea se piirilevyllä olevan antennin patti)

Muta eiköhän tuolla huomena kuitenkin testiajolle pääse...
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 15.03.13 - klo: 21.49
Dodii... sähköjä vaille valmis...

Pikkusen oli puutetta kitissä. Etuhexit on mallia todella kapeat ja akselit on normaalit tuupin akselit. Eli vaatii shimmaamista melko reilusti, jotain 0.8mm luokkaa, mutta kitissä ei tule etuakselille shimmejä mukana. No onneksi omasta hyllystä löytyi riittävästi shimmejä.

Vastaanotin mulla menee uusiksi, koska Futaban 603FS ei mahdu keulan topdeckin alle (n. 0.5mm liian korkea se piirilevyllä olevan antennin patti)

Muta eiköhän tuolla huomena kuitenkin testiajolle pääse...

Kapeat hexit on varmasti päivitetty kittiin jotta olisi kisalaillinen (vakiot 5mm, saatavilla 4mm jotka varmaankin tuli auton mukana?)..
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 16.03.13 - klo: 00.47
Joo näin minäkin olen ymmärtänyt, ja laitoinkin ne shimmit sinne E-clipin alle
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 16.03.13 - klo: 19.13
Koeajot tuli ajettua... Puskee mutkissa, parani pikkasen ku irrotti vakaajan takaa, mutta vielä pitäs jotaki keksiä että loppus tuo puskeminen... Ehkäpä kokeilla 25asteisia C-hubeja... Nyt on 30:set paikallaan...

Onhan tuo ihan veikeä auto ajella. Ihan erilainen ku tu TS2 mikä mulla oli aiemmin rossiautona...
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: uijui - 16.03.13 - klo: 21.55
Puskeeko tuommonen kaasupäällä?
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 17.03.13 - klo: 09.06
Just nimenomaan kaasupäällä puski ja heti ku pikkasen hölläsi kaasua nii sitte käänty ja rajusti. Mutta tuossa selailin nuitten ulkomaisten rattimiesten setuppeja nii kaikilla näytti olevan keulassa lisäpainoja n.40g. Taidanpa itekki laittaa ja kokeilla seuraavan kerran ku kerkiän radalle...
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: goos - 17.03.13 - klo: 16.02
Kapeat hexit on varmasti päivitetty kittiin jotta olisi kisalaillinen (vakiot 5mm, saatavilla 4mm jotka varmaankin tuli auton mukana?)..
Briteissa on tosi ahdas boksi, joten briteissa ajetaan yleensä 4mm hexeillä että mahtuu varmasti keulasta.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: -Juho- - 17.03.13 - klo: 16.23
BRCA 2013:
23.3 The dimensions must conform to the following:-
Maximum length - 460mm inc. bumpers
Maximum width - 250mm at any point of suspension travel in a vertical plane.
Minimum weight - 1474grams for 2WD, 1588grams for 4WD complete and ready to race. The minimum weight(s) include fixed Personal Transponder but exclude Auto-powered (hand-out) Transponder. A maximum of two wings can be used: one at front, one at rear. Maximum wing sizes are :- Front – 127.0 mm wide with a chord of 63.5 mm max. Rear -- 177.8 mm wide with a chord of 76.2 mm max. Wing side-dams :- Height 50 mm max., length 100 mm max.

AKK 2013:
2.5. Tekniset säännöt
Autojen sallitut mitat M2-10 ja M4-10 luokissa:
- pituus max 460mm
- leveys max 250mm (jousituksen kaikissa asennoissa)
- korkeus (pl. antenni) max 200mm (jousitus alaspainettuna)
- siipijänteen pituus max 80mm
- siiven leveys max 220mm
- siiven kulma max 45°
- minimipaino M2-10 1474g
- minimipaino M4-10 1588g

On ne Suomessakin ahtaita.

Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 17.03.13 - klo: 16.57

On ne Suomessakin ahtaita.
Se on vaan briteissä oikeasti paljon lähempänä 250 milliä kuin täälläpäin käytetty boksi...
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: uijui - 17.03.13 - klo: 17.15
Niin on ahtaita, varsinkin viimekesänä oli ahdas boxi Hesan maastosarjan kisassa. Boxissa ei ollut mitään vikaa ennenkuin yhden kisajärjestäjän auto ei siihen mahtunut.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: *HOKE* - 17.03.13 - klo: 17.43
Helsingissä ei ole maastosarjan kisoja ihan lähivuosina ajeltu.

Ja se käytetty boksi todistettiin moneen kertaan mittaamalla oikean kokoiseksi.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: uijui - 17.03.13 - klo: 17.45
Mulle vantaa on ihan tarpeeksi lähellä sitä ihteään.

Alkuperäiseen aiheesen, miten tuo käyttäytyy versus keskimoottoriauto?
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: *HOKE* - 17.03.13 - klo: 17.58
Ja mulle kaikki yli 30 kilometriä helsingin keskustasta on sitä itseään  :roll:
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 17.03.13 - klo: 18.09
Just nimenomaan kaasupäällä puski ja heti ku pikkasen hölläsi kaasua nii sitte käänty ja rajusti. Mutta tuossa selailin nuitten ulkomaisten rattimiesten setuppeja nii kaikilla näytti olevan keulassa lisäpainoja n.40g. Taidanpa itekki laittaa ja kokeilla seuraavan kerran ku kerkiän radalle...

Voi toki toimia, mutta kannattaa muistaa että "ulkomaiden setupit" on käytännössä kaikki tolkuttomalla pidolla käytettyjä (matolla lähinnä toistaiseksi, pian myös turffilla...).
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 17.03.13 - klo: 20.11
^

Meidän ratahan on tolkuttoman pitävä, pelkästään messumattopinnalla ja matot tuoreita syksyllä kerran messuille levitettyjä ja vain lauantaisin ajettuja  :laugh:

Mutta pitää tässä testailla eri säätöjä, painoilla ja ilman kunhan taasen pääsee ajamaan...
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: Joo - 17.03.13 - klo: 20.19
Aikooko mascot käydä lumien sulattua ulkoradalla (Raahessa) tai Ousassa?

Ois ihan kiva nähä,että miten peli kulkee ei pitävällä radalla,vaikka onkin suunniteltu pitävälle alustalle.
Toisaalta siellä paikallisella ulkoradalla autot vaan sotkeutuu   :roll:
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 17.03.13 - klo: 20.48
Ei aio käydä... Kaikki rc-vehkeet laitetaan "seisontaan" heti ku kelit alkaa olemaan sitäluokkaa että 2-pyöräsellä tarkenee suhailla :)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 18.03.13 - klo: 00.03
Laitanpa tänne parit kuvat tuosta omastani TM2:sta lähes valmiina... Koppi pitäisi suihkia väreihin ja hommata matalampi vastari ja lyhentää servon johtoa...

(https://lh3.googleusercontent.com/-coIDabInxJs/UUY7plF_gnI/AAAAAAAABSo/QQ8Oa7DuFJI/s739/IMG_2665.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-TxgId90yUU0/UUY7yuMvpRI/AAAAAAAABTU/_XI3JkPDYdA/s739/IMG_2682.JPG)


Koska en kilpaile, enkä ole tiimikuski, niin suoritan vain maahantuojan "piilomainontaa"

(https://lh5.googleusercontent.com/-iwuXyP8Y3Dk/UUY73tIdf2I/AAAAAAAABT0/4GfAmLDTCEk/s739/IMG_2686.JPG)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 18.03.13 - klo: 12.53
Minullahan olikin hyllyssä käyttämätön paketissa oleva Futaban R614FF vastari. Laitoin sen TM:ään paikalleen ja siistin vähän servojohtoa ja säätimen johtoa...

(https://lh3.googleusercontent.com/-9ABcW4vn0rw/UUbxeO3n2dI/AAAAAAAABUU/3hvOpZiSbwc/s902/IMAG0670.jpg)

(https://lh6.googleusercontent.com/-a2sMxx8NmTQ/UUbxe6jn2DI/AAAAAAAABUc/6yiYDxKUtwk/s902/IMAG0671.jpg)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 27.04.13 - klo: 20.19
SC versio tulossa...

http://www.redrc.net/2013/04/team-c-2wd-sc-truck-teaser/ (http://www.redrc.net/2013/04/team-c-2wd-sc-truck-teaser/)

(http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2013/04/TeamC2wdSC.jpg)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 16.05.13 - klo: 23.45
Onko joku tehnyt vertailua nopeudessa saviradalla verrattuna t2c/tc02c/t2/tc02 autoihin?
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 12.11.13 - klo: 21.36
Lauantaina testaamaan omatekele slipperpadeja...

(https://lh6.googleusercontent.com/-OYK5nZ-OX0w/UoKCRjo6H8I/AAAAAAAAB3w/Pjh8IaPWVt4/w957-h573-no/TM2+-+1)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: Lauri P - 16.12.14 - klo: 17.31
Ois tulossa tämmönen kulkija joululahjaks itselle ja pojille.Onkos toi viperi vielä se ainoa oikea tähän? Mitään kisavehjettä en oo tekemässä joten halvempikin mosa säädin setti käy. Minkalaista ohjausservoa kandee laittaa?

Aika vähän autopuolelta kokemusta, mitä ny yks halpis drifteri ollu mut koptereita on tullu harrastettua. Neuvoja siis kehiin..

onko missä lähintä sopivaa rataa tämmöselle kun kokkolassa asustellaan..?!

Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: goos - 16.12.14 - klo: 19.25
Ois tulossa tämmönen kulkija joululahjaks itselle ja pojille.Onkos toi viperi vielä se ainoa oikea tähän? Mitään kisavehjettä en oo tekemässä joten halvempikin mosa säädin setti käy. Minkalaista ohjausservoa kandee laittaa?

Mikä tahansa tuuppikrossariin menevä 1/10 combo on passeli, 60A ylöspäin virrankestoltaan. 8.5t moottori on aika passeli kisakäyttöön, muuhun käyttöön voi laittaa vähän löysempää.

Ohjausservon osalta niin 6-8kg riittää hyvin mutta moni ajaa myös 10kg servolla. Matala tai täyskokoinen.
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: Lauri P - 16.12.14 - klo: 22.16
oisko näät toimivia?
moottori säädin setti:
http://fi.eurorc.com/product/2149/hobbywing-xtreme-supercharged-brushless-system-combo-85t (http://fi.eurorc.com/product/2149/hobbywing-xtreme-supercharged-brushless-system-combo-85t)

servoksi:
http://fi.eurorc.com/product/389/savox-sc-1251mg-servo (http://fi.eurorc.com/product/389/savox-sc-1251mg-servo)

Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: Silppa - 17.12.14 - klo: 00.13
Kyllä vaan. Noilla sähköillä pärjäät jo vaikka kisoihin asti :)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: Lauri P - 21.12.14 - klo: 22.59
Mitkäs tähän olis soppelit gummit? Ajettua tulee varmaan mattoradalla ja tiiviillä soratiellä. Pitäskö olla erinlaiset kummallekki alustalle? Suositelkaa ja insertit myös..
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: kksaffy - 22.12.14 - klo: 09.05
MASCOT... miten hiilikuitu slipperi on toiminut..?
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: Metsäläinen - 10.01.15 - klo: 08.42
Ronnefalkin ja Neumannin ohjastastamat TM2:set kahden alkuerän jälkeen ykkösenä ja kakkosena DHI Cupissa.

http://www.redrc.net/2015/01/ronnefalk-tqs-opening-two-qualifiers-at-dhi-cup/ (http://www.redrc.net/2015/01/ronnefalk-tqs-opening-two-qualifiers-at-dhi-cup/)

https://www.youtube.com/watch?v=Sf9yBuys25w (https://www.youtube.com/watch?v=Sf9yBuys25w)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: KooBee - 11.01.15 - klo: 17.16
Voittohan sieltä tuli... http://www.redrc.net/2015/01/ronnefalk-wins-2wd-at-dhi-cup/ (http://www.redrc.net/2015/01/ronnefalk-wins-2wd-at-dhi-cup/)
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: harrikal - 20.10.15 - klo: 11.44
Tulipas korkattua kyseinen kampe Bunkkerin mattoradalla .Kasasin auton viikkoa ennen kisoja ja kerkesin käydä kerran kokeilemassa miten auto toimii ja pysyykö se letkujen välissä. Nopealta pirssiltä se vaikutti heti. Ja ei kun kisoihin lauantaina ja vähän jännäsin että pitääkö kattoa tuloksia minuutti kellosta vai sekkarilla. Hyvää vääntöa oli D Finnalin voitosta:).kyytiä autossa olisi ollut paljon korkeammallekkin (toisen alkuerän 20 sija yllätti) mutta oma nupppi ja vatasen kädet:) auto ei oikeen pysynyt aina pystyssä. T:Numero 104
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: jerzirccar1 - 20.10.15 - klo: 11.58
Oli kiva kuunnella sinua alkuerissä kuin ruodit itseäsiä😂
Jerzi
Otsikko: Vs: Team C TM2
Kirjoitti: mascot - 05.04.16 - klo: 20.15
MASCOT... miten hiilikuitu slipperi on toiminut..?

Vastaanpa "pikkasen" vanhaan kysymykseen että TOIMII, alkoi heti toimimaan tasasen varmasti kun sain hiottua kunnolla tasaisiksi ja suoriksi levyt. Nyt pari vuotta ajettu nuilla hiilipadeillä ja toiminta edelleen yhtä tasaista kuin alussakin.