Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pauli4x4

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 14
181
pauli4x4 sä taidat olla aikalailla perillä noista madeistä ku noin tiedät historiaa.
No, kyllähän nuo jollain tavalla on tullut tutuksi tässä vuosien saatossa, kun aikoinaan vuosituhannen alussa juoksin kiljuen paikalliseen RC-liikkeeseen Mad Forcea tilaamaan, heti kun ne ilmestyivät markkinoille! :laugh:

Joten aikalailla olen näiden kanssa leikkinyt niin kauan kun se on ollut vain mahdollista. :wink:

182
Ja ehkä se on parempi niin, että jokin halpa osa hajoaa ennen kuin koko runko on kiero.
No, onneksi nuo runkolevykin on aika edullisia, joten ei hätää! :grin:

Myös erilaisilla knuckleilla voi rajoittaa kääntyvyyttä, eli esimerkiksi tämmöisillä hiukan vanhemmilla Kyoshon knuckleilla, joissa on tuolla toisella puolella lisäksi kiinnitysreiät, joihin voi ruuvata pienen pellin palan joka sitten tapaa kääntäessä akselin kuoreen. Sillä tavalla myös original madistani olen aikoinaan rajoittanut hiukan kääntyvyyttä, vaikka siinä ei ihan täsmälleen tuollaiset olekaan, mutta kiinnitysreiät on samassa kohdassa.


Kyosholla on aika paljon erilaisia knuckleja, jotka käy madiinkin, esim infernoista, ja kaikissa ei ole tuota puolipyöreätä loveakaan kääntövarren reunassa, joka on noihin tehty juurikin kääntyvyyden lisäämiseksi, joten sellaiset jo yksistään rajoittavat kääntyvyyttä.

Original madissa oli nuo vetarin pään kupit suorareunaiset, kun taas uudemmissa on ne vinot reunat. Silloin alussa olikin ongelmana, että renkaat kun kääntyi tarpeeksi, niin se suora kupin reuna alkoi jyrsimään vetaria poikki, jonka takia oli pakko rajoittaa ohjausta. Pieniä lasten tauteja oli siis alussa, jotka myöhempiin malleihin saivat pientä parannusta Kyoshon toimesta. Mutta eiköhän tässä ollut tarpeeksi Mad Force historiikkia tältä erää! :laugh:

183
Yleinen keskustelu / Vs: Vanhat polttoaineet
« : 20.07.14 - klo: 22.41 »
Onhan niitä eri värisiä, joten ei se keltainen mitään meinaa. :wink: Eikä sieltä öljy haihdu mihinkään, joten ei moottori siitä kärsi. Veikkaisin että toimii "ihan hyvin", mutta ei varmaan tehoa tule ihan uuden aineen malliin enään.

Itselläkin autotallissa jotain yhtä vanhoja mehuja, että pitäis varmaan testailla mitä ne sanoo, ihan vaan huvin vuoksi! :tongue:

184
Tällaista vikaahan on tosin ilmennyt muillakin ja ns. letkupatentin pitäisi auttaa hieman asiaan. Eli esim. polttiksen polttoaineletkusta pala tuonne diffin pään kupin pohjalle.
Polttiksen polttoaineletku on kyllä turhan snadia tuohon hommaan. Kannattaa laittaa sopivan tiukkoja o-renkaita, niin tulee hyvä.

Jotkut Ofnan CVD vetarit käy madiin, mutta en ole asiaan sen kummemmin perehtynyt, kun tuo vakio vetolaitteisto kestää kuitenkin jo aika kovaa rääkkiä, mutta niillä tuommoiset ongelmat ainakin ratkeaisi. :smiley:

185
Komee kuva! :cool:

Niin sulta lähti siis siitä muovisesta akselin kuoren päästä "olkatapin" kohdalta pala irti? Onneks nuo muoviset akselin kuoren osat on halpoja palikoita. :smiley:

Ja mikäs ihme sitä vetaria vaivaa jos se sieltä silleen muljahtelee? Onkos sulla kaikki siellä ihan vakiota, että et ole kääntyvyyttä parannellut jotenkin? En muista että mun madeissa olis koskaan semmosta ongelmaa ollut että etuvetarit karkailis... :huh:

186
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 19.07.14 - klo: 21.57 »
FLY SKY GT3B sano sopimuksen irti! :angry:  Lähettimen sisällä olevasta piirilevystä oli  antenni tinaus pettäny.

Eilen pääsin noin 15 metrin päähän kun yhteys katkesi täysin. Nyt sain tinattua johdon kiinni takas, mutta yhteys katkeaa jo alle 10 metrissä. Akuissa on virtaa tarpeex....

No, eihän se paljon maksanu... jotain 33€ kiinasta.

Nyt varmaan ostan Spektrumin lähettimen.
Otitko tinatessa huomioon, että se antennin piuha on todella pientä coaxiaalipiuhaa, eli siitä pitää erotella sisä ja ulko karvat erilleen, ja juottaa takaisin oikeisiin paikkoihin. Jos molemmat on juotettu yhteen, niin sillon ei ihan varmasti ole kantamaa enään radiossa.

187
No niin, sullehan nopsaan ne osat tuli! Ja äkkiä asentui paikoilleenkin! :tongue:

Kuulemma tuon kardaanin kanssa ei tarvitse enään mitään murehtia, että se on ilmeisen huoltovapaa ja "ikuinen", joten ei muuta kuin kovaa ajoa!  :smiley:

188
Eikös solidit tulleet ennen erillisjousituksia kuitenkin  :wink:
Tuli, ja ei ole paljon 1:1 puolella indyjä näkynyt monsteripiireissä(yhden tiedän, mutta aika onneton kokeilu oli), joten solid axle on edelleen vallassa! :wink:

On mullakin tosin yksi indy, joka on todella old skool yhtenä ensimmäisistä RC monstereista, ja ehkä ainoa lajissaan jonka vielä sallin kantaa Monster Truck titteliä... :roll:

Eli tämä:





189
Pauli4x4: Aivan järkyttävän hyvä video ja hieno auto  :cool: Käsittämättömän siistin näköistä toi solidin pomppiminen  :grin:

Kyllä täytyy new school monteri jäbän nostaa hattua  :azn:
Kiitos! Mukavaa että yleisö tykkää, niin tulee kyllä kuvattua lisääkin videoita! :smiley:

Mistäs asti jäykkäakseliset on ollu old schoolia? Erillisjousitetuthan on ihan omat lajinsa, jota ei tule sekoittaa Monster truckeihin ollenkaan... :wink: :grin:

190
Riippuu vähän 1:1 vehkeestä, mutta esim maastoauto puolella useasti voima on ihan näyttävää, mutta ei siitä välttämättä ole mitään hyötyä, ja auto hajoaa ainakin paljon helpommin. :tongue:

191
Saako nuita suomesta tai eu:sta
Mustäs sitte sais parhaaseen hintaan nuo revon vetarit.
Kiitos pauli4x4 näistä tiedoista
Saa kai traxxasin osia mistä vaan, joten tuskin on ongelmaa niitä löytää jostain...

Tässä vielä ohjeet homman suorittamiseksi: http://bruteforce.freeownhost.com/crawler/revoshafts/revoshafts.html

192
En tosin oo saanut ajettua vielä kunnolla kun koko ajan porsii. Se on tuo sähkö sellaista kun on voimaa ja räjähtävää kiihtyvyyttä
Siinähän se porsimisen syykin tuli samassa... :wink:

Nitrokoneista löytyy kyllä ihan niin paljon voimaa kuin tuollaiseen häkkyrään ikinä tarvitsee, ja pysyy silti vielä vehkeet kasassakin. Ja ajoajat on jotain ihan muuta kuin sähkövatkaimissa. :roll: :tongue:

No, jokainen tyylillään, mutta itse en tykkää sähkövehkeiden kanssa puljata en sitten pätkääkään. Ärsyttää jo ihan tarpeeksi latailla akkuja silloin tällöin noihin nitrovehkeisiin! :grin:

193
Pauli4x4 tiiätkö minka laisesta vetarista sitä vois muokata ja millä tavalla.
Tiedän. Tämän näköisestä.

Sitten pitää vielä noiden lisäksi hommata tuommoiset päätyosat, että saa molemmat päät saman näköisiksi, ja sen jälkeen täytyy vielä porailla pinjoneihin ja "jakolaatikon" lähtöihin reiät lukkoruuveja varten, joka taitaa ollakin se haastavin vaihe, kun nuo tuppaa olemaan melko kovaa kamaa. Kuulemma kun viilaa hiukan niistä pois ennen porausta niin helpottaa, kun eivät ole kuin pintakarkaistut. Ja muistaakseni itse kardaania piti vielä hiukan lyhentääkin, mutta se on helppo homma, kunhan vaan vetää liukuosan ulos, ja sahaa molemmista puoliskoista sopivasti pois.

Vanhat mädit on taidettu kaikki laittaa lihoiksi ja akseleista tehty crawlereita, tai sitten unohdettu jonnekkin varaston perukoille innostuksen loputtua, joka on hyvin todennäköistä, koska apuja kysellessä eka vastaus oli jotain tyyliin, osta joku muu vaikka savage tai revo.

Ite oon ainakin katunu syvästi kun menin autot myymään ja ostin truggyn, radalla varmasti kova kone, mutta ei se hiekkamontulla ollu oikein kiva ajettava, ei ainakaan mun mielestäni.

-Jukka
Joo, en mä oikeastaan niitä itse autoja niinkään kyllä kaipaa, mutta niitä kunnollisia kyoshon monsterikumeja ja vanteita kylläkin. :cry:

194
Moi, tuossa topikkia lueskeltuani tuli mieleeni, että mistä kardaanien pois hyppiminen todella johtuu?

Itsellä oli aikoinaan kitti mallin mädi sekä myöhemmin rtr, kitti mallissa oli muistaakseni lyhyet kupit mutta kardaania en saanut koskaan putoamaan, autolla kuitenkin ajettiin aika paljon eikä sitä kauheasti säälitty.
Olisiko paremmilla iskareilla ollut vaikutusta asiaan? ne olivat kuitenkin alumiiniset vakiona, ilmeisesti jonkin kasikrossin takaiskarit on samat.
Kardaani putoaa ihan pelkästään jo siitä syystä, että nuo muoviset tukivarret joustaa väännöstä sekä sopivissa alastuloissa banaaniksi, jolloin kardaani irtoaa. Uskoisin myös, että koloille kuluneet kardaanikupit osaltaan aiheuttavat irtoamista. Kruiserissa on vielä pidempien kuppien lisäksi olevinaan hiukan vahvistetut tukivarret, kun niissä kulkee koko matkalla yläpuolella se pieni muovinen tukiprofiili.

Lainaus
Mutta asiasta kolmanteen, tätä lueskeltuani heräsi taas into polttisautoihin jotenka kaivelin kaapista mad armourin raadon, jonka ostin kaverilta konevikaisena muutama vuosi takaperin, moottoripukkien tekemisen aloitin jo, laitan kuvaa kun on jotain saatu valmiiksi.
Hieno kuulla! Odotellaan innolla kuvia. :smiley:

Mutta miksei kukaan myy mulle noita vanhempia Mad Forceja, hä? Tuntuu että oikealla rengastuksella varustetut Madit on kadonneet jo kokonaan maan päältä, kun pelkästään pilipalirengastuksella olevia on myynnissä... :undecided:

195
Onko muilla ollu semmosta ongelmaa että etu kardaani putoaa madista.

Onkos kukaan soveltanut jonkun muumerkin kardaaneja joossa ois oikeat nivelet.
Tyyppivika tuo kardaanin irtoaminen. Minkäs mallinen madi sulla on? Kruiseriin tuli vähän pidemmät kardaanikupit estämään tuota ongelmaa, mutta kaikissa vanhemmissa on lyhyet. Lentää se tosin irti vielä Kruiseristakin, mutta ei läheskään niin herkästi.

Yksi lääke on myös laittaa ns traction barit, kuten nerudan madissakin on.

Yksi modi mitä ovat tehneet, on Traxxas Revon vetareista sovelletut kardaanit, mutta se vaatii jo jonkin verran askartelua, eikä nitromalleissa edes onnistu jarrujen takia.

196
Kiitos vain kaikille tasapuolisesti! Mukavaa että yleisö tykkää. :smiley:

Lisää videoita tulossa taas jossain vaiheessa, kunhan saadaan noita vehkeitä taas ajokuntoon! Bigfootista meni ykkös vaihde sileäksi, oma Kruiseri on vielä koria vailla, ja Itellan kesäpojat on hukanneet yhden lähetyksen missä olis pari koria lisää original Madia varten... :angry:

Old skool videota vois myös kuvata vähän tuosta vanhasta rouvasta, eli nitro USA-1:stä myös, ja olishan tuossa noita Clodbustereita ja Juggernaut yms, joista tekis mieli kuvata jonkun näköistä 80-luvun henkistä side by side drag racing videota... :tongue:

197
Nyt olis pojille vähän Bigfoot monsterivideota tarjolla! :wink:
RC Monster Truckin': Bigfoot [120fps slow mo]

198
Jaahas, rähjäisen lookin mestari jälleen asialla! :wink: :laugh:

199
Yleinen keskustelu / Vs: mikä on lempi rc autosi
« : 07.07.14 - klo: 18.57 »
Suosikkiautoni on solid axle. :wink:

200
No, itse ostin "sian säkissä" eli Pro Linen Chevy Pickupin ja tuohan taas on jopa liian lyhyt koppa :D Menettelee kuitenkin, pääasia että ajot onnistuu..

Tämä e-maxx:iin ja revoon tarkoitettu olis ollut pidempi malli tuosta chevy kopasta: http://prolineracing.com/bodies/1980-chevy-pick-up-e-maxx-e-revo-revo-3-3-mgt/
Ai tuo on pidempi? :laugh: No mikäs on se lyhyempi, kun ei tuo "pidempikään" ole kuin 470mm pitkä speksien mukaan, eli ihan perus 1:10 pituinen kori, kuten vaikka Clodbusterissa, joten vähän lyhyen puoleinen on kyllä Kruiserin selkään tuo.

Vertailun vuoksi tuo HPI:n super cab kori on 530mm puskurista puskuriin, ja Parman 1:8 Grave Digger kori 520mm, jotka molemmat sopii just kivasti Kruiserin akselivälille.

201
On tuo bigfoot niin esikuvansa näköinen tuolta vuodelta kuin voi.
Nätti :azn:
No jos pilkkua viilataan, ja ihan tarkkoja ollaan, niin tuollaista Bigfoottia ei ole koskaan ollut olemassa. Ensinnäkin koskaan ei ole ollut super cab korista Bigfoottia, ja tuota väritystä ei ole koskaan ollut dentside korisissa, vaan se tuli vasta vuonna 89 kun BF8 valmistui, jonka kori oli jo lasikuitukopio saman vuosimallin Fordista. :wink:

202
Auttaisko tää yhtää asiaa? En vaan aikaisemmin viitsinyt laittaa tuota kuvaa, kun oli vähän suttuinen, ja ainoa sivukuva mitä tuli silloin otettua...

203
Kopan ostaminen Madiin on kyllä välillä hieman hakuammuntaa. Ylempänä Pauli4x4 kuvissa koppa näyttää omaan silmään liian pitkältä. Onko muuten HPI:n valmistama?
On joo HPI:n '79 Ford super cab.

Mun silmään näyttää lähestulkoon täydellisesti istuvalta. Akselit on melkein tarkalleen pyöränkaarien kohdalla, ja lähestymiskulma on vielä jokusen millin negatiivisen puolella. Peräylitystä on tietty, mutta niin kuuluukin olla. Eli tuo kori on lähes täydellisesti skaalassa Kruiserin päällä. :cool:

Toisille tietysti scale ulkonäkö monsterissa ei ole niin tärkeää kuin mulle, joten useimmilla on renkaatkin aika paljon ylikokoiset koriin nähden, ja kori itsessään vielä pikkuisen pienen puoleinen autoon nähden... :roll:

Kruiserissa on pitkä akseliväli, ja takuuvarmasti lähes jokainen 1:10 kori näyttää hassulta. Vanhaan SWB madiin vielä 1:10 koritkin käy, mutta näissä pidemmissä täytyy olla 1:8 jo, jos haluaa kunnon istuvuuden.

204
On hieno! 6S varmaa aika kova.. :cool:
Meillä päin ei millään sähkösuristimilla ajella!  :wink:

205
On kyllä hieno! old school Bigfoot kori toimii aina.
Tosi upea  :cool:
Kiitoksia! :smiley:

Lainaus
Monsterissa on aina sitä jotain, mitä muissa "härpättimissä" ei koskaan tule olemaan  :grin:
Allekirjoitan tuon väittämän kyllä täysin! :afro:

206
Ruiskuttelin kaverille old school henkisen Bigfoot korin Kruiseriin, ja alle laitettiin koesovitukseen meikäläisen orkkis Madin rengastus. Tuli ihan mageen näköinen! Videota luvassa kunhan vain kelit sallii! :wink:







Tuli myös tehtyä kaupat yhdestä mad forcesta erään foorumilaisen kanssa, joten se saa toimia tekniikan luovuttajana tallissa lojuvalle Kruiserin rungolle. Eli toisin sanottuna, uutta projektia pukkaa taas kerran, ja tähänkin on melko speciaali ja erästä 1:1 esikuvan teemaa mukaileva kori jo odottamassa maalausta! Stay tuned! :wink:

207
Jos on yhtään tutustunut japanilaiseen filosofiaan niin siellä tehdään taidetta osien kierrättämisestä ja sovittamisesta eri malleihin, myös uusiin. Tuossa autossa on osia varmaan kohta 20 vuoden ajalta.
Sinänsä hyvä tyyli kuitenkin, että varaosien saanti ei tule ihan heti loppumaan, kun uudetkin vehkeet hyödyntää samoja osia. :smiley:

Lainaus
Minustakin makee peli, monsut ovat hieman out ja tällaiset reaalimaailman vehkeet taas in.
Nyt vähän siistit suutas, kun ollaan kuitenkin solid axle monster truck topicissa! :grin:

Ja milläs tavalla monsterit ei muka ole reaalimaailman laitteita? :roll:

208
Rakenna puusta siihen oikein sellainen redneck henkinen lava! :wink:

209
Pari uutta aihiota micro-koossa! :grin:


Jeps, jäykät akselit löytyy tottakai. :wink:






Saas nähdä mitä näistä kehkeytyy... :roll:

210
On se vaan hieno! Ja piristävä poikkeus tuo voimanlähdekin: Nitro-monstereita ei ole mitenkään liikaa!
Kiitos! :)

Ainakaan putkirunkoisia nitromonstereita ei ole liikaa, joten rakentakaahan pojat lisää! :wink:

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 14