Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Juho

Sivuja: 1 [2] 3
31
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Esim Reedy X-cell on kiellettyjen listalla.


Miten niin? Reedyn akut on Yokomon Zap-2 sukissa, jotka on kyllä ton listan mukaan sallittu...

32
Kilpailijoiden kanava / EM-rengassääntö
« : 04.11.03 - klo: 23.23 »
Ristiin ei saa käyttää? Siis alkuerärenkaita ei saa käyttää finaaleissa jne? Aika fiksua, koska Sorexit toimii vaan yhden hiitin... Ei sitten tarvii ajaa ku yks alkuerä...

33
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Onkos niin että GP3300 SP2 kennot on laittomia? Nehän on hieman erivärisiä...
Entä Reedy X-cell?


Reedyn akut on yokomon sukissa, eli noi siniset yokomon zap-2:t.

34
Sähköautot / Asso Talk
« : 23.10.03 - klo: 14.45 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Mäntsälässä Assoon kannattaa laittaaa Juhon perus set-up LRP renkaille  8)


Joka löytyy rczone.netistä. Tai täältä.

35
Kysymys: Kuinka moni niistä, jotka ovat koittaneet Orionin tai LRP:n renkaita ovat olleet niihin tyytymättömiä? Eipä ole kukaan ainakaan foorumilla valittanut... Samaa ei voi sanoa CS saippuakiekoista...

Onneksi Mäntsälässä on tajuttu järjestää kisat LRP renkailla niin joku ehkä tajuaakin, että CS-27 ei todellakaan ole se paras vaihtoehto. Vielä paremmin LRP renkaat toimivat kun niihin laitetaan JB foamit sisään (jonka voisi mun puolesta matolle laittaa yksityyppi-insertiksi). Jos niitä esim. Orioneihin vertaa niin ei sitten kannata ajaa niillä vakio-LRP inserteillä, vaikka ihan hyvin ne kyllä niilläkin toimivat.

36
Sähköautot / Tätä on odotettu: Orion V2!
« : 28.09.03 - klo: 13.18 »
Peak=Orion

Jos se kerran on niin hyvä kysykää Teemulta miks ei se aja sillä ;)

37
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 08.09.03 - klo: 22.29 »
Mun käsittääkseni se inserttiongelma pitäisi olla jo ratkaistu. Niillä oli ollut vähän kiire saada renkaat LRP kisoihin ja sekaan oli eksynyt vähän ohuempi sample inserttejä. Niitä ei kai (toivottavasti) oo enää liikenteessä.

38
Sähköautot / Asso Talk
« : 06.09.03 - klo: 10.57 »
Hyödyttää varmaan paljon ne tukivarret. Autosta tulee 10mm leveämpi, mikä ei ihan taida olla sääntöjen mukaista...

39
Tulokset / DHI Cup 04
« : 05.09.03 - klo: 09.28 »
DHI Cupiin otetaan ilmoittautumisia vastaan. http://www.dhi-cup.dk/

Yleensä paikat on menneet kohtalaisen nopeesti eli nopeasti ilmoittautumaan ketkä on lähdössä.

40
Tulokset / MÄntsälän KAPINA, Kilpailukutsu
« : 05.09.03 - klo: 09.26 »
Onneksi kisajärjestäjä voi valita millä renkaalla ajetaan kansallisissa kisoissa. Ei tarvii ajaa CS saippuakiekoilla.

41
Tulokset / Ennakkotieto 3. MÄNTSÄLÄN KAPINAT
« : 03.09.03 - klo: 23.01 »
Haluaako joku muka oikeasti ajaa CS-27 jääkiekoilla? Muutenkin kuin pakon edessä..

42
Sähköautot / Asso Talk
« : 02.09.03 - klo: 22.29 »
Voisiko joku suomentaa mikä idea tuohon on ollut laittaa polttiksen tukivarret?

Orionin sivuilla oli myös lontoon kielellä tosta, parantaa kuulemma suorituskykyä huomattavasti... Noinkohan..  :roll:

43
Kilpailijoiden kanava / CS-27
« : 27.08.03 - klo: 23.27 »
Minulle selvisi vasta finaalipäivänä, että renkaita on olemassa erilaisia. Ajoin sillä jossa on 27 jälkeen se piste. Otin omat renkaat mukaani RC Pisteestä ja niillä ajoin koko kisan. Käsittääkseni vain muotti on erilainen, kumiseos on kaikissa sama. Tietty jos on kaapista kaivanut jotain 2 vuotta vanhoja renkaita niin pito ei ehkä ole aivan uusien tasoa... En ole vertaillut eri muoteilla tehtyjä renkaita ollenkaan.

44
Sähköautot / Asso Talk
« : 26.08.03 - klo: 19.26 »
EM Kisa setup löytyy nyt rcZone.netistä. Jotta sitä pääsee katselemaan pitää rekisteröityä.

45
Tulokset / Sähkötouringin EM-kilpailut 14-17.8.2003
« : 18.08.03 - klo: 15.21 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Ja valmiiksi kysymyksiä Juholle, kun ehdit aikanaan kotiutumaan: oliko ongelmia akkujen kanssa? Ekassa finaalierässähän virta loppui kesken. Mitä tapahtui toisessa erässä?

Mistä Honigl mahtoi tehdä 2. erän voittaessaan vielä vikalla kierroksella paukkuja ohittaessaan Myrbergin, ja käytyään aiemmin stopandgossa?

Tiesitkö jo kolmannen erän aikana, että tähdet ovat vinksahtamassa otolliseen asemaan, vai oliko lopputulos yllätys?


Kiitos vaan onnitteluista :)

Ei ollut varsinaisesti ongelmia akkujen kanssa. Koko viikon mun auto kulki hiljempaa kuin tiimikavereiden, vaikka kaikki ajoi samoilla laitteilla. Kaikki sähköt vaihdoin autoon paitsi servon ja radion. Vikaa ei löytynyt mistään.
Ekassa finaalissa en dumpannut, vaan multa laukesi takadiffi viimeiselle kierrokselle ja varma finaalivoitto meni siihen... Se nyt ei kuitenkaan loppupeleissä enää hirveästi harmittanut.

Tokan finaalin tapahtumista en tiedä paljon mitään. Hupo keilasi mut ekalla lapilla nurtsille ja nuorempi myrberg teki saman vielä vähän myöhemmin. Jilles olisi voinut varmistaa kaksoisvoiton Xraylla tokassa finaalissa päästämällä Myrbergin ohi mutta ei sitä tehnyt... Hupo pääsi kuittaamaan lopussa sitten molemmat.

Olin ainut joku oli säästänyt uudet renkaat viimeiseen finaaliin. Uudet renkaat oli pari kolme kymmenystä per kierros nopeammat joten voitto ei hirveän tiukkaa tehnyt. Graigin piti vain ottaa kakkossija, jottei voitto mennyt Hupolle tai Jillesille.

46
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 19.07.03 - klo: 13.48 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "S.Trzaska"
.... Anyway eiköhän kärki olisi ollut sama kuivallakin, ajotaidon lisäksi he osasivat selvitä sateesta kunnialla.  
...


Mietin pitkään viitsinkö kommentoida, mutta kommentoin nyt kuitenkin.
On jo moneen kertaan todettu, että parhaat voittivat, mutta mitä tuohon sateesta selviämiseen tulee, kävi kärkikuskeilla myös se paljon puhuttu tuuri ts. rata ei ollut ehtinyt ensimmäisellä eräkierroksella kastua vielä kunnolla, mutta erä tuomittiin kuitenkin märäksi.
Loppu onkin sitten ikävää historiaa.


Niin no. Kolmas alkueräkierros olisi kai kuitenkin ollut se kaikkein nopein ja vielä neljännelläkin olisi ollut helppo ajaa viiden joukkoon, joten kovin suurta vääryttä tuskin kukaan joutui kärsimään. Jos sunnuntaina olisi vielä yksi alkueräkierros ajettu olisi kärki muuttunut melko varmasti, sillä esim. Teemulla ei ollut vielä yhtään tulosta alla...

47
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 14.07.03 - klo: 10.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Jassu"
:shock: Näin kun asialla tarkoittanet Juho omaa poikaani, eli Aria, en voi kuin ihmetellä kannanottoasi, koska puhut toisen käden tietoa, eli vastapuolen kertomaa.
On se kummaa, kun kolme tuomaria seurasi tilannetta (itse en tuomaroinut kyseistä erää) sekä kuuluttaja, niin kukaan ei nähnyt "törkeää peräänajoa" ja puheet tahallisesta päälleajosta on jo sen sorttisia syytöksiä ja valhetta, joista voisi olla jo seuraamuksia (en tarkoita Juho sinun kirjoittamaasi, sinähän kirjoitat mitä olet kuullut, olisit voinut kuitenkin jutella ensin meidän kanssa ja miettiä mikä on totuus).
En pidä itseäni enkä poikaani tyhmänä ja varmaankaan emme toitottaisi moista, jos olisimme moista halunneet edes tehdä.
Koko juttu vaikuttaa hieman oman pesän putsaamiselta Oulun jutun jäljiltä.

Jos olisimme halunneet tuhota Markon mahdollisuudet, emme olisi tarvineet kepulikonsteja, siitä he pitivät itse huolen, eli ajoivat ilman merkittyjä renkaita koko viikonlopun. Tästä jos olisi halunnut tuota sinun tiimipolitiikkaa hoitaa, olisi voinut tehdä protestin ja vaatia kaikkia tuloksia hylätyiksi.

Stanu mestaruus meni parhaalle eli Jonille ja siitä hänelle onnittelut. Toivottavasti moinen kirjoittelu loppuu, eikä jätä varjoa hänen hienolle suoritukselle.

Kaikesta huolimatta hyvää kesää ja menestystä tuleviin EM-kisoihin sinulle Juho

-jassu-


Totta. Kerroin vaan mitä oli kuullut. Asiahan ei oikeastaan edes kuulu mulle, mutta satuin vaan näkemään sen finaalin ja mun mielestä se oli peräänajo. Marko kai kuitenkin kuittasi sen ajamalla itse päälle seuraavalla kierroksella joten rangaistuksia ei tullut.

48
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 13.07.03 - klo: 23.22 »
Pakko sanoa että eipä ollut kisoja järjestetty ihan niin hyvin kuin voisi kuvitella, että SM kisat järjestetään.

Ajanotossa, katsastuksessa ja tuloksissa oli hirveää sähläystä. Lauantaina kun lähti kotiin ei tiennyt edes missä finaalissa ajaa kun tuloksia ei näkynyt koko päivänä.
Myös istumajärjestys kummastutti: Luulisi, että kun kaksi päivää radalla viettää haluaisi istua kavereidensa vieressä eikä jossain random mestassa pitin perällä. Varsinkin kun aamulla vaivautuu ajoissa paikalle että saisi hyvän paikan. Paikat oli kuulemma jaettu ilmoittautumisjärjestyksen perusteella missä ei ollut mitään perää. Perustelut valmiiksi jaetuille paikoille oli se, että muuten kaikille ei riitä paikkoja. Eikö olisi voinut vaikka ilmoittaa että neljä per pöytä niin varmasti olisi riittänyt paikka kaikille?

Tuomarit oli myös jälleen kerran ihan kahvilla nyt kun asiaa kerrankin seurasin. Esim: ennen viimeistä stanufinaalia kuljettaja X kävi kertomassa kuljettajalle Y että aikoo ajaa tämän yli finaalissa jotta hänen tiimikaverinsa voittaa. Tästä kerrottiin tuomareille joiden olisi kuvitellut seuraavan asiaa. Kuljettaja X myös toteutti uhkauksensa ja keilasi kuljettajan Y radalta räikeällä peräänajolla. Rangaistuksista ei kylläkään ollut tietoakaan. Aika hälyyttävää että stanuluokassa edes pitää harrastaa em. "teamdrivingiä"... Varmaan propsit nousee kun tekosistaan käy vielä etukäteen ilmoittamassa...

Sunnuntaina olisi hyvin voitu ajaa ylimääräinen alkuerä finaalitreenien tilalla, mutta näin ei jostain syystä tehty.

Muuten ihan hyvät kisat...

49
Kilpailijoiden kanava / Re: SM/NM-kisojen odottelua...
« : 08.07.03 - klo: 11.32 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Tulossa on kaikkien aikojen TS-kisa! Milloin viimeksi koko Suomen kärki on ollut kisaamassa yhdessä?


EM-Kisoissa?  :roll:

50
Sähköautot / Asso Talk
« : 23.06.03 - klo: 22.43 »
kartturi: Enemmän casteria = ohjaa enemmän mutkasta ulos. Vähemmän casteria ohjaa enemmän sisään mutkaan.

51
Sähköautot / Asso Talk
« : 22.06.03 - klo: 22.52 »
Vectralla. Kannattaa maalaa Stratus myös, on viel testit vähän kesken ;)

52
Sähköautot / Asso Talk
« : 21.06.03 - klo: 13.51 »
Lainaus käyttäjältä: "tuukka.m"
Juho: onko sulla edessä ja takana takaiskarin tuki? Ja minkälaisia tukivarren säätöpaloja käytät?


Kyllä on. Takana on 3-0 pala, edessä 0 kickup ja 4 asteen caster.

Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Kysymys Juholle:

Minkälaista camperia olet käyttänyt Hyvinkään radalla ?
Itselläni tuppaa kulumaan ura renkaiden sisäreunaan.


Edessä 2 tai 1.5, takana yleensä 1. Jos kuluu ura, niin kannattaa laittaa ne vähän pystympään. Toisaalta kumirenkaisiin tulee melkein aina se ura, ihan sama missä asennossa ne on.

53
Sähköautot / Asso Talk
« : 17.06.03 - klo: 11.09 »
Lainaus käyttäjältä: "hoj"
Juho, miten säädät autostasi vetopäällä kääntyvyttä, jos et koske etu-ulosjoustoon? Näppärällä kaasunkäytölläkö? Veikkaisin, että autosi on näin säädettynä vetopäällä aika puskeva.


Casterilla. Mulla ei ole ollut tapana ajaa puskevalla autolla.

54
Polttisautot / Some questions from a German Driver
« : 16.06.03 - klo: 22.11 »
Mark: I usually practice at the Hyvinkää track. Teemu Leino, Teppo Kauppinen and the Ahoniemi brothers practice there too. I would say its worth the trip going there instead of Tattarisuo.

55
Sähköautot / Asso Talk
« : 16.06.03 - klo: 21.13 »
Sähköautossa en säädä, polttiksessa säädän. Jos sitä on sähköautossa liikaa siitä ei ole mitään haittaa, jos sitä rajoittaa se lähinnä vähentää pitoa/kallistelua. Niitä kun ei ole liikaa ei ole mitään syytä myöskään ulosjoustoa rajoittaa...

56
Polttisautot / Asso NTC3
« : 16.06.03 - klo: 10.51 »
Yleensä FT paketeissa ei Assolla noita roskarenkaita tule edes mukana. NTC3:sta ei ole vielä tullut Factory Team autoa, joka on yleensä pelkkään kisakäyttöön. Normaali NTC3 on ikään kuin välimalli, jolla voi harrastaa ja kilpailla. Samalla vähän edullisempi.

Toisaalta eipä taida tulla muidenkaan valmistajien autojen mukana kunnollisia renkaita.. Johtuu varmaan mm. siitä että eri maissa ajetaan eri renkailla (foam/kumi jne), joten kaikkia on mahdoton miellyttää.

57
Polttisautot / Asso NTC3
« : 15.06.03 - klo: 14.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Niinkun Juho sano, tohon autoon saa vaikka mitä palikkaa:

http://www.rccaraction.com/rc/articles/hardcoretc3.asp


Tuonkin testin laadusta kertoo aika paljon se, että autossa on käytetty noita vakio prolinen renkaita. Niillä ei tunnetusti pääse edes suoraan  :roll:

58
Sähköautot / Asso Talk
« : 15.06.03 - klo: 14.28 »
tuukka.m: viime kesänä ajoin 30/30, siniset edessä, hopeiset takana. Tänä kesänä olen ajanut 40/40, kulta/hopea.

VesaK: Takadiffiä kiristys voisi auttaa. Kannattaa myös koittaa 3 asteen taka-aurausta jos ei sitä autossa jo ole.

59
Sähköautot / Asso Talk
« : 13.06.03 - klo: 20.34 »
Yleensä säädän ulosjouston maavaran mukaan. Kun maavara on säädetty halutuksi, pitäisi ulosjoustoa olla sen verran, että jousi jää "vapaaksi" eli siihen ei jää esijännitystä, mutta se ei pääse myöskään putoamaan alaspäin enempää. Vähän vaikea selittää :) Eli jousen ja sen kiristysmutterin väliin jää n. 1mm kun rengas on alimmassa asennossaan.

Käytin kyllä pitoainetta, ainakin jossain hiiteissä, ei pysty enää muistamaan :) Ainakin olin ainoa, joka ei ajanut uusilla renkailla. En edes käyttänyt kaikkia sallittuja settejä. Hitaampi lähtö johtui varmaan pidemmistä välityksistä, vaikea sanoa. Ainakin mun välitys oli pari piikkiä pidempi kuin muilla Asson tiimissä.

60
Polttisautot / Asso NTC3
« : 13.06.03 - klo: 20.21 »
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
menee vähän OT:ksi (erimerkkinen auto) mutta oli juuri keskustelua maailmalla ton mun aliohjaamisen kanssa ja puheeksi tuli tuo pehmeemmät renkaat edessä kuin takana setup ja mm. tämmöistä kommenttia tuli:

"That is a thing I have never had to do. Personally I believe that if the tires on the front have to be softer than the rears to get steering then something is badly wrong with either the set up or balance of the car."

vaan kaippa nää meidän radat on sit niin huonopitosia, että noinkin toimii.


Jos eturenkaat kuluvat polttisbilikassa muutenkin puolet vähemmän kuin takarenkaat niin silloinhan on pelkästään hyvä jos voi ajaa pehmeämmällä seoksella. On myös totta, että kovalla pidolla auto ohjaa enemmän, esim. Hyvinkäällä tai muualla Suomessa kovin kovaa pitoa ei valitettavasti pääse kylläkään syntymään.
Ja jos ajat erimerkkisellä autolla on setupien vertaaminen n. mahdotonta. Esim. Mugenilla ei käsittääkseni tarvitse ajaa ollenkaan, jos siihen laittaa pehmeäämt renkaat eteen.
Eilen paransin Hyvinkäällä kertsikisoissa viimevuotisia SM pohjia, eli ei se auto kovin huonosti voinut toimia.

Sivuja: 1 [2] 3