Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mmrc

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 13
211
c-12 luokassa lipojen salliminen sotkis homman täysin, koska tehoa on jo nyt suurimmalle osalle liikaa, koska tarjolla ei ole vakioluokkaa tai prostokkia. Lisäksi mattoautoissa akun painopiste ja massa on oleellisimpia säätökohteita ja edellytys toimivalle autolle.

Miksi sotkisi. Joo onhan totta että en minäkään niin laiskalla moottorilla aja kun mikä taitoihin nähden olisi nopein, mutta se lienee jo nytkin makuasia.
Tuossa auton painotamisessa olet Vesa varmaan myös oikeassa siksi tuo LiPo olisikin oikein hyvä asia.

212
Moro
Vähän sähköautoilla ajaneena totean että LiPo ilman muuta heti käyttöön. Koneiden koot osaa varmasti kokeneemmat kertoa. Ajaminenhan tuolla LiPolla näyttäisi tulevan sen verran halvemmaksi että koneet voi laittaa huoletta uusiksi nopeassakin aikataulussa. NiMh paketteja kun tarvii olla enemmän, LiPolla pärjää jopa yhdellä akulla kisan.

Ajoin Jyväskylässä ensinmäisen sähköcrossi kisani ja jos siellä ei yhtään LiPoa hajonnut niin ainakin iskunkestävyys on ok, siellä kun näytti moni LiPolla varustettu auto tippuvan noin 3 metristä betonille niin että tukivarren palasia kyllä oli mutta ei onneksi yhtään tulipaloa.
Ensi kesän sähköcrossi kisat jää kyllä osaltani ajamatta mikäli LiPoilla ei saa ajaa.

Tourinki puolella LiPoa en ole testannut mutta taitaa olla sinnekin vain tervetullut asia.
C-12 autoon sopivaa LiPo pakettia en ole vielä missään nähnyt olevan myynnissä, siinä luokassa näytti ainakin Mäntsälän kapinoissa olevan eniten akkujen hyytymisiä.

213
Kiitos minunkin puolesta.
++oma tulos yllätti vaikka ajo olikin omalla tasolla.
+Näki radan mallia
-Näki vain välillä radan 1/18 autolla haitta oli pahempi.
-Pitsa on aina kylmää kun ehtii syömään.

214
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.10.08 - klo: 22.12 »

Kysymys:[/b]
minkä reaktion saattelemana pullistus tapahtuu, mistä pullistelu johtuu?


Vertical hobbyn sivuilla on jonkin näköinen selvitys miksi lipo saataa pullistua.
Tosin kauppiaan puhetta tuo.
 
Mutta itselläni on muutema lipo vastarinakkuina dualskyn valmistamia ja käyttö on ollut todella kovaa. Yksi akku tippui kerran lämmittelyssä ja 45min truggy finaali ajettiin tuon keskelle rataa tippuneen akun yli, johdot meni poikki mutta kennot säilyi täysin ehjinä. Eikä kennot ole pullistellut vaikka virrat on jonkun kerran jäänyt päälle ja akku on mennyt nollille. No virtaahan niistä ei oteta kovia määriä kerralla. Pari vuotta ne on kumminkin kestänyt vain johtoja vaihtamalla. Yhtä vastarin akkua kokeilin jopa 1/18 autossa ajoakkuna eikä kärsinyt vaikka virtaa yritettiin ottaa paljon enemmän kuin kykyä oli antaa. 

Laatu eroja on varmaan aika paljon eri valmistajien välillä. Ainakin olen noissa 1/18 ajoakuissa huomannut että toisen merkin kennot on pullistunut kun toisen taas ei, vaikka käyttö on ollut samanlaista. 

215
Hieno homma uudet matot. Saatteko tänään jo oikeneen ne. Tuoko Jarkko foami renkaita pidottamiseen.

216
Onko tuo Mäntsälän kapinoiden c-12 kisa lisäystä vai onko tuo luokka jostain osakilpailusta pois. Jos nyt osallistujia yleensäkään tulee tarpeeksi.

217
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 24.09.08 - klo: 23.58 »
Voipi olla ettei löydy vääntöä perusservosta, futaba 3003.

Täytyypä katsoa vielä niitä linkistöjä.

Akaassa asustelen, täytyy varmaan raahata luunsa Valkeakoskelle tai Tampereelle, kunhan paranen flunssasta. Tietääkö joku onko koskissa crossirataa?

Moro
Koskissa ei ole rataa mutta Tampereen Lahdesjärvellä on varmaankin suomen parhaimpiin ratoihin kuuluva rata ja siellä on yleensä joku ajamassa ainakin näin hyvällä säällä kun tänäänkin oli niin kuskeja oli n. 10. Pirkanmaan rc autoilijoiden sivuilla on välillä ilmoja radalle menosta eli sinne vaan ajaan ja kysyyn neuvoa. Usein paikalla on varmasti osaavia neuvojiakin.

218
Tulokset / Vs: 1/8 Buggy MM USA 2008
« : 21.09.08 - klo: 20.45 »
Onko mitään toimivaa osoitetta missä olis tuloksia. Laittakaa tänne jotain väliaika tietoa kun tuo liverc näyttää olevan ihan tukossa.

219
Tulokset / Vs: 1/8 Buggy MM USA 2008
« : 19.09.08 - klo: 16.48 »
Hienoa Jose ja N'sync. Artsi nyt on siimat annettu ala polkeen, ja hiljaa siellä lavalla. :afro:

220
Tulokset / Vs: 1/8 Buggy MM USA 2008
« : 16.09.08 - klo: 10.33 »
Jose pidä vauhti salassa ja näytä vauhti vasta finaalissa, tuokaa sieltä kolmoisvoitto Suomeen kun enempään ei liene mahdollisuuksia.
Minkälainen on sää (ei jaksa odottaa sitä livekuvaa kun ei tunnu ikinä aukeavan).

221
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 29.08.08 - klo: 00.37 »
Hienot sivut ja hyvä että on keksitty jotain erilaista mikä on vielä hauskaakin.

Ainut miinus tältä juntilta on että sivut ei ole suomenkieltä.(laita se nörttimasteri töihin heh)

222
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU FINISH OPEN 4 TURKU
« : 22.08.08 - klo: 08.19 »
Moro Jani Parjanen
Miksi olen trukeissa vuokraa ponderi erässä vaikka sarjassa olen kärjen tuntumassa.
Ei siinä muuten mitään mutta näyttää kiireelliseltä kun ajan 3 erässä buggyä ja nostan 4 erän ja ajan 5 truggyä ja nostan 6 erän. Sama aikahan mekkaukseen on käytettävissä joka tapauksessa, mutta olis huomattavasti mukavampi kun olisin siinä 6 erässä mihin pisteiden mukaan kuulun toisin kun esim. muuteman hesan tissari. :kiss:

223
Tulokset / Vs: Lopputulokset Finnish Open Salo, 9.8.2008
« : 10.08.08 - klo: 19.01 »
Hienot kisat.
Ratakin loistavassa kunnossa nyt huomasi että sen eteen oli tehty paljon hommia.
Keli oli erinomainen.
Järjestelyt pelasi todella hyvin.
Hyvä puffetti.
Harmi että ne sokerista tehdyt tissarit ei tullut yrittään pärjäämistään, ketkä oli ilmoittautunut ja sitten raukkamaisesti perui.
Järjestäjällehän tuollainen veemäinen juttu, säälle kun ei voi mitään.
Sääennusteita seuraaville kuskeille neuvoksi että silittäkää sitä etanaanne ennen kun kysytte tuleeko huomenna pouta.

 

224
Yksipäiväiset kisat olis hyvä. Mikäli aikataulu saadaan pidettyä järkevämpänä kuin Lavangossa (1 erä aikaa mekata 2 autoa, kun sattui huonotuuri nostojen suhteen ja kaverikin piti radalle laittaa). Ja sääennustuksen mukaan kisa-aika eli silloin kun sataa vähiten.Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä ei näyttäis satavan kuin muutema milli.

225
Tulokset / Vs: TULOKSET Finnish open #2 Vantaa
« : 13.07.08 - klo: 23.29 »
Kiitos mukavasta kisapäivästä. Järjestelyt toimi hienosti, niin buffetissa kuin radalla.

Kiittää pitää erikseen vielä Heinosen veljeksiä (Hiljaista ja aina äänessä).

Omat ajot meni kohtalaisesti, parannettavaa onneksi vielä jäi.

Kaikkea parasta pärjänneille!.

226
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET SM M-8 - Salo - 28.06.2008
« : 30.06.08 - klo: 13.34 »
Kiitos järjestäjille hyvistä kisoista.
Ilmoille ei aina voi mitään.
Nyt rata oli huomattavasti viime vuotista tasaisempi ja merkattu koko kierros ja kestikin hyvin.

227
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET: SuperCross 14.-15.6.2008
« : 18.06.08 - klo: 23.22 »
liian lyhyet finaalit ja liian tasanen rata niin ei voi vaihtaa :afro:

Ei ehdi radiohäiriöt pilaan kisaa, eikä mene hermot. Onneksi Olkoon Jose.

228
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 18.06.08 - klo: 17.26 »
Moro
Tuolla Lahdesjärvellä kun tuppaa oleen aika kova pito niin siellä hyväksi on todettu näinkin tiukat diffit 7-30-4. Mutta sisuskalut voi poiketa hieman RTR diffeistä.
Iskarit 3 mäntä eteen 50 öljyllä, 2 mäntä taakse 40 öljyllä.

Katsotaan sitten tarkemmin kun kelit sallii radalle menon.
Ilmoittelen siitä radalle menostani vaikka YYVEEnä.
 

229
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 18.06.08 - klo: 09.27 »
Joo kyllä siellä Lahdesjärven radalla pari Matrixia aika usein on minun ja Markon. Sille radalle pitäisi löytyä Ceniin aika hyvä setuppi. Tule Antti kysyyn vaan jos jotain ongelmaa autossa on.

Nyt rata on kyllä niin märkä että tänään siellä tuskin ketään on ainakaan ajamassa. Eiköhän noi ilmat tuosta vielä parane.

 

230
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 17.06.08 - klo: 08.26 »
... Iskarit olivat nuo lisäsäiliö -malliset ja vaimennus varsin tomiva.

Mites muiden Matrixit esimerkiksi Tampereen suunnalla?

Moi!

Joo kyllä noissa vakiona on se .28 pytty sain sen varmistettua. .28 on pyöreä sylinterikansi ja .26 kulmikas.
Mistä hommasit nuo lisäsäiliö-malliset? Voisitko kenties myydä :O

Kiitos kysymästä oman sain sisäänajettua, mutta nyt säädöt ovat aivan vit**:llaan enkä tiedä miksi. Ei pysy käynnissä jos hehkun ottaa pois? sit kun se pysyy niin kierrokset ovat älyttömän korkeat ja pienikin kaasun käyttö saa auton ampaisemaan kuuhun.. kun on painanut kaasua niin sen jälkeen "kaasu jää päälle" hetkeksi aikaa :/ Tässä sitten käy ilmi, että tyhjäkäynti on liian isolla.. no mutta pe*kele kun ei pysy käynnissä jos pistää pienemälle tyhjäkäyntiä. Nyt ei oo hajuakaan missä ne ruuvit on joten, olis tosi hyvä jos sais jonkun suuntaa-antavan tai tehdas säädön noille ruuveille. Cenin oma .28 moottori on kyseessä. Tiedän että jokainen kone on yksilö, mutta jonkun moinen säätö täytyy nyt kumminkin tehdä että pääsee ajamaan/säätämään. Eikä oo ensimmäinen polttis käsissä, mutta jotenkin tuntuu vaikeelta homma verrattuna noihin .12 - .18 koneisiin  :grin:

Eli jos Mika tai Artsi tai joku vois vähän antaa suuntaa-antavaa säätöö tuohon millä pysyy käynnissä ja on siitä helppo alkaa säätämään kireemmälle. Tai ihan niitä tehdas-säätöjä kävis myös jos joku tietää..

Lähetin JR-Hobbyyn sähköpostia ja kysäisin tätä samaa juttua ja onko tietoa tehdas säädöistä (pääruuvi ja tyhjäkänti) ei sieltä mitään vastausta oo kuulunu ainakaan nyt pariin päivään. Ajattelin kysästä täältä kun osaavampaa väkee on just tähän autoon :D Kiitos ihan hirveesti avusta jo näin etukäteen! Radalle vaan pitäis päästä :D

Terv. Antti

Moro
Vaikuttaa siltä että sinulla olis alaneulalta laihalla eli koita kääntää sitä auki heti vaikka kierros niin näet auttaako se tyhjäkäyntiin ja siihen että ei jäis huutamaan. Tosin jos kone on vielä kovin tiukka niin sekin voi tehdä sen että sammuu suht helpolla tyhjäkäynnillä kylmänä. Eli aina kun säätää moottoria sen pitää olla lämmin. Itselläni ei ole kokemusta tuosta Cenin RTR koneesta. Eikö ohjekirjasta löydy ruuvien perusarvot.

Mika R
Minulla on alukardaanit, ei tuota alkuperäistä mallia, tosin nekin alkaa oleen taas uusimisen tarpeessa. Kesto iältää nuo H merkin koiranluut on samaa luokkaa alkuperäisten metalli kardaanien kanssa mutta etuna on se keveys (vaikka en sitä kyllä ajossa ole huomannut). Minä olen ajanut nyt alkukauden pitkällä rungolla ja mielestäni sekin on toiminut hyvin, joskin kulumaa alkaa oleen nyt liikaa, kun autolla on ajettu 37L. Lisäsäiliöitä en ole saanunt hommattua, mutta normi iskarit olen kyllä saanut toimii halutulla tavalla.

231
Eikö M8:n erälistoja tehdessä olisi voinut huomioida myös tämän vuoden tuloksia?
Nyt monessa erässä on aika eritasoista porukkaa, joka varmasti sekoittaa jokaisen ajoa kun joutuu ohittamaan/antamaan tietä nopeammille? 
 
Kuitenkaan kaikki ei ole viimevuonna Sm:issä ajanut, mutta vauhti riittäisi silti nopeampaan erään, pystyy jopa tuosta Turun Sm tuloksista katsomaan, niin siellä on muutamia kuljettia ketkä on "rankattu ns. hitaampaan erään" tässä kilpailussa, mutta on turussa ajanut kuitenkin huomattavasti korkeammalle.
 
Tarkoituksena ei ole nostaa meteliä, pisti vain silmää erälistoja tutkailessa  :undecided:
 
Edit: kirjoitus virheet

Täsmälleen. Ymmärrän että menee hankalaksi mutta kyllä olisin "hieman" itse toivonut samaa. Olin viime vuonna Hobao Cupissa 20. /75 ja nyt laitettu mitä ilmeisemmin tuonne aloittelijaryhmään koska en ajanut SM:ää viime vuonna. Kyllä neloseen olis pitänyt päästä kun noista nelosen jäbistä about puolet jäi SM I :ssä taakse.
No tällä kertaa ei väliä koska joudun jättää kisat väliin.

Onneksi kaikista eristä lasketaan tulokset samalla tavalla.

Tampereen rata muuten on siinä mielessä hyvä että siellä mahtuu vaikka neljä autoa rinnan ajamaan silti jää viidennelle tilaa ohittaa osumatta. Rataa suunnitellessa kun otettiin huomioon Koutsin suosittelema 4 metrin radan leveys ja sehän tuo sen mahdollisuuden että on monta tasavertaista ajolinjaa. Nyt kun pöly on poistettu radalta niin pidonkaan puolesta ei tule ongelmia usean auton rinnakkain ajaessa. Leveys tuo vielä senkin edun että rata ei suht kovastakaan ajomäärästä kulu heti huonoksi.

Hyvä Mika että ymmärrät että voi olla hieman hankalaa jakaa eriä kaikkien edellisten saavutusten perusteella.
Nytkin jäi vuokraa ponderi erään Suomen ja MM tason huippuja vaikka sinä nyt peruitkin osallistumisen.(tosin eri lajista)

Ps.minulla ei ole mitään tekemistä erälistojen järjestyksen suhteen

232
Aikataulu julkaistaan erälistojen yhteydessä, tällä viikolla.
Kisa alkaa Lauantaina noin alk. klo 9.00 ja sununtaina heti kirkon menojen jälkeen tai kun on Lauantain Buggy illasta selvitty.

Missä on juniorit, onneksi uusia nimiä on sentään joitakin.

233
Minullekin sopisi reilun vuoden päästä tuo veteraani sarja ja eiköhän veteraanit osaa jo laskea tuloksista sijoituksensa niin että voidaan voittaja vanhukselle keppi antaa.
Tosin jos vanhukset ja nuoriso ajais samassa finaalissa niin ehkä silloin riittäisi osallistujia. Palkinnot jaettais kumminkin erikseen vanhuksille keppiä ja lapsille vitsaa.
Tuo 2min.X osallistujat on myös ihan hyvä ehdotus.  Asiasta tarvis neuvotella Parjasen and the boyssien kanssa koska heillä on kumminkin suurin työ ajanottajana.   

234
Ajosuunta on vastapäivää kun näyttää että sateita ei ole tulossa, että pystyis hyppyreitä muokkaan.
Ei sun Jose tarvi kisakutsua lukea, tällä kertaa ilmoittautuminen ei ole Kitin kautta.
 

235
Joosef Projekt Quakraine Takatriplaa ei ole pilattu. Siitä muokattiin vaan viimeisen nokkaa hieman kokeeksi muutenhan kaikki hyppyrit tullaan korjaamaan ennen kilpailua niin että rata toimii paremmin mahdollisesti myötäpäivää ajettaessa.

236
Tulokset / Vs: FINNISH OPEN
« : 12.05.08 - klo: 12.10 »
On ja kutsu pitäisi tulla kyllä aikanaan.

237
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 11.05.08 - klo: 13.27 »
Radan profiili on varsin hyvä paljon parempi kuin aikaisemmin HIENOA. Pinnan kuntokin oli SM tasoa.

Kivituhka missä saveakin oli ja mitä radalle on laitettu onkin hieman isorakeisempaa kuin Turun hiekkapuhallus hiekka. Kaivinkoneisiin on mahdollista asentaa sellainen seula millä voi ainakin ne päätä isommat kivenlohkareet poistaa.Ei vaan hienoa hommaa on Lavangossa tehty eikä keskeneräistä työtä voikaan arvostella.

Ollaankin Tampereen suunnalla suunniteltu kanssa kuokkia pinta rikki kun ajamalla sitä ei saa millään SM tasoiseen kuntoon, tosin kun Tampereella treenaa putkien väärällä puolella saa hyvän kuvan SM tasoisesta pinnasta ja radan leveydestä. Tosin ei siellä ole ratakaan joka paikasta sitä suositeltua 4:ää metriä väliaikainen kun on.
 :p
 

238
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET SM M-8 -Turku - 03.05.2008
« : 06.05.08 - klo: 15.31 »
Luulen että tökkiminen ei ollut pidosta vaan radan epätasaisuudesta johtuvaa.

239
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 30.04.08 - klo: 14.00 »
Keskidiffi vaikuttaa tuohon eli se tarvis saada jäykemmäksi. Nyt kun diffissä on jo noinkin vahvat öljyt sitä saa jäykistettyä ainakin niillä kantikkailla paloilla pikkurattaiden taakse ja vielä ilman ristitappeja. Tosin saattaa olla että takadiffissä on jotain hämminkiä esim. laakeri vikaa ja tehot häviää sen takia pelkästään eteen.

240
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 30.04.08 - klo: 11.20 »
Ei ollut noita alumiinisia diffi koteloita ainakaan mulla, ja ristitapit kyllä oli, mutta taas ne neliskanttiset palat diffin rattaiden alta oli poissa. Minkälainen versio sen pitäis niikun olla viimesimmän päivityksen jälkeen.
Moro
Itse ajan Buggyä muovikuorisilla diffeillä keskellä ja takana ilman noita neliskanttisia paloja.Ristitapit joka diffiin lisää herkkyyttä. Edessä niitä kantikkaita paloja voi käyttää rata ajossa, tosin ajo paikasta riippuen tietysti vaikka joka diffissä. Niillä paloilla saa diffin jäykkyytä huomattavasti lisää ja silloin kannattaa käyttää alumiini kuorta. Tiivisteen lisäksi kannattaa laittaa jotain tasotiivisteainetta esim. loctite 548 niin ei vuoda öljyjä pois. Hyvät Öljyn viskositeetihän Arti jo sanoikin Trukkiin.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 13