Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kartturi

Sivuja: [1] 2
1
Hyvät fiilarit jäi kisasta. Taas nälkä kasvoi syödessä ja viimeiseen finaaliin tuli tehtyä muutoksia, jotka johti sitten vaakapiruettien sarjaan. No porukalla ei oli aikankin nähtävää. Hopia ei ole häpiä, mutta mitä sitte kun tuli jäätyä kolmanneksi kokonais skabassa?


2
+++++he`teron napatanssi
Hyvä että otit tän asian pöydälle foorumillakin  :angry:
:shocked: Onneksi siitä ei ole kuvia  :shocked:
 :grin:

Siis tässä foorumin osassa  :tongue:

3
Kivat oli kisat! Saa iskä olla iloinen pojan ajon kehittymisestä. Ei tartte enää kauaa odotella että menee isäänsä kovempaa.. Kovasti Atte jo ennen kotimatkaa ruokatauolla julisti, että pitäis comppiin siirtyä, kun classicissa ajetaan niin rumasti.  :shocked:

Niin ja ettei totuus unohdu kiitosta vaan järjestävän seuran porukalle järjestelyistä ja siitä, että löytyi tarvittavia osia Iivoselta ja Janssonilta.

Missäs palkintojenjaon aikana kuvatut otokset julkaistaan?

4
Terve,

Onkos tullut vastaan mistä löytyisi turistiin sopivaa BMW E 36 coupe koria. Jenkeissä ko. autolla on ajettu sarjaa BMW M3 Sport nimellä joissain yhteyksissä myös BMW M3 Sport light.

Linkkejä mistä löytyy kiitos. Jos jollain on sattumoisin ylimääräinen, niin voi vinkata yv:llä.

5
# 18 Atte Yli-Koivisto
# 19 Aapo Yli-Koivisto
# 20 Jari Yli-Koivisto

Kyseiset numerot varaukseen kiitos.

6
Vapaa keskustelu / MATTI NEIROLA in memoriam
« : 17.09.06 - klo: 23.14 »
Lämmin osanottoni suuren surun hetkellä.

J.Y-K

7
Sähköautot / Asso Talk
« : 20.06.05 - klo: 13.22 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "Juho"


Etupää:

Hopeiset jouset, 40wt öljy, #2 mäntä
#1 shimmit tukivarsien alla (siis ne ohuimmat)
Lyhyt ohjauslinkki, 2 shimmiä hyppyohjausta
Pitkä akseliväli (kaikki 3 shimmiä tukivarren takana)
Pitkä ylälinkki, sisäpuolen pallon alla 2 shimmiä
2 astetta casteria, 1,5 camberia, auraus 0
Iskarit ulommassa reiässä tukivarressa, toiseksi sisin reikä iskarintuessa
Ohjauslinkin sisäpuolen pallon alla 3 shimmiä
Droop 5
Maavara 5mm
Oneway

Takapää:

Vihreät jouset, 40wt öljy, #2 mäntä
#2 shimmit tukivarsien alla
Pitkä akseliväli (3 shimmiä tukivarren edessä)
Pitkä ylälinkki (myös hubissa), musta (matalampi) sisäpuolen pallo
1 aste camberia
Iskarit ulommassa reiässä tukivarressa, toiseksi uloin reikä iskarintuessa
2.0 auraus, droop 4
Maavara 5.5mm
Akut edessä


Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
.
Vielä ei olla metriäkään nelosella asfaltilla ajettu, mutta pikkasen jousitusta kun matolta jäykistetään, niin eiköhän se siitä......!


Ei tarvitse jäykistää. Ota ennemmin ulosjoustoa hieman pois. (ja vakaajat).

VAROITUS !
Jos, ja kun meidän autossa nähdään "erikoisenvärisiä jousia", niin älkää hämääntykö, "kokeilujouset" eivät vastaa asson omien jousien värejä !  :wink:


Onkos tähän löytynyt mitään uutta lisäystä? Meinaan auto ei tunnu kääntyvän mutkaan sisään millään ja muutenkin tunne on kuin ns. liukkaalla jäällä. Koitin heittää eteen siniset jouset, ei ollut apuja :(

Oliskos ideoita? Renkaina cs-27 ja insertteinä echon punaiset.

Pitäisikös noilla vakioiskareilla heittää ns. kuikkaa ja hommata jotkut muut tilalle? Jos pitäisi, niin kannattaa hommata tilalle?

8
Sähköautot / Asso Talk
« : 17.05.05 - klo: 00.35 »
Heittäkäähän TC4:lle perus setuppi asfaltille kiitos...

Kannattaako eteen heittää spooli?

9
Tulokset / Tulokset: C12 SM YLISTARO + jälkipelit
« : 22.03.05 - klo: 17.53 »
Myös muita kuvia löytyy. Tuola kerhon sivuilla on nyt osa näkyvillä. Minulta löytyy koko nippu alkuperäiskoossa, jos tulee älytön tarve, niin viestiä peliin.

Koko oli vaan niin iso, että tilat olisi loppunu kesken kerhon sivuilta (about 250 megaa).  :mrgreen:

10
Sähköautot / lipoja touringiin
« : 05.02.05 - klo: 23.31 »
Onkos kellään tietoa mistä löytyisi lipo-akkuja, joissa olisi riittävästi jännitettä  harjattomalle setille + sopisivat asson tc4 akkupaikkaan ns. heittämällä. Niin juu ja sitten tietenkin tarvitsisin suosituksia minkälaisen lipo laturin kannattaisi hommata....  Tällä hetkellä autossa on lehnerin 4200 harjaton 6 gp 3300 kennolla ja vauhtia pitää saada lisää...  Akkuja kun ei oikein 7 enempää saa järkevästi tuohon touringiin. Lipo taitaa olla ainut järkevä kiertotie.

11
Sähköautot / Mitä mieltä hiilettömistä moteista?
« : 06.12.04 - klo: 19.00 »
Nyt saapui tilaamani paketti  Lehnerin Basic 4200 ja siihen 7018/3BECWarriorCar 70Amp säädin. Kyseiset vermeet tilasin Assooni touring käyttöä varten.

Aiemmassa keskustelussa oli epäilyjä Asson voimansiirron kestävyydestä ko. paketin kanssa. Hyvin kestää ainkin 6 kennolla. Ei ongelmia. Koneessa tuntuu olevan vääntöä mukavasti ja tehoa myös. Kennon lisääminen saattaisi tuoda mielenkiintoista lisätehoa. Tosin nytkin tehoa tuntuu olevan ihan riittävästi.

Siis autona Asso TC4. Edessä HD yksisuunta ja takana metallidiffi. Muovidiffin kestävyydestä ko. moottorilla en kyllä mene takuuseen kun harjallisellakin tietyissä olosuhteissa..... :?

Paketti tuli rahtina muutamassa päivässä Saksasta , kunhan toimittaja sai tavarat kasaan (BK-Electronicks). Kysyntä ko. paketilla tuntuu olevan aika kovaa. Paketti oli ilmeisen "valmis". Sähköt kiinni ja soon siinä (Heh tietysti hieman piti tinailla liittimiä ensin).  Tosin voisihan sen noparin varmuuden vuoksi ohjelmoida uusiksi, kuten ohje suosittaa, mutta "laiskuuttani" en ole sitä tehnyt, kerran homma oli jo alkujaan kunnossa.  Paketista otettuna asetukset olivat tehty siten, että kaasu+jarru käytössä. Pakki kytkettynä pois päältä.

Yhden päivän ajot on matolla vedetty ko. paketilla, joten nyt voikin seuraavaksi "riisua" autosta harjallisen noparin pois odottamaan parempia aikoja.  Välitykset ko. moottori/nopari yhdistelmän kanssa olivat  testissä samat, tai piikin erolla V2 moottorilla ajavien kuljettajien kanssa.  Kiihdytystesti suoralla näytti siltä, että aika tasapäisesti lähtee harjallisen kanssa. Vielä kun saisi ranteet kuntoon, niin mutkissa pääsisi hyödyntämään tuota vääntöpuolta.

Nyt odottelenkin lisäkommentteja muilta, jotka ovat ko. paketin hankkineet touringiin.  Säännöt näemmä ovat menossa kovaa kyytiä tuohon suuntaan...  Mielenkiintoista nähdä miten noparien kehitys jatkuu tuola suunnalla.  Warrior kun on kooltaan aika iso ja muodoltaan "haastava" touring asennusta ajatellen.  Hinta/laatu suhde näyttäisi kuitenkin paketilla olevan aika passeli.

12
Tulokset / Ylistaro GP2 tulokset
« : 06.12.04 - klo: 17.10 »
Mukaan päästiin, vaikka vasta lauantaiaamuna harjaton moottori + nopari siihen saapuivat. Nippusideasennus pikaisesti, johtojen tinaukset ja kamat kasaan + baanalle. (Vanhat sähköt jätin vielä varmuudeksi kiinni).

Kokemus harjattomasta oli positiivinen. Nopeus tuntuu riittävän, vielä kun ratin pitäjä saadaan ajan tasalle, niin.... Ja vääntöäkin on.

Vielä kun pääsee kiinni tuon kokonaisuuden säätämiseen niin eiköhän tästä hyvä tule.  

Kokoonpanona LMT Basic 4200 + 7018/3BECWarriorCar
Autona Asso TC4. 6 kennolla ajoin. Tuohon, kun iskisi yhden kennon lisää, niin....

Ja vähentääkseni postitulvaa, niin BK-Electronics:n verkkokaupasta Saksasta tilasin.. :mrgreen:

13
Sähköautot / Asso Talk
« : 22.06.03 - klo: 23.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho"
Casterilla. Mulla ei ole ollut tapana ajaa puskevalla autolla.


Mikäli puskee lisäätkö casteria vai vähennätkö sitä?

14
Polttisautot / Differentaali öljyjäykkyydet..
« : 08.04.03 - klo: 17.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
mitäs jos aloittaisit tolla silikoniöljyllä ja laitat kunnon diff-lockia peliin tohon keskidiffiin?


Mitä vahvuutta silikoniöljyä suosittelisit itse eteen ja taakse? Mistäs ko. diff lock:a saa  :oops: ilmeisimmin tosi jäykkää öljyä?? Vai tarkoitatko, että keskidiffi pitäisi lukita kokonaan sillä kuusiokolo ruuvilla, jolloin taakse ainakin välittyy riittävästi ....

Kyoshon usa 1:ssä tuo diffi kun on http://www.rctek.com/general/differential_svm_basic_description.html
rakenne periaatteeltaan yllä olevan tyypin mukainen eli, kuten ns. normaali autoissa, jossa ei ole lukkoa. Toimivatko ko. öljyt oikein ko. diffien kanssa?

Niin mistä olet ostellut ko. diffi öljyjä? Minkä valmistajan diffi öljyjä nuo edellä mainitut 10 000-50 000wt öljyt ovat? Löytyykö esim. Tietonikkarista?

15
Polttisautot / Differentaali öljyjäykkyydet..
« : 06.04.03 - klo: 23.06 »
Usa-1:ssäni on 3-diffiä. Diffien sisällä on tällä hetkellä ilmeisemmin jonkin verran vaselinia (ei siliköniöljyä). Tuntuu, että kun kaasua painaa, niin perän pudottua alaspäin voima välittyy lähes täysin eteen, kun eturenkaat kasvavat julmetun isoiksi pyörimisnopeuden kasvaessa ja voima ei näin välity tiehen. Ehdotuksia asian suhteen kiitos  :oops:

Onko kellään kokemuksia torsen lukosta keskidiffin tilalla? Jos on niin nimenomaisesti Usa-1:n sopivaa mallia... Käsittääkseni infernon diffit ovat vaihtokelpoisia usa-1:n kanssa?

16
Polttisautot / Epävarmuutta?
« : 01.04.03 - klo: 15.05 »
Bingo kyseinen auto on Super Ten Sports Gp Kyosho, jota on saanut aikoinaan Subaru:n tai Ford Escortin kopalla varustettuna. Alusta on pitkälle sama Sandmasterin kanssa. Itselläni on yksi tuommoinen Subarun kopalla varustettuna. Ko. auto on isompi, kuin 1:10 autot, mutta hieman pienempi, kuin 1:8 autot. Kysäise ohjekirjaa Kyosho-Slotcar Oy 09/7555344. Osia löytyy kyllä kyosho myyjiltä viikon varoituksella. Kaikki kun tuntuu nykyisin olevan tilaus tavaraa  :cry:  Tai vain varaston optimoinnin syytä  :shock:

17
Polttisautot / 2 tahdin viritys?
« : 21.03.03 - klo: 23.18 »
Rc polttiksen (2-tahti) pakoputki on kaiken a ja o. Omia virityksiä itse pillin suhteen kannattaa välttää siis tarkoitan omatekoista pilliä. Ainoastaan käyrän pituuden muuttelu on sellainen, jota kannattaa tehdä. Sillä saa vaikutettua vääntö - ja tehokäyrään. Lisäksi pilli pitää olla moottorin koon mukaan sovitettu, muuten vastapaineet eivät ole kohdallaan. Tämä johtaa siihen, että moottori saattaa mennä laihalle ja leikata kiinni / männästä tulee "putki" kun laki lähtee katsomaan "kuka kiusaa".

18
Polttisautot / Ruiskulla maalaus?
« : 21.03.03 - klo: 23.00 »
Mikäli haluaa kunnon jälkeä kannattaa hankkia kompressori ja väliin pitää laittaa paineensäädin. Omassa Wellmaden 2-toimisessa kynäruiskussa toimintapaine on välillä 15-50 psi eli luokkaa 1-3,5 bar:a. Itse olen maalaillut noin 2.5 bar paineella. Asiaan vaikuttaa sekoitussuhde ja käytettävä ruisku ja sen tyyppi. Kun hankitte paineensäädintä ja painemittaria kannattaa tarkistaa, että mittari on laadukas, jolloin sen antamat arvot ovat muuta, kuin "arvioita".

Pactran maalit on tarkoitettu juuri tuohon RC-autojen Lexan korille. Nykyiset Pactran maalit ovat vesiohenteisia maaleja. Niillä maalattaessa maalit eivät tipahtele iskun sattuessa, vaan maali on tarpeeksi joustavaa.

19
Sähköautot / Laakerit?
« : 10.03.03 - klo: 23.46 »
Hmm.. ultraäänipesureita löytyypi myös kännykkäkorjaamoilta... Josko joku sellaisessa työskentelee, niin  :twisted: päähän  ja laakerit pesuun  :wink:

20
Polttisautot / väljyys
« : 11.02.03 - klo: 14.35 »
2-tahti moottorin kanssa oikeanlainen pakoputki on kaiken a ja o. Eli omakekeleet huitsin nevadaan ja tehdastekoinen tilalle. Viriputkia on kyllä saatavissa, jolla homma hoituu. Mikäli vastapaine ei ole oikeanlainen moottori väljistyy T O D E L L A  nopeasti.

Uudet sisuskalut moottoriin ja malttia sisäänajovaiheeseen ja sen jälkeen vaan hanat auki  :mrgreen:

21
Sähköautot / Hyvä/Paras 230v Pikalaturi?
« : 16.01.03 - klo: 20.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Mre"
-> Kartturi: Turha tästä asiasta on hihoja polttaa EIKÄ AINAKAAN HUUTAA.

Signaali/kohinasuhde rupeaa tässä threadissa uhkaavasti putoamaan, mutta koitetaan vielä. Mielestäni minä en verrannut tuota laturia mihinkään, vai huomasitko jossain jotain vertailua?
Lainaus


Sorry ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi MRE. Esitin noita vertailukohteita ihan vaan vertailun vuoksi mielestäni vertailukohdeena olleet laitteet ovat kelpo tavaraa ja siksi ne myöskin mainitsin. Olen itse verrannut ko. latureihin Tekinin ominaisuuksia, silloin kun olin ko. laitetta hankkimassa. En väittänytkään, että olisit verrannut laturia mihinkään toiseen. Pointti oli esittää muutama muu vaihtoehto, jotka ovat mielestäni ominaisuuksiltaan jokseenkin vertailukelpoisia.

Saksan hintoja en tullut tutkineeksi laitetta hankkiessani. Mikäli kokemukset ko. ostopaikasta, josta oman Robbesi hankit ovat hyviä olisi tietysti hyvä tietää mikä paikka oli kysessä.

Sitten vielä tarkennus postikuluihin. Ko. postikuluilla meni edes takaisin 2 laturia kerralla, joten yhden postituskuluista minulla ei ole tietoa, laskee jonkin verran hintaa, kokonaisvaikutus ei ole tiedossa.

22
Sähköautot / Hyvä/Paras 230v Pikalaturi?
« : 16.01.03 - klo: 15.04 »
Päivityksen yhteydessä työn lisäksi tulee siis osat! Eli noita piirejä vaihdetaan sinne softan päivityksen yhteydessä. Taisivat pyytää työ+osat yhteensä 60$+ paluurahti air mailina 15$. Lähetys postissa air mailina maksoi muistaakseni luokkaa 20-25 €. Eli menomatka oli kalliimpi, kuin tulomatka. Tullin kanssa ei ollut mitään ongelmaa --> Repair + software upgrage tullin selvityslomakkeeseen.

MISTÄÄN et saa enää ko. laturia uutena ja sun laskukaava siitä, mitä kannattaa maksaa ko. laturista pettää mielestäni P A H A S T I.  

JUU MULLE VOI TARJOTA TOHON HINTAAN 20-30 € H31 softalla ostan kaikki kunnossa olevat :mrgreen: Tuskin tulee tungosta mailiin niiltä, jotka haluaisivat omastaan luopua.

Käsittääkseni esitetyt hinnat ko. latureista koskee käytettyä kampetta ei uutta. Ei ainakaan Suomesta saa uutena, kuten on jo ennen mainittu Tekiniä valmistava firma on menny nurin. Tuo huoltofirma on ihan eri asia ja se firma toimii.

Koitahan etsiä toinen laturi, jonka latausvirta on max 10a ja voit ladata 1-12 kennoa kerralla. Ei montaa heti löydy. Laturissa on PowerFlex elvytystoiminnot yms. joten ihan käypä laite. Jos uutta vastaavaa etsii, voisi aloittaa vaikkapa LRP Pulsarista tai Robitronic Pro 2000:sta, niin siitä saat hiukan osviittaa hinnasta  :wink:  mitä muut vastaavat, siis uudet maksavat. Sen mukaan kannattaa miettiä mitä maksaa käytetystä+päivityksestä, mikäli softa ei ole ajan tasalla. Eli vertaa laturia muihin vastaavan tasoisiin mailleihin eikä ns. alkaen malleihin  :oops:

Ainut puute, joka tulee mieleeni on se, että laitteessa ei ole purkutoimintoa. Siihen on kyllä ollut kaupan erillistä purkuyksikköä -->laajennettavissa matching ja testi systeemiksi asti, joten periaatteellisesti kapasiteettia löytyy, kunhan vaan sattuu tulemaan vastaan tarvittavat lisäkilkkeet, jos tuota laajentaa haluaa.

Kyseisiä latureita on erittäni harvoin saatavilla käytettynä. Itse metsästin omiani monta kuukautta.

23
Sähköautot / Hyvä/Paras 230v Pikalaturi?
« : 16.01.03 - klo: 00.24 »
Juu tuo tekin BC 112A on T O D E L L A hyvä ja rahanarvoinen kapine. Jos menee rikki ei hätää, niitä kyllä korjataan tuola jenkkilässä. www.expresstech.cjb.net osoitteessa on nettisivusto, josta löytyy yhteystiedot. Mikäli laturissa on vanha softa se kannattaa lähettää päivitettäväksi H31 on uusin softa ja sen kanssa ei ole ongelmia nimh akkujen latauksen kanssa.

Korjaukset / upgradet voi maksaa kätevästi paypalin kautta, mikäli omistaa luottokortin tai sitten ihan normaalisti pankin kautta ulkomaan maksumääräyksenä, mutta tuolloin kulut on tietysti ihan toista luokkaa.

Palvelu tuli sillä vasteella, kuin he lupasivat. PS. kannattaa sitten laittaa lähetykset air mail:na muuten saa odotella t o d e l l a  kauan toimitusta.

Eli jos jostain tuommoisen saa käsiinsä kannattaa ostaa ja päivittää se ajan tasalle, jos ei jo sisällä uusinta softaa. Itse olen ainakin ollut ko. latureihini tyytyväinen  :D

24
Polttisautot / Korin maalaaminen
« : 08.01.03 - klo: 00.46 »
Ennen maalausta voi käyttää myös "oikeiden autojen" maalausta ennen käytettävää rasvanpoistoainetta, joka ei haalista koria. Ko. tavaraa löytyy automaali liikkeistä. Samasta paikasta saa ns. karhuntassua, jolla on kätevää karhentaa maalattava pinta ennen maalausta. "Karhuntassulla" on helpompi hioa korin pintoja, kuin normaali hiekkapaperilla, koska "karhuntassu" mukautuu paremmin pinnan mukaan. Kyseistä hiomatyynyä käytetään auton pintojen viimeistelyyn ennen maalausta (sorry en muista tavaran virallista nimeä, näyttää hieman patapata lapulta, mutta ei todellakaan ole samaa tavaraa).

25
Sähköautot / Kyosho Pure Ten EP Alpha 2
« : 13.12.02 - klo: 14.38 »
Sähkö -ja polttomoottoriautoja ja niiden hintoja vertailtaessa kannattaa huomioida myös pelkän täydellisen auton (siis auto tarvittavilla sähköosilla+moottorilla) lisäksi tarvitaan extraa sähköauton kyseessä ollessa kasa akkuja ja laturi. Mielellään myös tasauspurku levy akkujen hoitoa varten.

Akkuja hankittaessa kannattaa silmäillä ns. verenmaku suussa kisaavien kavereiden myynti-ilmoituksia. Siten pääset kiinni hyviin akkuihin hieman kohtuullisemmalla hinnalla.  

Nykyinen akkutekniikka on nimh akkuja, joten laturia ostettaessa kannattaa sitten käyttää hieman enemmän rahaa, niin saa kerralla kunnollisen. Mitään turbomatia on turha ostaa....  Käytettyjä hyviä latureita on harvoin tarjolla, joten uuden osto on hyvä vaihtoehto. Nuo ns. hyvät laturit tarvitsevat yleensä erillisen virtalähteen. Joitain ihan käyviä latureita löytyy, jossa on sisäänrakennettu hakkurivirtalähde. Esim. LRP Quadra Charger on ihan ok. Siinä on lisäksi purkutoiminto, jolla saa pidettyä akut kunnossa. HUOM! Tämän lisäksi tietysti olisi järkevää hankkia tasaupurkulevy loppupurkua varten.

AKUT on KALLIITA, joten vaikka sähköauto tuntuu aluksi halvemmalta polttikseen verrattuna kannattaa laskea kaikki tarvittavat tarvikkeet yhteen ennen vertailun tekemistä.

Polttis puolella normaalien tykötarpeiden lisäksi tarvitset polttoaineen ja hehkulaitteen. Jos autossa ei ole vetostartteria tarvitset lisäksi startteriboxin.

Polttis autossa moottorin mäntä ja sylinteri ovat ne kuluvat osat ja auton oikea sisäänajo on kaiken a ja o. Ajojen jälkeen tulisi aina polttoainetankki tyhjentää ja laittaa tulpan reiästä after run oilia moottoriin, jolloin nitro ei pääse syövyttämään alumiinista mäntää.

Ostat sitten sähkö tai polttis auton hyvät työkalut ovat kaiken a ja o. Eli kunnon kahva-avaimilla on käyttöä. L-mallisilla avaimilla, jotka tulevat auton mukana saa yleensä aikaan ainostaan nuljattuja ruuvinkantoja ja pahan mielen  :(

Loppujen lopuksi valinta ostaako sähköauton vai polttisauton riippuu ihan omista mieltymyksistä. Mikäli lompakko antaa periksi kannattaa ostaa molemmat  :mrgreen:  molemmissa on ihan oma viehätyksensä.

Mikäli ei jaksa "rassata" on parempi unohtaa koko homma ja keskittyä esimerkiksi tv:n katseluun.

Mikäli on vähän kokemusta autoista yksi hyvä vinkki --> Hanki samanlainen, kun jollain tutulla on, jolla on jo kokemusta harrastuksesta. Saat helposti säätövinkkejä ja neuvoja auton kasaamisessa yms.

Ready set autot ovat yleensä sellaisia, että niissä ei ole pahemmin säätömahdollisuuksia ja osat eivät ole hiilikuitua vaan lähinnä ns. ämpäri muovia, joten rikkoontuvat helpommin, toisaalta näiden yhteydessä pääsee nopeammin ajamaan, eikä tarvitse suorittaa monta tuntia kestävää kasaus urakkaa...

Vanha sananlasku köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa pätee kyllä näihin RC-vehkeisiin.

Mikäli on tarkoitus tyytyä autoon sellaisenaan on Ready set ihan ok vaihtoehto. MUTTA kokemusella voin sanoa, että KUITENKIN siihen tulee hommattua kuulalaakerit, viripilli, paremmat iskarit yms. yms. eli hinta onkin sitten jo ihan toisella tasolla.

Sitten varoituksen sana.. Tämä on kivaa hommaa ja kohta saatat huomata, että teittin perheessä on näitä autoja pian useampikin  8)

26
Hobao / Puolivirallinen HoBao Hyper 7/-Pro -thread.
« : 11.12.02 - klo: 00.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"

Edit: Tuo on maukkaan tuntuinen
http://www.cmldistribution.co.uk/hyp10.htm
Hintaakin tulee tuolla kuvissa olevalla perusmallilla olemaan vain ~300e motteineen.
Tuolla on muuten kuvia myös siitä sähköversiosta.


HUOM! HUOM! Noilla sivuilla hinnat oli kyllä £ eli PUNTIA, vaihtosuhde on hiukka eri, kuin eurolla  :shock:

27
Jahas alkaa pikkaisen mennä tämä kirjoittelu ns. sivuraiteelle...

Eli tarkoitus oli saada vertailutietoa eri RC-autojen varaosahinnoista, saatavuudesta / kokonais hankintahinnasta.

Ps. Jos jotain kiinnostaa olis F-ryhmän ralliauto myynnissä (juu ei oo myyntifoorumi) Se se vasta kallista hommaa on  :mrgreen:
Yhden renkaan hinnalla ostaa koko rc auton  :wink:

28
Polttisautot / Siis hä? *moottorin säätöö*
« : 10.12.02 - klo: 09.18 »
On myös hyvä tarkistaa, ettei vastarin johto (antenni) ole hinkkaantunut esim. kytkinkelloa vasten siten, että johto-osa on näkyvissä. Tämä aikaansaa sen, että servot tulevat hulluksi. Polttomoottori, kun aikaansaa kipinöitä ja jos ja kun antenni ottaa kiinni moottoriin aiheutuu tästä pahimmassa tapauksessa se, että servo ei ota vastaan ollenkaan lähettimen käskyjä ja auto karkaa taivaan sineen...

Ps. Kokemusta on, joten kannattaa tarkistaa, jos servo soutaa omiin nimiinsä.

29
Polttisautot / Ruuvilukitetta kehiin vai ei?
« : 04.12.02 - klo: 21.03 »
Hoh hoijaa.... Päätitte sitten perustaa uuden topicin, vaikka JUURI asiaa käsiteltiin toisessa topicissa.

Luehan lisää seuraavasta topicista:

http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1396


http://www.loctite.fi/Producthtmfi/fi2701.htm

Tuo Loctiten tavara oli hyvää. Suosittelen. Löytynee lähimmästä autotarvike liikkeestä.

30
Polttisautot / Viritystä ja sisäänajoa
« : 04.12.02 - klo: 20.58 »
Pilli kyllä tekee tehoa ko. autoon kummasti. Suurempi ongelma, kuin pillin löytäminen on sopiva pakokäyrä ko. autoon. Eipä hätää osta sellainen ns. haitariputki mallinen suora putki kyoshon laipalla, niin saat taitettua sen oikeaan asentoon siten, että pilli mahtuu. Pro Hobbystä ainakin sai ko. käyrää.

Toinen vaihtoehto kyoshon oma setti, mutta osta tässä tapauksessa pelkkä käyrä ja viriputkeksi esim. TT:n .15 motille tarkoitettu putki. On parempi hinta/laatu suhde kuin Kyoshon vastaavissa. Tuon käyrän saaminen voi olla kyllä vähän niin ja näin Slotcar ei "halua" toimittaa ko. käyriä ainaskaan nopsasti, vaan ennemmin myyvät omaa sikakallista settiään.

Sivuja: [1] 2