Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - anzi

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2013
« : 19.01.13 - klo: 12.08 »
Ilman vakuutusta ei kai kukaan täyspäinen näillä leiki, kun on tosiaan aina se mahdollisuus olemassa että omalla toiminnalla voi aiheuttaa mittaviakin vahinkoja.

Lisenssiin kuuluvan vakuutuksen ehtoihin olisi varmaan itse kunkin hyvä tutustua. Ei muutamalla eurolla jotka lisenssimaksusta menee vakuutukseen niin kovin kattavaa vakuutusturvaa vielä osteta mutta tietysti on sekin tyhjää parempi.

juurikin varmaan näin, enkä itsekään missään lajissa laske pelkän lisenssin vakuutuksen varaan.
Lisenssin vaativissa kilpailuissa voi luottaa että kanssakilpailijoilla on edes jonkin näköinen vakuutus.

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Summer Cup 2013
« : 19.01.13 - klo: 07.58 »
Minun kantani on sarjan virallistamisen puolella.

Sillä saataisiin itsekkäimpien kuskien/katsojien (jotka ei näköjään edes osaa ymmärtää miten käyttäydytään niin että otetaan myös muut huomioon) suut pienemmälle, jolla saataisiin urheilullisempi ilmapiiri jossa se arempi junnukuskikin uskaltaa olla toiminnassa mukana pelkäämättä että heti virheestä ajaessa/nostaessa on joku huutamassa naama punaisena.

Akkuja joutuu jokainen aika ajoin päivittämään, joten en laskisi sitä suureksikaan lisä kustannukseksi jos samalla ostaa yleisen turvallisuuden takia hyväksytyt akut. Se on vain taas muiden huomioon ottamista kun ei tulla millä tahansa pommeilla kilpailuihin. En tiedä miten mahtaa vakuutusyhtiöt nyt suhtautua jos jotain isompaa tapahtuu ja syyksi ilmenee akku joka ei ole hyväksytty käyttää, voi tulla korvaus summassa alenemaa ainakin ja se voi olla iso lovi omassa tai kilpailun järjestäjän kukkarossa. Itsellä kokemus kun kisoissa viereisellä pöydällä akku possahtaa.

Ilman vakuutusta ei kai kukaan täyspäinen näillä leiki, kun on tosiaan aina se mahdollisuus olemassa että omalla toiminnalla voi aiheuttaa mittaviakin vahinkoja.

Lisä kustannus jää aika pieneksi osaksi kilpailemisen budjetissa.


3
Meidän 850xp polle pojan käskytettävänä.

4
Muutama erä "valvontakamera" videoita lataantunut tuubiin. Harmi kun oli sen verta pimeää, että kameran suljinajat joutu olemaan sen verta pitkiä että liikkuvat autot sumenee paikallaan nauhoittavassa kamerassa.

M2 A1 TURKU WJ13 M2 A1
M4 A1 TURKU WJ12 M4 A1
M2 B1 TURKU WJ13 M2 B1
M4 B1 TURKU WJ13 M4 B1
M2 C1 TURKU WJ13 M2 C1
M4 C1 TURKU WJ13 M4 C1
M2 D1 TURKU WJ13 M2 D1

Lisää eriä tulossa

5
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube:sta keskustelua ja videota.
« : 20.11.12 - klo: 16.27 »
Käytiin hiukan veneilemässä ja tuli tehtyä pieni fiilistely video.

rib raid 2012

6
Kiitos kilpailujen järjestäjille.

Rata,aikataulu,kuulutukset,puffa,mekkaustilat,ym....kaikki toimi kiitettävästi.

A-finaalien kärkikuskien tiukkaa kilvanajoa oli hieno seurata.

Kiinteät numerot taisivat tuoda turhaa vaivaa järjestäjälle, kilpailijoille ja tuomareille.Isot eräkohtaiset numerot kylkiin kun on kerran autoissa pintaa mihin liimata.

Pieni ongelma oli finaaleissa tuo tungos ajajakorokkeella kun 11 miestä sovitetaan lauteille, eikä asiaa helpottanut sekään kun joku keksi että mennään  alkuerien tulos järjestyksessä korokkeelle kun ekat otti paikat hiukan väljällä jaolla niin perästä tulevalle jäi jäljelle toisen rivin paikka, no sai sitä autoa siitäkin pikku sivuasennossa ajettua. Joten itse olisin mieluummin ajanut vähemmän finaali lähtöjä jaettuna useampaan erään, mutta tosiaan meni se näinkin kun vielä kokopäivän kiusaanut diffikin laukesi niin että jäi kuitenkin ajot kesken... viimeisen erän ajaneet kuskit olikin tyytyväisiä kun lauteilla oli tilaa kun kaksi  kuskia oli vikasta erästä poissa.

Tuomarointi vaikutti toimivan ainakin sen mitä muita finaaleja katsoin niin aiheesta stoppareita jaettiin. Aikaisempaa kokemusta ei correista ole ja oma autoni ajeltiin huolella ulos kahdessa finaalissa ekalla kierroksella en tiedä kuuluuko luokan henkeen tuo vai olinko vaan hiukan hätäisemmässä erässä ja noitahan ei tuomari voi millään nähdä ekan kierroksen hulinassa, enempi toivoisi kanssa kilpailijoilta malttia.

Kaikkinensa hauska päivä kiitos ja kumarrus siitä.

7
Kilpailukutsut / Vs: SC Winter Cup I - Vantaa 20.10
« : 16.10.12 - klo: 00.42 »
Pääsiskö jonkun kyydissä Turun lähistöltä? :smiley:
- Mathias.K

Mun kyydissä mahdollisesti pääsee, jos en sit joudu jo perjantaina menee töitten puolesta tsadiin ni  jään sit sinne yöksi

8
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 30.09.12 - klo: 06.38 »
Semisti kyllä ärsyttää että iso osa vanhoista touring kamoista on turhia kun uus auto tulee. Kaikki jouset, pari settiä iskareita, vakaajat

Sama vika, vielä ku ei mulle noita maileja turistilla paljoa keräänny. Mut pakkohan tuo oli silti tilata ja kaipa ne joskus oli kuitenkin pakko muuttua. Saa sentään ymmärtääkseni aluiskarit kitin mukana Ja jää sit tällä kertaa viimevuotiseen autoon alut paikalleen kun ei enää voi siirtää uuteen.

9
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 30.09.12 - klo: 06.19 »
No perhana just kun hehkutti tuota ni heti tuli pientä ongelmaa reventonin kanssa, hävitti/vaihtoi itsestään asennetun softan ja pakki häipyi kesken eilisten ajojen. No tuo ei paha, mutta kun lipocutteri alkoi katkomaan koko ajan nopeammin lopuksi niin ettei akulla sanut ajettua kuin minuutin tai pari, vaikka koitin kapulalla sitä säätää ja lopulta otin sen kokonaan pois päältä niin siltii se katkaisi ajon.

No nyt ajoin uudelleen softan tietokoneelta nopariin, toivottavasti nyt toimii eikä olisi mitään vakavampaa, kun muuten tuo tuntuu tosi hyvältä.

Täytyisi vielä tilata jostain tuo wifi palikka, että pääsisi padillä/iphonella säätämään tuota.

10
RC-kerhot ja -radat / LRP Areena
« : 23.09.12 - klo: 16.29 »
Velodromi purettiin kun koko radan paikka siirtyi. hyppyrit vaneria ja maalattu samalla maalilla kuin lattia.

Täytyy hätystellä noita seuran kilpailujen järjestäjiä jos jotkut karkelot saisivat aikaiseksi

11
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 23.09.12 - klo: 10.25 »
Säätimen mukana tulee se pikasäätöpalikka ja sen kanssa saa tuon tietokoneeseen kiinni. Asetuksien tekeminen palikalla tai tietokoneella on mielestäni suhteellisen helppoa.  Ja aina kaikkien säätöjen vaihdot onnistuu kerralla enkä ole huomannut mitään bugittamista säätösoftassa tai itse noparissa. Esim. pakki toimii hyvin mikä ei meillä ole aina kaikissa säätimissä toiminut. Eri ladattavien profiilien käytöstä voi olla monta mieltä itse ottaisin mieluummin yksinkertaisesti kaikki säädöt perus +/- tai päälle/pois säädöillä yhteen profiiliin, mutta onneksi profiilit lataantuu helposti ja aina toimi heti kun kokeilin vaihtaa profiilia.

Mielestäni tuossa on hinta/laatu todella hyvässä suhteessa kunhan vaan ei nyt hehkutuksen jälkeen hajoa heti alkuunsa. Mut ei ainakaan vaikuta siltä. Tuo alumiinikuori vakuuttaa ja oli yksi syy miksi tuo ostin, kun noita muovikuoristen kuoria on mulla hajonut crossissa.

Eniten arvellutti noparin kaasutuntuma kun ei aikaisempaa kokemusta merkistä, mutta pelko oli turha
Meillä on LRP 20 8,5 moottori tuossa kiinni ja kaasutuntuma vaikutti mielestäni todella hyvältä ainakin tuohon corriin.

Sen verta tyytyväinen tuohon ollaan ja on et tilataan tuon sama nopari myös pojan turistiin.

12
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 23.09.12 - klo: 02.33 »
Pojalla on tuo R-malli losi 22sct:ssä 8,5 moottorin kanssa ja tuntuu toimivan todella hyvin ja on laadukkaan oloinen. Ei kylläkään ole montaa akkua silllä vielä ajettu joten mitään kesto arviota ei voi antaa.

13
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 23.09.12 - klo: 01.24 »
videopätkä päivän testiajoista!

LRP-areenan syksy -12 radan testiajoa

14
 Jos stanussa on tällä hetkellä liikaa vauhtia aloittelijoille ja halutaan että rata-autoilun voi aloittaa suoraan kansallisissa kilpailuissa, niin tekee stanusta todellisen entry luokan niin että moottori on joku todella pieni tehoinen ja näin vauhdin puute karkoittaa stanun kärjen siirtymään seuraavaan luokkaan.

 Tiputtaa pro stockin tehot  siihen 13,5 lankaiseen. Näi saadaan eri luokkien välille selkeät portaat ja stanusta voidaan siirtyä nopeasti pro stockkiin kun niiden kulkukin on hieman maltillisempaa. Näin pro stockistakin tulisi varmaan ympärivuotinen sarja joka palvelisi ennen kaikkea lajia vakavissaan harrastavien kehitystä.


 Näin olisi selkeätä edetä luokasta toiseen, kun luokkien välissä olisi nykyistä selkeämpää porrastusta.

 Olen ainakin meidän seurassa  huomannut junioreille tuottavan ongelmia kun siirrytään stanusta suoraan viriin ja taas ne ketkä ovat jääneet pro stockkiin niin heille ei ole kuin tuo talvi sarja, joka ei ole pelkästään rata-autoilua ympärivuotisesti ajavalle lajissa eteenpäin pyrkivälle juniorille kunnollinen vaihtoehto.

 Olettaisin tässäkin lajissa päätavoitteena olisi tarjota lajiin panostaville paras mahdollinen kehitysalusta tulevaisuuteen, muut sitten sovittelevat omat treeniajot ja huvicruisailut siihen formaattiin.

 Mistään mitään tiedä ja varmaan täysin väärässäkin, mutta tämähän oli säije missä halukkaat sai ehdotella sääntömuutosehdotuksia. Minulla ei omien huvicruisailujen puolesta niin väliä miten ajetaan kyllä sieltä aina joku luokka löytyy. Ajatuksia tulee vaan heiteltyä oman seuran lajiin panostavien juniorien kehityksen seuraamisen pohjalta. Ja perspektiivinä on vain täysin toisen urheilulajin pitkäaikaisesta kansainväliselle huipulle tähtäävästä tuloksellisesta kouluttautumisesta ja valmennuksesta, joten ajatukset voivat myös siksi olla raadollisia.

15
Tässä asiaan vähemmän vihkiytyneen satunnaisen kilpailijan ajatus.

Jos oikein olen ymmärtänyt osallistujapula vaivaa kesäisin ja läpi kauden voisi olla parempi jos olisi vain kaksi tasokasta luokkaa. Joten tuohan on toimiva tapa ratkaista ongelma yhdistää stokkiluokat yhteen. Talvella saa ajettua kilpailut väljemmin ja kesällä vauhti riittää myös stokkiluokassa mikä varmasti lisää stokkikuskeja myös kesäaikaan. Jos joku ei löydä tästä järjestelystä luokkaansa niin se ei mielestäni ole ongelma koska ne kuskit on vain talvikaudesta pois mutta tuo varmasti kesäksi lisää kilpailijoita joilla ei viriin kyky riitä ja stanun vauhti väsyttää ja varmasti moni ennen vain talvella ajanut ajaa myös kesällä kun janoaa sitä menestystä SM luokassa.

Kokonaisuudessaan laji voittaisi kun olisi kaksi tasokasta luokkaa ja palvelisi paremmin lajiin sitoutuneita kuskeja.

Sekä voisi olla että kuskit pysyisivät stokkiluokassa pidempään ja rakentaisivat tukevampaa pohjaa ennen viriin siirtymistä.

Vaikka muutama vain talvella treeniksi ajava poistuisi kuvioista, saataisiin kuitenkin ehkä kesäaikaan lisää kuskeja ja enemmän koko sarjan läpi ajavia kuskeja.

Ne keitä sileällä ajo kiinnostaa niin varmasti löytävät stokki tai viriluokan väliltä omansa. Väliportaan tarvekin poistuu kun pysytään pidempään siinä ainoassa stokkiluokassa ja mennään viriin kun eväät riittää.

Suuri osa nykyisistä stanu kuskeista osaa hanskata hieman tehokkaammankin moottorin ja vastaavasti moni poro kuski varmasti tyytyy alkukiukuttelun jälkeen hieman miedompaan tehoon. Ja ne jotka ei ole valmiita tuohon 13,5 moottoriin niin heille olisi joka tapauksessa parempi hakea kokemusta kerhokisoista ja jos stokki luokassa olisi sallittua myös 17,5 moottori ja ne vielä laitettaisiin omiin alkueriin niin ei tule mitään ongelmaa isommissakaan kilpailuissa.



16
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 19.09.12 - klo: 17.57 »
Kiitos kommentista Hoke, tuota asiaa me puntaroitiin rataa suunniteltaessa.

Rataa areenalle tehtäessä syvyyssuunnan tilan puute on ongelma ja siksi varoalueet on aina kompromisseja radalle haluttavien komponenttien/pituuden kanssa. Nyt kuitenkin on melkein joka välissä kuten myös kyseisissä välissä reilu puolimetriä ajoradan ulkopuolista liikkumatilaa, joten enää ei tarvitse nostajien radalla autojen seassa juosta vanhaan malliin, toivottavasti parempaan suuntaan ollaan menossa siinä suhteessa.

Tämä profiili on suunniteltu yhteistuumin rataa käyttävien kanssa ensisijaisesti treeniajoon ja siinä tarkoituksessa on mukavaa kun mittaa ja erilaisia elementtejä on radalla, mikä tietysti syö niitä varoalueita joita ei treenikäytössä ihan niin paljoa tarvita.

Uudet ratakomponentit on melkein kaikki tehty todella helposti siirrettäväksi ja näin Kilpailuhin esim. wj:hin voidaan toteuttaa helposti mitä vain muutoksia esim. poistamalla nuo pomput ja näin saadaan tuo mainittu ongelma pois ja kun asiasta on vielä esitetty huolestunut kannanotto niin nuo tosiaan kannattaa ottaa kilpailujen ajaksi pois.

Ratahan ei muutenkaan ole vielä valmis vaan vasta projekti vaiheessa ja kuvat vaan laitoin kertomaan projektin etenemisestä joten lopputulos voi vielä muuttua jos havaitsemme radassa jotain ongelma kohtia.

17
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 18.09.12 - klo: 23.35 »
Tänään taas mentiin mukavasti eteenpäin.

18
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 15.09.12 - klo: 20.59 »
Laitetaan nyt tännekin muutama kuva missä vaiheessa mennään. Tänään taas pitkän päivän talkoillut porukka sai paljon aikaiseksi. Nyt alkaa rata jo hahmottumaan vaikka moni asian on vielä kesken tai tekemättä.

19


Mihinkäs ovat hävinneet Henry, Anssi ja Jaakko, kun ei ole näkynyt kisoissa ?




Kesä oli taas niin lyhyt/täynnä ohjelmaa, harmikseni ei vaan aika riittänyt minkään luokan pikkuautoilla leikkimiseen.

Toinen (teko)syy oli tuo hankkimani auto mikä ei suoraan sellaisenaan toiminut, vaan olisi vaatinut rakentelua toisten automerkkien osilla, eikä aika/mielenkiinto riittänyt......niin eipä sitten tullut edes kokeiltua koko kapinetta.

Vielä kun lueskeli noita Jeppen kisarapsoja ni alko hiukan epäilyttää toi oma illuusio helposta  ja vähän mekkausta vaativasta luokasta.


-Anssi-

20
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 09.08.12 - klo: 21.15 »
Turun WJ oli toissa talvena sunnuntaina, olin maanantai aamuna kotona n. 5.15 ajeltuani kotia kohti noin yhdeksän tuntia siis, ajallisesti tuota matkaa jatkoi tosin se, että tuulilasia sai skrapata joka toisella dösärillä, kun alijäähtynyttä vettä ei enää satanut niin alkoi lumimyrsky ja kun imatran kohdalla lopetti sateet, niin taakse ilmestyi siniset ja punaiset valot... Mutta siis, tämäkin tuli tehtyä kun tykätään ajaa pikkuautoilla... Jos finaaleja oisi ajettu enemmän olisin voinu ajaa suoraan duuniin, tuolloin piti käydä himassa tunti nukkumassa...

Lauantaille senkin olisi silloin haluttu järjestää, tuo sunnuntai oli silloin poikkeuksellinen pakon sanelema tilanne kun toinen vaihtoehto olisi ollut ilmeisesti peruuttaa koko kilpailu.

Kokemuksesta tiedän että halutessaan/pakon edessä sitä venyy kummasti yhden yön ilman unia (batteryn voimalla) kun on monet kerrat tullut lähdettyä Lapin keskuksista tiukan kisapäivän jälkeen (joka alkaa jo ennen kuutta ja ollaan koko päivän rinteessä)tykittämään Turkua kohti että maanantai aamuksi tytär kerkiää kouluun ja itse töihin.

 

21
Kummosta pinjonia Hazardi on ruuvannut ulkoradalle ton 4000kv tekinin kaveriksi? Klikatakko 4000kv vai 4600kv kone tulemaan, kas siinä pulma..

Mulla ainakin pullahti heti  70c/6000mah laatuakku tuolla 4600kv moottorilla ja kaasutuntuma on terveestä noparina rx8. pinjonipelivara loppuu kanssa jos pienemällä radalla meinaa ajella.

22
Polttisautot / Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« : 12.04.12 - klo: 07.58 »
Kiitos warrior, nää gt:t on minunkin mielestä hienon näköisiä kilpa-auto "replikoita"

rizardin pointista en ihan saanut ihan kiinni, oliko se huono että on vaan kuva korista eikä eikä itse autosta?

-Jos, niin siksi en postannut tänne muita kuvia kun tuo on ihan samanlainen kuin jeppen auto, laitoin tuon yhden kuvan vaan fiilistelyksi kun nämä gt autot on niin makeen näköisiä, tietysti kauneus on katsojan silmässä.

Noilla renkailla ei ajeta kilpaa, eikä myös noilla mitkä on jeppen autossa alla nehän jää taas aika paljon sisemmäksi joten itsekin odottelen renkuloita et näkee miten asettuu alle.

23
Polttisautot / Vs: TeamC GT8/L - GT8-luokan ratakilpuri
« : 10.04.12 - klo: 21.14 »
Alkaa vihdoin olemaan auto ajokunnossa  :azn:

24
Taitaa tuo Slash ja GT8 olla kooltaan aika lähellä toisiaan
ja olettaisin että käyttävät gt8 koreja

25
Yleinen keskustelu / Vs: Talviajo ja auraus
« : 30.01.12 - klo: 05.09 »
Ei taida vinssi sellaisenaan toimia,jos lumi kuormaa,niin aura pyrkii nousemaan ylös jos ei mikään jäykkä painata alas tai estä ylös nousua.

levyn kulma aika oleellinen.ilman painoakin toimii jos kulma kohillaan.kun huulilevy vuolee sopivasti niin silloin rokkaa.tosin kokonaispainoa näissä on aina niin vähän et ei kummoisia määriä lunta saa puskettu.ei oteta vakavasti,harrastustahan se vaan on.

Ainakin mönkkäreissä nosto tapahtuu vinssillä ja auran alareunan profiili painaa sitä kuorman kasvaessa alaspäin. Ja siinä  on myös hyvä kun aura voi "kellua" pinnan muotojen mukaan, mikä onnistuu hyvin vinssiä käytettäessä

26
Vapaa keskustelu / Vs: Sauli presidentiksi.
« : 29.01.12 - klo: 10.08 »
Alkaa menemään oikeasti överiksi joillain tämä vaalihumu .

http://ossimantylahti.puheenvuoro.uusisuomi.fi/95893-vaaliraivo-yltyi-vakivallaksi






27
Vapaa keskustelu / Vs: Sauli presidentiksi.
« : 28.01.12 - klo: 13.21 »
 Kyllä useasti olen kätellyt,syönyt,juonut,purjehtinut....homon kanssa ja en edes osaa ajatella siinä mitään ihmeellistä.

En vaan kyllä tämänkään kysymyksen tarkoitusperää ymmärrä ja toivon että ne ketkä oikeasti haluaa Saulin presidentiksi malttaa mielensä sillä tälläinen keskustelu kääntyy itseään vastaan ja alkaa ärsyttää ihmisiä ja jotkut voi
jopa vaihtaa kantaa sen takia.

28
Sähköautot / Vs: Mikä ihmeen Kv???
« : 27.01.12 - klo: 21.21 »
ElectronicSeedControl

 :grin: :grin:

Jäikös sieltä yksi kirjain välistä  :laugh:

syykin taitaa  selvitä moiseen tuolta mitä tänään join osiosta, tais hyrsleri hakea kunnon santsit marketista  :tongue:

29
Se että kuvittelee kaikkien olevan suvaitsemattomia tai 1900- luvulta jotka ei äänestä Pekkaa kertoo ihan yhtä paljon kaverien järjenjuoksusta, kuin se että jaksaa edes vaivata päätään ehdokkaan seksuaalisesta suuntauksesta, molemmat ovat yhtä suvaitsematomia toistensa mielipidettä kohtaan.

Epäilen ettei täältä tosipelissä löydy montaa ketä oikeasti jaksaa kiinnostaa jonkun seksuaalinen suuntaus, vaan arvostelukyky riittää puntaroimaan tärkeämpiä asioita.

Uskon että täällä moni kuitenkin on esimerkiksi enemmin kiinnostunut niistä Vihreiden/Pekan aiheuttamista ongelmista moottoriurheilua kohtaan joita he järjestelmällisesti suomen eri radoille aiheuttaa esim.  http://www.orastynkkynen.fi/?p=686 , sekä ne kaikki Pekan käsialaa olevat natura alueet jotka sulki crossiratoja, enduro ja kelkka uria (esim. alastarolla). Tämähän  on kuitenkin vihreiden ja myös Pekan yksi pää agendoista pyrkiä poistamaan kaikki "turha" moottoriurheilu

On myös mielenkiintoista että täällä on henkilöitä jotka kovasti kampanjoivat näiden aatteiden puolesta ja ovat myös moottoriurheiluseurojen jäseniä.

Ja miksei vielä voi tulla sekin päivä kun joku RC ratakin saattaa sulkeutua, esim. salon radalla jo nyt käyttö rajotteita ja en millään jaksa uskoa että vihreän aatten päättäjät niitä tulisi ainakaan helpottamaan

Ymmärrän kyllä että esim. Helsingissä on nykyään paljon enemmän vihreiden/Pekan kannattajia joita ei bensan/ sähkön hinta tai jonkun moottoriurheiluradan sulkeminen kosketa sinällään omaa elämää.

Rohkea veto on foorumin haltijalta tuoda oma poliittinen kanta tänne, mikä on vielä vaihtoehdoista vahvasti autourheilua vastustava aate kun kuitenkin täällä paljon moottoriurheilua kannatavavia ihmisiä

Samaa rohkeutta esittää alan kauppias joka vahvasti kuuluttaa oman vaihtoehtonsa, moottoriurheilua vastustavan aatteen puolesta pelkäämättä asiakas katoa oikein korostamalla kirjoitusta jossa kaikki Saulia äänestävät asiakkaat pyritään leimaamaan junteiksi.

Jokainen saa äänestää omien arvojensa mukaan eikä niitä mielestäni sovi kenenkään muun tuomita
en ainakaan itse tuomitse toisin äänestäviä vaan arvostan heidän kantaansa.

Kannattaa pitää mielessä kun tuo oman kantansa esille ja kampanjoi sen puolesta niin aina kääntää selän sille toiselle puolelle.
 
Mainoksessa itsessään ei mitään vikaa

edit: Tämä vain kannanotto lajiin liittyen ja en väitä että olisi mikään totuus





30
Vapaa keskustelu / Vs: Sauli presidentiksi.
« : 25.01.12 - klo: 23.29 »
Kyllä ne osaa muutkin pelata muiden kuin pienituloisten pussiin, otetaan nyt esimerkkinä vaikka varallisuuveron poisto jonka toteutti Keskusta - SDP hallitus.

Saatan olla väärässäkin, mutta kyseisen asian valmistelu taidettiin aloittaa VVM:ssä vuonna 2003, jolloin ministerinä oli....no, en nyt muista mutta joku se oli.

Mutta aivan totta, kyllähän ne kaikki osaa pienituloisiltakin rokottaa.
Piti ihan tutkia asiaa lisää. Mahdollista on että valmistelu on aloitettu jo edellisen hallituksen toimesta jolloin Niinistö oli vielä valtiovarainministerinä, mutta ministeriötä johti Raimo Sailas (SDP).

Sauli oli 2003 asti ja nimenomaan vastusti omana aikanaan varallisuusveron poistoa, mutta myöhemmin heinäluoman porukka ajoi sen läpi osana tulopolittista kokonaisratkaisua

Sivuja: [1] 2 3 4