Kirjoittaja Aihe: M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys  (Luettu 19674 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #90 : 28.03.06 - klo: 23.03 »
Ikävän totta. Tässä tapauksessa tiedän että tästä mitä nyt sanon ei ole kysymys, mutta toivottavasti ei kellään tule olemaankaan.

Eli lähtee nostamaan vapaaehtoisena, tekee kuitenkin hommaa vain "toisella kädellä" ja sitten kun joku hieman älähtää toiminnan vetelyydestä, niin toteaa vain "hei mä olin vapaaehtoinen, älä urputa". Eli kun siellä on nostamassa pakotettuna tai vapaaehtoisena, niin täys yritys.

Ja tästä tulikin mieleen ongelma: Pakotetaan ne semissä pudonneet ja muutenkin kettuuntuneet kuljettajat nostamaan 45min finaalia, eivätkä he sitten kiukussaan tee hommaa ollenkaan kunnolla. "Mitä väliä tällä enää on, mä tipuin jo."
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Tappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/hobbyman
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #91 : 28.03.06 - klo: 23.10 »
Eräväleistä:
1. Suomen kisoissa on kierroslaskennassa yleensä tasan 1 henkilö. 10 min lähtövälillä tulee kiire
2. Esim. Lavangosta: lämmittely 3 min, ensimmäisen ja viimeisen lähtijän ero voi olla jopa 35 sek, ajetaan 5 min ja viimeinen lähtee viimeiselle kierroksella ajassa 4.59 ja siihen se viimeinen kierros päälle 45 sek, eli jos tämä oli myös viimeinen lähtijä aikaa on kulunut noin 9 min. Eli käytännössä vaihtoaikaa alle  1 min.

Nostamisesta: tuomaroinnin pitäisi tietysti olla tiukempaa, säännöt antavat mahdollisuuden hylätä parhaan erän siihen asti ajetuista kun laiminlyönti tapahtui, eli jos ei nosta yhdessäkään erässä ei saa tulosta ollenkaan. Finaalin nostamattomuuteen taas voidaan soveltaa pykälää "epäurheilijamainen käytös", josta voi saada koviakin rangaistuksia.

Mutta: mistä yleensä saa tuomarit? PM kisoihin on nyt etsitty pari kuukautta tuomareita ja yhtään ei ole vielä löytynyt. Sama tilanne on yleensä myös SM kisoissa ja lopulta tuomareiksi joutuvat henkilöt, jotka eivät käytännössä voi hommaa syystä tai toisesta kunnolla hoitaa.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #92 : 28.03.06 - klo: 23.52 »
En tunne tarkemmin mitä vaatimuksia toimitsijalisenssin puolesta tuomareilla pitää olla. En nyt ole PA puolella niinkään perehtynyt lisenssien kiemuroihin, mutta käsitykseni asiasta on se, ettei ensimmäisellä PA/III lisenssillä voi hoitaa juurikaan mitään virkaa. Tai ainakin näin minun on annettu ymmärtää kun olen muutamaan paikkaan apuani tarjonnut.

Sitten kun miettii että pitäisi saada nostettua II lisenssi, niin eipä ole mitään referenssejä korotusta varten kun III tasolla ei hommia löydy.

Nämä siis vain omia kokemuksiani, joku varmasti osaa sanoa tarkemmin asiasta.