Tossa on kyse vääristä kaasuttimen säädöistä.
Silloin jos vehje parkuu hyvin kaasu pohjassa ja osakaasulla niin yläneula on melko kohdillaan, tosin vain siinä tapauksessa että jatkuva huudattaminen ja luukuttaminen ajamalla ei nosta moottorin lämpötilaa yli noin 130 astetta. JA SITTEN kun lasketaan se tyhjäkäynnille ja se sammuu voi johtua joko yhdesta tai useammasta tai kaikista seuraavista:
-alaneula on liian laihalla (sammuessaan päästää "vinkauksen") tai paksulla (sammuessaan "tuhauttaa"). Noi äänikuvaukset kestää vaan sekunnin murto-osan ja ne on vaan osattava kuulla.
-tyhjäkäyntimäärä kaasarin luistista on säädetty liian pieneksi (oikee määrä on siten että auto ei yritä tyhjäkäynnillä lähteä eteenpäin ja renkaat ilmaan nostettuna pyörittää niitä vain aavistuksen tai ihan siinä hilkulla ettei ollenkaan. Jos tyhjäkäynti on säädetty ohjaimen trimmillä niin silloin se yleensä sulkee kaasarin luistin aina kokonaan ja se on sit siinä.
-ilma- tai polttoainevuoto letkuissa tai tankinkorkin tiivisteessä (kosteutta näkyvissä)
-väljät moottorin laakerit (kosteutta näkyvissä)
-ilmanputsari ihan tukossa
-kaasarin haitarikumi on rikki tai vuotaa
Vuodot saat paikallistettua helposti siten että suihkutat käyvään moottoriin jarrukliineriä jokaiseen mahdolliseen vuotokohteeseen paitsi ilmanputsariin ja jos kone jossain kohtaa kiljaisee tai stumppaa niin vuoto itse moottorissa on siinä. Tää ei päde letkuihin ja tankinkorkkiin. Tarkasta letkut myös murtumien varalta, ne saattaa ne murtumat olla just alapuoililla eli niitä ei pelkästään vilkaisemalla näe.
Näillä eväillä luulisin sun pääsevän moottorisi herraksi