Kirjoittaja Aihe: Matrix V10.Pro-koneen akselin paksuus?  (Luettu 984 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Matrix V10.Pro-koneen akselin paksuus?
« : 18.11.04 - klo: 17.40 »
Onko Matrixin V10.pro-stanuissa 3mm vai 3.17mm paksu ankkurin akseli? Oma mittaus näyttäis 3mm akselia (kahdesta eri yksilöstä normaalilla työntömitalla mitattu). Ois tarkoitus pistää toi Matrixin stanu-ankkuri kuulalaakeroituun virikannuun, mutta toi ankkuri-akselin paksuus epäilyttää... Eikös automosissa oo normaalisti 3.17mm ankkuriakselit? Tarkoitus ois pistää tosta Matrixista ankkuri johonki kuulalaakeroituun virikannuun, mutta toi ankkurin akselin paksuus vähän epäilyttää. Pitäiskö hankkia ihan Matrixin oma virikannu vai voisko tuon laittaa ihan minkä tahansa kuulalaakeroidun 540-kokoluokan koneen kannuun?
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Matrix V10.Pro-koneen akselin paksuus?
« Vastaus #1 : 18.11.04 - klo: 19.39 »
Mikäli en kauheen väärin oo ymmärtänyt, niin noi 3.17mm akselit on ainoastaan lennokki hommissa. Ainakin mulla on ollut vain harjattomissa lennokki koneissa toi 3.17mm akseli... Joku viisas joskus kertoi muistaakseni, että noita voi sotkea keskenään noita kannuja ja ankkureita... Mutta kumminkin tällainen muistikuva minulla on.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Matrix V10.Pro-koneen akselin paksuus?
« Vastaus #2 : 18.11.04 - klo: 20.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Niki"
Mikäli en kauheen väärin oo ymmärtänyt, niin noi 3.17mm akselit on ainoastaan lennokki hommissa. Ainakin mulla on ollut vain harjattomissa lennokki koneissa toi 3.17mm akseli... Joku viisas joskus kertoi muistaakseni, että noita voi sotkea keskenään noita kannuja ja ankkureita... Mutta kumminkin tällainen muistikuva minulla on.


Kyllä minäkin sen tiedän, että yleisellä tasolla 540-kokoisissa atomosissa voi pistää melkein minkätahansa ankkurin melkein mihin tahansa 540-sarjan kannuun. Lennokkimoottoreissa toi 3.17mm on kyllä yleinen paksuus, mutta kun jostain on mulle jääny sellainen mielikuva, että joissain 540-sarjan automosissakin ois 3.17mm ankkurin akselit. Tietenki vois hankkia summissa jonko virimosan kannun ja kokeilla, mutta ajattelin kuitenki esin kysäistä...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Matrix V10.Pro-koneen akselin paksuus?
« Vastaus #3 : 18.11.04 - klo: 20.08 »
3.17 sanoo ainankin oma suhteellisen laadukas työntömitta sekä orion coren, että trinityn monsterin akselin paksuudeksi.