RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: tux10 - 17.06.03 - klo: 20.48
-
Ajettelin laittaa pure teniin 21:sen koneen.
Pitäisi laittaa varmaan erillainen pakokäyrä?
Diffit pitäis kestää kun ei laita mitään kovin kevyitä välityksiä.
-
Sulle voi kyllä tulla suuria ongelmia
- mahduttaa kone paikalleen
- mahduttaa pilli paikoilleen
- koneen käynnistystapa
- moottoripukkien teko/oikean löytäminen
Toi moottoripukki-juttu on kyllä aika hankala autoon kuin autoon, jos ei ole sopivia osia saatavilla.
Sitä paitsi auto sutisi koko ajan ympäri ja hajoaisi ennen pitkää aika varmasti. Välityksien muuttaminen ei paljon enää auta .21-koneen kanssa, mielestäni.
-
Sulle voi kyllä tulla suuria ongelmia
- mahduttaa kone paikalleen
- mahduttaa pilli paikoilleen
- koneen käynnistystapa
- moottoripukkien teko/oikean löytäminen
Toi moottoripukki-juttu on kyllä aika hankala autoon kuin autoon, jos ei ole sopivia osia saatavilla.
Sitä paitsi auto sutisi koko ajan ympäri ja hajoaisi ennen pitkää aika varmasti. Välityksien muuttaminen ei paljon enää auta .21-koneen kanssa, mielestäni.
Kaikki muut ongelmat olen ratkaissut paitsi ton pillin sijoituksen.
Tarttis olla aika ihmeen muotoinen pakokäyrä.
Moottoripukki ostetaan vain joku ja tehdaan uusi alusta missä on uudet reijät ja vauhtipyörällä kolo. Käynnistys käsistertterilla. Mittojen mukaan kone mahtuu autoon juuri ja juuri.
-
Okei sitten. Voithan sä vedättää pillin ylöspäin rekkastailiin :wink:
Ei sen puoleen, oon mäkin tehnyt alustan ja sovittanut motin autoon ym.ym. kivaa(?) 8) Mottipukit on kyllä aika metkoja tehdä, varsinkin kun joutuu tekemään kierteet (hui-jui :shock: ).
-
Mahtaako pilli toimia kunnolla jos vedän sen suoraan ylös??
Kyllä haluaisin, että se mahtusi ihan korin sisä puolelle.
-
Mahtaako pilli toimia kunnolla jos vedän sen suoraan ylös??
No ei se sitä huomaa, ellet kerro sitä sille :lol:
Kyllä haluaisin, että se mahtusi ihan korin sisä puolelle.
Sehän on se tavoite :wink:
-
No kyllä se pilli sinne jotenkin mahtuu!
Jos ei muuten niin sitten sullotaan!! :mrgreen:
Olisiko kenelläkään muuten myynnissä pure teniä,
mieluiten radiot mukaan.
Konetta ja pakoputkea ei tarvitse olla mukana.
Voisin vaihtaa Palm M100 kämmentietokoneeseen ja maksaa vähän väliä??
-
Tux10, voit sanoa puretenillesi hyvästit jo ennen koeajoa. Se ei nimittäin kestä edes tehokasta .15 mottia, että semmosta
-
Ajattelinkin tehä melkein kaiken uusiksi koko autosa.
Diffit ovat ainoat joita en ajatellut tehdä!
-
Ajattelinkin tehä melkein kaiken uusiksi koko autosa.
Diffit ovat ainoat joita en ajatellut tehdä!
Kyoshon osilla?
Sehän tulisi niin kalliiksi, että mikset samantien ostaisi .21 koneella varustettua 1:8 laitosta?
Jos ajattelit jättää diffit vaihtamatta, annanpa sulle vinkin että puretenin diffit on muovailuvahaa .21 käsissä. :|
Mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että sun pitäisi vaihtaa siihen teräsdiffit ja dura-alumiininen alusta.
(jotka maksaa mansikoita)
-
Tux10, voit sanoa puretenillesi hyvästit jo ennen koeajoa. Se ei nimittäin kestä edes tehokasta .15 mottia, että semmosta
joo, minustakin täysin turha harjoitus ja vieläpä suht kallis, mutta saahan sitä yrittää. Onhan näistä projekteista ollut puhetta aiemminkin että siinä mielessä turhia ettei näitä autoja ole suunniteltu kestämään tollasia ylitehoja. Superissakin tollanen BigBlock .15 koon racing kone alkaa olla maksimi, muuten alkaa paukkua noin nylon spur gearit siihen tahtiin että kalliiksi tulee (teräksisiä ei saa) johtuen meidän asfalttien "puhtaudesta".. ja renkaita kuluu armottomasti. Diffit on ainakin syytä vaihtaa teräksisiin alkuunsa (kallista!) .15:ta isompi kone alkaa olla kooltaankin sen verran järee, että turha puhua enää ajo-ominaisuuksista kaarreajossa kun nytkin ollaan jo äärirajoilla.. Voi vaan ajatella mitä pureTenille tapahtuu..ei pysy käsissä alkuunkaan ja ekan kiihdytyksen jälkeen se on luultavasti caput.
-
Kyllä määkin aika helposti kääntyisin sellasen vaihtoehdon puoleen, että ostais heti valmiiksi jonkun 1/8 auton, jossa ois .21 kone jo vakiona. Tuollaisen pienemmän auton rakentelu ja suuremman koneen istuttaminen ja auton kestäväksi rakentaminen saattaa tulla paaaljon kalliimmaksi, kuin suuremman auton hankkiminen...
Onhan auton rakentaminenkin ihan hauskaa, mutta ikävää silloin kun auto ei toimikaan tai menee rikki. Vakio 1/8 autoissa on aika monta etua tuollaiseen rakennettuun 1/10 verrattuna:
- Suurempi koko = vakaampi ajaa kovassa vauhdissa
- Suuremmat renkaat
- Yleensä parempi alusta, esim: Säädettävämpi
- Suunniteltu tehokkaammille koneille
Yks kaveri osti myös 3.5cc koneen Alphaansa ja saa nähdä saadanko sitä kiinni siihen :roll:
-
Kyllä määkin aika helposti kääntyisin sellasen vaihtoehdon puoleen, että ostais heti valmiiksi jonkun 1/8 auton, jossa ois .21 kone jo vakiona. Tuollaisen pienemmän auton rakentelu ja suuremman koneen istuttaminen ja auton kestäväksi rakentaminen saattaa tulla paaaljon kalliimmaksi, kuin suuremman auton hankkiminen...
Onhan auton rakentaminenkin ihan hauskaa, mutta ikävää silloin kun auto ei toimikaan tai menee rikki. Vakio 1/8 autoissa on aika monta etua tuollaiseen rakennettuun 1/10 verrattuna:
- Suurempi koko = vakaampi ajaa kovassa vauhdissa
- Suuremmat renkaat
- Yleensä parempi alusta, esim: Säädettävämpi
- Suunniteltu tehokkaammille koneille
Yks kaveri osti myös 3.5cc koneen Alphaansa ja saa nähdä saadanko sitä kiinni siihen :roll:
Kun homma on nyt sellainen, että minulla on 1/8 krossari ja siinä 21. kone. Olen ostamassa krossariin uutta konetta, niin minulle ja yksi ylimääräinen 21. kone. Yritän saada jostain todella halvalla PureTenin ja laittaa ihan hyvin vuoksi ton ylimääräisen koneen siihen. Ei sillä ole tarkoitus ajelle muutakuin joskus ja jouluna.
-
Jos sulla ei vielä edes oo sitä Pure Teniä, niin en kyllä suosittele sen ostamistakaan. En ole kyllä koskaan nähnyt noita autoja edes myynnissä ilman moottoria, kun porukka haluaa yleensä vaihtaa koko auton jostain syystä.
Osta esim. joku Stadium Truck, jossa on vakiona ollu .15 kone, niin se vois kestääkin tollasta .21:stä. Noi ST:t on kaikenlisäksi aika hauskannäköisiä ja maasto-ominaisuudetkin on paremmat, kun Pure Tenissä...
Kerro joka tapauksessa tänne topicciin, että mitä päätit tehdä. Toi Pure Ten isolla koneella vois olla ihan hauska jos sen vaan sais toimimaan ja kestämään :roll:
-
Olen samaa mieltä. Kaverillani on Kyoshon Ultima ST ja on sinänsä jo hieno peli. Se on vaan takavetoinen ja takapyörät kuluvat asfaltilla nopeasti :wink:. Toissapäivänä päivä alkoi jo sarastaa vanteeseen :twisted: .
-
Taitaa tulla aika pommi viritelmä :!:
-
Eikö kestä vai kyoshon pure ten 15 konetta? ehheh...kyllä kestää! Omassani oli taannoin GS15r ja hyvin pelitti, puhumattakaan nopeudesta. Kiihdytyksessä renkaiden liimat irtosivat ja vanteet pyörivät hetken kumien sisällä, metkan tuntuista. Renkaat kyllä olivat liimattu jollain huonolla liimalla. Voin sanoa, että 21 kone ei todellakaan mahdu pureteniin, koska .15 koneellakin tuli ongelmia, ellet tee juri uutta alustaa. Suurimmat ongelmat olivat servojen työntötangot. Jouduin ottamaan Päärattaan päällä olevan suojuksen pois, että työntötanko mahtuin menemään liikerataansa, johtuen GS15r moottorin matalasta kaasarista. Olihan se hieno laite, mutta sähkötouringit vei mukanansa :).
-
TeMe The RC man, Ei muuten kestä! olen kaverin kanssa todistanut sen. kaverilla on joku mikälie IC.15 kiinanmoottori joka on paaalijon tehokkaampi ku gs15r, tuolla motilla riitti KUUSI tankillista hajottamaan puretenistä 2kpl vakio päärattaita, 2vaihteisen vaihdelaatikon, vetoakselit suurinpiirtein solmuun(kaikki neljä) ja sekä etu että taka difficaset oli hajalla. että se siitä puretenin kestävyydestä.
-
TeMe The RC man, Ei muuten kestä! olen kaverin kanssa todistanut sen. kaverilla on joku mikälie IC.15 kiinanmoottori joka on paaalijon tehokkaampi ku gs15r, tuolla motilla riitti KUUSI tankillista hajottamaan puretenistä 2kpl vakio päärattaita, 2vaihteisen vaihdelaatikon, vetoakselit suurinpiirtein solmuun(kaikki neljä) ja sekä etu että taka difficaset oli hajalla. että se siitä puretenin kestävyydestä.
Minä rakennankin se puretenin ihan uusiksi alusta loppuun.
Mikä on difficaset? En ole mitenkään tyhmä, mutta meillä päin tuosta osasta voidaan käyttää jotain eri nimitystä!! :wink:
-
difficase = Final Differential Case eli se hammaspyörä johon tasauspyrästön kuppi ruuvataan kiinni, puretenissä vakiona alumiininen ja lieneekö edes saatavana teräksistä...
Itse en alkaisi pureteniä virittään sillä se laite on susi. Kannattaa säästää nekin rahat ja laittaa semmonen auto jossa on hyvät ajo-ominaisuudet ja joka on suunniteltu tehokkaamille moottoreille.
-
Mascot: Juuri niin!
Jos haluat tehokkaan auton, jota ei kovin nautittavasti voi ajaa, niin osta Traxxas nitro trushler!
-
Mascot: Juuri niin!
Jos haluat tehokkaan auton, jota ei kovin nautittavasti voi ajaa, niin osta Traxxas nitro trushler!
Mikäs se nitro trushler on? Onko se joku uutuus Traxxasilta?
Varmaankin tarkoitat Traxxas nitro Rustleria, vai mitä?
Sanoisin, että siinä voi olla aivan hyvät ajo-ominaisuudet sen .15 koneen kanssa, mutta en mene vannomaan miten se kulkee 2.5 TRX:n kanssa.
-
aika sama mulle oliko se kiinan vai japaniin 15 kokonen kone, kuitenkin se kesti MUN konetta. :mrgreen:
-
Mascot: Juuri niin!
Jos haluat tehokkaan auton, jota ei kovin nautittavasti voi ajaa, niin osta Traxxas nitro trushler!
Minulla on jo 1/8 kokoluokan krossari, mutta olen ostamassa siihen isompaa konetta kun vakiossa ei ole paljottakaan tehoja (1,8hp). Eli minulle jää ylimääräinen 21. kone ja olen aina halunut jonkun pirunpienen auton missä olisi todella iso kone, niin nyt olisi kone jo valmiina, täytyy vain löytää joku todella pieni ralli auto.
-
Aiotko laittaa siis 1.8 heppaisen koneen Alphaan? Kuulostaa kyllä aika hurjalta. Mitä alkupeärisiä osia aiot säilyttää projektissa, jos aiot rakentaa sen alusta loppuun?
Vanhassa GS21R:ssä on jotain 1.2hp tai jotain sinne päin ja se liikuttaa yli kolmekiloistakin autoa aika kovaa...ei uskalla edes ajatella miten se tollasta alle 2kg painavaa autoa vie :shock:
-
Mulla on myynnissä pureteni josta moottori mäsänä!
Auto ja radio yhteensä 100 uutta rahaa!!
Ja tulis siitä kyllä aika hurja peli.
-
Mulla on myynnissä pureteni josta moottori mäsänä!
Auto ja radio yhteensä 100 uutta rahaa!!
Ja tulis siitä kyllä aika hurja peli.
Tux10:pin puolesta: Vaihdatko autosi Palm M100 kämmentietokoneeseen?
Vastaa tux10:pille yv:nä!!!!!
-
Aiotko laittaa siis 1.8 heppaisen koneen Alphaan? Kuulostaa kyllä aika hurjalta. Mitä alkupeärisiä osia aiot säilyttää projektissa, jos aiot rakentaa sen alusta loppuun?
Vanhassa GS21R:ssä on jotain 1.2hp tai jotain sinne päin ja se liikuttaa yli kolmekiloistakin autoa aika kovaa...ei uskalla edes ajatella miten se tollasta alle 2kg painavaa autoa vie :shock:
Meinaan tehdä ainakin uuden alustan, moottoripukin, tukivarret (alumiinia) ja kaikkea pientä sälää.
-
up
-
Näitä ei ole tarkoitus up:itella, myynti-ilmoituksia ehkä just ja just.
Ohjeissakin sanotaan että vältä turhien viestien kirjoittamista.
tänks!
-
Meillä on kaverin ptalphassa 15 motti, hyvin se meni sillä monta tankillista sit meni kytkin, avattiin kytkin ja katottiin mitä se on syöny.. Kytkinpaloista oli ne sivut vallan kulunu mihin vauhtipyörän pikkutapit tulee.. tehtiin poralla uudet reiättoiselle puolelle ja toimi ihan hyvin..
Sit jousi katkes, se toimi silti ilman sitä :lol: Mut se kytkin tais vähän heiluu ja päristä muutenki, ku sielt puuttu sellane pikku pusla lopusta (?). Noh sit meni pääratas siliäks ja nyt on tilauksessa uudet osat :)
Hyvin ne kestää kuhan on kytkin kunnossa :wink:
-
Kaikki kestää kun tekee hyvin!!! :mrgreen: