Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 576131 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3870 : 30.01.06 - klo: 15.55 »
akselin välistä vuotaa. green slimeä vois koittaa tiivisteisiin... pelkkä kuivaaminen ei auttanu...

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3871 : 26.02.06 - klo: 02.55 »
Laitampa nyt tännekkin, koska Savagen omistajia niin "närästää" tuo keskidiffiasia Monster Truck luokan säännöissä.
Niin kuin kirjoitin, on monissa uusissa Monster Truckeissa joko keskidiffi vakiona, tai jätetty mahdollisuus siihen.
Katsokaapas alla olevaa Savage X mallin vaihteistoa, kummasti tyhjää tilaa.....

Tuohon tilaan on kolme vaihtoestoa.
A HPI:llä on ylimääräistä muovia ja haluaa siitä eroon.
B Suunnittelija on ollut joko "pienissään" piirtäessään vaihteiston kuoria ja / tai tarvitsee silmälasit.
C Keskidiffille varattu tila.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3872 : 26.02.06 - klo: 09.10 »
Tuo tila on pakkimoduulia varten.

ps:ei ol X:n laatikko vaan vanhan mallinen poikittain halkeava vaihteisto.
X:ssä luukku ylöspäin...

Eikä se "närästys"  :mrgreen:  johdu siitä etteikö Savageen SAISI k.diffiä, totta kai saa kun laittaa, vaan siitä, että sellainen EI KUULU Monster Truckiin!!   :lol:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3873 : 26.02.06 - klo: 09.12 »
edit tupla
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3874 : 26.02.06 - klo: 09.24 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Power"
Eikä se "närästys"  :mrgreen:  johdu siitä etteikö Savageen SAISI k.diffiä, totta kai saa kun laittaa, vaan siitä, että sellainen EI KUULU Monster Truckiin!!   :lol:


Nyt kuitenkin näyttää siltä että valmistajien mielestä se diffi kuuluu myös monstertruckiin, mut mulle se on kuitenkin ihan sama onko sitä vai ei,.. kumpikin käy.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3875 : 26.02.06 - klo: 09.45 »
No totta kai, kun kilpailu on kovaa ja sen myötä myös määräytyy auton suosio, mikä on menestys kisoissa ja sitä seuraa myyntiluvut.

Jos yksi saa suuren edun jostain "uudesta" tekniikasta tai varusteesta, niin on selvää, että muut ottavat mallia ja seuraavat jotta eivät jää jälkeen kilpailussa markkinoista ja suosiosta sekä kisamenestyksestä.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3876 : 26.02.06 - klo: 10.01 »
Toi Savagen loota kyllä näyttää pahasti siltä, että sinne kyllä diffi tulee jossain vaiheessa oli se kolo sitten tarkoitettu pakille tai ei. Matalat runkolevyt ja diffi lisää kyllä Savagen kilpailukykyä jo melkoisesti.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3877 : 26.02.06 - klo: 10.11 »
Voi olla että on tullakseen...

Toivottavasti tuleekin, niin voidaan sitten sanoa, että kaikki autot ovat teknisesti samanvertaisia.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3878 : 26.02.06 - klo: 13.07 »
Niinpä, mutta herää kysymys miksi vaihteistoon on jätetty tila keskidiffille jos pakkimoduulin mukana tulee uudet kuoret vaihteistoon?

Sen ymmärrän että keskidiffiä tai pakkimoduulia ei Savagessa ole, HPI myy mielellään kaikki (Pakkimoduulia siis) optio osat erikseen.
Jo jos joku kuuluu Monster Truck:iin on se nimen omaan pakkimoduuli, muutoinhan auto on ratakäyttööön tehty (Ei maastoon, mitä tekee maastossa autolla jossa ei ole pakkia?).
Ja onhan kaikissa uusissa (Revon jälkeen julkaistuissa) Monster Truckeissa keskidiffi (Duratrax Warhead, Cen Genessis / Nemessis), kyllä se ainakin valmistajien mielestä Monster Truckiin kuuluu, vaikka osa väestä olisikin eri meiltä (Oliko muita 2004 jälkeen tulleita malleja).
Losi LST-2 (Ainakin uudet diffikotelot ja vahvemmat vetoakselit) ja Savage X (Uudet runkolevyt, kolmiportainen vaihteisti ja uudet kuret niin diffeissä kun vaihteistossa) on vain käytännöllisesti katsoen vanhoja päivitettyjä malleja....
Kehittynein keskidiffi löytyykin Warheadista, vaikka onkin Savagen "kopio", siinä on mahdollisuus jopa lukita diffi tarpeen vaatiessa, ja auto on pakilla varustettu vakiona (Siksi ehkäpä kehittynein Monster Truck).
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3879 : 26.02.06 - klo: 17.37 »
Palatakseni vielä tuohon HPI Savagen keskidiffiin, se on narettavan helppo itsekkin tehdä.
1 Otetaan keskidiffin aihioksi sopivan pieni etu/takadiffi, joka siis sopii ko tilaan.
2 Sorvataan lautaspyörän hammastus irti alkuperäisestä diffistä, sorvataan Savagen ulostuloakselin kammaspyörä diffin hammaspyörään sopivaksi ja juotetaan kiinni.
3 Jatketaan akselit etu/takakardaaneille (Ne missä vetoakselit normaalisti on) riittävän pitkäksi.

Ja se oli siinä, koulussa metallityö tunnella ollut kaveri tekee sen tunnissa valmiiksi.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3880 : 26.02.06 - klo: 17.47 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Palatakseni vielä tuohon HPI Savagen keskidiffiin, se on narettavan helppo itsekkin tehdä.
1 Otetaan keskidiffin aihioksi sopivan pieni etu/takadiffi, joka siis sopii ko tilaan.
2 Sorvataan lautaspyörän hammastus irti alkuperäisestä diffistä, sorvataan Savagen ulostuloakselin kammaspyörä diffin hammaspyörään sopivaksi ja juotetaan kiinni.
3 Jatketaan akselit etu/takakardaaneille (Ne missä vetoakselit normaalisti on) riittävän pitkäksi.

Ja se oli siinä, koulussa metallityö tunnella ollut kaveri tekee sen tunnissa valmiiksi.

Niin no ei kaikilla ole mahollisuutta koulussa/töissä tehdä sitä, eikä välttämättä rahaakaan teettää sitä... Tosin itseäni ei haittaa vaika ei k.diffiä tuliskaan...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3881 : 26.02.06 - klo: 18.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"
Niin no ei kaikilla ole mahollisuutta koulussa/töissä tehdä sitä, eikä välttämättä rahaakaan teettää sitä... Tosin itseäni ei haittaa vaika ei k.diffiä tuliskaan...

Totta, tuo asia tuntui tulevan vain maailmaa kaatavaksi.
Toisekseen, ne ketkä aikovat joskus ajaa tosissaan kaikki kisat läpi vaatiikin jo rahallista panostusta muutenkin paljon, siinä ei yksi keskidiffi tunnu enään missään.
Totuushan on että osaavan käsissä tuo keskidiffi antaa Ulvilan radalla jopa yhden sekunnin hyödyn kierroksella.
Mutta kuulemma tarvitaan osaava kaveri, jos diffiöljyt valitsee väärin niin tuleekin "takkiin", siis häviääkin kierrosajoissa, eli ei sillä keskidiffillä kisoja voiteta.
Kerran kun pyörähtää radalla tulee helposti 10sec takkiin, kaadat / jäät jumiin niin voi tulla pahimmillaan 30sec takkiin, paras tapa voittaa on opetella ajamaan ilman virheitä......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3882 : 26.02.06 - klo: 19.15 »
Heh, Ei taidolla Ei voimalla Vaan Tuuuuurilla  :wink:
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3883 : 26.02.06 - klo: 19.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"
Heh, Ei taidolla Ei voimalla Vaan Tuuuuurilla  :wink:


Ei Tyylillä, Ei Taidolla/Tiedolla Vaan Tuurilla :wink:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3884 : 26.02.06 - klo: 23.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Boltsi"
Niin no ei kaikilla ole mahollisuutta koulussa/töissä tehdä sitä, eikä välttämättä rahaakaan teettää sitä... Tosin itseäni ei haittaa vaika ei k.diffiä tuliskaan...

Totta, tuo asia tuntui tulevan vain maailmaa kaatavaksi.
Toisekseen, ne ketkä aikovat joskus ajaa tosissaan kaikki kisat läpi vaatiikin jo rahallista panostusta muutenkin paljon, siinä ei yksi keskidiffi tunnu enään missään.
Totuushan on että osaavan käsissä tuo keskidiffi antaa Ulvilan radalla jopa yhden sekunnin hyödyn kierroksella.
Mutta kuulemma tarvitaan osaava kaveri, jos diffiöljyt valitsee väärin niin tuleekin "takkiin", siis häviääkin kierrosajoissa, eli ei sillä keskidiffillä kisoja voiteta.
Kerran kun pyörähtää radalla tulee helposti 10sec takkiin, kaadat / jäät jumiin niin voi tulla pahimmillaan 30sec takkiin, paras tapa voittaa on opetella ajamaan ilman virheitä......

Niin + jos keskidiffillisessä autossa hajoo 1kpl diffi niin eipäs ajeta enää
senttiäkään, mutta jos keskidiffittömässä hajoo esim takadiffi (yleensä
kovempi rasitus) niin nätisti ajamalla pääsee vielä maaliin :wink:

ps. eikös joku ajanu viimekisoissakin "etuvetosella" iltapäivällä,
vai muistanko ihan väärin??? :o
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3885 : 26.02.06 - klo: 23.52 »
Auvolla oli jotain ongelmaa Revon diffin kanss, mut en muista oliko etu vai takadiffi.

Poissa Kari

  • Jäsen
    • Profiili

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3887 : 27.02.06 - klo: 21.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Kari"
No nyt alkaa olemaan tehoa  :shock:
http://cgi.ebay.com/ULTIMATE-7-4-H-P-SUPERCHARGED-SAVAGE-ENGINE_W0QQitemZ6039178051QQcategoryZ116076QQrdZ1QQcmdZViewItem


Joo, noitahan on melkein kaikkiin yleisimpiin monsuihin....
Tuo ahdin kuulemma imaisee Losi LST:een 171cc tankin noin 3min ajassa tyhjäks, eli gallonalla ajelee vähän yli tunnin. :D
Kisassa sais käydä aikas useesti varikolla.  :mrgreen:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3888 : 27.02.06 - klo: 23.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Jankka"
Auvolla oli jotain ongelmaa Revon diffin kanss, mut en muista oliko etu vai takadiffi.


Auvon autosta tuli takaveto. Etudiffistä halkesi pikkupyörien kuppi ja se oli vielä aika salakavala, auto ilmassa kaikki renkaat pyöri ja kun purotti maahan niin siitä tuli takaveto. Olin aika ihmeissäni kun auto tuntui tosi liukkaalta, kun en heti huomannut moista ;)
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3889 : 01.03.06 - klo: 18.12 »
Kuin myös minulla, poikkesi ekassa erässä etukardaani ja meno oli ihan mahotonta, perä puski vierelle niin paljon, että pakko oli keskeyttää. Nousufinaalissa meni takavetari, jolloin mentiin etuvedolla, mutta se ei vaikuttanut menoon niin pahasti, muuta kuin kiihtyvyyteen, joten sen erän selvitin kunnialla.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3890 : 01.03.06 - klo: 22.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "Kari"
No nyt alkaa olemaan tehoa  :shock:
http://cgi.ebay.com/ULTIMATE-7-4-H-P-SUPERCHARGED-SAVAGE-ENGINE_W0QQitemZ6039178051QQcategoryZ116076QQrdZ1QQcmdZViewItem


Joo, noitahan on melkein kaikkiin yleisimpiin monsuihin....
Tuo ahdin kuulemma imaisee Losi LST:een 171cc tankin noin 3min ajassa tyhjäks, eli gallonalla ajelee vähän yli tunnin. :D
Kisassa sais käydä aikas useesti varikolla.  :mrgreen:

Joo ja tehookin on kuulemma ihan sairaasti. mm vakio kytkin oli heti
sulanu ja kytkinkello menny sinertäväks, kun brutales oli laittanu
ahtimen oman LST:nsä vakiokoneeseen!  :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa zerocools

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://kotisivu.dnainternet.fi/mikkogro/
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3891 : 02.03.06 - klo: 04.47 »
onkos suomessa saatavana? voisin laittaa tuohon 5hp savageen mitäköhän siit sit tulis :shock:
www.fgclub.net
fg moster, 29, malossi, tehoputki,vapaavirtas suodatin.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3892 : 02.03.06 - klo: 11.46 »
Lainaus käyttäjältä: "zerocools"
onkos suomessa saatavana? voisin laittaa tuohon 5hp savageen mitäköhän siit sit tulis :shock:

Ei taida olla ja ovh hinta valmistajallakin on vähä alle 300euroa!!! :shock:
Jos kiinnostaa niin laita yv:tä voisin yrittää ettiä 200eurolla...  :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3893 : 02.03.06 - klo: 16.41 »
Tuolta löytyy, eikä hintakaan ole paha: http://www.rbinnovations.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/31?osCsid=9e44f45a640c1a557ba49134ec043b3d

Olis aika hulppean näköinen ainakin jos ei muuta!!  :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3894 : 02.03.06 - klo: 18.42 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Power"
Tuolta löytyy, eikä hintakaan ole paha: http://www.rbinnovations.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/31?osCsid=9e44f45a640c1a557ba49134ec043b3d

Olis aika hulppean näköinen ainakin jos ei muuta!!  :mrgreen:


Tämä vasta hulppea onkin, T-Maxx kahdella isolohkokoneella ja kahdella remmiahtimella! http://www.rbinnovations.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/175?osCsid=9e44f45a640c1a557ba49134ec043b3d



Tai sitten vastaavasti kahdella pikkulohkokoneella ja remmiahtimella. http://www.rbinnovations.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/131?osCsid=9e44f45a640c1a557ba49134ec043b3d

Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
RB,the power of champions.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3896 : 02.03.06 - klo: 19.15 »
Juu noilla tuolla RBinnovationilla on eri kivoja juttuja!!! Heh!!

Kattelin jo vuosi sitten syksyllä niitten remmiahdinta MGT:een.
Se oli ennen Savagen hankkimista.
Se vaan jotenkin jäi sillon suunnittelu asteelle, ja päätin sitten myöhemmin vaan hankkia tehokkaamman motin.

Mut täytyy kyl joskus viel koittaa!!!  :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3897 : 02.03.06 - klo: 19.57 »
Noi kaks alumiinihirviötä tos ylempänä hajottais kyllä voimansiirron
alta aika yksikön, joku raja niillä tehoilla kuitenki, että muu auto kestää :shock:

On 99% varmuudella tehty näyttelykäyttöön, ton tyyppisiä "hyllykoristeita"
näkee paljo jenkeissä myynnissä :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3898 : 06.03.06 - klo: 18.15 »
Toiset rakentaa autoonsa diffejä ja toiset tekee Savagesta tämmösen,

todella näyttävää tekoa, lisää näitä.

PS. ei ole omaa tekoa.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #3899 : 06.03.06 - klo: 18.47 »
Toihan on fiksua, jos haluaa nelivedon joskus, niin laittaa vaan ite hitsatus vetarit :)
- Tapsa