Topikin aloittaja väitti Kuusankoskella että erää johtavan auton kylkeen saa ajaa jos onnistuu satunnaisesti ajamaan muutaman nopean kierroksen (koska se oli nopeampi). Törmäilijä taisi aloittaa eränkin hieman myöhemmin kuin muut, joten akuissakin oli potkua eri malliin kuin muilla. Jos saisi vielä nähdä kierrosaikatapetit niin sieltä sen voisi varmistaa.
Hieman erikoista käyttää esimerkkinä jotakin tapausta kahden kuukauden ja kahden kisan takaa. Jos jotakin jää hampaankoloon, asiat olisi syytä käsitellä paikan päällä tai viimeistään heti kisan jälkeen.
En muista väittäneeni Kuusankoskella, enkä missään muuallakaan, en jval:lle, enkä kenellekään muullekaan, että "erää johtavan auton kylkeen saa ajaa jos onnistuu satunnaisesti ajamaan muutaman nopean kierroksen". Kyseessä täytyy olla tahallinen tai tahaton väärinkäsitys. Toivon jälkimmäistä.
Väärinkäsityksen oletan syntyneen lyhyestä sananvaihdosta siitä, mitä nopeampi auto voi enää tehdä, kun hitaampi ei halua antaa tietä, tuomarit ovat hiljaa, ja toistuvat ohitusyritykset johtavat ensin nopeamman pöpelikköön, ja myöhemmin peräänajoon.
Täsmälleen tästä tässä topikissa pitikin olla kyse. Jval, mitä sinun mielestäsi nopeamman pitäisi siinä tilanteessa tehdä? Minun ymmärrykseni mukaan asia on päivänselvä: hitaammalla on velvollisuus antaa ohitustila.
Joidenkin vanhojen tuloslistojen kaivaminen kuulostaa myös merkilliseltä kitkeryydeltä. Oliko asia niin vakava?
Toki olisi hyvä, jos ne olisivat käytettävissä, niin sieltähän asia selviäisi: auto A saavuttaa auton B ja ajaa pari kierrosta aivan B:n takana, osoittaen selvästi haluavansa ohi. B ei anna tilaa, vaan jatkaa "omaa ajoaan", aivan kuin olisi yksinään radalla. A yrittää lopulta ohi ja joutuu itse pöpelikköön. Mutta A nousee jaloilleen ja saavuttaa muutaman kierroksen jälkeen jälleen B:n. Sama toistuu, ja jos oikein muistan, päättyen tällä kertaa perä- tai kylkikosketukseen. Ja tästä vaihdoimme näkemyksiä, jotka näyttävät nyt saaneen yllä lainatun erikoisen muodon.
Mitä luulisit, kumman auton kierrosajat osoittautuvat nopeammiksi, jos listat olisivat käytettävissä?
Miten mielestäsi tuossa tilanteessa olisi pitänyt toimia? Olisiko A:n pitänyt jäädä vain ajamaan B:n taakse, koska tälle ei nyt sattunut sopimaan sääntöjen ja reilun pelin mukainen ajotapa?
En tiedä, ketä "törmäilijällä" tarkoitat, mutta edellä kuvailemani auto A ei muistaakseni aloittanut Kuusankoskella yhtään erää myöhemmin kuin muut.