Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TR

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 19.07.04 - klo: 15.21 »
Nyt on tullut postissa kaikennäköistä viriosaa zetaan, pitäisi enään hankkia minikokoinen kuusiokulma-avain, että saisi diffiksen kiinni.

Muutamia havaintoja, joista voi olla hyötyä, mikäli aiot viritellä zetaasi:

1) Kirkasmuovialusta näyttää hienolta, mutta on huonompilaatuista muovia kuin alkuperäinen. Minulla esim. kannen takakiinnike vääntyi jo normaalissa asennuspuuhissa. Toistan kuitenkin, että läpinäkyvä kori on tautisen paljon paremman näköinen :D

2) Jos sinulla on RM mallinen moottorinripustus, niin varo minkä kallistuksenvakaimen hankit. Minulla on nyt sellainen malli, jossa jouset ottavat takapöyriin kiinni.

3) Alustanvaihtoon, erityisesti MR02:sen servovaihteiston vaihtoon / huoltoon, kannattaa varata hieman aikaa ja kärsivällisyyttä. Tästäkin voi olla apua:
http:// http://mini-zracer.com/gallery/album142 .

Siinäpä se, kiiltäkööt alumiiniosanne kauniisti. Ja minulla on nyt ylimääräinen 3Racingin kallistuksenvakain MR02-MM koriin. Laittakaa viesti jos kiinnostaa.

2
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 11.07.04 - klo: 22.33 »
Kiitos Matias tiedoista. Syksyllä varmaan nähdään :D.

Mini-Z: Mulla oli kyllä oikeat RM ohjeet mutta kun kori on F50, niin siinä ei ole yläiskaria kiinni (eli malli on RML), ja mun ohjeessa Kyosholta meni kyllä RM ja RML kunniakkaasti sekaisin parinkin otteeseen. En siis ihmettele, jos sait väärän ohjeen. Onneksi tekniikka ei ole kovin monimutkaista. Jos kuitenkin tarvitset skannin RM ohjeista, niin laita viesti (ensi viikon olen lomalla mutta sen jälkeen).

3
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 10.07.04 - klo: 12.43 »
Kiva kuulla, että joku muukin on aloittanut zetalla. Mikäs malli sinulla on? Ja mikä taajuus radiossa (oma on 27.045MHz, eli alue 04)?

Mulle on syntynyt vähän sellainen kuva tältä palstalta ja muualta (http://www.rc-harrastus.com/ ja pro-hobbystä kyseltäessä), että zetoilla ei todellakaan ajeta muuten, kuin pienissä kaveriporukoissa. Valitettavaa, vaikkakin ymmärrettävää, että sellaisiin ei näemmä kutsuta ketä vaan boardeille ilmestynyttä ventovierasta .

Toinen syy zetailun vähyyteen on luullakseni se, että suurempi osa zetan omistajista ajaa myös isompaa autoa, joille sitten löytyykin paikkoja.

Jos ei ala kuulua mitään, pitää vaan itse ryhtyä toimiin, ja etsiä joku sopiva paikka. Olen testaillut omaa reisseriä pihan asfaltilla (paljon pikeä + hienorakeista hiekkaa = erittäin tasainen) ja kyllä se todella hyvin siinä pelaa, kunhan on ensin lakaissut irtoroskat ja pikkukivet pois. Jos jostain bongaat riittävän ison alueen mahdollisimman tasaista asfalttia, niin kerro minullekin.

-Timo

PS: Ruotsissa asiat on näemmä vähän paremmin http://www.geekjoan.com/rcs_bot.htm

4
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 08.07.04 - klo: 10.16 »
Palatakseni alkuperäiseen kysymykseeni: Ajetaanko jossain Helsingin seudulla järjestetysti zetoilla? Kesällä ymmärettävästi ihmiset ajavat mielummin ulkona, johon reisseri ei oikein sovellu, mutta syksyn tullen esim VAU:n sisäradat aukeavat. Kannattaako esim. Rajatorpalle tai Hiekkaharjulle tulla 1/24 kokoisen kanssa?

5
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 07.07.04 - klo: 11.04 »
mini-olli: Tarkoitatko että servosaver liikkuu mutta servon rattaat ei? Oli meinaan sama juttu minulla, ja viittaa kyllä siihen, että joku rattaista jumittaa.

6
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 07.07.04 - klo: 10.26 »
mini-olli: Tuli eilen kesken ajon sama ongelma mun reisserillä. Purin koko servon ja yhdessä rattaassa oli yhdessä hammasvälissä pieni keräymä muovitöhnää. Ei siis mikään helposti päälle näkyvä juttu. Kun rapsutin töhnän  pois neulalla kaikki toimi taas mainiosti. Muovitöhnän alkuperä selvisi kun otin tie rod:in irti (mikähän toi on suomeksi muuten), siinä oli hinkkautunut kunnolla korin ja tangon materiaalia pois.

Koko servon purkaminen ja jokikisen hammasvälin tarkastaminen on tietty vaivalloista, mutta ehkä sen arvoista, jos sillä säästyy pitkä huoltoreissu. Muutenkin voisit tarkistaa johdon kunnon helposti yleismittarilla, joita saa Biltemasta aika edullisesti.

mini-z: samanlainen kuin minulla :D paitsi että mulla on jo peilit napsittu pois.

7
Vapaa keskustelu / Mikä Muppetti olet?
« : 06.07.04 - klo: 17.54 »


hmmm...

8
Sähköautot / MiniZetalla Tokiosta Helsinkiin
« : 06.07.04 - klo: 17.35 »
Hei vaan kaikki!

Käväisin juhannuksen alla Jaapaniassa Tokiossa, ja mukaan tarttui Ferrari F-50 (tietty punaisena) ja kyllä se on kiva peli. Opiskeltuani hetken netistä kaikenlaista viritysvihjettä pistin rcmartille tilauksen (pidetään peukkuja) ja kohta pitäis löytyä parempaa joustoa ja pitoa. Elektroniikkaa en ole vielä edes miettinyt, kun toi vauhti riittää vakiomoottorilla ainakin näin ensialkuun.

Ainoa juttu mistä en ole vielä hirveästi puusta pidemmälle päässyt on kisailu, tai lähinnä: missä helsingissä voi ajaa zetoilla (paitsi työpaikan aulassa vaksien harmiksi). Löysin jotain vihjeitä Helsinki Miniracing ry:stä, mutta netisivut ovat ilmeisesti kadoksissa. Samoin Tattarisuolla on näemmä rata mutta asfalttinen ja isommille tarkoitettu. Kertokaa siis missä /milloin te ajatte ja pääseköö aloittelija mukaan.

Ja vielä, koska se kuitenkin joitakin kiinnostaa, niin F50:sen hinta oli verottomana (passi piti esitellä) 12000 yeniä, eli noin 92 euroa -- melkein harmittaa etten heti ostanut kahta. Liike sijaitsee Akiharaban elektroniikkahelvetissä, ja minulta saa ohjeet miten sinne löytää, jos sattuu käymään Tokiossa ja haluaa halvalla uuden zetan.

Sivuja: [1]