jotain sopivaa harjatonta + lipoa näihin? :D
Miltäs ne radiot ja muut kamppeet tuntuu?
Mitä matskua ne raidetangot on? Näyttävät ihan hakaneuloilta..? =)
Onko tuossakaan nyt enään mitään järkeä? Tuulespuuska kun iskee niin autohan lähtee lentoo :?
Kattokkees ko mennöö hyvin radalla :shocked: http://www.youtube.com/watch?v=O_xSfNKmr00&mode=related&search= (http://www.youtube.com/watch?v=O_xSfNKmr00&mode=related&search=)Juuri tuon videon innoittamana kysyinkin että meneekö todella hiekalla :huh:
Tokikin tuo on hyväkuntonen rata, mutta silti :shocked:. :kiss:
Onko ihan normaalia, että tässä on niin jäykkä diffi, että yhtä rengasta pyörittäessä vastakkainen rengas (ja koko voimansiirto) pyörii samaan suuntaan? Vastakkaista rengasta pitää vartavasten pitää paikoillaan tai auttaa pyörimään toiseen suuntaan.Nyt on joku kyllä vikana! Ei pitäisi ihan tuollain tehdä!
Onko ihan normaalia, että tässä on niin jäykkä diffi, että yhtä rengasta pyörittäessä vastakkainen rengas (ja koko voimansiirto) pyörii samaan suuntaan?
Mitäs niillä auton mukana tulleille hammasrattaille pitäis tehdä? Mihin ne pitäis laittaa? Pinjoneita?Ovat vaihtoehtoisia välityksiä.
Paha maku jäi suuhun välitysten vaihdosta. Kun laitoin sen pienimmän pinjonin ja isot renkaat niin vääntöä jopa enemmän kuin alkuperäisenä mutta, kesken pitkän keulailmassa ajelun keskellä: krroorr. Heti tietenkin ajattelin että meni joku ratas sököksi, menin sen kotelon aukasemaan ja katoin että kaikki kunnossa ja diffissäkään ei mitään. Arvatkaapas mikä vika on.
Oisko mahdollista että se servo johto siinä autossa olisi huonosti kiinni tai tjms. Joskus ns. valohoitokin auttaa ;)
LiPo Battery: Micro-T/B(LOSB0863)
More power and longer runtimes for your Losi Micro
* 7.4V 180MAH 2-Cell LiPo Battery
* True 10C continuous discharge rate with 15-20C bursts
* Internal circuit protection to prevent over charge and over discharge
* The only LiPo products approved by Losi for use in Losi Micro vehicles
Jos tuo on totta niin sitähän voi ladata millä tahansa laturilla, vaikka Micro-T:n mukana tulleella patterivehkeellä?Ei missään nimessä! Lataustekniikka on aivan erilainen NiMH ja LiPo välillä, NiMH -latauksella jännite ja virta ovat hyvin erilaiset. Lipolatauksessa virta laskee jatkuvasti sen mukaan mitä täydemmäksi akku tulee kun NiMH laturilla (kuten vakio) virta on vakio.
En tunne tapausta mutta toivottavasti olit säätänyt slipperin kohdilleen, sillä niitä rattaita säästellään... ...tosin eipä nuo maatamullistavan kalliita ole...
Jos tuo on totta niin sitähän voi ladata millä tahansa laturilla, vaikka Micro-T:n mukana tulleella patterivehkeellä?Ei missään nimessä! Lataustekniikka on aivan erilainen NiMH ja LiPo välillä, NiMH -latauksella jännite ja virta ovat hyvin erilaiset. Lipolatauksessa virta laskee jatkuvasti sen mukaan mitä täydemmäksi akku tulee kun NiMH laturilla (kuten vakio) virta on vakio.
"Over charge protection" tarkoittaa sitä, että akkupakan jännitteen noustessa liian korkeaksi akku pistää pelin poikki. Huonolla laturilla ladatessa akkupakka pitää huolen ettei se pääse ylilatautumaan. Virtaa piiri ei pysty kontrolloimaan.
Alkuperäiset taitaa olla Lexan muovia (aka polykarbonaatti). Lexanin palasiahan jää aina yli kun värjää uuden "hytin" isompiin pirsseihin.
Nyt napsuu homma lapasesta. Lipo tilattu kirppuun. :evil:
Nyt napsuu homma lapasesta. Lipo tilattu kirppuun. :evil:
Sivuillahan lukee Charger operates on 110 - 240 volts
:police:
Oliskos tämä (http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=9260&cat_name=MICRO%20T) hyvä akku? Sittenhän sen voisi vielä ladata vakiolla laturilla, vai?
Oliskos tämä (http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=9260&cat_name=MICRO%20T) hyvä akku? Sittenhän sen voisi vielä ladata vakiolla laturilla, vai?
Oliskos tämä (http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=9260&cat_name=MICRO%20T) hyvä akku? Sittenhän sen voisi vielä ladata vakiolla laturilla, vai?
Aika ratkaiseva kirjoitusvirhe tuossa akun esittelyssä. Kapasiteetti valehdellaan kolminkertaiseksi :laugh:
Akku on siis vastaava kuin Micro-T:n alkuperäinen.
Akkujen kuvaa ei aina kannata tuijotella :D , tai sitten ne kusettaa :shock: Kuvan kun suurentaa siinä on 4,8v ja 150 mAhTäh? Ei kannata tuijotella kuvaa, mutta kuvan kun suurentaa niin näkyy oikea kapasiteetti???
Akkujen kuvaa ei aina kannata tuijotella :D , tai sitten ne kusettaa :shock: Kuvan kun suurentaa siinä on 4,8v ja 150 mAhTäh? Ei kannata tuijotella kuvaa, mutta kuvan kun suurentaa niin näkyy oikea kapasiteetti???
Atomicin sivuilla lukee osakoodilla TL-039 akun kapasiteetiksi 150mAh.
Mulla on LiPo:a kestänyt pirssi ihan hyvin
Niin kestääkö tämän micron sähköt sen 6v? Olen tekemässä tähän itse uutta runkoa, niin kuin monelle 1/3AAA pitäis jättää tilaa?
maksu luottokortilla ei mene läpi vaikka sellaiseen tarjotaan mahdollisuus. Herjaa väärästä/virheellisestä kortista. Onkohan mun luottokortti myyntikiellossa...??? :roll:
Saakos mikroon mistään sitä isompaa hammasratasta joka on heti sen suojakotelozydeemin alla (Spurri?)? Olisi kivempi ajaa kun olisi enemmän voimaa.
Saako muovisena? Ois halvempi, mutta kyllä tuokin käy. Paljos vakiossa on hampaita?Eipä taida saada muovisena muuta kuin alkuperäistä. Jos joku tietää paremmin niin korjatkoon... :afro:
Rcmartista saa losin micro bajaan ja t:hen viri-öljy-iskarit hyvinkin kohtuulliseen hintaan. Ajattelimpa tilata, ja hiukan muutakin!
...
Millaiset toimitusajat tuolla martissa oikein on...siis normi airmailina?
-Sami
ehkä fiksuin blingi mitä oli niin tuo alumiininen takapoksi
ehkä fiksuin blingi mitä oli niin tuo alumiininen takapoksi
Siis tota vaihteiston kuortako tarkoitat? Onko siitä jotain käytännön hyötyä, vai onko "vaan" bling? Sulla on noi alumiiniset iskaritornit. Tukevoittaako ne alustaa? Meinasin laittaa seuraavaan tilaukseen...
Mikälaisella amppeerimäärällä tota micro-t akkua uskaltaa ladata?
Lähti kyllä lapasesta itselläkin tämä. Baja ollut reilun viikon ja tilauksessa graphite runko, alumiini-iskarit, alumiininen diffiboksi, nivelvetarit taakse, mutterikiinnitykset eteen, muutaman 200mah lipokennoa...
No hei voisiko joku auttaa tuon akun kanssa kun ei toimi. Voin lähettää jollekkin jolla on semmoinen laturi että saa tuon virtamäärän pukattua sinne. Muuten toimisiko tuo vakio laturi siten että laittaisi siihe suoraan seinästä tulevaan virtaan 12v muuntaja väliin ja siitä virta niihin kohtiin joihin normaalisti menee virta pattereista?
Mikä se slippery muutes on?
Miten tätä kannattaisi lähteä virittämään?
Sitä juuri. :wink:Miten tätä kannattaisi lähteä virittämään?
Mitä sinä haluat siitä virittää? Huippunopeuttako?
Sitä juuri. :wink:Miten tätä kannattaisi lähteä virittämään?
Mitä sinä haluat siitä virittää? Huippunopeuttako?
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=24085_234&products_id=49964
Olisko toi hyvä ja mikä laturi kannattaisi hommata ja mistä laakerit. :huh:
mistähän se säädetään? siis onko se yks nuista ohjaimen säätö napeista, ku oon minä niitä säädelly. :azn: heti paketista ottaessa veätti vähän, eli oli siis koko ajan menossa ite eteenpäin ja vinku. mullaki oli sama ongelma ku jollain muullaki joskus täällä...eli siis ku pyöritti rengasta niin se pyöri tosi huonosti, ja molemmat renkaat pyöri samaan suuntaan. mut se korjaantu sillä ku pyörittelin hetken renkaita käsin ja sitte ajoin pari akullista.
Nyt tuli outo idea... Toimisiko jos laittaisi sellaisen 9v patterin auton akun tilalle? Sellaisia olisi ilmaiseksi tiedossa niin kulutus ei haittaa.
Juu miin regulaattor? Siis regulaattori, niitä saa yleensä lipoille joka on tarkoitettu M8 ja muiden polttisautojen vastareille. En tiedä, onko niitä 4,8V malleja, mutta 6.0V laskevia on.Regulaattoreita löytyy 7805 joka laskee viiteen volttiin, 7806 joka laskee kuuteen volttiin jne.
Olisiko tämä hyvä paketti :
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_1034_1035&products_id=21932&osCsid=acf383d5ffc0250a24009c7dfc240860
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_1034_1012&products_id=23911&osCsid=acf383d5ffc0250a24009c7dfc240860
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_1034_1012&products_id=22995&osCsid=acf383d5ffc0250a24009c7dfc240860
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_1034_1012&products_id=24717&osCsid=acf383d5ffc0250a24009c7dfc240860
+ jotkut näistä x 2 (mitkä):
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_1034_1012&products_id=23913&osCsid=acf383d5ffc0250a24009c7dfc240860
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_1034_1012&products_id=23914&osCsid=acf383d5ffc0250a24009c7dfc240860
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_1034_1012&products_id=23915&osCsid=acf383d5ffc0250a24009c7dfc240860
http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=144_1034_1012&products_id=23916&osCsid=acf383d5ffc0250a24009c7dfc240860
+ mitkä kuulalaakerit (linkkiä kiitos)?
voiskohan tuon asian tarkistaa jotenki, et onko se pjaskana. ja voisko ton akun korvata jollain, ku en aivan heti oo uutta saamassa :huh: mulla on esim. ladattavia aa pattereita ja nikon Ni-Cd battery pack 4.8v 650 mAh :roll:
nyt tuli ensimmäinen oikia vika :sad: eli tämmönen että auto oli jääny yöksi päälle ja nyt se ei sitte ala lataa ollenkaan akkua... eli ku laittaa laturiin niin valo ei syty :huh: tällekki on varmaan joku järkevä selitys, mut ku enpä näistä hirveänä ite ymmärrä. niinpä voiskohan joku auttaa?
Koita sitten laittaa ohjaimen paristot laturiin. :wink:
ÖÖÖH ostin lipon tuohon kyseiseen vehkeeseen ja ei toimi...ihan täynnä kun on ni ei kärsi laittaa kaasua pohjaan sippaa heti!!! Noh sit virrat pois ja takas ni toimii mut sama homma ku laittaa kaasun pohjaan!!!
Eikös tuo minun laittama kuva näkynyt kaikille? :huh:Ei näkynyt ollenkaan. Piti laittaa tuohon Picasan linkkiin kokomäärite perään ennenkuin alkoi näkyä. Ihmeellistä säätöä noiden kuvien linkittäminen tuolta?
Janezki:lle kiitos korjauksesta. :mrgreen:
[img]http://lh6.google.com/jani.maijala/R3x5ODEBrfI/AAAAAAAAAfo/BlY1Af6MopY/DSC00013.JPG?imgmax=640[/img]
tai toinen tapa:[img]http://lh6.google.com/jani.maijala/R3x5ODEBrfI/AAAAAAAAAfo/BlY1Af6MopY/s640/DSC00013.JPG[/img]
Miten tuo diffi, mulla on melko jäykkä omassa ja vaikka auki käytin niin ei oikein osannut sanoa mikä kangertaa.
Ei näkynyt ollenkaan. Piti laittaa tuohon Picasan linkkiin kokomäärite perään ennenkuin alkoi näkyä. Ihmeellistä säätöä noiden kuvien linkittäminen tuolta?
Niinjoo, olihan sitä asiaakin... eli mikäs runko tuo on ja mistä hommasit?
Tuossa näkyisi olevan kivasti avointa tilaa isompaa akkua ajatellen. Tosin ohjausservohan tuosta puuttuupi vielä.
Muuten pitäisikö tuolta Rcmartista tulla joku ilmoitus että paketti on postitettu?
Muuten pitäisikö tuolta Rcmartista tulla joku ilmoitus että paketti on postitettu?
Kyllä sieltä ennen on tullut, mutta viimeisen 5 paketin kohdalla ei mulle ainakaan ole tullut.
Postitustilanteen näkee "MyAccount"-sivulta kun kirjautuu rcmartiin omilla tunnuksilla.
Muuten pitäisikö tuolta Rcmartista tulla joku ilmoitus että paketti on postitettu?
Kyllä sieltä ennen on tullut, mutta viimeisen 5 paketin kohdalla ei mulle ainakaan ole tullut.
Postitustilanteen näkee "MyAccount"-sivulta kun kirjautuu rcmartiin omilla tunnuksilla.
Yleensä rcmartin paketit on Suomessa alle viidessä päivässä mutta tulli voi torsteilla paketin kanssa parikin viikkoa...
Kannattaa käydä syöttämässä se pakettitunnus noin viikko tilauksen jälkeen posti.fi:n seurannassa, ne näkyy siellä kun on tullut maahan...
Itse harkitsen seuraavaksi harjatonta voimalähdettä, Losilta on ymmärtääkseni tulossa ihan oma setti tuohon...
Tuo hiilarirunko on 3racing:n tuote, tilata voipi vaikka rcmart:sta...Juu, kiitoksia infosta.
Itse harkitsen seuraavaksi harjatonta voimalähdettä, Losilta on ymmärtääkseni tulossa ihan oma setti tuohon...Eikös tuo Xcelorin ole juurikin Losin setti, ainakin varaosanumero (http://www.losipartshouse.com/servlet/the-27067/LOSB9594-1-fdsh-36-Xcelorin-8750/Detail) on Losin?
(http://janezki.pp.fi/grfx/microt/P1020448_160.jpg) (http://janezki.pp.fi/grfx/microt/P1020448_800.jpg)(http://janezki.pp.fi/grfx/microt/P1020450_160.jpg) (http://janezki.pp.fi/grfx/microt/P1020450_800.jpg)(http://janezki.pp.fi/grfx/microt/P1020453_160.jpg) (http://janezki.pp.fi/grfx/microt/P1020453_800.jpg) |
nyt seuraa muutama tyhmä kysymys mutta en ole ennen autoa omistanut... :huh:1. Sopii, tosin jos meinaat tämän hankkia ainoaksi autoksi voi tulla tylsää ajella näin pienellä autolla.
1. sopiiko aloittelijalle?
2. Onko vaikea huoltaa?
3. Mitä kannattaa ostaa heti?
4. Kestääkö?
5. Mikä on slippery?
6. Onko tämä vakio? http://www.youtube.com/watch?v=7IGwNC3--Vg (http://www.youtube.com/watch?v=7IGwNC3--Vg)
miten iso akku tässä on
voisko joku pistää videon omasta autostaan esim. matolla, lattialla ja muutamista hypyistä?
Kulkeeko muuten asfaltilla mitenkään?
Mitenkäs onko tähän saatavilla vara/viri osaa kohtuulliseen hintaan?
Miten muuten tällä moottorilla onko porukalla kokemuksia http://www.atomicmods.com/Products/Atomic-Micro-BB-Motor__13283.aspx kannattaako hankkia ei ainakaan hinnalla pilattu??
ja tässäpä vielä pari videota http://www.youtube.com/watch?v=1joC1n7el08 ja http://www.dailymotion.com/tag/micro-t/video/x1f0t4_microbrusht_fun ja http://www.dailymotion.com/tag/micro-t/video/x1dpua_mariot_fun
Miten toi Lipo?? Onko kannattava ostos? Siihen viel kommenttia? :roll:
ja tässäpä vielä pari videota http://www.youtube.com/watch?v=1joC1n7el08 ja http://www.dailymotion.com/tag/micro-t/video/x1f0t4_microbrusht_fun ja http://www.dailymotion.com/tag/micro-t/video/x1dpua_mariot_fun
Kestääkö se muka tollasia hyppyjä?
Minkäshintaisia viri motteja tohon saa?
Niin, ja itseasiassa omistan mini-z, piccoz kopterin, nikkoja ja kaikkea muuta pientä, ja olen viihtynyt hyvin niiden parissa joten uskon että ei käy aika tylsäksi tämän kanssa. :p
Rupes ottaa päähän ku on vaan vakio akku jossa ajoaikaa n. 2 min ja hyytyy niin että ei maassa liiku.
Ei mikään hieno :grin: mutta ihmeen hieno pensselillä tehdyksi...
Eli nyt se kysymys: Toimiiko li-ion akut näissä ja millanen laturi tarvitaan?Kyllähän tuo LiIon toimii samalla lailla, tarvitsee tosin oman laturinsa. Täyden kennon jännite 4,1V (vrt. LiPon 4,2V).
Noh minulla pyörii samaan suuntaan, eli mitä pitäisi tehdä?
Siis joutuisinko lipollaki tyytymään parin minuutin ajoaikaan? Jos näin on niin taitaa mennä myyntiin.Kuulostaa oudolta, että vakioakulla et saisi ajettua reilua paria minuuttia. Meillä ainakin menee noin 10 min, ehkä hiukan alle, auto on vasta pari päivää vanha ja ajettu rouhee kymmenen akullista. Sen olen huomannut, että ajoaika on hiukan pidentynyt ensimmäisistä kerroista, johtuuko sitten auton vetreytymisestä vai akun en osaa sanoa. Ainakin diffi on kovastikin vetreytynyt, varmaan koko voimansiirto muutenkin.
minä ajoin äsken sekuntti kellon kans, oma aika 5,45 jonka jälkeen alko hyytymään. auto on nyt 2-3kk vanha, muuta en oo autolle tehny ku säätäny ja öljynny. ihan yllätyin et aika oli nuin lyhyt, ku tuntu paljo pidemmältä.Mä laitoin kanssa kellon käymään kun poika tossa ajeli akullisen ja noin 7 min kohdalla huomasi, että alkaa hyytymään ja reilu 8 min loppu ajo kokonaan. Toki toi pojan ajelu on tommosta ees taas kikkailua olohuoneessa mitä ei voi verrata esim radalla ajamiseen. Mutta joka tapauksessa varmasti jatkuvaa ajoa menisi sen reilun 5 min.
ja sitte toinen kellotus oli: 6,26
Pitääpä tilata pari tuommosta vakio akkua ja kattoo ajo aika tarkemmin kun ei tuo akku enää toimi ku jäi yöks päälle. Laittakaapa jotaki laakerisarjaa joka kannattas laittaa paikallee jos lisäis ajoaikaa, ja mitä rasvaa ootte laittanu autoon ja minne?
Entäs sitten voisiko joku kertoa miten tuo kuulalaakerit tulisi asentaa, kun en ole ennen sellaisiakaan vaihtanut.
Entäs sitten voisiko joku kertoa miten tuo kuulalaakerit tulisi asentaa, kun en ole ennen sellaisiakaan vaihtanut.
Olisi kiva saada tähän nopeasti vastaus sillä en tuolla autolla ole vielä päässyt ajelemaan kun se nyt on tuossa osissa ja odottaa, että saan nuo laakerit asennettua. Ja tarkentaisin kysymystäni, että ei miten vaan mihin.
Joko sulla on ne laakerit? Etkä tiedä mihin ne asentaisit? Vai...?
Vanhat muovilaakerit pois ja kuulalaakeri tilalle. Eli otat pyörän irti, otat sopivan "tuurnan" minllä työnnät sen mustan muovilaakerin siitä vanteesta ulos. Eli jos nyt irroitata ensin ulkopuolen laakerin niin työnnät sen ulos vanteen sisäpuolelta, tuurna toisen laakerin läpi. Sitten vain asemoit kuulalaakerit tilalle. Takanavoissa sama homma irroittaessa, mutta kun asennat niitä kuulalaakereita niin apuna kannattaa käyttää sitä akselia, eli laitat sen laakerin siihen akselille ja sitten akselin kanssa painat sinne napaan. Näin ne menevät helpommin suorassa paikalleen.
Joko sulla on ne laakerit? Etkä tiedä mihin ne asentaisit? Vai...?
Juuri näin.
Vanhat muovilaakerit pois ja kuulalaakeri tilalle. Eli otat pyörän irti, otat sopivan "tuurnan" minllä työnnät sen mustan muovilaakerin siitä vanteesta ulos. Eli jos nyt irroitata ensin ulkopuolen laakerin niin työnnät sen ulos vanteen sisäpuolelta, tuurna toisen laakerin läpi. Sitten vain asemoit kuulalaakerit tilalle. Takanavoissa sama homma irroittaessa, mutta kun asennat niitä kuulalaakereita niin apuna kannattaa käyttää sitä akselia, eli laitat sen laakerin siihen akselille ja sitten akselin kanssa painat sinne napaan. Näin ne menevät helpommin suorassa paikalleen.Ok, entäs minne ne kaksi isompaa laakeria?
Vanhat muovilaakerit pois ja kuulalaakeri tilalle. Eli otat pyörän irti, otat sopivan "tuurnan" minllä työnnät sen mustan muovilaakerin siitä vanteesta ulos. Eli jos nyt irroitata ensin ulkopuolen laakerin niin työnnät sen ulos vanteen sisäpuolelta, tuurna toisen laakerin läpi. Sitten vain asemoit kuulalaakerit tilalle. Takanavoissa sama homma irroittaessa, mutta kun asennat niitä kuulalaakereita niin apuna kannattaa käyttää sitä akselia, eli laitat sen laakerin siihen akselille ja sitten akselin kanssa painat sinne napaan. Näin ne menevät helpommin suorassa paikalleen.Ok, entäs minne ne kaksi isompaa laakeria?
Mikäs osa on vetarin yläpuolella, se muovitikku? Kun se paukahti poikki eilen. Linkkiä?Tarkoitat siis ylätukivartta (http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB1504), kuvassa noi pitkät ja suorat.
mitkä osat lisäävät ajoaikaa ja paljonko? ja hinta?
(lipot tms. voi jättää pois, tarkoitan siis esim. kuulalaakerit?)
Hmm, mikäköhän mun Microssa on kun diffi ei toimi ollenkaan?! Juuri äsken vaihdoin diffin ne ''sivurattaat'' ja öljysin samalla. Näissä diffin rattaissa taitaa vakionakin olla vähän väljää, kun yrittää pyörittää renkuloita eri suuntiin, diffi vaan rutisee. Aivan kuin sivurattaat eivät osuisi niihin diffin metallirattaisiin? Onko muilla ollut samaa onkelmaa?
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37457&grpid=5018 <----siinäpä ainaki yks.
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37457&grpid=5018 <----siinäpä ainaki yks.
Liquidrc:ssä sama laturi, mutta toimiiko toi suomessa?
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&products_id=51698
kireämmällä moottorilla pitäis aina käyttää pienempää pinjonia. Saattoi olla liian pitkät välitykset virimoottorille.
Tarkistitko hiilet?
Mitäköhän öljyä kannattais tunkea micro-t:n öljyiskareihin. Eipähän tuolla kyllä hirveästi varmaan väliä, kun ei niihin paljon mahdukaan. Kovin jämäkkää tavaraa ei varmaan kannata laittaa?Ääh, älä laita mitään, eipähän vuoda pitkin parketteja :p
Jos jollain on kokemuksia niin mielellään kuuntelisin.
Mitäköhän öljyä kannattais tunkea micro-t:n öljyiskareihin. Eipähän tuolla kyllä hirveästi varmaan väliä, kun ei niihin paljon mahdukaan. Kovin jämäkkää tavaraa ei varmaan kannata laittaa?Ääh, älä laita mitään, eipähän vuoda pitkin parketteja :p
Jos jollain on kokemuksia niin mielellään kuuntelisin.
Onko tuo micro-t hyvä auto näin kestävyydeltään ja ominaisuuksiltaan.
turha laittaa lipoa! ostaa suoraan oikian 7,2 volttisen akun ja lyö sen!!! ite laitoin ton 4.8 volttisen!
aattelit sitte alkaa ihan kunnolla virittelee :grin: mulla itellä aika vakio on ja ei oo tarvetta vauhtia lisää saaha, ku asun pienessä yksiössä jossa ajelen!
Mikä ois paras: Micro-T, Micro-B, Micro Raminator, Micro-DT. Vai onko mitääb väliä?
Ei tunnu nopari kestävän lipoa. :embarrassed:
Muutaman kymmenen sekunttia voi ajaa kerralla ja sitten kuolee. Akun johdon irroittaminen ja takaisin liittäminen auttaa vaivaan hetkeksi, kunnes sama taas toistuu. Nimhillä toimii normaalisti.
Vauhti on kyllä lipolla kohdillaan. :mrgreen:
Mikähän tässä vehkeessä nyt on? Kun mitään ei tapahdu milloinkaan. Akut täynnä ja 2 uuttakin odottelemassa ohjaimessa virtaa. En keksi millään syytä.Itselläni oli joskus pettäneet moottorin piuhojen juotoks ja toisella kerralla toinen noparin/vastaanottimen piuhan juotos mikä aiheutti samoja vikoja. Olisiko sinullakin näin?
Mikähän tässä vehkeessä nyt on? Kun mitään ei tapahdu milloinkaan. Akut täynnä ja 2 uuttakin odottelemassa ohjaimessa virtaa. En keksi millään syytä.Itellä taas lähti kiteen kolvaus. Koita taitella kidettä eri suuntiin ja jos yhteys palaa silloin, niin kolvaa tarvittaessa.
Kertokaass onko normaalia, että tuot spurri liikkuu ylös ja alas n 2 mm sormin liikuteltaessa helposti (eli siis pitäisikö sen olla liikkumatta). Huomasin tuon kun pistin harjattoman motin noparin ja uuden vastaanottimen ja servon tilaukseen ja sen saapumista odotellessa avasin auton puhdistusta varten ja huomasin spurrin heiluvan yllämainitulla tavalla.
Ei sen kuulu heilua noin paljoa. Sillä akselilla on laatikon sisällä liukulaakerit, mitkä ovat ilmeisesti kuluneet väljiksi. Avaa perä ja tarkista.Kertokaass onko normaalia, että tuot spurri liikkuu ylös ja alas n 2 mm sormin liikuteltaessa helposti (eli siis pitäisikö sen olla liikkumatta). Huomasin tuon kun pistin harjattoman motin noparin ja uuden vastaanottimen ja servon tilaukseen ja sen saapumista odotellessa avasin auton puhdistusta varten ja huomasin spurrin heiluvan yllämainitulla tavalla.
Voisikos joku ystävällisesti tarkistaa tuon?
Auton perästä otat sen mustan kannen irti. Sen alta löytyy iso ratas(spurri) ja pieni ratas joka on koneessa kiinni(pinjoni). Spurrin päässä on pieni musta mutteri, jonka alla on slippery-kytkin. Tätä mutteria löysäät/kiristät sen verran että on kohdillaan. Sormin pidät kiinni spurrista ja samalla työnnät autoa eteenpäin. Oikein säädettynä kytkin luistaa niin että autoa saa työnnettyä. Jos renkaat laahaa, löysäät ja jos renkaat pyörii helposti, kiristät.
Vähän kun löysää perän ruuveja niin auto rullaa jotenkuten, mutta on silti aika nihkeä liikkumaan.
Miten muilla, rullaako tuo helposti?
Vähän kun löysää perän ruuveja niin auto rullaa jotenkuten, mutta on silti aika nihkeä liikkumaan.
Miten muilla, rullaako tuo helposti?
Jos olisit lukenut koko ketjun niin olisi varmasti selvinnyt, toki onhan se iso homma verrattuna uudelleen kysymiseen. Itse vastaus: Diffi herkistyy kyllä ajamalla, jos tämä ei tyydytä niin hanki 3racing:n alumiininen vaihteistokuori, siitäkin on roppakaupalla tietoa viestiketjussa.
joo... itellä sammui losi jo kauan aikaa sitten. elikkä nyt pitäisi saada uusi ESC, kellä se olisi myynnisä tai mikä kauppa myy ESC:tä tähän hätään ja se hinta ei saa olla hirvittävä???Sabe - myy losia kysy sieltä...
ja sitten se laturi. miten sen saapi toimimaan micron stokki akun kanssa kun ei ala lataamaan.
hirveä hiku päästä rällään... taas. :laugh:
Sopiikos Raminaattoriin samat varaosat kun näihin muihin?
Hmmm, osaisikohan joku kertoa mistä seuraavanlainen ongelma johtuu.
Kun tuon oma Bajan ottaa ylösalaisin käteen ja painaa kaasua huomaa ettei toinen takarengas pyöri kunnolla, siinä ei tunnu olevan kunnolla vetoa. Eli toinen rengas pyörii täysillä ja toinen paljon hitaammin/laiskemmin. Tuota laiskemmin pyörivää rengasta ei tarvitse paljoa sormella hipaista kun se jo pysähtyy.
Onko jotain rikki (en ole siis vielä avannut autoa, kun en tällä hetkellä omista noin pientä ruuvaria) vai onko kyse jostain säädöistä?
jos noissa on kuuladiffit niin tarkasta sen toiminta ja kiristä. Muuten menee koko diffi uusiksi jos luistattaa paljon ja ajelee.
Mulla menee välillä lattialta hiuksia sinne akselin ympärille, eli ota pyörä pois ja kurkkaa sinne.
Varmasti aivan sairaasti mutta lisäksi tarvitset uuden säätimen, vastarin ja servon, ts. koko elektroniikka puoli menee uusiksi jos microon rupeaa harjatonta settiä asentelemaan...
Poikien microon miettiny lipoa, mutta ei ole muita vaihtoehtoja löytyny kun tuo losin oma, mikä menee ilman modaamista kyytiin.
Onko muita sopivia, ilman modaamista meneviä olemassa ja missä ?
Itse olen ajellut 4x AAAkennoilla mutta tänään tarttui sabesta 450mAh 2kennonen lipo mukaan...
Tällainen lipotin:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37207&grpid=5017 (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37207&grpid=5017)
Miten nuo yllämainitut akkusetit mahtuu Micron kyytiin?
Sigin perusteella sulla on ilmeisesti DT, mutta onko siinä pitemmässä
pohjalevyssä noin paljon ylimääräistä tilaa, vai oletko modannut jotenkin?
Lipollakin näyttää olevan yli 50mm pituutta :huh:
Kiitokset! Täytyy katsoa jos löytyy jotain muuta tilattavaa myös niin voisi tilailla tuollaisen samalla... Tuon kyllä oppii tietämään ajan perusteella että koska alkaa tyhjä olemaan..
Tuli eilen sillä pari lipollista ajeltua... Moottori vaan kuumuu aika nopeaan..
Kulkee kyllä sopivasti sisäkäyttöön, ehkä hiukan liikaakin..
Edit: Ainakin JR hobbystä jäi tilaamatta kun postikulut tuolle saverille ja parille renkaalle olivat saman verran kuin itse tilaus (noin 13€) ja sitten varmaan vielä ennakkokulut ellei halua paypalilla eli visalla maksaa
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4175
Noitä tulee toiselta puolelta maailmaa 1-5kpl 3USD postikuluilla, eli halvimmillaan
reilusti alle 1USD/laite.
Jos nyt kuvitellaan ihan teoriapohjalta että joku tuollaisen Micro T:n jollekkin joskus ostaa, niin mitä järkeviä päivityksiä siihen kannattaa tehdä ja mikä on hifistelyä/blingblingiä?
Vaihteiston alukuoret? Kuulalaakerit? Öljyiskarit? Hiilikuiturunko? Muut aluosat?
Tää nyt on vaan sellaista vastatuuleen haistelua... :afro:
Onkos tuossa microssa paljon mennyt muovi vetoakseleja. Kauanko vakio akun lataus kestää, ja mitä ajo aika.
Miten noi renkaat kuluu. Näyttää siltä että pari akkua ja sitten on taka renkaat kulunut puhki? Joutuuko sähköt vaihatamaan kun laittaa lipon kiinni. :grin:
Tarviiko tuohon lipoon lataukseen erillinen laturi? :police:
Onko tuossa liukulaakerit vai kuulalaakerit vakiona?Muoviset liukulaakerit
ehkä kirjotin hieman epäselvästi! siis tarkotin tosiaan että eteen voi tehä siitä! mutta taakse voi tehä esim. baarin sekotustikusta, tussin korkista, tai jostain muusta paksusta muovista!Amis vaikko McGyver :roll:
Vaihdoin tuon lootan ja laitoin sisään jotakin rasvaa mitä sattui nurkista löytymään. Nyt diffi luistaa eikä sitä saa kiristettyä tarpeeksi.
Mitä rasvaa sinne pitäisi laittaa?
Sekin on mahdollista, että slipperin muoviruuvista on kierteet menneet :undecided:
Ei nuo ketjussa aikaisemmin mainitut Aero-Nutsin lipot mitään mahdotonta modaamista kaipaa.
Pienet sivuleikkurit ja muutama sekuntia aikaa riittää:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3183861.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=3183862.jpg
Akkujen pääty on vaan alunperin eristetty vähän turhan paksulla eristematolla...
Just noita tilasin, saas nähdä mitä sieltä lähettävät.
Laatikollisen kengänpohjallisia, litteän taskulampunpatterin ja pussin kukkamultaa kummiski... :p
Kyllä mulla on 2S lipoa kestänyt ihan hyvin muuta vauhtia on sisäkäyttöön ihan liiaksi joten olen aika paljon ajanut myös yhdellä kennolla... ainakin 10 kertaa olen tuon 450mAh 2S lipon microssa tyhjentänyt eikä mitään ongelmaa
Näyttää siinä olevan myös jonkinlainen lämpösuoja noparissa mikä kytkeytyy päälle jos virrat nousevat liiaksi...
Saakos mistäänpäin suomea tähän parempia takarenkaita, kun nämä micro bajan renkaat luistavat ihan kauheasti.
Team Losi Micro-Dodge Raminator saakotota alle 95 eurolla
Ei saa alle muualta ku ulkomailta, mutta saa sabesta tasan 95e.No niinpä onkin Sabessa kohtuuhintaan tarjolla.
Juu eli ei taida saada tätäkään Micro-T Stadium Truck alle 85 eurolla.Aika tiukalle menee jos tuohon hintaan yrittää saada. Itse maksoin omastani uutena 57€, mutta silloin oli Losin Microt rc-mushroomissa (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=662&Product_Name=HXT900_9g_/_1.6kg_/_.12sec_Micro_Servo) "free shipping"-osastolla.
Ei saa alle muualta ku ulkomailta, mutta saa sabesta tasan 95e.Eikös sabessa oo 85€?
Ei saa alle muualta ku ulkomailta, mutta saa sabesta tasan 95e.Eikös sabessa oo 85€?
Team Losi Micro-Dodge Raminator saakotota alle 95 eurolla
Meneekö lipo akulla nopeempaa.Tarviiko siihen lipo laturin.
Kertokaas tyhmälle mitä tuo vakio nopari kestää? -kun 4.8v on vakio akku, eikö? ,niin miten losin 2s lipolla pysyy savut johdoissa?Hyvin on savuja pidellyt, motti vaan kuumenee nopsaan ja kulkee sisätiloihin ehkä liikaa...
Kertokaas tyhmälle mitä tuo vakio nopari kestää? -kun 4.8v on vakio akku, eikö? ,niin miten losin 2s lipolla pysyy savut johdoissa?Hyvin on savuja pidellyt, motti vaan kuumenee nopsaan ja kulkee sisätiloihin ehkä liikaa...
Kokeilemaan vaan!
Mitäs tohon on menny rahaa? :grin:
Juu sain irti puukonkärjellä. Oli kummassakin akselin ympärillä kissan verran karvaa.
Ne on jo tossa pussissa :wink:
ilmeisesti diffissä jotain kun toiseen suuntaan mentäessä veto katoaa ja moottori laulaa. oikealle ja suoraan no problemo.
Pitänee availla kunhan vain ehtii
Oli toiselta puolelta diffistä menny ratas osittain sileeksi.. Pitää kans vetää shimmiä diffiin. minkäs kokoista prikkaa kannattaa tarjota sinne?
Oon ajatellu harjattomia tuohon myös, sopisikohan tuollainen moottori pukkiin kiinni?
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6282 (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6282)
Joku kenellä on tuo losin oma harjaton motti voisi ilmoitella mittoja siitä et jos tuo olis sinne päinkään saman kokoinen...
Losin oma moottori ei tule kysymykseen kun autolla tarkoitus ajaa edelleenkin vain olkaarissa joten 10k kv on liikaa
Oon ajatellu harjattomia tuohon myös, sopisikohan tuollainen moottori pukkiin kiinni?
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6282 (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6282)
Joku kenellä on tuo losin oma harjaton motti voisi ilmoitella mittoja siitä et jos tuo olis sinne päinkään saman kokoinen...
Losin oma moottori ei tule kysymykseen kun autolla tarkoitus ajaa edelleenkin vain olkaarissa joten 10k kv on liikaa
Minä laitoin eilen hobbycitystä tulemaan juurikin tuollaisen koneen. Samalla tulee tällainen http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9068 ja http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5229 Noiden pitäisi mennä suoraan paikalleen. Losin moottori taitaa olla 22mm pitkä mutta 30milliselle on kyllä autossa tilaa.
Kynamies::angel: koulusta tulin kotiin ja paketti auki ja osat kiinni :laugh:
Äkkiäpä sait tekniikan vaihdettua! :azn:
Onko tässä Team Losi Micro-Dodge Raminatorissa kuinka samat tehot entäs kuinka noi isommat renkaat vaikuttaa kulku puoleen :huh:
Oletteko saaneet mitenkään vakiodiffejä kestämään microissanne? Tuntuvat olevan jonkainlainen sulake osa...mulla taitaa olla neljäs diffi menossa. Moottorina losin oma harjallinen virikone joka on tarkoitettu nimenoman noihin microihin...mutta eikö ton diffin pitäisi kumminkin sen verran kestää.
Onko tätä autoa vaikeata huoltaa kun on näin pieni. :huh:
pinseteillä jos ei muuten :D Ja sitten asiaan eli voiko tällä ladata losin 1/36 trukin vakioakkua http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=270 :huh:koska en halua tunkea koko ajan paristoa laturiin jonka kuuluisi ladata niitä :lol:
Jahas, näin talven tulessa (ehkä :shocked: ) on tullut vilkuiltua näitä mini-Z/micro-T vehjes juttuja läpi.
Pohdinnan jälkeen vaihtoehtoina on oikeastaan vain Micro-T tai Micro-DT, koska tilat ovat suht. pienet.
Olkkariin saa sellaisen 5-6 metriä pitkän ja 2-3 leveän radan väsättyä. Eli kumpaa lähtisitte suosittelemaan k.o. radalle T;tä vai DT;tä? Vaiko tyystin jotain muuta? :O
Suuret kiitokset ja kunnioitukset Kumiankalle. Juuri tälläistä vastausta kaipasinkin. :cheesy:
...
Toinen kysmys vielä, olen kyllä lukenut tämän Topicin kannesta vakkaan, mutta edelleen on jotenkin jäänyt epäselväksi, että mikä olisi se paras akkuhankinta ajoajan lisäämiseksi? Onko 1s lipojen hankinta se fiksuin valinta?
Auto tulee kyllä ihan 100% sisäkäyttöön, eli nopeutta tuskin tarvii lisää...ainakaan paljoa. :lol:
...
Suuret kiitokset ja kunnioitukset Kumiankalle. Juuri tälläistä vastausta kaipasinkin. :cheesy:
Eli Mini-T lähtee tilaukseen Sabesta...ja sehän on vielä 10e edullisempikin. :mrgreen:
Toinen kysmys vielä, olen kyllä lukenut tämän Topicin kannesta vakkaan, mutta edelleen on jotenkin jäänyt epäselväksi, että mikä olisi se paras akkuhankinta ajoajan lisäämiseksi? Onko 1s lipojen hankinta se fiksuin valinta?
Auto tulee kyllä ihan 100% sisäkäyttöön, eli nopeutta tuskin tarvii lisää...ainakaan paljoa. :lol:
p.s. Saapa nähdä mitä olohuoneen sohvan vallannut mr. Dobermann on mieltä pikku sittiäisestä, ainakin ulkona ollessa on E-Revo VXL saanut välillä hammasta. :grin: :grin: :grin:
No juuri tuon ajoajan takia suosittelen ostamaan Micro DT:n, koska sen kyytiin mahtuu suoraan Losin 300 mah lipo kun taas Micro T:n kyytiin menee ainoastaaan 180 mah akku.Micro-T:n kyytiin mahtuu 480mAh lipo ilman mitään modauksia.
Mulla hobbycityn 240mAh kennoista tehty 480mAh akkuja laittamalla kaksi kennoa rinnan, mahtuvat ainakin DT mallin vakio akkukoteloon ja ajoaikaa taitaa olla ylikin puoli tuntia kuulalaakereilla ja alumiinivaihteistolla sekä pienimmällä pinjonilla..Itse ajelen juurikin noilla samoilla Hobbycityn 240mAh kennoilla.
No mites sit tämmönen http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=32753&grpid=5018vai onko liittimet liian isot tai jtn Kun ei äiti eikä sen kummemmin iskäkään välitä noista virityksistä. Eli akkua metsästetään!Micro-T:n oma lautri lataa 400mA virralla ja tuossa linkittämässäsi laturissa on pienin latausvirta 2A. En suosittele kokeilemaan mitä akulle tapahtuu...
Micro-T:n kyytiin mahtuu 480mAh lipo ilman mitään modauksia.
Valmiita lipopaketteja tuohon tuskin saa mistään järkevään hintaan.
Mutta tuossa on halpoja kennoja joista itse kasaten minunkin lipoakut ötökkäautoihin ovat syntyneet.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7568&Product_Name=ZIPPY_240mAh_20C_single_cell__
Noita kennoja pitää olla siis kaksi, jotka tinataan rinnakkain yhteen, jolloin kapasiteetiksi saadaan juurikin tuo aiemmin mainittu 480mAh.
Liitimiä johtoineen saa esim liquid rc:stä.
Siis jos vakioliittimet kelpaa, minulle ovat kelvanneet ainakin tähän mennessä.
Sitten kennot vain jollain ohuella teipillä nippuun ja paketti on valmis.
Siksi ohuella koska tilaa ei ole yhtään liikaa.
Esim eristysnauhakin kasvattaa paketin herkästi niin paksuksi ettei se mahdu akkukoteloon.
tarviiko tohon jonkun lisäyksen jos laittaa ton harjattoman combon? meinaan jonku servo systeemin tai jotain.
Näin joulunalla se pikkuautokärpänen puraisi minuunkin. Tilaukseen menikin Losin sähikäinen. Itse tosin laitoin deserttruckkin koska pidän sitä hienompana. Kysymys kuuluukin, onko näissä kahdessa paljonkin eroa? Siis stadiumtruckilla ja deserttruckilla?
Ja muuta eroa ei siis ole ? Käykö samat osat ?Näin joulunalla se pikkuautokärpänen puraisi minuunkin. Tilaukseen menikin Losin sähikäinen. Itse tosin laitoin deserttruckkin koska pidän sitä hienompana. Kysymys kuuluukin, onko näissä kahdessa paljonkin eroa? Siis stadiumtruckilla ja deserttruckilla?
Desert truck on aavistuksen pidempi.
Ja muuta eroa ei siis ole ? Käykö samat osat ?
Edellämainittujen lisäksi etuiskaritorni ja "puskuri" on erilaiaia kuin Micro-T:ssä.Kiitoksia näistä. Kuitenkin minua alkoi hieman kaduttamaan tuo desertTrucky ja niinpä muokkasin tilausta. Eli StadiumTruck tulee myös tänne suuntaan =). Mitenkä tuon auton varaosapalvelu ? Onko palikkaa paljon saatavilla, pahoittelen että en ole lukenut kokonaan 32sivun mittaista juttua autosta. Kaverini kyllä kehui että auto on jo sinäänsä laadukas paketti, LiPoa vaan kiinni.
Puskiri ja torni löytyvät Losin varaosakoodilla LOSB1508 (http://c0456141.cdn.cloudfiles.rackspacecloud.com/images/large/los/losb1508.jpg).
EDIT: Tietysti kori ei sovi suoraan.
Vakio-osia on ainakin tähän asti saanu Sabesta kohtuullisen nopealla toimitusajalla. Tosin auto painaa ajokunnossa ~100g, eli ei se ihan ensimmäisestä törmäyksestä tuhoudu :grin:
Jos kaipaa alumiinia ja hiilikuitua niin kannattaa katsella esim. toyeast.com, rcxmini.com ja rcmart.com
Ja racinfactoryltä pystyy tilaamaan 3racing osia.
juu pitäähän tuollainen saada!samaa mieltä pitää käydä katsomassa, josko olis. (jollei ole ni pitää tilata racingfactoryltä)
katsotaan olisiko sabessa ens viikolla :laugh: .
Mikäs tuossa, siistinnäköinen peli. Itse kyllä enemmän pidän stadiumista, mutta makuasioita. Ei taida tuotaan juuri erota näistä muista losin 1/32 autoista.
Tohon staduimiinhan käy myös toi bajan kori, nyt kyllä harmittaa kun möin pois bajani, kesällä ei ollut minkäänlaista käyttöä mut nyt ois..
Ongelmat alkoivat losissa heti. Sain ajettua muuaman minuutin ihan normaalisti, mutta sitten. Auto ei vaan liikkunut mihinkään, kone vain inisi. Pyörittelin renkaita ja kokeilin tasaupyörästöä. Sen jälkeen auto liikkui mutta hyytyi ja taas moottori vaan inisi. Ajattelin että akku olisi lopussa, mutta laturi näyttää että akku on täynnä. Servo kyllä toimii normaalisti ja normaalilla nopeudella. Onko ideoita ?
Uutena se NiMH akku vaatii muutaman lataus-purku syklin ennen kuin toimii kunnolla. Ite kun aikoinaan kaivoin Micro-B:n paketista, oli hämmästys melkoinen kun ensimmäisellä latauksella auto toimi n. 20 sekuntia. Toisella latauksella jo reilun minuutin ja muutaman kerran jälkeen jo ihan normaalisti.Kyllä, taisi olla akku aikalailla tyhjä. En vaan osannut kuvitella että reagoi nuin, moottori ei pyörinyt mutta servo toimi. Otin nyt kuitenkin tuon slipperin auki ja säädin uudelleen, oikeastaan ihan hyvä että aukasin sen gearboxin kannen koska minusta tuntui että pinjoni ja spurrin välys oli liian tiukka. Katsotaan asiaan ja palataan =)
On tietenkin mahdollista että mottikin on viallinen. Niissä on jonkin verran yksilöllisiä eroja. Mulle on sattunut kohdalle yksi motti joka toimi alle 2 minuuttia.
Kyllähän se yllättää kun akku loppuu alle puolen minuutin ja silti autossa toimii vastari ja servo ihan normaalisti.No joo nimenomaan kun vastari ja servo toimi normisti =). On varmasti aika mielenkiintoinen säätää tuo välys. Auto on kuulemma aika arka pölylle ja eteenkin vetarit kuulemma menevät äkkiä tukkoon. Ei mikään ihme, onhan autokin niin pirun pieni. LiPo-akkuja tässä nyt odotellessa.
Rattaissa on niin pienet hampaat, että välyksen säätäminen onkin melkoinen taitolaji :grin:
Nyt on sitten sellainen muutaman tunnin mittainen takkahuoneEK ajettu =). Mukava peli kyllä kertakaikkiaan, ei vaan tuolla NIHM-akulla kovin kauaa ajele. Yksi asia mikä hieman kismittää on se, että kun autolla tulee kurviin ja löysää kaasua niin auto tahtoo spinnata aika helposti. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja miten olette asian korjannut ?
Nuissahan ei taida olla nivelratasta vakiona vaan ns koiranluu. Tuo Bajan kori kyllä kiehtoisi, voipi olla että tulee sellainen laitettua. Täytynee muttaa auto hieman että kori menee, ainakin tuossa aiemmin oli puhetta siitä. Nyt vaan kilpasarjaa näille pystyyn =)
Nyt on sitten sellainen muutaman tunnin mittainen takkahuoneEK ajettu =). Mukava peli kyllä kertakaikkiaan, ei vaan tuolla NIHM-akulla kovin kauaa ajele. Yksi asia mikä hieman kismittää on se, että kun autolla tulee kurviin ja löysää kaasua niin auto tahtoo spinnata aika helposti. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja miten olette asian korjannut ?
Minulla tuo ongelma ei poistunut, mutta ajo helpottui kun ostin paremmat iskarit.
http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=237203_234&products_id=35670
Öljyjä en ole vitsinyt laittaa kun näyttää siltä että vuotaa aika nopeasti pois...
Mihin olette LiPo:t laittaneet? Eli jos on alkuperäisessä akkukotelossa niin miten lataus, koko auto LiPo pussiin vai aina akku ulos autosta?
NiMH:lla on ajoaika tosiaan tuskallisen lyhyt eli LiPo pitäisi hankkia.
Lipojen kanssa kuuluukin olla varovainen, mutta ei niitä tarvitse pelätä. Pelkkä varovainen kunnioitus riittää :grin:Mä ajattelin että vastariksi laitan Sanwan MX3, sellaisia kun on laatikossa ylimääräisiä. Mutta entäs se säädin, se minua eniten mietityttää ja sen kanssa olen eniten ihmeissäni, mikä ihmeen säädin sinne menee ?
Olen kyllä kaikenlaista kokeillut näitten pikkukirppujen kanssa, mutta radioihin ei ole toistaiseksi ollut tarvetta kajota.
Jos gigaradiot Microon haluaa niin pitää vaihtaa vastarin lisäksi nopari ja servo. Vastariksi Losin oma ohje suosittelee Spektrumin SR3500 (http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM1210) ja servoksi esim. JR SM22 (http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=JSP20021).
Eihän noita mikään pakko ole omassa projektissaan käyttää, mutta noista näkee ainakin vähän mallia, että minkä kokoista servoa ja vastaria kannattaa lähteä katselemaan.
Losilla näyttää olevan tarjolla kunnon kuvilla varustettu pdf-muotoinen ohje (http://www.losi.com/ProdInfo/Files/Micro_Brushless_Conversion_Guide_v2.pdf) auton sähköjen modaamisesta.
Kyllä Bajan kopan alla on selvästi enemmän tilaa. Varsinkin takaiskaritornin eteen, eli juuri siihen mihin Losin ohjeessa oli laitettu vastari, jää reilusti tyhjää. Ohjeessa myös jätettiin se alkuperäinen muovikuori kokonaan pois kyydistä niin kaikki sähköt mahtuu myös T:n kyytiin.Katsoin tuon sun laittaman PDF:än ja oli kyllä hyvin ja selvästi annetut ohjeet. Mutta kysymys edellen, mistä siis nopeudensäädin ja millainen? Ajatus on pitää kuitenkin hiilitekniikka autossa. Ainostaan rakentaa auto siis gigasilla radioilla ja LiPoilla. Vastari siis on itselläni ( sanwa ) servo löytyy esim liquidista, enään puuttuu se nopari. Millainen sen pitäisi olla ? Ilmeisesti mikään tavan nopari eikä edes 1/18 nopari mahdu, vaan sen täytyisi ilmeisesti olla muovikuoressa oleva piirilevy. Medasecilla näkyi joitain tällaisia DY:n tekeminä, mutta tekeekö näillä mitään
Itselläkin on micro-t, mutta ei pieniä hiilinopareita. Mahtuisikohan mahd. pieni 1/18 nopari jos purkaa muovikotelon ympäriltä pois ja tunkee pelkän piirilevyn suojattuna korin alle..?Niin, tämä kävi mielessä, tai sitten suosiolla vaan hiiletön pakkaus korin alle
Eikös esim. jotkut nosram mallit ole pieniä?
Itselläkin on micro-t, mutta ei pieniä hiilinopareita. Mahtuisikohan mahd. pieni 1/18 nopari jos purkaa muovikotelon ympäriltä pois ja tunkee pelkän piirilevyn suojattuna korin alle..?Niin, tämä kävi mielessä, tai sitten suosiolla vaan hiiletön pakkaus korin alle
Eikös esim. jotkut nosram mallit ole pieniä?
jos harjattomaan lähdet, niin 2s LiPolla on liikaa kulkua sisälle :grin: Tai eihän sekään ongelma ole jos ohjaimesta säätää EPA:a mutta muuten aika hullu yhdistelmä toi harjaton+LiPo, ja nimhit ei anna systeemille tarpeeksi virtaa...
jos harjattomaan lähdet, niin 2s LiPolla on liikaa kulkua sisälle :grin: Tai eihän sekään ongelma ole jos ohjaimesta säätää EPA:a mutta muuten aika hullu yhdistelmä toi harjaton+LiPo, ja nimhit ei anna systeemille tarpeeksi virtaa...
kaasussa on muitakin vaihtoehtoja kun on/off ei sitä kaasua aina ole pakko painaa pohjaan :wink:
No tämähän oli ihan uusi asia :lipsrsealed:
Kuinka kauan porukalla on kestänyt Hobbycityn tilaukset? Kirpussa muuten kaikki kunnossa, harjaton setti kiinni ja LiPo-akku masussa mutta ei saa akkua ladattua balanserin kanssa ja ilman balanseria ei viitsi ladata...
Jos nimim. Casull huomaat tämän, niin oletko tuota akkua ladannut tasurin kanssa vai ilman?
Olikos kellään hyviä niksejä tällasen vempeleen alkuperäisen patterilaturin korvaajaksi?
...
Ja tarttisin vinkkejä lähinnä vaan jostain halpis/perus/duunaa-ite jutusta...
Hobbycityn tilaukset on mulla kestäny vajaasta neljästä(!) vuorokaudesta kolmeen viikkoon.Normiposti(kin) tulee joskus tuurilla 3-5 päivässä, mutta nyt kun idässä on se postihässäkkä, kannattaa odotella ihan rauhassa 5-6 viikkoa ennen kuin alkaa huolestumaan. Mulle tuli 21.11. postitettu paketti kotiin 22.12. ja kaksi muuta samoihin aikoihin postitettua pakettia on vielä matkalla...
Tuo alle 4vrk oli sillä pikapostilla, normaalivauhdilla on menny yleensä noin kymmenen päivää.
Aina olen lipot tasurin kanssa ladannut,paitsi tietysti 1-ässät.Meilläpäin on sitten fiksumpia lennokkimiehiä :grin:
Lennokkimiehet tosin harvoin mitään tasailee, ainakaan meilläpäin, eli miksei se muutaman kerran menisi ilmanki.
Millainenkahan se Losin oma lipolaturi on, siinä tuskin on tasuria?Akussa ja laturissa on molemmissa 2-napainen liitin, eli ei tasaajaa.
No nih,Varmasti muuttuu auto paljon. Kyllä tuo LiPo on todellakin kannattava laitos. Omaani vielä odottelen
nyt sitten saapui Briteistä paketti jossa oli 7,4 volttiset 2C LiPot latureineen ja samalla tuli myös tilattua öljytäytteiset täysalumiini-iskarit. Tulikin laitettua jo kaikki paikalleen ja kyllähän pikkukirppu muuttuikin ihan hemmetisti paremmaksi. Kulkua ja akkukestoa tuli lisää ja ajeetavuuskin parani todella paljon.
No nih,
nyt sitten saapui Briteistä paketti jossa oli 7,4 volttiset 2C LiPot latureineen ja samalla tuli myös tilattua öljytäytteiset täysalumiini-iskarit. Tulikin laitettua jo kaikki paikalleen ja kyllähän pikkukirppu muuttuikin ihan hemmetisti paremmaksi. Kulkua ja akkukestoa tuli lisää ja ajeetavuuskin parani todella paljon.
Ostin pari kappaletta näitä Losin omia. Omilla ajotaidoilla tällasen kirpun kanssa ei tosiaankaan tartte enempää vauhtia. Ajo on jo ny vähän tähän malliin: Kops! Oho! Kops! No voi s.. Kops! Per! Kops. Ja niin edelleen :grin: Varsinkin parketilla ajo on jo huomattavan vaikeeta.Kannattaa se LiPo siihen väsäillä, saat ajoaikaa, ei sitä vauhtia ihan kauheasti lisää tule, mutta ajoaika kolminkertaistuu ainakin
No noi on trukkimallin, joissa etugumekset leveämpiä kuin MicroBeessä. Löysinkin jo A Main Hobbiesilta moiset.
Kiitos tuosta linkistä, saattaa olla että tulee tilattua noitakin koska takarenkaathan näissä oikeestaan vaan kuluu.
Joo, myyntiteksti on virheellinen tossa.
Mutta kun noita Micro Bajan renkaita ja vanteita ei ilmeisesti enää valmisteta niin Micro-Teen vanteilla ja renkailla korvataan sitten pikku-Bajan tilanne.
Olikos kellään mitään niksejä tohon nopeudensäätimen "nukahtamiseen" kun käyttää lipoja? Mulla tekee kirppu nyt tota mutta ei se mukavaa oo että sitä ajoakun piuhaa pitää nyhtää irti.Kyllä mulla ainaki riittää et kytkimestä käyttää virrat pois, ei tarvitse liittimiä irrotella...
En tiedä kuninka monella tavalla lipon voi autoon kytkeä, mutta jos käytössäsi on Losin oma lipo, niin siinä on Losin mukaan "Internal circuit protection to prevent over charge and over discharge",
eli suomennettuna suunnilleen:
Sisäinen piiri joka estää ylilataamisen ja liiallisen purkamisen.
Itse kun ajelen kotitekoisilla lipoilla, lopetan vaan ajamisen kun auto alkaa tuntumaan laiskalta. Siinä vaiheessa 1S2P lipossa on suunnilleen 3V jännite.
Tommosen mäkin haluaisin, just tommoisen monsterimaisen. Paljonkos tuli hintaa tuolle ? Menikös tulliin ? -Sami
...
Mites näillä enemmän ajaneet, onko Lipo oikeasti hyvä hankinta näin pieneen? Ajoaikaa varmasti saa lisää vaikka tässä hitusen isompi akku onkin kun T&B mallissa. Mutta mites tehot? Meneekö Losin omilla 2S lipoilla liika ärhäkkääksi nopeesti, tuntuu tuota vauhtia olevan tarpeeksi jo vakiollakin. :undecided:
...
...
Mites näillä enemmän ajaneet, onko Lipo oikeasti hyvä hankinta näin pieneen? Ajoaikaa varmasti saa lisää vaikka tässä hitusen isompi akku onkin kun T&B mallissa. Mutta mites tehot? Meneekö Losin omilla 2S lipoilla liika ärhäkkääksi nopeesti, tuntuu tuota vauhtia olevan tarpeeksi jo vakiollakin. :undecided:
...
Tuohon ei ole oikeaa tai väärää vastausta, koska jokaiselle kuskille/ajopaikalle/ajotottumuksille sopivaa akkutyyppiä ei ole olemassakaan. Tämä perustuu siis henk. koht. mielipiteeseen:
2S Lipo on mun ajopaikkaan turhan nopea. 1S Lipolla saa ajoaikaa lähes kyllästymiseen asti ja vauhti riittää olohuoneradalle oikein hyvin. Tuohon High-Rolleriin saa valmiinakin todella isoja Lipoja, kuten vaikka tämä (http://losi.com/Products/Features.aspx?ProdId=LOSB0871). T- ja Baja-malleihin joutuu "isot lipot" rakentelemaan itse.
harmittaa...
ei sabessa koskaan ole :cry:
entäs kokemuksia liikkestä nimelt EA Import?
millaisia toimitus aikoja?
harmittaa...
ei sabessa koskaan ole :cry:
entäs kokemuksia liikkestä nimelt EA Import?
millaisia toimitus aikoja?
:cry:harmittaa...
ei sabessa koskaan ole :cry:
entäs kokemuksia liikkestä nimelt EA Import?
millaisia toimitus aikoja?
kannattaa kattoa saben sivuilta koska tulee tai ostat desert truckin
:cry:harmittaa...
ei sabessa koskaan ole :cry:
entäs kokemuksia liikkestä nimelt EA Import?
millaisia toimitus aikoja?
kannattaa kattoa saben sivuilta koska tulee tai ostat desert truckin
sabessa lukee vain että "tilaustuote" lukumäärän tilalla..
Mulla on Sabesta ostettu High Roller. Muuten kiva, mutta olisi hyvä jos auto lähtisi vähän tasaisemmin eikä hyökkäävästi. Joskus hiljaakin olisi kiva ajella.
Onko kellään muulla ollut ongelmia,että lähetin/vastaaottimen kantomatka on aika kehno?. Hyvä että riittää edes olkkarissa ajeluun.
High Rollerissa on ainakin kuvien perusteella erilainen motti kuin Truckissa, Bajassa ja DT:ssä. Tuollaista hyökkäämisongelmaa ei ole noissa pienemmissä malleissa. Saattaa olla muitakin eroja sähköissä jotka vaikuttaa tuohon hitaaseen ajoon. Öljyiskarien puute onkin sitten kaikissa malleissa sama. High Rollerissa kun on vielä suuremmat joustovarat niin pomppiminen näyttää vielä pahemmalta kuin pienemmissä malleissa.
Tuosta radion kantamasta mulla on ihan erilaisia kokemuksia. Sisältä ei löydy paikkaa johon ohjain ei kantaisi. Kesällä lapset ajeli kahdella Microlla ulkona ja sielläkin riitti ainakin 25m päähän. Sen kauempaa ei oikein tiedä miten päin auto on ja mihin suuntaan menossa :azn:
Molemmissa autoissa on kylläkin itse jälkeenpäin vaihdettu antenni. Sekin saattaa vaikuttaa asiaan. Auton vakio antenni on niin jäykkää kamaa, että se murtuu ennen pitkää kun auto kaatuu katolleen tarpeeksi monta kertaa. Laskin sopivan antennin pituuden ja vaihdoin tilalle notkeampaa johtoa. Notkeampi johto taas aiheutti sen että antenni sojotti milloin mihinkin suuntaan. Sen ongelman ratkaisin laittamalla antennin juureen n.5cm pätkän kutistesukkaa tukemaan antennia.
Antennin vaihto on saattanut tosiaan parantaa toimintasädettä, tai sitten auto on vaan todella herkkä häiriöille joita toisissa paikoissa on ja toisissa ei.
Tai hiuksia taka-akselin/etuakseleiden luona.
Itselläni oli vain siis jumi jumista kyse.
Tietääkö joku et kestääkö toi losin oma 10250kv kone 3s lipon?
Moro, mistäs sais 1slipoja ostettua, tai oisko kellää myytävänä? Autoakin voisi tarjota mulle :wink:
Janne
Morjens
Onko tossa losi highroller:ssa säädintä vai vaan on/off kaaasu. :huh:
Itse olen ehkä ostamassa tämmöistä micro-t trukkia.
on kyllä hieno laite :laugh:
ois muutama kysymys..
racing factorista saa vara osia mutta ei näytä saavan
tuki varsia tämmöseen. :undecided:
eli saako suomesta näitä tuki varsia?
Olis ongelma... ei siis oikee mutta kuitenkin.
Eipä mulla muita muutoksia vakiosta ole kuin kuulalaakeroidut pyörät, aluöljyiskarit ja 2S LiPo. Muutoin vakio. Ongelma on se, että keulaa ei saa pysymään sittn millään maassa. Jotenkin tuntus hullulta alkaa puntittamaan tällasen kirpun keulaa ja mitään wheelie barseja en halua ajatellakaan. Slipperiäkin mietin löysentää mutta eipä se sitten kauaa kestäisi jos sen laittas luistamaan. Vai onko tähän joitain säätökikkoja?
Pikkuhärveli on nyt todella kimurantti ajettava, lähtee lapasesta ylettömän herkästi ja keulii itsensä katolleen ja tää tapahtuu jo osa-kaasullakin, täyskaasulla keulii ittensä aina katolleen kun akussa on kunnolla varausta. Tarkotus olis että keulis täyskaasulla lähdössä vaan hieman. Oliko suosituksia tai ajatuksia tästä?
Voihan mutta joutuu kikkailemaan.olisko sulla kuvia semmotteesta ''kikkailusta''?
Ei tosiaan, siihen käy vain sen vakioakku tai modaamalla kännykän akkupaljonko kulkee vakiolla?
Auto on uusi mutta akulla on ajettu jo muutaman kerran ja alussa auto toimi hyvin. Mitenkähän muuten voisi korvata tuon klipsin kun kerkesin jo yhden hukata :cheesy:?
ei oikeen löytynyt järkevää selitystä.
ja kysymyksiä:
-mikä lipo olis hyvä tähän autoon
-mistä saa harjatomat sähköt
-moni voltista akkua vakio nopari kestää
mä en löytänyt sitä linkkiä(puusilmä).mutta ostin jo 2s 180mah lipon,mutta harjaton viellä puuttuu.ja sit viellä kysyn uudestaan sitä että kestääkö vakio nopari 2s lipon ja mistä tietää että akku on lopussa ajon aikana.onko siinä noparissa joku lipo vahti tai jotain.
löysin kyllä jostain helvetistä kombonPaikan nimi on The Toyz. :mrgreen: Eh, en tiedä saako suomesta, oli vaan pakko.
Kannattaakohan tällaseen mitään harjattomia laittaa.Auto on 2s lipolla olohuone ajeluun ihan tarpeaksi vikkelä.Keuliikin jos sitä haluaa.
Kannattaakohan tällaseen mitään harjattomia laittaa.Auto on 2s lipolla olohuone ajeluun ihan tarpeaksi vikkelä.Keuliikin jos sitä haluaa.
no on se harjaton kyllä kait pikkusen tehokas.ei ole edes viellä varaa siihen niin odotan vaan tällä hetkellä sitä 2s lipoa,mikä on jo tilattu.
Pikku Losi (raminator)hiljeni. Pojalla oli jäänyt virrat päälle ja nyt vaikka sai ladattua akun täyteen ei tapahdu mitään. Se perinteinen eli etupyörät keskittää kun laittaa virrat päälle puuttuu myös. Piirilevy näyttää ehjältä ja sille tulee akun jännite. Mitä kannattaisi seuraavaksi kokeilla? Kyseessä on siis vakio sähköt eli harjalliset ja akkuna se pieni NiMH 4.8V, 150mAh (muistaakseni).
Nyt kyllä kismittää kun tuon pikku menijän myin kun luulin että radiot kertakaikkisesti hajalla mutta olikin vain antenni katkennut juuresta :sad:. Ois nimittäin itteäkin kiinnostanu tuo micro baja :azn:. Mitenkähän tähän voisi tehdä oman rungon helposti? Jotain putkirunkoa ajattelin. Sitten tietenkin vetarit ja tukivarret yms. eli taitaa olla melko mahdoton ajatus?
En suosittele Rhinon akkuja.Niin mikä vika rhinoissa on? Ne on parhaita halpisakkuja ei mitään vikaa ole ollut ei itselläni eikä monella muullakaan.
Ajattelin tossa ostaa tuon losi micro t:n.Ite olisin laittamassa myyntiin tuota high rolleria.
Sabessa 87 euroa,ei kallis.Ja sabessa on myös hyvä varaosa valikoima tuolle autolle,
diffirattaita,renkaita,vetareita,jousia,alu osaa,
tukivarsia,koreja,servoja ym ym....
Noniin,pääsin ensimmäistä kertaa testaamaan highrolleria, oli servossa ratas vinksallaan, heti uudesta.ainoa vaan että tottakai hukkasin pari ruuvia siinä puratessa vaikka kuinka tarkasti ja varovaisesti yritin puuhastella.On ne niin pieniä osia että meinas kyllä posket ruveta punottaan.
Mutta kaikesta huolimatta, olihan se ostamisen arvoinen peli tämäkin, hopuppia on jo matkalla.
Onkos muilla tuo keula niin löysä/väljä että ei oikein saa suoraan meneen olleskaan?, itsellä ollut ongelmallinen uudesta lähtien tuo ohjaus. ajattelin jos ostais toisen samanlaisen, jos ohjaus paranis, tuo olis varaosa auto.
Juu, Minulla servo jää myös jumiin välillä, eli hetken ei käänny mihkään, pieni pusu ja taas toimii..jotenkin..
Tämä:
http://www.atomicmods.com/Products/Team-Losi-LOSB0830-Micro-27MHz-Receiver-3-Wire-Servo-Combo__14431.aspx (http://www.atomicmods.com/Products/Team-Losi-LOSB0830-Micro-27MHz-Receiver-3-Wire-Servo-Combo__14431.aspx)
Ja tämä:
http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB9594 (http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB9594)
(itsellä nyt kiinni 8750kv ja kulkee ihan hitosti, mutta mä just tilasin itelleni myös tän 10250kv-koneen... :tongue: )
Ja sit toi 250Mah Lipo:
http://www.silshop.fi/shop/index.php?act=viewProd&productId=2909 (http://www.silshop.fi/shop/index.php?act=viewProd&productId=2909)
Ja sille laturi:
http://www.silshop.fi/shop/index.php?act=viewProd&productId=3416 (http://www.silshop.fi/shop/index.php?act=viewProd&productId=3416)
Lue ylempää, siellä on selostettu toi. Ei mahdu omaan akkukoteloon, paketti pitää järjestää uusiks.
Löytyiskö jostain tähän sopivaa 3s lipoa?
Saikos vakioautoa säädettyä jollain konstilla siten ettei peräpää pamahtaisi maahan jokaisesta hypystä? Vai kannattaako ylipäätään?
Autot ovat vain olohuonekäytössä, mallivideo toisaalla (http://rc10.fi/index.php?topic=33817.msg583430#msg583430).
Ok,miten ku nyt tuli tää baja,niin kaikki toimii väärin päin,kaasu väärään suuntaan,ja samoin ohjaus?
Mistä löysit tuon bajan, vai käytettynäkö ostit?
vms, kirjoittelin samasta obgelmasta, joskus,löytyisköhän pari sivua taakseppäin.
Micro-DT:tä vaivaa ohjausongelma.
Hetken aikaa toiminta oli normaalia, sitten eturenkaat kääntyvät napakasti ääriasentoon vasemmalle.
Onkohan micro bajasta menny moottori vai akku? Kun hyvä että auto jaksaa edes liikkua eteenpän ja moottori ei jaksa vääntää yhtään. Ja akkuna vakio nimh.
onko tosiaan niin että kantomatka on vain pari metriä :angry:
Huomasin 1/24 ketjussa tällasen kommentin:Aliexpress / ebay
"päivitin oman 1/36 losin gigaseksi ja rahaa paloi 3e servoon 4e vastariin ja 5e noppaan."
Mistä noita saa noin halvalla?