Kun avasin keskustelun loseista uudestaan, niin en suinkaan puhunut itse auton kestävyydestä vaikka tämä siihen taas menikin. Kyse oli ylipäätänsä auton soveltuvuudesta kestävyyskisoihin, eli ottaen huomioon lähinnä painon sekä liikkumiseen vaadittavan voiman joka taas kostautuu moottorin lämmöissä ja akun kestossa, oli siellä sitten mitkä tahansa sähköt kiinni. Eli hieman kärjistettynä, miksi väkisin vääntää panssarivaunusta le mans kilpuria, kummatkin pärjäävät omissa hommissaan hyvin, mutta toisten tonteille ei oikein ole asiaa.
Odotan vieläkin innolla että joku kokeilee 10.5t konetta losissa, niin saadaan ihan oikeeta faktaa asiasta. Ilmoitelkaa ihmeessä etukäteen jos menette tikkurilaan kokeilemaan, haluan mielelläni nähdä käytännössä miten auto toimii. Voihan se olla varsin kilpailukykyinen painosta huolimatta, ehkä sitten viimeistään takavetoisena ja vähän kevyempänä. Keskidiffin lukitsemiseen ei ole sitä näkemättä hyviä ideoita, mutta luulisi onnistuvan melko helposti varsinkin jos sattuu olemaan tallessa vanhat kuluneet rattaat sekä diffin kuori.
T: Durangon vastaava hyllyssä mutta en tule kokeilemaan sen kestävyyttä omassa ajossani.
Voi sitä omaa merkkiä kehua myös haukkumatta muita.
Sinä aikana mitä olen liising-durangolla ajanut radalla/torstaikisoissa/kisoissa on kyllä loseja mekattu huomattavasti enemmän. Durangoon en ole toistaiseksi vaihtanut kuin akkuja ja yhden laakerin. Ehkä tuon laakerin voi antaa anteeksi kun auto on kuitenkin paljon ajettu ja vieläpä useamman eri kuskin toimesta
Ei ole vielä kenellekkään tullut mieleen että keveys tuo kestävyyttä, toisin kuin paino? Samalla kuin lisätään massaa autoon, niin osien pitää olla entistä kestävämmät että kestävät saman tällin samasta nopeudesta. Minkä takia yleensä kilpurit pidetään mahdollisimman kevyinä, keveys kun tuo niin monia muitakin hyötyjä.
Ja täytyy vielä lisätä että Koheltajalla on kyllä niin paljon kokemusta eri autoista (ja niiden rikkomisesta
) että varmasti tietää mistä puhuu. On itseasiassa kyseisen liising-durangonkin tainnut rakentaa.