RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: CAi - 21.08.07 - klo: 15.17

Otsikko: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: CAi - 21.08.07 - klo: 15.17
Tervehdys,

Mäntsälän Kapinat 2007 lähestyy......

Tähän alle voi kirjoitella toiveita kisoista, säännöistä yms.

Ehdoituksia kentältä on tullut mm.
- Stanuissa hiiletön?
- Pro Stock luokkaan 5 kennoa ja uusi moottori?
- Vireissä TSM FOAM luokka 5 kennoo ja 4 min. ajoaika

Näistä ja muustakin voi keskustella, onhan Mäntsälässä keksitty/kokeiltu lukuisia uutuuksia
mm. Neljäs alkuerä ilman eräharjoitusta, Pitkät lähtövälit mutkastakin, sintrattu ankkuri, LRP 27 esiliimatut renkaat.....

Varmaa on 6 alkuerää ja nopein ratkaisee laskentatapa + kaikille 3 finaalia.

Ideoita kehiin!
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: Vesa - 21.08.07 - klo: 15.50
Ollin kanssa jo aiheesta keskusteltiinkin Laukaalla, eli Viri foamiluokan kisasta ja 1/12 topikkiin ehdottamastani syksyn kisasarjasta. SM-kausi alkaa tammikuussa, mutta loka-joulukuussa ei ole suomessa muita kisoja kuin kapinat ja jo muutamana vuonna järjestetty Blue Carpet Race, joka tosin on ollut osallistujamäärältään pienempi vrt Kapinoihin, mutta on kerännyt mielenkiintoa ja osallistujia myös muualta kuin Oulusta.

Lisäksi tällainen mahdollinen sarja tarjoaisi jotain vaihtelua ainaiseen kumirattailla kisaamiseen ja 1/12 kuskeille olisi enemmän kisoja tarjolla.
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: Cruisaaja - 22.08.07 - klo: 08.37
Hyvä Olli. Mattokisat joita on aina odotettu kauden jälkeen...

Tuosta oli jo aiemmin hiukan keskustelun tynkää tiettyjen kavereitten kanssa. Eli riittäisikö se 5 alkuerää kuten aiemminkin? Pe iltana vapaata treeniä klo 21 asti ja 4 ae:ta ajettaisiin lauantaina ja 1 sunnuntaina sekä 3x finaalit kaikille.

Miksei ajeta Sorexeilla LRP:n sijaan, jos ne kerran tulee ensi kaudelle?

Prostockiin sintrattu, 5 kennoa ja painoraja 1425g

-Jyri-
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: CAi - 22.08.07 - klo: 09.11
Jep. Joo 5 alkuerää ei siis 6. muistin väärin. Eli perus "lay-out" sama kuin viime vuonna.
-Pe treeniä n. 16:00 - n. 21:00
-La treeniä + 4 AE
-Su 1 AE + 3 Finaalia
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: niko.lindvall - 22.08.07 - klo: 13.01
Mielestäni alkuerien määrää ei tarvitsisi vähentää, jos aikataulu ei sitä välttämättä vaadi osanottajamäärän vuoksi. Kerrankin pääsee ajamaan paljon ja yrittämään parantaa vielä vähän tulosta. :D

Eihäh kaikkien ole pakko ajaa jokaista alkueräkierrosta. :wink: Kaikki eivät myöskään pääse perjantaina treenaamaan...

Olen myös sillä kannalla, että stanuun ei sallittaisi harjatonta, koska monilla on vielä paljon hiilikonekamoja jäljellä, ja jos hiiletön on vähänkin nopeampi, niin hiilellisellä ei tartte ajaa todennäköisesti A-finaalipaikoista.

Toisaalta monet haluaisivat testata stanuhiilettömiä ensi kautta varten...
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: Stilo - 22.08.07 - klo: 14.00
Sunnuntai aamulle vois yrittää saada isojen kisojen tyyliin parin minsan treeni ennen viimistä alkuerää. Sais vähän yön jäljiltä ajofiilistä takas päälle ennen kun tarvii ajaa finaalitulos.  :wink:
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: jarkko - 22.08.07 - klo: 15.49
Miksei ajeta Sorexeilla LRP:n sijaan, jos ne kerran tulee ensi kaudelle?

Ehdottomasti Sorexeilla.

Rengasta kuulemma tulossa jo tällä viikolla iso erä eli päästään sisäkaudella heti hakemaan tuntumaa ensi kauden virallisiin kisarenkaisiin.
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: kapo - 22.08.07 - klo: 17.49
Ajatelmia stanujen puolelta.
[quote author=niko.lindva
Olen myös sillä kannalla, että stanuun ei sallittaisi harjatonta, koska monilla on vielä paljon hiilikonekamoja jäljellä, ja jos hiiletön on vähänkin nopeampi, niin hiilellisellä ei tartte ajaa todennäköisesti A-finaalipaikoista.

Tämähän on hieno koekenttä .. ei paineita pisteistä!
Toisaalta monet haluaisivat testata stanuhiilettömiä ensi kautta varten...
[/quote]

Täällähän niitä kannatta testata: Mutta jotain pelisääntöjä olisi
hyvä saada kehiin.

Esim. Harjalliset 6-kennoa... sallitaan   LAAKERIT. ??
      Harjattomat 6-kennoa 13,5 LRP/NOVAK pondrattu ??
      Harjattomat 5-kennoa 13,5 LRP/NOVAK sintteri  ??

Tässä vaan ajatelmia jottei vehkeet pauku niinkuin pro-luokassa kävi.
Saataisiin stanuun helppotusta huoltotöihin ja ei tarvitsisi ostaa
kilottain koneita. Jokaiselle riittävästi vauhtia ja tasaisempaa kisaa.
Se tässä vähän askarruttaa.. myydäänkö Suomessa 13,5 koneita ja löytyykö
niihin sintteri ankkuri?
       
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: niko.lindvall - 22.08.07 - klo: 18.39
Harjalliset 6-kennoa... sallitaan   LAAKERIT. ??
Harjattomat 6-kennoa 13,5 LRP/NOVAK pondrattu ??
Harjattomat 5-kennoa 13,5 LRP/NOVAK sintteri  ??

Jos harjattomat sallitaan stanuun, niin ehdottomasti myös sintratulla roottorilla, ettei ilmene pro-stockista tuttuja kestävyysongelmia.
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: Mikko M - 22.08.07 - klo: 18.43
Stanuun mielestäni hiilikoneet, koska niitä on porukoilla jäänyt varastoon kauden jälkeen
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: jarkkom - 22.08.07 - klo: 21.35
Stanuun mielestäni hiilikoneet, koska niitä on porukoilla jäänyt varastoon kauden jälkeen

Oletko suorittanut laajan tutkimuksen, kuinka paljon niitä on jäänyt 'varastoon'? Vakavasti ottaen, eiköhän ne hiilikoneet kannata jo viedä ongelmajätekeräykseen, tuskin parin stanukonehamstraajan takia kannattaa sääntöjä takapajuistaa?

Myös TSP-10 ensikauden koneella, tietysti.
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: jarkko - 22.08.07 - klo: 23.00
Katseet vaan rohkeasti kokonaan eteenpäin.
Kapinoiden perinteen mukaisesti tulisi säännöt/systeemit virittää niin, että haetaan tuntumaa uuteen ja tulevaan vaikka osittain kokeillenkin.

Let bygones be bygones - niinkuin kaima totesi, hiilivehkeisiin ei kannata enää koskea.
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: CAi - 23.08.07 - klo: 17.13
Stanu hiiletön on vähän vaikee kysymys. Älkää ainakaan ostako vielä mitään.

Pro-stock on mielestäni ok, kuten TSF-10
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: TeemuR - 23.08.07 - klo: 18.53
Sanoin laukaassa että _ehkä_ voin ajaa foumiluokan, mutta tulin siihen tulokseen että en saa/kerkeä/pysty yms. saamaan aikaan toimivaa foumiautoa siihen mennessä. Ensinäkään ei ole lähellä treenipaikkaa vielä tiedossa missä testailla foumeilla(tai kumeilla)... Vai onko tämä saanut laajempaakin kannatusta?
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: CAi - 23.08.07 - klo: 20.58
Onhan sulla auto? Jäykempää jousta yms.....

On se kerännyt kiinnostusta!
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: jarkko - 23.08.07 - klo: 21.07
Saisiko aikataulun sellaiseksi, että osallistuminen sekä TSF että TSM luokkiin molempiin onnistuu?

Kuski saisi maksimi ajomäärän yhdelle viikonlopulle.
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: Vesa - 05.09.07 - klo: 11.19
Onko Ollilla jo lisäinfoa mitkä luokat ajetaan ja millä formaatilla? TSF ilmeisesti 4min erillä, mutta onko 5 vai 6 kennoa?

Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: LasHi - 06.09.07 - klo: 11.42
Ilmeisesti kisa viikonloppu on viikon 42 lopulla ?
Päivät olis 19-21.10

Onko näin ?
Otsikko: Vs: MÄNTSÄLÄN KAPINAT 2007, keskustelua
Kirjoitti: TTKoo - 06.09.07 - klo: 11.51
Ilmeisesti kisa viikonloppu on viikon 42 lopulla ?
Päivät olis 19-21.10

Onko näin ?
http://kiti.akk-motorsport.fi/asp/system/empty.asp?P=1&VID=default&SID=954093713398060&A=open:kiti:c8:17781,set:session.l9:c8,set:session.t9:17781&S=2&C=43909