Elektroniikan piilottamista varten on melkeinpä pysyteltävä kuorma-auto tyyppisissä malleissa, Man 5T on yksi suosituimmista aihioista, koska tilaa on "riittävästi". Nelivedon kanssa on myös se ongelma että kääntösäde kasvaa julmetusti, eli periaatteessa tuollaisessa table top trialissa on takaveto jopa parempi (tai ainakin riittävä), ja monesti suositumpi. Itse haen kuitenkin (jos projektiin ryhdyn) ensisijaisesti autenttisuutta, eli jos esikuva on 4WD, on pienoismallinkin se oltava :)
Kieltämättä puuhastelu on aikamoista kellosepän touhua, joten täytyy tosissaan miettiä pitäisikö akselit ostaa valmiina - saatavuus vaan etenkin etuvedolle on huono, tttt-partsiin tulee joulukuussa seuraava erä vedollisia ohjausakseleita...
Hinnoista: loppujen lopuksi kovinkaan kallis ei projektista välttämättä tule, varsinkin jos mekaniikkaa väkertää itse kasaan. Mikrokokoinen ESC ja servo ovat parikymppiä molemmat, vastari saman verran, ja sitten virta NiMH kennoista tai lipoista. Ohjaukseen
käy FM radio. Nuo valmiit akselit maksavat sitten joitain kymppejä päälle, jos niitä käyttää, eli alle 100 eurolla voi hyvin selvitä.
Toki laitan tänne tietoa jos/kun projekti käynnistyy, katsotaan nyt miten käy. Olisi kyllä hienoa jos joku jo vastaavaa olisi täällä puuhastellut, voisi säästyä muutamalta yllätykseltä rakennusvaiheessa :)