Kirjoittaja Aihe: 4x4 muutettuna 2x4  (Luettu 2978 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« : 06.05.03 - klo: 22.18 »
Mitenkäs se niinkun käytännössä tapahtuu esim. 4x4 monsterin muuttaminen 2x4:ksi. Jotkut sanoo että jos edestä vaan ottaa vetarit pois niin se ei toimis silleen, mut jotku sanoo sen toimivan ihan hyvin.  Siinä kai se onkelma, että onko se lukkoperä ettei välillä esim. vain toinen takarengas vedä.  

    Toimisko T-Maxx(4x4) samalla lailla, kuin sportmaxx(2x4), jos maxxin muuttais takavedoksi?                                                                                                 en oikeen vielä kässää tota takadiffin vaikutusta, mitä hyötyä siitä on monsterissa?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #1 : 07.05.03 - klo: 08.40 »
No toimii ku otat etuvetarin vaikka pois. Itellä ei tarvinnu kuplasta muuta kuin vetarin pikku kuusiokoloruuvi pois, ni johan oli takaveto. Mut on hankalampi ajaa, eikä kulje nii hyvin  8)
Taas kehissä.. ;)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #2 : 07.05.03 - klo: 08.41 »
2x4 siis sama kuin 2wd  :o
Taas kehissä.. ;)

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #3 : 07.05.03 - klo: 09.02 »
Kannattaa muistaa myös se että takavetoiseksi muutettuna voimansiirto joutunee kovemmalle kuritukselle ja joidenkin osien kestoikä voi lyhentyä merkittävästi. Sportmax poikennee t-maxxistakin muutenkin kuin vetävien pyörien osalta. Auto on luonnollisestikin kevyempi mutta ainakin itseäni ihmetytti se että huippunopeutta luvataan takavetoiselle 10 mailia nelikkoa vähemmän. Jotenkin voisin kuvitella tilanteen olevan päinvastainen, onko autoissa eri moottorit?
XC - Poor boys Bruiser

Poissa BBT

  • Jäsen
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #4 : 07.05.03 - klo: 09.40 »
ClodZ: Maxxeissa on samat koneet, mutta sportti on "yksivaihteinen"...
Team Losi Micro-T

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #5 : 07.05.03 - klo: 13.03 »
Joo kyllähän se tietty kiertää kovempaa... mut ennemmin ajaa nelikolla  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #6 : 07.05.03 - klo: 14.27 »
miten takasen sais lukkoperäksi?

Mika R

  • Vieras
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #7 : 07.05.03 - klo: 14.56 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
miten takasen sais lukkoperäksi?


arvaisin että paksulla diffiöljyllä (ns difflockia)

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #8 : 08.05.03 - klo: 01.20 »
Sportmaxx ja t-maxx on aivan samat autot rakenteeltaan, sportista puuttu vain pakki, toinen vaihde, etudiffi ja etuvetarit ja on eri koppa. muuten ne on täysin identtiset  ja sportin saa helposti tehtyä Teeksi jos haluaa.. ja lukkoperää ei taida saada vaikka kuinka paksua öljyä pistäis, epoksia ovat jotkut käyttäneet ja kuulemma toimii. mutta miks ihmeesä joku haluaisi tehdä lukkoperän? siitä on hyötyä kun möyrii kallioilla tai jos meinaa ajaa vaan suoraan, auto ei tahdo pitävällä pinnalla kääntyä kovin hyvin lukkoperällä ja voi olla että vetarit alkaa poksahtelemaan..

Poissa hermo1989

  • Jäsen
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #9 : 08.05.03 - klo: 08.33 »
Kyllä siitä lukkuperästä on semosta hyötyä auton kiihtyvyys paranee mutta kääntyvyys huononee. Eli tässä tapauksessa on parempi että laitat mahdollisiman paksua silkooniöljä diffiin, niin mä ainakin tekisin sinuna, mutta auto on ehkä parempi nelivetona.
kyllä se auto kulkee yli 300km/h, mutta kiihtyvyys lopuu kesken.

Poissa mannine

  • Tulokas
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #10 : 08.05.03 - klo: 21.16 »
Mut jos autossa on keskitasauspyörästö(esim. infernot), niin ei muuttaminen takavedoksi ei onnistu ottamalla vaan vetarin pois, koska tasauspyörästöhän siirtää voiman aina kevyemmälle puolelle.

Poissa todd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #11 : 08.09.03 - klo: 16.25 »
En mä ainakaan oo huomannu takadiffeistä olevan vielä mitään muuta hyötyä kuin, että kun toinen takarengas jää jumiin (esim. johonkin väliin menee joku kivi) niin auto ei sammu, ku toinen rengas pääsee pyörimään.

Poissa Dampax

  • Jäsen
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #12 : 09.09.03 - klo: 13.19 »
Nelivetoisesta takavetoiseksi ?

Te ajokortilliset tiedätte toki miten paljon "mukavammaksi" ajo käy siirryttäessä pelkkään takavetoon.

Baja Beetlellä kesän ajelin takavetoisena. Siinähän on normaalisti kääntyvyys aivan yhtä huono kuin oikeassakin Kupla Folkkarissa (kokemusta on!). Takavetoisuudella kääntyvyyttä saa huomattavasti lisää...ja suditusta ... mutta kun Bajan ajo-ominaisuudet on jo alkujaan lähes olemattomat. Teitenkin, jos tuon vekottimen hallitsee takavetoisena, omaa jo jonkinlaista ajotaitoa.

Bajassa on Kyoshon GS15R -kone, joka on kohtuullisen tehokas. Arvaattekin lienee jo kuinka takadiffin rattaille kävi. Eihän ne alumiiniset pyörät kovin kauaa kestä varsinkin, kun siellä on muutenkin jo hivenen välystä.

Kivaa se takavetoisena on  :mrgreen:     mutta "kallista"  :shock:   ...ainakin Kyosholla.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #13 : 10.09.03 - klo: 01.22 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
No toimii ku otat etuvetarin vaikka pois. Itellä ei tarvinnu kuplasta muuta kuin vetarin pikku kuusiokoloruuvi pois, ni johan oli takaveto. Mut on hankalampi ajaa, eikä kulje nii hyvin  8)


Syytä muistaa että keskidiffeillä varustetuissa autoissa meno loppuu kokonaan, jos etuvetarit on pois.

Mutta kiinteillä nelivedoilla olevat autot saa nätisti takatuuppareiks etuvetarit poistamalla, mieluummin koko kartaani niin ei etuperä pyöri jouten.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #14 : 10.09.03 - klo: 01.24 »
Lainaus käyttäjältä: "mannine"
Mut jos autossa on keskitasauspyörästö(esim. infernot), niin ei muuttaminen takavedoksi ei onnistu ottamalla vaan vetarin pois, koska tasauspyörästöhän siirtää voiman aina kevyemmälle puolelle.



AIVAN!
Kyosho Inferno MP9e

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #15 : 10.09.03 - klo: 10.06 »
toimiskohan niin että laittais etupuolen jarrulevyn "lukkoon" ja etukardaani pois? meniskohän keskidiffi sit romuksi.

 en sillä että jotain infernoa ois jotenki hienompi ajaa takavetoisena. mutta kysympähän kuitenkin!

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
4x4 muutettuna 2x4
« Vastaus #16 : 10.09.03 - klo: 11.17 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
toimiskohan niin että laittais etupuolen jarrulevyn "lukkoon" ja etukardaani pois? meniskohän keskidiffi sit romuksi.

 en sillä että jotain infernoa ois jotenki hienompi ajaa takavetoisena. mutta kysympähän kuitenkin!


Ei oo suositeltavaa pistää etupäätä lukkooon koska takapää kerää sillon tuplanopeuden, ja perä tuskin kestää sitä.
Kyosho Inferno MP9e