Kirjoittaja Aihe: After RunOil  (Luettu 2444 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa linkka

  • Jäsen
    • Profiili
After RunOil
« : 17.03.04 - klo: 19.59 »
Laitatteko afteroilii moottoriin aijon jälkeeen???

kannattaakko? :roll:

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
After RunOil
« Vastaus #1 : 17.03.04 - klo: 20.11 »
Tarkotakko sä after run oilia? Mä ainaki laitan sitä.
-EhtoollisWeli

Poissa linkka

  • Jäsen
    • Profiili
!
« Vastaus #2 : 17.03.04 - klo: 20.13 »
joo tarkoitin sitä??

 mihin se laitetaan??

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
After RunOil
« Vastaus #3 : 17.03.04 - klo: 20.17 »
Otat ilmanputsarin pois ja avaat kaasun ja tipautat pari tippaa oljyy kaasariin. Sitten vetelet pari kertaa vetarista.
-EhtoollisWeli

Poissa linkka

  • Jäsen
    • Profiili
!
« Vastaus #4 : 17.03.04 - klo: 20.21 »
Paljonko se maksaa?

suunnilleen

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
After RunOil
« Vastaus #5 : 17.03.04 - klo: 20.23 »
Lainaus käyttäjältä: "GUNTHER"
Otat ilmanputsarin pois ja avaat kaasun ja tipautat pari tippaa oljyy kaasariin. Sitten vetelet pari kertaa vetarista.

Voi myös laittaa tulpanreiästä,näin minä teen.
Maksaa muistaakseni n.5-10€.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Re: !
« Vastaus #6 : 17.03.04 - klo: 21.04 »
Lainaus käyttäjältä: "linkka"
Paljonko se maksaa?

suunnilleen


Olikos nyt 3.50€, muistaakseni... hobbylinnasta.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
After RunOil
« Vastaus #7 : 17.03.04 - klo: 21.08 »
Kylmällä voimalla jos ajaa, ni ei tartte tota after run oilia..
Taas kehissä.. ;)

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
After RunOil
« Vastaus #8 : 17.03.04 - klo: 21.11 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Kylmällä voimalla jos ajaa, ni ei tartte tota after run oilia..


Kylmällä voimalla?

Tarkoititko kylmällä ilmalla?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
After RunOil
« Vastaus #9 : 17.03.04 - klo: 21.13 »
Heh  :lol: Tarkotin Cool Poweria...
Taas kehissä.. ;)

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
After RunOil
« Vastaus #10 : 18.03.04 - klo: 22.09 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Heh  :lol: Tarkotin Cool Poweria...


Heh! Mä katoin mitä se fiesta höpöttää kylmistä voimista, mut sit huomasin et se tarkottaa jääteetä(cool power). :mrgreen:

Juu voihan sitä after runia laittaa tulpan reijjästäki.
-EhtoollisWeli

Mika R

  • Vieras
After RunOil
« Vastaus #11 : 18.03.04 - klo: 22.15 »
tulpan reikä on parempi, jotkut kaasarit ei tykkää after runista eikä muustakaan, tiivisteet menee

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
After RunOil
« Vastaus #12 : 19.03.04 - klo: 21.57 »
Joku WD40 tai CRC ajaa ihan saman asian!
Kyllä sitä kannattaa laittaa...
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
After RunOil
« Vastaus #13 : 20.03.04 - klo: 09.03 »
Lainaus käyttäjältä: "tux10"
Joku WD40 tai CRC ajaa ihan saman asian!
Kyllä sitä kannattaa laittaa...


Jos nyt oikein tarkkana ollaan, niin nuo ei aja ihan samaa asiaa. WD40:llä ja CRC:llä on liuottava vaikutus. Eli nämä voivat irroittaa esim karstaa koneesta, joka taas voi aiheuttaa ongelmia. Tämä ei siis ole todennäköistä, mutta mahdollista.

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
After RunOil
« Vastaus #14 : 20.03.04 - klo: 15.35 »
Heips,

tämä on ikuisuusaihe, onko kallis pieni pullo autonvalmistajan after run oilia parempaa kuin halpa CRC tai WD-40 tms jota saa joka k-raudasta tai biltemasta tms.

Aika usein kuulee "CRC ja WD-40 ei ole hyviä kun ne liuottaa ruostetta ja karstaa" tyyppistä argumentointia. En oikein ole varma tästä asiasta.

Voi olla että ajattelen asiaa liian teoreettisesti, mutta seuraavaa on tullut itsellä mieleen.

1) nitro on hyvä poistaa koneesta vetämällä tyhjät pois tulppa auki ja sitten vasta tökötit sisään.

2) tärkeintä on että kosteus poistetaan, sekä RC valmistajan kamat että yleiset kamat tekee tämän yhtä hyvin.

3) molemmat voitelee yhtä hyvin. Tärkeää on saada erityisesti pidemmän säilytyksen ajaksi suojaava öljykalvo koneeseen.

4) CRC ja WD-40 ja muut yleisvoiteluaineet tosiaan myös liuottavat ruostetta yms kertymiä pois. No jos jollakulla on koneessa esim. kampikammiossa, -akselissa tai kampiakselin tai kiertokangen laakereissa ruostetta, niin se on ihan sama mitä käytät. Tällöin ei takuulla ole käytetty mitään after run öljyä ja vahinko on päässyt jo tapahtumaan.

Mieluummin ehkä siinä vaiheessa käytät ennen käynnistystä jotain joka liuottaa sen ruosteen, ennenkuin vetäset koneen pyörimään 30 000 kiekkaa minuutissa..

5) karstaan pätee omasta mielestäni sama, jos kone on säädetty päin takapuolta ja karstaa on männän päällä, niin parempi että se liukenee irti itsekseen kuin lohkeaa kuivana kerralla männän päälle.

6) en ole yhtään varma etteikö valmistajien after run oileissa olisi samoja ominaisuuksia lian liuottamisen suhteen. Mielestäni tämä on myytti, jonka toivon jonkun korjaavan. Tuoteselosteet ovat varsin yhteneväiset.

7) RC valmistajien tarpeisiin ei juuri kannata minkään kemiantehtaan tehdä eri tököttejä, määrät on niin pieniä että prosessiteollisuudessa hinta nousisi aivan pilviin. Tästä johtuen kohta 6 ja tuoteselosteiden samanlaisuus. Eli RC after run öljyt lienee samaa kamaa mutta pienemmässä purkissa ja RC logolla. Pakkaaminenhan taas on eriasia ja siinä taloudellinen eräkoko voi olla RC mittakaavassa kannattava.

Edellisellä perusteella olen itse tyytyväinen CRC:n käyttäjä. Itse kuivaan koneen ja laitan after runit joka ajon päälle. Siihen menee n. 1 min ja eihän sitä koskaan tiedä koska auton seuraavan kerran kaivaa esille, taukohan voi venähtää vaikka pariksi viikoksi tai kuukaudeksi tai vuodeksikin ;-).

Jos jollakulla on syvällistä tietoa aiheesta niin korjatkaa ihmeessä, aina on kiva huomata olleensa väärässä.

Pääasia lienee että laittaa after run oilit.

Poissa linkka

  • Jäsen
    • Profiili
!
« Vastaus #15 : 24.03.04 - klo: 16.48 »
kuinka paljon afterrunoilia laitatte ajon jälkeen moottoriin???

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Re: !
« Vastaus #16 : 24.03.04 - klo: 18.43 »
Lainaus käyttäjältä: "linkka"
kuinka paljon afterrunoilia laitatte ajon jälkeen moottoriin???


Muutama litra riittää mainiosti  :wink:  Itse oon sillo tällö laittanut muutaman tipan...
Taas kehissä.. ;)