Kirjoittaja Aihe: Hpi Savage 3.0  (Luettu 576539 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2610 : 19.11.05 - klo: 19.29 »
Siis voi vitti. Purin tossa päivällä tota auto ja otin koneenkin irti onneksi. Nyt kasailin kun kaikki osta olivat pesty ja kuivattu ja otin moottorin käteen ja olin laittamassa paikaalleen sitten kytkinello tipahtaa käteensi. Mitä vittua. Se oli sitten ajossa lähtenyt irti.  Siis se ruuvi oli tippunut ja se messinki holkki.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2611 : 19.11.05 - klo: 19.32 »
uutta tilalle ja laita se ruuvi ruuvilukitteella kiinni...

Onko jollain dirtklawit? vois punnita paljonko painaa kumi...

Sitten noista option vanteiden hex vahvikkeista? vakio vanteissahan ne tunnetusti on liian heikot, Q6 vanteissa vahvistetut, miten muissa? lähinnä kiinnostais 8-spoke eli SS4.6 vakiot ja 6-spoket...

Sitten kytkimestä. Vakio kytkinpalat kuluu jotenkin vinoon ja kampeaa kytkinkelloa poispäin, jolloin ulopmi laakeri lukittuu ja menee pachagsi ja rikkoo lopunkin kytkimen. nyt meni toiset palat ja laakerit eli alkaa kismittämään. onko nämä hintansa arvoiset? Onko kenties jonkun muun valmistajan alu-palat paremmat? mielellään saisi sopia vakio vauhtipyörään ja kytkinkelloon ettei tuu niin kalliiksi

Sitten startti. Narustartti leves viimeinkin eli kannattaako investoida rotoon vai uuteen narustarttiin? Ite en tarvisi roton akkuun laturia kun on tuo sähkövempulakin mutta pötköakun joudun ostamaan. minkäkokoista akkua on porukat käytelleet? Tigerdriveä en osta koska on vähän liian vaivaista kantaa akkuporakonetta hiekkakuopalle mukaan  :wink:

EDIT* rotoon ajattein hommata 2kpl Nosramin 1600mah akkuja... mitään valittamista?  :D

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2612 : 19.11.05 - klo: 20.14 »
Minua on valistettu, että mitä suurempi mAh määrä, sen pidempää kestää... Mä oon noita Dirt Klaweja miettiny, mutta Dirt Bonzit tulee halvemmaks... 3€ :lol:  Olikos se niin että kannattaa laittaa renkaat "väärin" päin että olis enemmän pitoo? Toi 25 kone taitaa olla ihan riittävä... Kannattaako laittaa moottorille joku "suoja" ettei lunta menisi ja jäähdyttäis mottii liikaa?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2613 : 19.11.05 - klo: 20.17 »
Divi, koita Hot Bodiessin heavy duty -kytkinpaloja, niitä on kehuttu.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDVK9&P=7
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2614 : 19.11.05 - klo: 20.41 »
Nuo olis muuten ihan hyvät kai mutta pitäis olla 3-palaseen kytkimeen. SS-mallissa kun on vakiona tuo 3-pala kytkin...

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2615 : 19.11.05 - klo: 20.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
No oli kyllä naama pyöreenä naapurin aijällä ja yhelllä sen kaverilla kun rämäutin käyntiin.

Eikös ole niin että nämä rc autot on harrastus? Ovatko nämä teidän mielestänne leluja.
Mun koulu kaverit sanoo ja morkkaa aina et mä leikin vaan joka päivä leluilla

offtopic:
Kyllähän nuo meijänki naapurit kattoo ja aina kun käy ajamassa puistossa niin on suurin piirtein 20 ihmistä toljottamassa. Älä siitä huoli että sanoovat että leikit leluilla, niin ne sanoo mullekki.

Ite asia:
Mikä servo ois hyvä pakin kanssa??
Traxxas Revo 2.5

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2616 : 19.11.05 - klo: 20.56 »
Aika nopea, mahollisimman kestävä..
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2617 : 19.11.05 - klo: 21.07 »
Pakin kanssa käy ihan sellainen alle 20 egen standart servo. Eihän siinnä tarttee olla mikään voimakas servo todellakaan.
Ja sillä nopudella nyt ei ole pakissa niin suurta merkitystä minusta
Osta ihan joku 10 egen standart servo ja se siihen
Minullakin on ihan sellainen halpa ja hyvin toimii
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2618 : 19.11.05 - klo: 21.09 »
Noh, hyvä että oikasit :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2619 : 19.11.05 - klo: 21.16 »
ehkä vähän voimaakin sais olla. mulla on nyt ihan vakio servo mutta kun pakittaa ja vaihtaa kakkoselle niin servo ei jaksa pitää vaihdetta pakilla, ja silloin on vaarana että rattaat sinkoilee... Vielä on kestänyt mutta voimakkaampi servo hankitaan kunhan budjetti sen sallii...

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2620 : 19.11.05 - klo: 21.21 »
Eihän niillä autoilla ajeta pakki päällä.  :)
En tuota tiennyt kään kun en pakita kuin tosi tilanteissa
Noo mutta perutus-matkathan tulevat yleensä halvemmiksi  :wink:
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2621 : 19.11.05 - klo: 21.22 »
Edelleen olis ongelma... Kumpi pakki vai uudet renkaat?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2622 : 19.11.05 - klo: 21.25 »
No pakki tietysti. Noi vakio renkaat on ihan parhaat talvi ajossa. Niistä löytyy pitoa enemmän talvella kuin noista bonzeista
Ja sitten kun yllyt ajamaan ja auto kinoksessa ni ei kun pakki päälle ja kaasua ni se on pois sieltä kinoksesta, eikä tarttee kävllä 20 metriä nostamaan autoa
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2623 : 19.11.05 - klo: 21.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Nuo olis muuten ihan hyvät kai mutta pitäis olla 3-palaseen kytkimeen. SS-mallissa kun on vakiona tuo 3-pala kytkin...


Osta 3 pakettia niin on seuraavaksi kerraksi uudet varalla.


Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Sitten startti. Narustartti leves viimeinkin eli kannattaako investoida rotoon vai uuteen narustarttiin? Ite en tarvisi roton akkuun laturia kun on tuo sähkövempulakin mutta pötköakun joudun ostamaan. minkäkokoista akkua on porukat käytelleet? Tigerdriveä en osta koska on vähän liian vaivaista kantaa akkuporakonetta hiekkakuopalle mukaan.
EDIT* rotoon ajattein hommata 2kpl Nosramin 1600mah akkuja... mitään valittamista?


Kyllä Roto on hyvä ja kätevä, naru tulee kyllä halvemmaksi. 3300 mAh Nosramin akkua käyttelen, eikä se ole ainakaan puutunut kesken, kyllä kai noilla 1600 mAh akuillakin pärjää, mutta omasta 1600 mAh (Nosram) akusta ainakin puuttui se potku joka 3300 mAh akussa on hyvä. Tiger Driven jos laittaa, niin siinä täytyy vissiin tehdä toiseen runkolevyyn reikä startterin akselia varten, ei hyvä.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2624 : 19.11.05 - klo: 22.04 »
tuleekos tuohon rotoon sitten muuta kustannus-erää kuin tuo itse roto, ja akku? ja onko teillä hajoillut noita 1-suunta laakereita? itellä ei oo mennyt yhtään startin kanssa mutta kuulemma roton kanssa niitä hajoilee...

ja onko nuo palat saman kokoset kuin 3-palasessa kytkimessä?
solar4: löytyykö noita paloja hyllystä?

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2625 : 19.11.05 - klo: 22.35 »
Ei niistä 1-suuntalaakereitten kulumisesta oikeen osaa varmaa sanoa, että hajottaako roto-startti niitä. Veljellä tais hajota toisella gallonalla vetokäynnistimen kanssa ja sen jälkeen on menty 9-10 gallonaa jo samalla laakerilla. Itse ajoin vetokäynnistimellä 4,5 gallonaa ja kisoissa kaveri vetäisi jousen poikki siitä ja vaihdoin silloin rotoon ja sillä on menty ilman ongelmaa n 1gallona ja 1-suuntalaakeri on siis edelleen alkuperäinen.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2626 : 19.11.05 - klo: 23.33 »
Juu no mulla on nyt 3 gallona menossa ja jousi poikkes. roton varmaan tilaan... samalla pitää tilata uudet kytkinpalat. onko kellään kokemusta noista hot bodiesin paloista että jos ostan 3 pakettia niin sopiiko ne 3-pala kytkimeen, että olis sitten 2 sarjaa paloja ja jousia...

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2627 : 20.11.05 - klo: 08.18 »
Uskallan suositella hpi:n alupaloja..ovat hyvät.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2628 : 20.11.05 - klo: 09.45 »
Siis se servo vään jotn 6kg kieppeillä(?) Auttaako vaikuttaako laittaa Futaban S3050 metallirattanen digiservo?(Voiko sitä laittaa?) Onko se kaasu servo ihan normi servo?
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2629 : 20.11.05 - klo: 10.16 »
Lainaus käyttäjältä: "jeppe"
Siis se servo vään jotn 6kg kieppeillä(?) Auttaako vaikuttaako laittaa Futaban S3050 metallirattanen digiservo?(Voiko sitä laittaa?) Onko se kaasu servo ihan normi servo?


Kaasuservo on mulla sf-1 ja ohjaus sf-2.. molemmat taitaa olla ilman metallirattaita mut noihin on myytävänä päivityssettiä metallirattailla.eilen illalla pimeällä ajelin ja auto karkasi täydestä vauhdista metsään :) syy kide oli tippunut kesken ajon..noh..juoksin kuin heikkopäinen auton perään ja siinä samassa hötäkässä taskusta oli tippunut hehku..sit sitä 2 tuntia lampuilla etittiin ja käytiin metallipaljastajakin lainaan yheltä tutulta..mut löytyipäs sekin :)
Sit illalla kun auton puhdistin niin purin takadiffin ja oli rattaat mennyt sieltä sileeksi..perhanan perhana.eli oli etuvetoinen ja ei oikein kulkenut enää auto.tossa on kyllä ne päivityssetit 4-rattaalla mut ei kestä niin ei kestä.
mitenkähän kestää kun tulee se Lamberto Collarin kone..?
tilasin muutaman sarjan diffien rattaita mut nyt sit niitä odotellessa meneepi.Mitä rasvaa muuten olette käyttäneet siinä diffin kotelossa? siis ei diffin sisässä vaan siinä kotelossa?

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2630 : 20.11.05 - klo: 10.21 »
Kai sulla on ne shimmi prikat siellä diffissä? Jos ei niin ei mikään ihme että napsuu rattaat pyöreeks. Ite pistin heti ku ton auton hankein sinne ton päivityssetin ja shimmit. Aina välillä tutkinu (pyörittelemällä renkaita) et perät toimii niinku pitää ja ei mitään omgelmia vielä oo ollu. Mulla on diffin sisällä ja siin ulko kotelossa perus vaseliinia. Ajattelin seuraaval kerral ku avaan ni pistää diffeihin sisälle kestovaseliinia, se on sellast vähän notkeampaa mut silti aika kankeeta.
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2631 : 20.11.05 - klo: 10.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"
Kai sulla on ne shimmi prikat siellä diffissä? Jos ei niin ei mikään ihme että napsuu rattaat pyöreeks. Ite pistin heti ku ton auton hankein sinne ton päivityssetin ja shimmit. Aina välillä tutkinu (pyörittelemällä renkaita) et perät toimii niinku pitää ja ei mitään omgelmia vielä oo ollu. Mulla on diffin sisällä ja siin ulko kotelossa perus vaseliinia. Ajattelin seuraaval kerral ku avaan ni pistää diffeihin sisälle kestovaseliinia, se on sellast vähän notkeampaa mut silti aika kankeeta.


Mistä noita shimmejä saa? ei siellä ollut kuin nämä http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=87193  eikä mitään muuta.

Poissa screed

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2632 : 20.11.05 - klo: 10.54 »
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Mistä noita shimmejä saa? ei siellä ollut kuin nämä http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=87193  eikä mitään muuta.


soittele tai mailaa hobbylinnaan.. tilasin itekki just savageen noi conversio setit eteen ja taakse ja sit pyysin V-P:n heittää mukaan tarvittava määrä sopivia shimmiprikkoja.. kaks pientä pussillista prikkoja sit oli paketissa mukana. (niin ja niille shimmiprikoille tuli hintaa jotain 4 euroa..)

eli löytyyhän tuolta hobbylinnasta vaikka miten paljon tavaraa, mutta niitä kaikkia ei vaan näy tuolla nettisivulla..
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2633 : 20.11.05 - klo: 11.00 »
Lainaus käyttäjältä: "screed"
Lainaus käyttäjältä: "pfohr"
Mistä noita shimmejä saa? ei siellä ollut kuin nämä http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=87193  eikä mitään muuta.


soittele tai mailaa hobbylinnaan.. tilasin itekki just savageen noi conversio setit eteen ja taakse ja sit pyysin V-P:n heittää mukaan tarvittava määrä sopivia shimmiprikkoja.. kaks pientä pussillista prikkoja sit oli paketissa mukana. (niin ja niille shimmiprikoille tuli hintaa jotain 4 euroa..)

eli löytyyhän tuolta hobbylinnasta vaikka miten paljon tavaraa, mutta niitä kaikkia ei vaan näy tuolla nettisivulla..


Joo voisko joku laittaa kuvaa miten ne shimmit sinne laitetaan?
ei genesikseen mitään shimmejä ole tarvinnut laitella ja kestää.

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2634 : 20.11.05 - klo: 11.19 »
Dodiin poijat :) kyllä on hymy herkässä täällä, on se sen verran pähee peli...
Tänään olis tarkotus saada jo jonkun laisia säätöjä autoon, kahtotaan mitä siitä tulee, ja odotellaan ensimmäisen muoviosan rikkoutumista että saa tilata alumiinisen tilalle :D laitetaas vielä muutama vakio olkkari kuva...
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2635 : 20.11.05 - klo: 11.23 »
No kuviapa on kurja alkaa pistää koska se vaatis oman auton purkamista. Mutta jos kerran oot diffin kertaalleen purkanu ni ymmärrät varmasti selittämisestäkin.

Katos kun kiellä on ne rattaat ni mä ainki pistin shimmipalikoita niihin diffinulostulo akselin ja sen ratas-tapin väliin niin monta että sivuttaisklappi väheni kummastaskin. Eli siis se ne 2 isointa ratasta pois, se poikkitappi siitä akselista pois, sit shimmi prikka ja tappi takas. Sit kokeilee liikkuuks se viel edestakas ja kuinka paljon. Jos liikkuu ni pistä prikka ja kokeile sit taas. Mut älä pistä liian tiukaks, siin on ihan hyvä olla pieni liike. Mulla ei menny ku toiseen diffiin 3 prikkaa ja toiseen 2. Joten mä selvisin ihan yhden pussin ostamisella. Tietysti niitä pikkurattaita vois kans shimmata, mut mä en ite niitä shimmannu ja viel ei oo hajonnu (tosin auto vast kuukauden suunnillee ollu, ja noin gallona ajettu)
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa pfohr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2636 : 20.11.05 - klo: 12.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumphu"
No kuviapa on kurja alkaa pistää koska se vaatis oman auton purkamista. Mutta jos kerran oot diffin kertaalleen purkanu ni ymmärrät varmasti selittämisestäkin.

Katos kun kiellä on ne rattaat ni mä ainki pistin shimmipalikoita niihin diffinulostulo akselin ja sen ratas-tapin väliin niin monta että sivuttaisklappi väheni kummastaskin. Eli siis se ne 2 isointa ratasta pois, se poikkitappi siitä akselista pois, sit shimmi prikka ja tappi takas. Sit kokeilee liikkuuks se viel edestakas ja kuinka paljon. Jos liikkuu ni pistä prikka ja kokeile sit taas. Mut älä pistä liian tiukaks, siin on ihan hyvä olla pieni liike. Mulla ei menny ku toiseen diffiin 3 prikkaa ja toiseen 2. Joten mä selvisin ihan yhden pussin ostamisella. Tietysti niitä pikkurattaita vois kans shimmata, mut mä en ite niitä shimmannu ja viel ei oo hajonnu (tosin auto vast kuukauden suunnillee ollu, ja noin gallona ajettu)


Joo noin minä sen ajattelinkin :)
Ja tosissaan olen purkanut monta kertaa diffejä mutten savagen..
Pitää sit samalla laittaa kunnon diffiöljyt sisään samalla.Joku 10000 wt on hyvä.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2637 : 20.11.05 - klo: 13.11 »
On ne nuo roto-startit kovia hajottamaan yksi suuntalaakereita!!
Nyt meni jo toinen 2 gallonan aikaan!!
Traxxas Revo 2.5

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2638 : 20.11.05 - klo: 13.20 »
Vetaria peliin
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa JK Nitro

  • Veteraani
    • Profiili
Hpi Savage 3.0
« Vastaus #2639 : 20.11.05 - klo: 13.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Nikke&Savege25"
On ne nuo roto-startit kovia hajottamaan yksi suuntalaakereita!!
Nyt meni jo toinen 2 gallonan aikaan!!


Kuis herkästi sulla se auto starttaa ja mitkä on sun rituaalit startatessa? Ihmetyttää noitten 1-suuntalaakereiden rikkoontuminen, kun mulla ja veljellä ei ole mitään ongelmia ollut niitten kanssa.
Me startataan näin:

- Tankki kuivaksi tyhjennetty edellisen ajon jälkeen: tankki täyteen
- Auto pukille, virrat päälle
- Sormi pillin tukkeeksi ja starttaa rotolla lyhyitä pätkiä kunnes polttoaine melkein häviää kaasariin, ei ihan
- Hehku kiinni, odota n. 5 sekuntia
- Ohjain kädessä kaasua naputellen roton kanssa n. 2-5 sekunnin starttauksia

Näillä toimenpiteillä lähti 2 viikon ajamattoman jakson jälkeenkin n. 5:llä roton painalluksella käymään ja tulppana edelleen kesäinen HPI:n R5 kylmä tulppa, lämpimämmällä tulpalla lähtisi vielä helpommin, esim. R3.
Arrow Shark - Flying Dragon/Quickdraw, pojalla LiPotettu/harjaton Traxxas Stampede XL-5 ja NQD Speedstorm