Huomasin saman pari päivää sitten. Erikseen ostettuna menee yli satanen per perä kun katselin.
Täh???... Yli satasen???
Diffiboksi noin 12e
Laakeripari 2.90e
Pinioni näyttäis olevan 13.50
ja kardaani on nivelen kanssa siellä jossain 30 kieppeillä kun XT8 kardaania katselee.
vanhan 2010 tai 2009 pohjan kanssa pitää mittailla mitkä kardaanit siihen pitää laittaa, koska pohjat ovat erilaiset... 2010 pohjaan saattaa mennä ne täysin samat kardaanit kuin 2011 tulee mukana... tai sitten takakardaanin pitäis olla karvan lyhyempi.
Mutta eniveis.... mistä ihmeestä keksitään että pääty maksaa satasen verran.
Jos haluaa vaan hommata osat että saa ton kardaani jutun tehtyä niin siihen ei tarvitse mitään muuta kuin diffiboksit, pinionit (sama kuin xt8). kardaanin nivel osa... ja itse kardaani... nivelen tynnyri, tappi... laakerit.
Ei noista saa mitenkään satasta täyteen.
Satanen tulee täyteen vasta kun koko auton on muuttanut.
Konversiokitin hintaa en ihmettele... Tuleehan siihen sillon noiden lueteltujen osien lisäksi uusi radiolevy, tukivarsien kiinnikkeet ja muutamia muita juttuja + tottakai se kallein osa, eli pohja.
Mutta kun ei tuon vetopuolen päivittämiseen noita kaikkia osia tarvita.
Vai että satasen pääty...
Noin kovat hinnat löytää vain yhden merkin hinnastosta, ja se ei ole Xray