Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 984488 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3180 : 25.09.11 - klo: 20.49 »
Niin tai näin jälkikäteen on helppoa sanoa että säännöt voisi seurata stanua, säädin ja moottori asioissa.  :roll:
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3181 : 25.09.11 - klo: 21.39 »
Niin tai näin jälkikäteen on helppoa sanoa että säännöt voisi seurata stanua, säädin ja moottori asioissa.  :roll:

niin no olisihan se yksi tapa, mutta eikö VTR-10:n voisi eriyttää muista luokista pikkuhiljaa, ei aina tarvitse mennä samaa lankkua pitkin. -jos jotain seurataan niin jenkkien vta sarja voisi olla yksi vaihtari, mutta toki aika hidas vtr:rään verrattuna.

 Jos kone,tms sääntöjä joutuu muuttamaan tulevaisuudessa saatavuusongelmien ym takia niin väännetään taas lisää  :evil:
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3182 : 30.09.11 - klo: 10.19 »
Tuli sitten herätteenä tilattua tuo speed passion cirtix stock club mutta vieläkin
jäi arveluttamaan nuo amppeerit kun jostain olin lukevinaan että ei antais ku 90A
ulos ja Hobbywingin justock antaa Hobbywingin sivujen mukaan jopa 260A
voiko noissa olla noin iso ero? Moottori vaihtu samalla X12 17.5T koneeseen
kun tuli eBay:ssä halvalla vastaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3183 : 30.09.11 - klo: 10.34 »
Sillähän ei ole mitään tekemistä tehojen kanssa.

Tuo säätimen luku kertoo vain minkä virran kyseinen säädin kestää.
Ja kun säädin kestää 90A niin se kestää silloin ongelmitta paljon kireämmätkin koneet kuin vetureissa käytetyt 17.5T

Eli... Mikäli laittaisitkin säätimeen esim jonkin koneen joka kuluttaa virtaa enemmän kuin säädin kestää niin sillon mahdollisuutena on käyttösavujen poistuminen.
Tässä tapauksessa ei olla lähelläkään... ei edes samassa aurinkokunnassa  :smiley:

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3184 : 30.09.11 - klo: 10.37 »
Tuli sitten herätteenä tilattua tuo speed passion cirtix stock club mutta vieläkin
jäi arveluttamaan nuo amppeerit kun jostain olin lukevinaan että ei antais ku 90A
ulos ja Hobbywingin justock antaa Hobbywingin sivujen mukaan jopa 260A
voiko noissa olla noin iso ero? Moottori vaihtu samalla X12 17.5T koneeseen
kun tuli eBay:ssä halvalla vastaan.

Pitää myös muistaa että näitä mitataan jatkuvana ja piikkinä. Näitä arvoa ei pidä sekoittaa keskenään.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa hana79

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3185 : 02.10.11 - klo: 15.30 »
Tämän kauden ekat sisä kurvailut takana. Takarenkaiksi en kyllä leveitä laita enää, järkyttävän paljon parempi kapeilla.
416we VTR ja voitosta voittoon

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3186 : 02.10.11 - klo: 19.44 »
Kasaillu tossa päivän mittaan pikkuhiljaa tulevaa VTR autoa, lopullisena kokoonpanona nyt on
Speedpassion noppari, lrp:n 2200kv kone ja 2s lipo akku, laskeskelin mielenkiinnosta auton
nopeuksia kun laitoin autoon kokonaisvälitykset 5.10 millä pääsin semmoseen lukuun kuin n.40km/h
oliko tuo laskutoimitus kutakuinkin oikea? ja onko tuo välitys sopiva?

Toinen mikä jäi mietityttämään tuosta lrp:n koneesta niin ilmeisesti siinä pystyy muuttamaan ajotusta
jotenkin vaihtamalla sinne takakuoreen jotakin mustaa muovipalaa sensorikaapeli liittimen ympärille,
olenko yhtään oikeassa? ku en tätä konetta ole ikinä ennen nähnyt mitä nyt pöydällä niin mikä
pala siellä pitää olla VTR sääntöjen mukaan kiinni kun niissä paloissa näkyy jotain pisteitä ja tuossa
mun koneessa taitaa olla tuo 4 pisteinen pala tällä hetkellä kiinni, ostin koneen käytettynä niin
en ole varma onko tuo nyt se alkuperänen pala millä saa ajaa kilpaa?

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3187 : 02.10.11 - klo: 19.45 »
On.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3188 : 02.10.11 - klo: 19.46 »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3189 : 02.10.11 - klo: 19.48 »
Anteeksi maalaisuuteni, ennakkopalakysymykseen... 40 kilsaa tunnissa saattaa olla alakanttiin näillä, mutuna..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3190 : 03.10.11 - klo: 12.44 »

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3191 : 03.10.11 - klo: 23.43 »
Pikku "tiiseri" uudesta korista.Ei tule näkymään VTR-kisoissa(IMSA-tyylinen,kanttilevikkeet) mutta sopivan nostalginen että voi tänne laittaa kuvat.
Tarkimmat näkee oven muodoista mikä auto kyseessä;)
Lisää kuvia kun kerkee työstämään



http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3192 : 04.10.11 - klo: 01.05 »
Metro ?

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3193 : 04.10.11 - klo: 10.46 »
Toisaalla veikattiin Audi S1 eli B-ryhmäläistä mutta annetaan lisätietoa että tämä on Saksalainen ja Group 5 luokan auto... :wink:

Värin kun malttaisi päättää vielä...
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3194 : 04.10.11 - klo: 10.49 »
Brake My Windows 2002?
Kylätason RC-kuski.

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3195 : 04.10.11 - klo: 11.43 »
Jotenki tulee mieleen  BMW E21 320 jollasilla ajettiin 80-luvulla Spesial Saloneja kotimaan radoilla.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3196 : 04.10.11 - klo: 15.01 »
Toisaalla veikattiin Audi S1 eli B-ryhmäläistä mutta annetaan lisätietoa että tämä on Saksalainen ja Group 5 luokan auto... :wink:

Värin kun malttaisi päättää vielä...


Oisko tuo, bimmeri?

« Viimeksi muokattu: 04.10.11 - klo: 15.50 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3197 : 04.10.11 - klo: 16.32 »
Ei aivaa sama väritys,mutta samanlainenhan tuo :laugh:
185-190mm leveä joten oikeanmoiset offset vanteet ei onnistu,mutta erillainen koppa ainakin :cool:




http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3198 : 04.10.11 - klo: 17.04 »
Ei aivaa sama väritys,mutta samanlainenhan tuo :laugh:
185-190mm leveä joten oikeanmoiset offset vanteet ei onnistu,mutta erillainen koppa ainakin :cool:

Oli kyllä hyvä kuvakulma tossa tiiseri kuvassa, ei näy konepellin pituutta ei sitten millään :azn:

Jos Fiilistely auton haluat puuhastella niin osta TT-01 alusta kun siihen löytyy tukivarsia joilla auton saa kavennettua M-Chassis levyiseksi, sitten joutuukin jo levittämään vannetta että saa kotelot täyteen :grin:

...ja kyllähän näppärä kaveri taiteilee kotikonstein jostain delrinistä lyhyet tukivarret autoon kun autoon
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa oola1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3199 : 04.10.11 - klo: 20.48 »
Mistä tällähetkellä kannattaa tiedustella/ostaa VTR-kisalaillisia moottoreita tai nopari-moottori compoja? Edullisia/halpoja tietenkin...

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3200 : 05.10.11 - klo: 20.43 »
Mistä tällähetkellä kannattaa tiedustella/ostaa VTR-kisalaillisia moottoreita tai nopari-moottori compoja? Edullisia/halpoja tietenkin...
Power Racingissä on LRP:n moottoria varastossa - ja sitä kai pidetään noista moottoreista parhaana. Valitettavasti siellä ei oikein ole edukasta noparia, koska LRP:n stokkinopari ei ole kovin edullinen.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 05.10.11 - klo: 21.08 kirjoittanut vato »
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3202 : 05.10.11 - klo: 21.57 »
Minä just eilen laitoin omaan autoon ton Speed Passion Cirtix Stock Club Race:n paikalleen.
Vaikutti ihan hintaansa nähden laadukkaan oloselta paketilta. Auto on enään paria pikku
hienosäätöä vaille kasassa että pääsee ajamalla testaamaan miten toimii.
noista Speedpassionin nopparin jarruista piti kysästä että mitkä asetukset siihen kannattais
heittää näin alkuun jarrulle ja ns.mootorijarrulle prosentteina?
vai käyttääkö porukka tota moottorijarru systeemiä vai onko se kaikilla 0%?
(että kone jarruttaa automaattisesti kun liipasimen puottaa neutraali kohtaan).

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3203 : 05.10.11 - klo: 22.55 »
Voit aloittaa 0:sta DB:lla(dragbrake),ja säädä B(brake) vaikka 50% ja lisää B:tä mikäli ei jarruta tarpeeksi nopeaa.Jos halua pehmeämmän jarrun,vähennä B arvoa.

Jos tuntuu että vaikea ajaa kaasu/jarru tyylillä,sekoittaa ajorytmiä niin laita DB arvoa suuremmaksi.Se rauhoittaa menoa,ei ehkä aina ole se nopein tyyli mutta rauhallisempi kun jarruttaa vapaalla.
Saat keskittyä enempi ajolinjan hakemiseen.

Kannattaa kokeilla.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3204 : 05.10.11 - klo: 22.59 »
Ok. kiitos vinkistä :smiley:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3205 : 05.10.11 - klo: 23.12 »
Riippuen ohjaimesta, oma neuvoni olisi ollut jarru 100% ja DB 0%
Nää 17,5 koneiden jarrut on lähinnä vain hidastimet, eli hyvä jos pystyy täysillä tehoilla edes puhumaan jarruttamisesta.
Ja tosiaan... riippuen ohjaimesta.
Yleenä ohjaimessa on kuitenkin jarrulle säätö, eli vähintäänkin jarrupuolen EPA
Sillä voi säädellä helposti kun menee jollekin radalle ekkaa kertaa treenejä vetämään.
Ei tarvitse säätimestä mennä säätelemään.

DB tosiaan alkuun nollille, ja jos haluaa kokeilla niin mieluiten pysyy erittäin maltillisissa lukemissa, eli sanoisinko maksimissaan 10% tehoissa.

Itse ajan pro-stockia 0% drag brakella ja M4-10 5% DB
Lähinnä tuo drag braken käyttäminen saa ajon herkästi menemään nykiväksi kun ollaan mutkassa.
Eli jos mutkassa tarvitsee hieman kaasua niin pieni kaasun painallus vaikuttaa auton käyttäytymiseen jo aika paljon, koska tosiaan siirrytään sielä 5% jarrulta yhtäkkiä 5% kaasuun... Verrattuna siihen että DB on 0% jolloin pieni nopeuden säätely mutkassa, ei vaikuta auton balanssiin niin merkittävästi, ja siis pystyy pitämään nopeutta tasaisemmin yllä.
Krossissa tosiaan hyvin eri juttu, koska siellä tarvitsee monesti saada auto kääntymään agressiivisesti ja oikeastaan se tärkein asia miksi käytän 5% on hyppääminen.
Eli auton saa hyppäämään monesti hieman paremmalla kontrollilla tuon takia.
5% on niin pieni jarru että sitä ei oikeastaan edes huomaa kun suoralla yhtäkkiä päästää kaasun irti... Rullaa lähes yhtälailla kuin ilman.
Mutta mutkissa tuo pieni automaattijarru saa auton nyökkäilemään enemmän ja sitäkautta kääntymään agressiivisemmin.

Ihmettelen oikeastaan hieman Vaton mainintaa että dragbrakella olisi rauhallisempi...
Se kun tosiaan saa auton painon siirtymään enemmän etupyörille jo heti kaasusta irroittaessa, jolloin auto pyrkii myös kääntymään yleensä enemmän kuin vapaasti rullatessa.
Ja itse koen tosiaan rauhallisemmaksi tavaksi tulla mutkaan mielummin vaikka päästämällä kaasusta irti aikaisemmin ja rullailee vapaalla mutkaan, kuin se että kaasulta hypätään edes pienelle jarrulle... Autossa ei siis ole mitään neutraalia... Jos huomaa ajavansa mutkassa karvan liian kovaa, on aina paras hellittää kaasusta... ei missään nimessä kannata jarruttaa... eli DB tekee yleensä tällaisessa tilanteessa vain hallaa, saaden auton pahimmillaan käyttäytymään hyvinkin yliohjautuvasti vastaavassa tilanteessa.

Eli DB yleensä vaikeuttaa jouheaa ja tarkassa kontrollissa olevaa linjalla pysymistä, tehden kaarreajon pahimmillaan kulmikkaaksi.
« Viimeksi muokattu: 05.10.11 - klo: 23.17 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3206 : 05.10.11 - klo: 23.31 »
Niin en huomannut mainita että tuo tuntuma tuli FWD autolla,nelikolla tuntuma on tietenkin erillainen.Pahoittelen tätä muistikuvani vääristyneisyyttä.Kun ajaa kahdella autolla samana päivänä,meni ne sekaisin.

No ProStock tuntuma sorekseilla varmaankin erillaine kuin VTR:ssä 17.5 ja kuviokummit?

En tiedä,mutta saattaako myös vaikuttaa auton setuppi mikä on rauhalisempaa,ja radan pinnasta.

VTR renkailla pihalla pito saattaa olla todella rajallinen,ja silloin voi helpottaa=rauhoittaa sitä kurvaan menoa tuolla painonsiirtymällä.Kääntyy siis helpommin sisään.Vastaefektinä voi yrittää tarjota liikaa perää,eli millään 100%DB:llä ei kannata ajaa.Joku 5-15% voisi toimia paremmin?
Toki mä oon ajanut vasta 2-3v joten mun tuntumat voi poiketa paljonkin miltä se toisesta tuntuu.Mun sanomat kun ei ole laki. :grin:
Mutta huonolla pidolla 100% jarru tekee autosta puskevan jarrutuksessa.Mun mielestä.Vaikeuttaa sitä "late breikkingiä"

Tätä hoken sanomaa tyyliä käyttää tosiaan varmaan valtaosa PRO kuskeista ja kuten sanoin aiemmin,on varmasti nopeampi tapa.

Mutta osaan kyllä ajaa kurviin myös niin että en päästä sitä vapaalle asti,silloin se rullaa HOKE:n mainitsemalla tavalla.Eli pidän pientä kaasua päällä.

Mutta kukin tavallaan ja leiki ihan reippaasti sillä säätimellä ja ohjaimen säädöillä.Ja hae itteles sopiva tuntuma.

Kaikille ei samanlainen tuntuma toimi.Olit sitten ajanut viikon tai koko elämäs.

Nyt paranee lopettaa,ettei joku taas sano että väittelyä ja luokan pilaamista. :tongue:

Mutta HOKE:n kanta ja tyyli voi olla parempi lähteä liikkeelle.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3207 : 06.10.11 - klo: 00.13 »
Hah... joo... kohta joku toteaa tästäkin että on luokan pilaamista yms yms.

Sorexeilla ja vtr renkailla homma on toki eri... Tosin nimenomaan siihen pahempaan suuntaan eri, eli sorexeilla ja matalammalla maavaralla kuvailemani asiat eivät ole niin selkeitä.
Just koska korkeammalla maavaralla painonsiirtymät ovat selvästi suuremmat.
Eli nimenomaan veturi hommissa voi mennä hyvinkin helposti kulmikkaaksi.

Mutta nimenomaan... Hommahan on aikalailla kuljettajan ajotavasta ja tottumuksesta kiinni.

Yleensä vaan nimenomaan mitä pidempään on ajanut, sitä tarkemmaksi kaasusormikin on kehittynyt, jolloin sopivan kaasun ylläpitäminenkin onnistuu paremmin, eli voi jopa käyttää tuota drag brakea joka voi joissain tilanteissa olla jopa nopeampi ajotapa, koska sillä saa nimenomaan sitä agressiivisuutta hieman lisää... Sitä mitä harva varsinkaan hieman vähemmän ajanut kaipaa.

Kokeilemalla selviää, mutta ei kannata liikaa testailla tai ei oikein koskaan pääse kunnolla sinuiksi tärkeämpien asioiden eli auton säätöjen kanssa.
Suosittelen lähtemään 0% liikkeelle.
Ajat sillä ja säädät auton itsellesi hyväksi... treenaat rataa jne ja kun alkaa treeneissä menemään 5 minuutin stintit edes 5 sekunnin sisään toisistaan niin sitten kokeilee mitä eroa saavuttaa pienellä DB:llä

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3208 : 27.10.11 - klo: 21.50 »
Uutta koria talven rientoihin.



Vanteet pitää vielä päivittää.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vintage Touring Racing, VTR-10
« Vastaus #3209 : 28.10.11 - klo: 22.13 »
Noi vanteet sopis kun nyrkki silmään muttakun jäävät ikävästi kaaren sisään.