Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - STruck

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 24
91
Kai tullasit sen nyt STruck ? Ettet odota ilman tullaamista jos se tuolla on  :wink:

Joo tullattu on vai katosiko muuten vain 50e lompakosta  :huh:  :roll:

92
Kävin tänään Vantaalla tullipostissa, tai oikeestaan rynkytin hetken aikaa sitä ovea mistä ennen mentiin sisälle. Ovessa oli lappu että pulju suljettu 2014 helmikuusta alkaen.

Soitin postin asiakasnumeroon ja sieltä kerrottiin, että tullaus tehdään joko netistä tai sitten voi käydä jossakin tullipostitoimipisteessä tullaamassa ko. tuotteen. Ainakin vantaan tulliposti on kuulemma nykyään pelkkä varasto, josta ei voi noutaa vaan paketti lähetetään kotiin tai lähipostiin kun tullaus on kuitattu.

Oma paketti jäi vantaan tulliin. No tracking koodilla postin android ohjelmalla seurasin milloin se on valmis noudettavaksi/tullattavaksi... Ohjelma sanoo: Paketti on noudettavissa postin toimipisteessä Vantaan tulli + tarkempi osoite... Eihän sieltä sitten sitä pakettia saanut... Nyt odotellaan kolmatta päivää että tulee lappu lähipostista että voin hakea paketin..

Ei tuosta android posti ohjelmasta ole iloa jos menee tulliin.. Sen jälkeen ohjelma ei ilmoita kyseisen paketin tiedoista enään mitään missä menossa ... Saisivat päivittää ko ohjelman...

93
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 22.04.14 - klo: 15.40 »
Jep hyvin meni ajot...  :grin:
Lähti toi pinionin pidätinruuvii irti... oli varman Kyoshon valmistama ruuvi... :wink:
Eipä tietenkään sit ollut toista mukana ja ajot loppu siihen.

Mä lähetän sulle Kyoshon tekemän, eikuniinjoo..sun mutterikasassa on sekin erilainen :wink:

R/C95, ootko mitannu huippuja 8s setupilla?

Sillä varmaan aika vaikea mitata huippuja kun keulii ja sinkoilee joka suuntaan. Teoreettiset huiput on helppo laskea niin saa vähän suuntaa antavaa. Toki R/C95 vois pistää varmasti paljon suuremman pinionin (jos pukki sallisi) ja tämän johdosta top speed kasvaisi suuresti.

94
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.04.14 - klo: 21.10 »
ei tollasta muovista roska emaxx runkoa kannata ostaa ja muoviset vetarit kestäneet jo vuodesta 2003
strukki taitaa nyt vain haikailla halvalla pomminvarmaa gearboxia  :wink:
mutta hra tekee kuin haluaa,ei se pois multa ole  :laugh:
Enemmänkin halusin vastata kysymykseen ja neuvoa miten tehdä hyvä setti.  Mielestäni kysymyksessä sanottiin e maxxiksi muuttaminen, ei t maxxin konvertoiminen.sähköksi.
Mitä vikaa muovi rungossa? Ja kyllähän ne.kardaanit kestää riippuu ajotyylistä/tehoista.
meinaat että mun setti on huono?
ja mikä vika on orkkis tmaxx rungossa/gearboxissa?
Herranenaika sentään! Ei aleta sotimaan tällä pumpum. Vastasin Lassin kysymykseen
 
Lainaus
''Osaisko joku neuvoa Tmaxxin muuttamisessa Emaksiksi? Kaverille löytyi miltei ilmaiseksi tmaxx ja olisi tarkoitus tehdä siitä emaxx. .''

En sanonut että t maxxin rungossa on mitään vikaa. Itsellä niitä kolme. ^ T maxx jonka konvertoi sähköksi ei ole e-maxx. Joko ymmärrät pointtini? Yritin vastata kysymykseen, enkä tulla haukkumaan autoasi.


95
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 20.04.14 - klo: 00.05 »
ei tollasta muovista roska emaxx runkoa kannata ostaa ja muoviset vetarit kestäneet jo vuodesta 2003
strukki taitaa nyt vain haikailla halvalla pomminvarmaa gearboxia  :wink:
mutta hra tekee kuin haluaa,ei se pois multa ole  :laugh:
Enemmänkin halusin vastata kysymykseen ja neuvoa miten tehdä hyvä setti.  Mielestäni kysymyksessä sanottiin e maxxiksi muuttaminen, ei t maxxin konvertoiminen.sähköksi.
Mitä vikaa muovi rungossa? Ja kyllähän ne.kardaanit kestää riippuu ajotyylistä/tehoista.

96
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 19.04.14 - klo: 10.49 »
T maxxin konvertointi e maxxiksi.
-Noin 30-35dollaria gearbox
-Suosittelen hankkii suoraan e maxx rungon oisko ollu 10$ (mukana tukee akkupidikkeet jne)
-Kardaanit (hanki suoraan metalliset, suosittelen)
- Ruuvi setti 5-8dollaria
- bracet ja center skidplate. Muutama dollari.
-Vastariboxi pari dollaria.
Olen siis tehnyt t maxxista= e maxxin ja t-maxxista=sähkö t maxxin, molemmat maxxit on tallella. Pistän vaikka yv:nä lisätietoa. Ps. Noi gearbox kitit on aika turhia (mielipide) uuden gearboxin ja rungon saa jo halvalla..

E. Jos teet niinkuin kannattaa eli hankit uuden gearboxin jne, niin myy vanha mun projektiin saat vähä rahaa takas.

97
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 16.04.14 - klo: 23.04 »
Tässä aas esimerkki, miksei RPM:ltä saa runkoa E-Maxxiin?? Olis salee paljon halvempi kuin mikää aluuminen FLM, joka maksaa yli 100€. Sais joku laittaa RPM:lle palautetta että tekisivät tuommoisen maxxin rungon. Ja vielä ihan samanlaisen kuin vakio (no ehkä aavistus pidempi) mutta muuten akkukotelot ym.

Mitä jos herra pistäisi itse RPM:lle viestiä ja ehdottaisi oman näkemyksensä miten kannattaisi toimia... Eikä voivotella että voikun joku ehdottaisi heille jne...  :wink:

Olis kyllä makeeta jos niiltä sais rungon. Ei mikään ihme että ei ole vielä markkinoilla, koska bulkitkin vasta tuli ja niitä hajoaa huomattavasti enemmän kuin runkoja.. Monilla ei hajoa runko ikinä, mutta bulkit poksuu riksraks..


98
No sanotaan, että kyselyn aloittaja ei ole ymmärtänyt mitä tämä setup tulisi kustantamaan. Eikä sitä voi edes olettaa .
Ihmiselle jolla on pieni harjoitus takana pärjää autolla suurin piirtein :roll:
Multihärpeke ilmassa on täysin eri asia, saatikaan kaupunki alueella.
No tarkoitushan tällä kyselyllä on saada apua. Paras tapa olisi löytää ihminen Helsingin alueelta kellä olisi kokemusta molemmista härveleistä ja ottaa hänet mukaan homman tekemiseen. Tällä tarkoitan että hän ohjaisi ja hoitaisin kuvapuolen heille.
Varmasti löytyy joku jolla on innostusta.. Koska projekti ainakin omasta mielestäni kuulostaa hyvin mielenkiintoiselta.
Miksu vois pistää pikkuisen " liukurin"  hyötykäyttöön . Siinä olis ihmettelemistä  :smiley:

Riippuu täysin siitä mimmoisen fpv setin haluaa... Sama pätee kaikkeen..
Hieno setti kilsojen kantamalla + hyvät lasit = maksaa julmetusti
Ok setti pienemmällä kantamalla + flatti näyttö lasien tilalle = ei maksa enään lähellekkään niin paljoa kuin ^
Vielä jos hyödyntää jonkun kameran kaapista niin säästää taas lisää. Rc autoon kun kameran laittaa niin ei ole oikeastaan väliä mimmoinen se on, toisin kuin lennokeissa..

En leimaisi FPV systeemille suoraan mitään hintaa.. Systeemejä on niin monia erilaisia eri tehoilla että hintakin menee 50-5000...

99
Höpöhöpö ei kaikilla rc autoilla ajeta tuhatta ja sataa taikka tehdä voltteja :wink: Itse ainakin kokeilen tuota fpv 8x8 maxx projektissa. Toki lentäessä tasasempaa ja hienot laajat maisemat näkyy jne...

Pitää action cameraani kokeilla jos sillä saa riittävän kantomatkan niin enköhän kunnollsen fpv:n rakenna..

100
Vanhempaa mallistoa Tamiyalta  :grin:




101
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 15.04.14 - klo: 23.08 »



Noniin siinä on mun Tamiya Sand Scorcher 1979v malli . Melkein ensimmäistä tuotantosarjaa oleva auto.  :wink: :azn: Onse hieno ja tuota alan nyt kunnostamaan ( renkaat maalaan nätimmiksi, muoviammetta vähän korjailen ynnämuuta pientä)

102
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 15.04.14 - klo: 21.08 »
Tässä olisi E-maxxhemmoille mielenkiintoista kesäpuuhaa tarjolla.

http://rc10.fi/index.php?topic=84047.msg693115;topicseen#new

Noo tuo FPV systeemi on suunnitteilla omaan 8 renkaiseen maxxiin.... En sitten tiedä millon se on valmis ja mietin kyllä jos olis alkanut aikasemmin väsäämään sitä että sais myös tonne taideprojektiin... Katsoo nyt miten aika sallii.

Kylläpäs tämä näyttää yksinäiseltä ilman sähköjä.. huomenna hankin sähköt. Ehkä kahdet..

104
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 13.04.14 - klo: 21.35 »
Onkos maxi porukalla tullut semmosta vaivaa että maxi päättää hyytyä kesken ajon ja sitten pysähtyy kokonaan. menee noin 10 sek niin tulee taas kaikki paukut takaisin (eli heittää katolleen :grin:) hobbywing 150a nopari 2x 2s  tai 1x 6s akuilla ajan. hpi vastari ja ohjain on noin  1kk vanha ja nopari on ekaa kertaa ajossa. moottori on se sama mikä fluxissa. yleensä kylläkin toimii täysillä akuilla hetken moitteetta. mahdollisesti noparin säätö? lipo cut off??

Ei kyllä ole tuttu vaiva.. Heitän arvauksia mitä mieleen tulee.. Lipo cutti joo.. tuskin.. Eikös esci oli sensorillinen kapistus ja tork moottori sensoriton? Esci voi sekoilla ilman sensorijohtoa (olis outoa) Akuissa vikaa tms... Sanoit että 10 sek niin tulee taas kaikki paukut takas ja heittää katolleen, meinaatko että hyytymisen jälkeen auto lähtee ite kaasupohjassa vai alkaa toimia normaalisti ja itse kaasutat sen katolleen ;)?

105
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 13.04.14 - klo: 21.14 »
R/C95: Mistä ostit sähkösi.. Varmasti jossain sen mainitsitkin jo mutta en löytänyt.. Tai mistä ne saisi halvimmalla hinnalla..

s.heinonen: Joko oot päässy Integyn teloilla ajamaan?


106
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.04.14 - klo: 19.55 »
Pitkästä aikaa tännekin vähän kirjoittelua. Talvella tuli testattua dustyn suojaharso ja hyvin pelaili. Auratulla oli ihan kiva ajella mutta kun meni syvempään lumeen ni heti kun renkaat ruopas tyhjää nii siihen jäi vattasta kiinni. KK sitten sain molemmista vakio ohjausservoista hampaita poikki :D heittämällä muutaman kuperkeikan pituus suunnassa ( aina pitäis olla videokamera autossa kii) ja tilasin halvat ja "hyvät" servot HK:sta TrackStar TS-600MG. Kun nopeesti kääntää oikealle nii palauttaa keskelle ja toiseen suuntaan jää siihen mihin on kääntänyt, jos koittaa hitaasti kumpaan tahansa niin kääntää epävarmasti nykien ja pätkien. Olen laittanut 8A UBEC:kin ja konkat viel lisäksi mutta ei apua. Onko muuta vaihtoehtoa kuin tilata kunnon merkkiset ja hintaiset ?

Mikael

Itse käytän E-Maxxissani 2x https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/huida-power-hd-1201mg-servo#spst Hyvin toimivat  :azn: Olen saanut yhteen tommoiseen sähkövian, mahdollisesti kosteuden takia/liian kovasta väännöstä/kolhusta/ilmanservosaveria... toisen saanu rikki kolaroidessa liian tiukalla servo saverilla... Eli omia mokia lähinnä olleet. Saverilla 80kmh kuperkeikatkin kesti viime ajossa joten plussaa niille  :cool:


Moron

Kiitokset STruck:lle vinkistä ja tänään saapuivat kyseiset servot ja tuntuvat jämäkiltä sekä riittävän vahvoilta. Testiajoa en ole vielä koittanut mutta josko huomenna. Myöskin loppui se inha ininä kun servot keskittää itseänsä :)

Toivottavasti toimii yhtä hyvin kun mulla ja mitäs ne makso posteineen ? 30e?  :cool:

107
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.04.14 - klo: 17.08 »
Ai että STruck haluaa päivittää harjallisiin sähköihin.. :grin: ..ite ainakin päivittäisin mielummin harjattomiin sähköihin. Haha.. Lol :shocked:
Eihän se oo niin justiinsa..... :grin:
Sen jätkän autot menee muutenkin niin hitaasti että hyvä vaan ottaa lungisti  :tongue:
[/quote]

Äh ja äh... Typo... Mcly Lähdetäänkö viivalle, mun teoreettinen top speed olisi nyt 130kmh luokkaa jos toi gearboxi antais mosan mennä lähemmäs spurria...   :evil: :azn: Pitää kyllä ottaa viivaa kun päästään ajamaan :afro:

108
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.04.14 - klo: 01.38 »
Mistäs löytyis 1:8 autoon kooltaan sopiva vinssi mahd suurella väännöllä?

109
Sähköautot / Vs: Projektina 8-renkainen Traxxas Maxx
« : 11.04.14 - klo: 01.28 »
Laittakaa mielipide jos löytyy siitä miten sijoittaisitte renkaat? kaikki symmetrisesti? Vai miten?

110
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.04.14 - klo: 01.13 »
kauanko tommosen vakio harjallisen e-maxxin motit kuuluis kestää?
Ekat meni alle 4 tunnin ajolla eikä nää toisetkaan kestäny ehkä kaks jos sitäkää.
2s lipot eli 4s yhteensä käytössä.
Eipä ne kauaa tunnu kenelläkään kestävän... Itse mitä nähnyt niin kuumentunut liikaa = hiilet mäsäks. Voishan ne kestää jos ois hyvä jäähy+pitäis huolta ettei mee kiviä/hiekkaa mosaan jne... (kauhee duuni siinä)

Suosittelen siirtymään harjattomiin sähköihin, elämäsi helpottuu!  :azn:

E. Typo

111
Sähköautot / Vs: Projektina 8-renkainen Traxxas Maxx
« : 09.04.14 - klo: 22.43 »
Siisti kyllä tulee tästäkin jos vaan ei ihan pelkkää möngintää mennä  :grin:

Päätitkö jo missä järjestyksessä ne renkaat on ?

Ei tällä kyllä kauheita vauhteja tulla ottamaan... Mm: tän hetken kardaani sulaisi/napsahtaisi heti poikki jos
laittaisin normaalit maxxin välitykset eli jotain 20/60 luokkaa ja ajaisin 2S akulla..  Tän hetken välitykset on 9/72

Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta alkuun möyrintä/kiipeily käyttöön ja tietenkin mukava projekti, jossa joutuu oikeasti jo tekemään jotain että kaikki toimii!
E. Vastaus kysymykseen.. En päättänyt renkaiden järjestystä.. Riippuu paljonko nivelet tulee pidentämään autoa.. Todennäköisesti aluksi symmetrisillä väleillä..

112
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 09.04.14 - klo: 22.29 »
Cool.. Milläs maalasit vai onko ihan alua :wink:

Noo jos näyttäisin päivän valossa, ja et tietäisi että tolta näyttää orkkis osat (muoviset) niin et kyllä uskoisi muoviksi ^^ Lexan spray maalilla mitä jäi korista yli. Kuten huomaa vedin vaan vähän  gear coveriin (musta paistaa läpi paikoitellen) ja akunpidikkeet maalasin jollain posliini/miniatyyri maalilla joka oli aika tahnaksi menny... Lexan maalilla tulee nätti pinta ja helposti tarttuu :cool:.. Hetken päähän pistosta noikin tein..

Kaikenkaikkiaan lexan maalilla saa aika helpolla ja vaivatta vaikka keltaiset osat, toki kolhuista lähtee maalia pois jne...

113
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 09.04.14 - klo: 22.21 »
Kiitti S.Heinonen ja Mcly, nooo ne tulee tohon maxxi projektiin joten eiköhän niille tilaa löydy, jos ei niin sitten tehdään :azn:

Mitäs jätkät pitää pienistä päivityksistä?  :laugh:


114
Sähköautot / Projektina 8-renkainen Traxxas Maxx
« : 09.04.14 - klo: 17.32 »
Hei!  :azn:
(Projekti ei sovi mihinkään topicciin suoraan, koska sisältää E ja T-Maxx osia (polttis, sähkö) sekä todennäköisesti autoon tulee muidenkin merkkien osia.

Jotkut teistä ovatkin jo nähneet tämän:



Projektina on jatkaa tuota kahdeksan renkaiseksi hirviöksi  :cool:

Projektin pääpiirteet:

  • 8-Rengasta
  • Kaikki vetäviä
  • 4-Rengasta kääntyy
  • Taitto ja kierto nivelet
  • Budjetti: 150-200€ ( Menee yli ^^)

Projektin pohjana on siis: vanha T-Maxx 3.3 lyhyemmällä rungolla. Sen olen konversioinut sähköksi L raudalla ja muutamalla porauksella.

Joku viisas on tajunnut tähän mennessä että projekti tarvitsee ison kasan uusia osia ^^ Osat tilattu 12.4.2013 4-10 päivää ja saan osat käsiini todennäköisesti tullista  :undecided:
 
    Listaa mitä tuli tilattua..
    • Bulkit (4kpl) 5.99$
    • Vetarit(2x4) 2x 24.49$ 
    • Ripustukset (4paria) 11.99$   
    • Knucklet (4kpl) 14.99$ 
    • Tangot+servovarret 14.49$   
    • rungot (2kpl) 2x 5.99$   
    • diffit 2kpl 2x 12.49$   
    • Savan iskarit (toiv toimii) (8kpl) 2x 13.49$
    • ruuvvit (1x) 8.5$
    • bracet+front/rear skids (2kpl)
    • Diffi cases (2kpl)  -6$
    • Spool's (2kpl)  -10$
    15.4.2014 Elikkä tänään kävin hakemassa tarvikkeet kierto sekä taitto niveliin. sekä mahd akkutelineisiin. Kuvat niistä huomenna


    Päivitän tähän ensimmäiseen viestiin projektin etenemistä ja vastaan erikseen kysymyksiin jos tarve.



    Vaihe 1: Voimansiirron vienti muille renkaille (diffien modaus)

    Kohtuu simppeli homma. 2 Diffiä puolittan ja yhdistän sopivat palat = multiaxel diffi  :laugh:

    Laatikossa oli valmiiks haljennut diffi kotelo jonka pystyin hyödyntämään tähän:






    Vaihe 2: Kardaanit

    Kaksi vetaria yhdistäen saa toimivan ja pitkän kardaanin.




    Vaihe 3: Iskaritornit

    Vanhat liian lyhyet uusille iskareille. Kuvista näkee kun tulee...

    Kamerasta akku loppu niin ei voi kuvia vielä pistää...





    https://www.dropbox.com/s/d3zzv5pqlr4awkt/DSC09569.JPG



    Edit: Lista ostoista             [/list]

    115
    Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
    « : 09.04.14 - klo: 16.45 »
    Kukas tuottaa noita tankoja muttereilla joilla tukivarret kiinnittyy bulkkeihin?

    116
    Traxxas / Vs: Traxxas Summit
    « : 08.04.14 - klo: 18.48 »
    E-Revoon uudet telat, vai sittenkin Summittiin? :grin:
    Trentsut kyllä korkeemmat vaikka eka nuo telat näyttivät paljon isommilta. Ehkä siks kun ovat melkeen tuplaten pidemmät. Ja Trentsut myös leveemmät, mutta kummat sitten pitää paremmin se on eri juttu :roll:

    Summittiin saan nuo kiinni vasta kun tarvittavat steering blockit tulee. Tosin ne tulee varmaan huomenna mutta taitaa jäädä projekti viikonloppuun...
    Aika järeät ^^Toivottavasti on myös hyvät

    118
    Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
    « : 07.04.14 - klo: 21.51 »
    Itsellä ei analoogiset servot kunnolla workkineet kun ohjain oli digitaalinen. En tiedä kuuluisko oikeesti vaikuttaa mutta digi servoon kun päivitin niin johan alko pelaamaan hyvin.
    Mikä vika oli  :huh:?

    119
    Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
    « : 07.04.14 - klo: 21.35 »
    Tämmöisellä sunnuntai ajelijalla ei vissin oo eroa et onko analoginen vai digitalinen ohjausservo vai onko porukalla kokemuksia et huomaako eroa käytössä?
    Eipä sitä eroa loppujen lopuki oikein huomaa... Siis näissä maxxeissa... renkaiden kumitkin antaa jo periksi niin paljon että suuri servon tarkkuus ei ole juurikaan hyödyksi... Niin ja ostin C-Maxxiini sävoxin joka sirisee ja inisee koska yrittää koko ajan keskittää.. PowerHDt on ihanat hiljaiset tuon suhteen ja ei paha hintakaan. Suosittelen kokeilemaan. :azn:

    120
    Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
    « : 07.04.14 - klo: 20.22 »
    Pitkästä aikaa tännekin vähän kirjoittelua. Talvella tuli testattua dustyn suojaharso ja hyvin pelaili. Auratulla oli ihan kiva ajella mutta kun meni syvempään lumeen ni heti kun renkaat ruopas tyhjää nii siihen jäi vattasta kiinni. KK sitten sain molemmista vakio ohjausservoista hampaita poikki :D heittämällä muutaman kuperkeikan pituus suunnassa ( aina pitäis olla videokamera autossa kii) ja tilasin halvat ja "hyvät" servot HK:sta TrackStar TS-600MG. Kun nopeesti kääntää oikealle nii palauttaa keskelle ja toiseen suuntaan jää siihen mihin on kääntänyt, jos koittaa hitaasti kumpaan tahansa niin kääntää epävarmasti nykien ja pätkien. Olen laittanut 8A UBEC:kin ja konkat viel lisäksi mutta ei apua. Onko muuta vaihtoehtoa kuin tilata kunnon merkkiset ja hintaiset ?

    Mikael

    Itse käytän E-Maxxissani 2x https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/huida-power-hd-1201mg-servo#spst Hyvin toimivat  :azn: Olen saanut yhteen tommoiseen sähkövian, mahdollisesti kosteuden takia/liian kovasta väännöstä/kolhusta/ilmanservosaveria... toisen saanu rikki kolaroidessa liian tiukalla servo saverilla... Eli omia mokia lähinnä olleet. Saverilla 80kmh kuperkeikatkin kesti viime ajossa joten plussaa niille  :cool:

    Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 24