Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jämsä

Sivuja: 1 ... 20 21 22 [23] 24 25
661
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 18.11.10 - klo: 12.17 »
Ei muuta kuin Areenalle ajamaan myös tolla punaisella autolla. Muun väriset on jo nähty radalla.


662
Millaisilla nitromäärillä kisoissa ajoivat?
Paljonko tankkiväli oli noin yleisesti?

663
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 31.10.10 - klo: 23.31 »
Toisessa Corrivideossa hyvää pätkää rehdistä kisaamisesta.
Ei tulla kurvissa ovesta sisälle vaan annetaan reilusti tietä.
Silti ajetaan kovaa koko ajan.



664
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 10SC
« : 05.10.10 - klo: 14.15 »
Niko onko sulla kuvaa Hyper 10 SC:stä, miten kori kannattaa leikata?

665
Moi,

Lauantaina ja sunnuntaina on oma-aloitteista talkoilua Jyrkkälän radalla.
Putkien poisto muualta kuin nurmimaton päältä.

Putket kannetaan kontin alle. Raudat laitetaan koppiin. Jos ei koppia saa auki, niin
silloin raudat voi jättää yhteen kasaan kopin alle radan puolelle.

Sorkkarauta voi olla hyvä apuväline, mutta useimmasta kohdasta raudat saa irti ilmankin.


Minä yritän päästä paikalle lauantaina aamupäivällä.
Sunnuntaina myös, jos ei tule muuta estettä.

666
Tiistaina 31.8.

Tuesday Night Flying Circus - TUA-kuppi M8/T8 autoille
Paikka: Jyrkkälän krossirata, Turku

Viimeinen kerhokisa tälle kesälle. Shakedown PM-kisaa varten. :)
Ajetaan 20min finaalit. Rata näyttää olevan vielä viime kertaista paremmassa kunnossa.

Paikalla taas klo 17:30 alkaen.

Toivottavasti ei sada. http://www.foreca.fi/Finland/Turku

667
Tiistaina 17.8.

Tuesday Night Flying Circus - TUA-kuppi M8/T8 autoille
Paikka: Jyrkkälän krossirata, Turku

Tiistaina ajetaan taas kilpaa klo 17:30 alkaen.

Toivottavasti ei sada kuten sääennustuksesta katselin. http://www.foreca.fi/Finland/Turku
Jos rata on märkä, niin mahdollisesti voisi taas kunnostaa rataa?

Viitteellinen aikataulu:
Ilmoittautuminen 17:30-17:45.
Erä 1 17:45
Erä 2 18:00
Erä 1 18:15
Erä 2 18:30

Finaali B 19:15
Finaali A 19:45


Ps: Päästäänkö tiistaina jo alle 40 sekunnin kierroksia?


668
Tiistaina 3.8.

Tuesday Night Flying Circus - TUA-kuppi M8/T8 autoille
Paikka: Jyrkkälän krossirata, Turku

Tiistaina ajetaan taas kilpaa klo 17:30 alkaen.

669
Tiistaina 20.7.

Tuesday Night Flying Circus - TUA-kuppi M8/T8 autoille
Paikka: Jyrkkälän krossirata, Turku

Ajetaan taas kilpaa klo 17:30 alkaen.

670
Paljonko niitä Corrikuskeja nyt on?

671
Tiistaina 6.7.

Tuesday Night Flying Circus - TUA-kuppi M8/T8 autoille
Paikka: Jyrkkälän krossirata, Turku

Ajetaan taas kilpaa klo 17:30 alkaen jatkuen noin klo 20:30 asti.
Sää on ilmeisesti mitä parhain - aurinkoa ja hellettä.


Mukana myös oheistoimintaa.


672
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 05.07.10 - klo: 00.51 »
Salossa on puolentoista viikon päästä SC10 -kisat. Rata on mukava ajaa Blitzillä. Suoralla saa kunnon vauhdit ja sopivaa pomppuakin piisaa. Nelkulla hyppyihin saa varmaankin paremmin vauhtia. Taas on mukava kisapäivä tiedossa.

Lisätietoja saa vaikkapa: http://rc10.fi/index.php?topic=48279.0

Kesäkilpailujen pyytämiseen olen sitä mieltä, että huutoon on vastattu ja kisaa on. Missä kuskit?
Lisenssivakuutuksen hinta ei voi olla syynä. Kisamatkan bensatkin maksavat enemmän. Onko autourheiluseuraan vaikea liittyä?


673
Yleinen keskustelu / Vs: RC-autoilua Summerissa
« : 25.06.10 - klo: 13.02 »
Kattelin ittekin tuon ohjelman Areenalta.

Vaikka juontajilla onkin tietynlainen rooli/tyyli, niin mikä parasta haastateltavat vetivät pisteet kotiin asiallisella esiintymisellä. Sillä tavalla saadaan lajille enemmän kiinnostusta.


674
Tiistaina 22.6.

Tuesday Night Flying Circus - TUA-kuppi M8/T8 autoille
Paikka: Jyrkkälän krossirata, Turku

Ajetaan taas kilpaa klo 17:30 alkaen - jatkuen noin klo 20:30 asti.

Väliajalla oheistoimintaa.

675
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 09.06.10 - klo: 20.44 »
Oletteko kokeilleet edessä Proline Bowtie M2?

676
M8/T8 TUA-kuppi jatkuu taas tänä kesänä.

Tuesday Night Flying Circus - TUA-kuppi M8/T8 autoille
Paikka: Jyrkkälän krossirata, Turku
Aika: Joka toinen tiistai klo 17:30 alkaen, jatkuen noin klo 20:30 asti.
8.6.2010
22.6.2010
6.7.2010
20.7.2010
3.8.2010
17.8.2010
...

Kilpailumaksu: TUA:n jäsenille ilmainen, muilta 5€ käteismaksu kisapaikalla.
Transponderin vuokra kerhokisan ajaksi on 2€. Rikotun transponderin tilalle vuokraaja hommaa uuden samanlaisen.

Ensimmäinen kerhokisa ajettiin tänään. Osallistujia oli melko mukavasti.
Seuraava kerhokisa on 22.6.2010 ja siis klo 17:30 alkaen. Kaikki halukkaat kuskit mukaan. Et tarvitse lisenssiä vaan sopivan auton ja innostuneen asenteen. TUA-kuppi on juuri sopiva paikka myös aloittelijalle liittyä mukaan kerhokisailuun.

Ajetaan kuten viime vuonnakin kaksi alkueräkierrosta ja sen jälkeen A-finaali ja B-finaali osanottajista riippuen.

Jokaisena kerhokisapäivänä mukana pieni jumppatuokio erilaisten oheisviihdykkeiden muodossa. Välillä siistitään ympäristöä, korjataan radan vaurioita ja parannellaan rakennelmia. Oheistoiminnan kesto on noin puolisen tuntia.


Asiallista kommentoitavaa tai kysyttävää TUA-kupin suhteen?
(Laita yksityisviestillä, niin katsotaan mitä voidaan asialle tehdä.)

677
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 23.05.10 - klo: 10.25 »
Jyrkkälässä käytin edessä Proline Bowtie M2 ja takana Proline Caliber M3. Takapitoa oli ihan kivasti kun pisti alustassa takahubit etuasentoon. Ohjaus oli silti tarpeeksi terävä.


678
Kaikilla aloittelijoilla on sama homma ekana kesänä - niin myös minulla oli sama juttu. Reenaaminen on ainut tapa oppia hyppäämään.


679
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 18.05.10 - klo: 23.18 »
Lauantaina pääsevät kaikki lisenssikuskit ja lisenssikuskittomat ajamaan Turkuun Jyrkkälään myös SC10 -autolla. Sää näyttäisi säätiedotuksen perusteella olevan vallan mainio.

Itse kävin tänään kokeilemassa Blitzillä ensimmäistä kertaa Jyrkkälässä ulkoradalla. Hyvin se toimii ja kulkua riittää. Renkaina käytin Proline Bowtie M2 edessä ja takana.

Radalla on mielenkiintoisia hyppyreitä. Niissä ei saa autoansa rikki, jos malttaa mielensä. Niinhän se on joka radalla, eikö?

Nyt alkaa kylläkin ilmoittautumisella olla jo erittäin kiire, joten vaaditaan nopeita päätöksiä osallistumisesta. Keskiviikkona aamulla taitaa ilmoittautuminen jo sulkeutua.

Ohessa linkki ilmoittautumiseen: http://pm2010.turunua.net/index.php

Viimeisimmät käänteet kisainfosta näkee: http://rc10.fi/index.php?topic=46702.0

Tällä hetkellä laskin jo 7 Corr-kuskia. Kuinka monta huomenna?

680
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 01.05.10 - klo: 15.06 »
Eteen kannattaa laittaa pehmeämpi rengas kuin taakse. Siten auto kääntyy pikkasen paremmin. Takana voi olla hyvä Proline Bowtie M2.

681
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 20.04.10 - klo: 13.30 »
Ovatko nuo sliksirenkaat ulkohalkaisijaltaan samat kuin perusgummit?

682
Ei kai myös tässä keskusteluketjussa aleta jauhaa samoista kumirengasasioista kuin niin monessa muussa jo tähän mennessä? (retorinen kysymys) Ei, älkää vastatko tähän kysymykseen mitään. Tehdään niin, että luetaan kumirengasasioissa vain niitä kahta muuta ketjua.

Jos huolettaa renkaan saanti, niin aloita haluamasi rengastestit tarpeeksi ajoissa ja tilaa sen mukaan renkaita. Mainitsit itsekin kokeilemisesta / kekseliäisyydestä.

683
Sähköautot / Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« : 19.03.10 - klo: 20.10 »
Pätkimiseen voi olla seuraavia syitä:
-akkua ei voi kuormittaa niin pitkää aikaa suurella virralla
-akku alkaa olemaan jo elonsa ehtoopuolella ja sisäinen vastus on kasvanut suuremmaksi. Silloin suurella virralla akun napajännite pienenee kuormittaessa tilapäisesti cut off rajalle.
-noparissa tulee temp. cut tai mahdollinen hetkellinen virtalimitti vastaan

684
Sähköautot / Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« : 18.03.10 - klo: 14.05 »
Aika epämääräistä keskustelua akkujen purku- ja latusvirroista. Puhutaan virroista, kapasiteetista ja tehosta sekä jännitteestä.

Olisi hyvä ymmärtää kaksi eri asiaa virrasta - jatkuva virta (constant current) sekä piikkivirta (peak current). Nämä molemmat otetaan huomioon sekä akun että säätimen toiminnassa. Käsittääkseni edellisissä viesteissä mainittu 35A ja 60A liittyen säätimiin tarkoittaa jatkuvaa virtaa. Maksimi piikkivirta on silloin eri. Korjatkaa, jos olen tässä väärässä.

685
Polttisautot / Vs: ratoja turun seudulla?
« : 18.03.10 - klo: 12.25 »
Runosmäessä on ajettu Mineillä ja sähkökrossareilla joka keskiviikko klo 18-21.
Minikisat on joka toinen viikko. Silloinkin voi väliajalla ajaa vapaasti sähköautolla.
Polttiksilla ei Runosmäessä voi kylläkään ajaa.

Rc-lazer puhuu kumminkin jostain Runosmäkeen tekemästään off-road radasta. Ei sekoiteta sitä ja Runosmäen mattoja keskenään.

686
Sähköautot / Vs: Ez-run 60a edullinen esc. Kokemuksia?
« : 17.03.10 - klo: 23.36 »
Mä oon kokeillut tuollaista 35A säädintä 12T koneella Blitzin kanssa. Säädin toimii hyvin. Ehkä kone saisi olla pikkasen kireämpi (tai sitten olisi mun pitänyt laittaa pikkasen pidempi välitys, mutta kiihtyvyys olisi saattanut kärsiä). Tällä hetkellä mulla on Blitzin vakiovälitys käytössä. 9T kone voisi olla hyvä, mutta en osaa kertoa kuinka vääntävä se on Slashiin tai Blitziin.

687
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Amainhobbies
« : 11.03.10 - klo: 00.27 »
Asioin tänään tullissa kun pakettini oli jäänyt sinne. Tullivirkailija kertoi, että ohjeet on hieman muuttuneet viime aikoina. Tullia ei makseta, jos paketti on alle 150euroa. ALV meni kumminkin. En tiedä onko sille joku raja.

688
HPI / Vs: HPI Blitz
« : 11.03.10 - klo: 00.11 »
15000wt Losi on hyvä lähtökohta Blitzin diffiin. Nokialla se oli ihan hyvä ajaa. Espoon radasta en osaa sanoa. Turussa vois olla 20000wt tai paksumpi.

689
Yleinen keskustelu / Vs: akkujen lataus ajaessakin
« : 09.03.10 - klo: 11.29 »
Mullakin on ollut 10 vuotta sitten käytössä oikosulkumoottorin kanssa sellainen säädin, joka latasi akkuja jarrutuksessa. Vaikutuksen huomasi hyvin mutkasta lähtiessä. (Esim. Tekin 411P)

Kyllä näihin hiilettömiin monivaihemoottoreihinkin sellaisen sais varmaan tehtyä, mutta vaatii lisäkilkettä säätimen sisään. Asiaa auttaa, jos moottorin pyörijässä on suuri pyörivä massa. Silloin tulisi energiaa enemmän. Haaste voi olla siinä, että pyörijän nopeus hidastuu nopeasti.

Oikosulkumoottori on paljon helpompi tämän asian suhteen kun pyörijässä on suurempi massa ja tarvitaan yksinkertaisempaa elektroniikkaa.

En oikein heti usko, että polttokenno korvaa akut kokonaan. Niistä ei taida saada kovin suurta piikkivirtaa, joten sen takia pitää olla jonkinmoinen akku piikkivirran tasaamiseen.

690
Voi sen niinkin lukea. Tarkoitin autoa en rataa.  :laugh:

EDIT: Linkki ja vähän tekstiä:
http://picasaweb.google.com/simizek/Slash_LCG_proto#5444018531922549394
Niin, että pitäisikö tuossa autossa olla myös sivuponttoonit (sivutörmäyssuojat)?

En jaksanut vastata enää, joten editoin vain tätä viestiä. Juttu on aika turha.

Sivuja: 1 ... 20 21 22 [23] 24 25