Juurikin näin.
LiPo akku ei potki ihmeemmin jos sen on edellisenä iltana ladannut.
Paras potku tosiaan kun akulla lähdetään ajamaan välittömästi kun se on ladattu.
Ja vaikka kuinka skeptisiä näistä latausten vaikutuksista oltaisiin niin fakta on että isolla virralla purku ja lataus ja akku potkii paremmin.
Siksi noita sääntöjä on tehty jotta akkuja ei alettais rääkkäilemään kisapaikalla ja hakemaan niitä viimeisiä tehoja...
Koska se olis todella vaarallista varsinkin sisätiloissa.
1C latauksella akkujen lataus on turvallista ja asiaa on myös helppo valvoa.
Harvoin näkee, mutta olen ainakin kerran nähnyt kuinka on FTT kisassa kierrelty varikolla tarkistamassa latausvirtoja ja että akut on säkissä.
Stocki luokissa olis kyllä suoraansanottuna hanurista jos akkuja ladattais järkyttävillä virroilla jotta niistä saatais karvan enemmän huippuja irti kuin kaverilla... Ja tarvittais useat akut per kausi kun akut kyykkää rääkkäilystä.
Hyvä sääntö kokonaisuudessaan.
Estää spedejen akkupelleilyt ja muut sekoilut.