Käytiin siinä tänään lentokentällä rcpojun kans. Lensin pari keikkaa sillä pojun koneella ja kyllähän siitä kone tulee kunhan pääsee uudemman kerran laittaan trimmit kuntoon ja muutenkin säätämään konetta.
Ensimmäisenä vaihdettiin toimiva nopeudensäädin koneeseen palaneen alkuperäisen tilalle (tyyppivika ko. koneessa, nopari palaa heti ku vähän pyöräyttää moottoria).
Sitten lopetti ohjaimen trimminapit toimimisen, mutta kokeilin kuitenkin lentää. Lensihän se, mutta piti "ajaa" kokoajan ku trimmit pielessä. Nyt äsken käytin ohjaimen auki ja sieltähän löytyi "vika". Piirilevyllä oli ylimääräinen tinaklimppi oikosulkemassa yhtä trimminappia. Tuon lähettimen "aivot" ei ota vastaan trimmausta ku yheltä napilta kerrallaan ja jos yks nappi on oikosessa, niin muutkaan ei toimi. Tinaklimppi pois levyltä nii avot ny toimii.
Ja joo oishan sen voinu mekaanisesti trimmata, mutta oishan ollu vaiva, lentää muuan sekunti, laskeutua ja sätää mekaanisesti linkkejä ja taas taivaalle...
Mutta joo... Kone oli ihan kohtuu ketteräkin, menee varsin mallikkaasti vaakakierteen. Liitää kohtalaisesti, jne. Silmukkaan ei taivu, johtuen painopisteestä, joka on suoraan laatikosta otettuna "ainakin" liian edessä ja hivenen heikkotehoisesta moottorista. Ehkäpä menisi silmukankin ku ottaisi syöksyttämällä vauhtia, mutta tänään oli sen verran sumua ja pilvet todella matalalla ettei voinut kovin korkealla lentää.
Omakin kone mulla oli mukana, mutta sillä ei mitään ihmeellistä temppua tällä kertaa ajettu, koska tuli otettua väärä fuilikannu mukaan ja 10% nitrolla ei moottori tahtonut käydä kunnolla...