Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - unkka

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8]
211
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 23.03.09 - klo: 13.44 »
Säätimen (MMM) lähetys priority maksikirjeenä, ilman mitään seurantaa taisi olla 7,70e. Tuolla hintaa kyllä moottorikin taitaa sinne mennä. Castlella on hinnoiteltu korjaukset kiinteästi, jos ei mene takuuseen niin tuollaisen koneen saa kuntoon 45$ vaikka olisi itsekin töpännyt.
http://www.castlecreations.com/support.html

212
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 26.02.09 - klo: 13.05 »
Tuo keskustelu ja kuvahan on sitten peräisin Mamba Monsterista ei Maxista.

Muuten, miten on jos nyt MM on käytetty ulkoisella bec:llä vaikka 4s akuilla, niin toimiiko tuo bec enää jos palataan takaisin 2s akkuihin vai onko jotain tuhoutunut pysyvästi liiallisista jännitteistä?

213
Kokeilimpa huvikseni miten Bishop Power Production toimii omistajanvaihdoksen jälkeen; ja hyvinhän tuo toimi.

Tilasin Mamba Max:n 10% alennuksella viime maanantaina, samana päivänä tuli seurantakoodi ja tänään oli paketti kotona.

214
Sähköautot / Vs: Hobao Hyper 8,5 pro brushless
« : 10.02.09 - klo: 08.23 »
Tower Hobbiesista tilasin ensin Novakin täydellisen konversiokitin, mutta moottorin ympärille tuleva jäähdytysrivallinen moottoripukki ei soveltunut XL-kiinamoottorin kanssa käytettäväksi, koska moottorilla on ympärysmittaa muutama milli enemmän kuin standardi 540-sarjan koneessa.

Kyllä XL-moottorit ovat standardikokoisia, halkaisija 36mm. Novakin pukki vaan on tosiaankin tarkoitettu vain heidän omille HV-koneille ja asennettavaksi siten että moottorista poistetaan "kuoret" ennen kuin sopii pukkiin. Ja lisää pilkun viilausta :tongue: Moottorisi on joko 1900kV tai 2800kv, mikäli ne ovat ne samat jotka myin sinulle. Ihan hyvä vaan tietää välityksiä arpoessa.

215
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 30.01.09 - klo: 21.03 »
Tässä vielä yksi linkki eräälle valmiiden muutoskittien valmistajalle:
http://www.rcproductdesigns.com/

Muutamaan autoon noita kittejä on Amainhobbies:ssa hyvässä alessa...NO eipä ollut enää kuin Assoon

216
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.01.09 - klo: 08.34 »
Tämä menee kyllä vähän off topic, mutta pakko kehua Hobbycityn palvelua.
Tilasin lauantaina nuo halvat Flightmax 2S 5000mAh akut, mutta seuraavana päivän tulikin myyntiin minulle parempmin sopivia valmiiksi 4s akkuja. Juuri muutin tilaustani tuolla heidän live support palvelussa, kävi uskomattoman helposti ja vaivattomasti. Eli nyt sitten on tulossa 4S 5000mAh 25C.

217
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 26.01.09 - klo: 11.22 »
Jabe ehtikin jo laittaa linkin, mutta laitanpa omatkin kommenttini asiaan. Näkemykseni perustuvat pääasiassa rc-monsterin foorumilta luettuihin juttuihin, koska talven takia ei omaa etruggya ole voinut testata.

-2650kv moottori pitäisi olla sopiva 1/8 buggyyn, kun taas 2200kv on sitten truggyyn ja painavempiin monstereihin.
-kumpikin kiertää mielestäni 6s:llä liikaa, sopivampi voisi olla 4s tai 5s, tällöin myös buggyn paino pysyy kohtuuden rajoissa.
-tuolta samasta paikasta löytyy akuiksi esim: Zippy Flightmax 5000mAh 25C

Oma kokoonpanoni on Xt8 + 2200kV Combo ja 4s 8000mAh, mutta kuten sanoin kokemukset puuttuvat lämpimämpiä ilmoja odotellessani.

218
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 08.01.09 - klo: 09.29 »
Laitan tänään postiin Castlelle takuukorjauksena toimivan v2 monsterin, katsotaan mitä sieltä tulee takaisin.
Vaihtoehdot ovat varmaankin: uusi v3, sama v2 uusilla kuorilla tai jotain muuta. Se että pitääkö tästä lystistä maksaa niin selviää varmuudella ajallaa :wink:

Päätin lähettää noparin tuonne, kun eilen tiedustelin Castle-Neu moottorien erikseen myyntiin tulosta ja samalla kysäsin onko v2 ja pelkkä softapäivitys ok. Vastaus tuli, että kotelon vaihtoa suositellaan ja jos lähetän noparin sinne päivittävät sen v3-malliksi. Eivät enää lähetä irtokoteloita, koska porukka on ollut epärehellistä ja tainnut hamstrata niitä turhaan. Myyvät kylläkin noita, mutta koska ei oikein ole ajeluilmoja niin lähetetään säädin sisään ja katsotaan mitä tapahtuu.

Niin ja ne moottorit tulevat kuulemma myyntiin kun ennakkotilatut combot on saatu toimitettua eli täytyy varmaan odottaa ja jollei näy kevääseen mennessä niin tilata Medusa.

219
Sähköautot / Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« : 28.10.08 - klo: 15.06 »
Menee vähän ohi topicin, mutta olitko ehtinyt päivittää softan uusimpaan versioon vai romutitko säätimen vanhalla softalla?
Itse ajelin pikku testit v2 ja pelitti, mutta nyt on uusin softa sisässä ja takoituksena olis ajella jo vähän pidempäänkin. Siis mikäli MMM toimii.

220
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 27.10.08 - klo: 12.35 »
KO EX-1 UR 2.4 radiot muuten sisältävät kaikki tarvittavat CE-merkit, mikäli joku sellaiset on aikonut tilata esim USA:sta.
Hintaero Suomen hintoihin jäi merkittäväksi.

Käyttökomeuksia ei näistä vielä ole, mutta tuli aika nostalginen olo kun ohjaimen otti käteensä. Täsmälleen samanlainen muotoilu kun ensimmäisissä radioissani (EX-2, vuosi -87). Eli nämä hankin puhtaasti fiilistely pohjalta.

221
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 24.10.08 - klo: 14.51 »
rcMart:n kauppaaman yeahracing 3200mAh lipo racing pack akun tasausliittimen tyyppi olisi hakusessa. Vai onko joku kiinalaisten oma standardi? Tarkoitus olisi laittaa muihinkin akkuihin samanlainen liitin.

Ainakin minun akussa liitin on JST XH -sarjaa.
Tuolta löytyy eri versioita aiheesta: http://www.vekoy.com/index.php?cPath=53_1184

222
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 22.10.08 - klo: 14.37 »
No niin, nyt on sitten eilen tullut saataville uusi firmis, jonka pitäisi auttaa V1 ja V2 versioiden kestävyyttä. Tarkemmin asiasta voi lukea Rc-monsterin foorumilta, mutta pitäisi auttaa sisäisen bec:n ongelmiin.

Eli eikun lataamaan vaan uutta softaa

223
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 22.10.08 - klo: 08.55 »
Tälläinen tuli tehtyä eli olisiko tämä nyt sitten XRAY ET8


224
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 17.10.08 - klo: 07.53 »
No sehän on hyvä uutinen. Juuri toissa iltana sain oman ET8 valmiiksi ja hyvin tuntui V2 pelaavan, mutta toki vaihdan talvella uuteen jos kerta valmistaja tarjoaa korjattua versiota ilmaiseksi. Hienoa palvelua.

225
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 19.09.08 - klo: 11.21 »
Ei tarvi olla kykettynä, eli eikun kinni vain vastarin piuhaan

226
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 15.09.08 - klo: 20.03 »
No voihan sitä konffaukseksikin sanoa :wink:
Tuossa linkki aiheeseen eli raakaa osien poistoa vaaditaan:
http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?t=12627

Tässä toinen mielenkliintoinen viritys, jossa ei varsinaisesti hajoiteta mitään vaan poistetaan kaikki ylim kuorma bec:ltä:

http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=435810

Mutta kummankin tempun tai pelkän ulk bec:n käyttöhän on lähinnä Castlen virheiden peittelyä. Luulisi saavan tämän vuden aikana kuntoon. Ja eihän näitä ole kaikilta hajonnut vaan suurin osa kuitenkin toimii.

227
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 15.09.08 - klo: 17.43 »
Kyllä se MMM tapauksessa käyttää käsittääkseni itsekin tuota bec:llä alennettua jännitettä, vähintäänkin tuulettimen pyörittämiseen. Eli kuten aiemmin mainittu tuon sisäisen bec:n poisto vaati osien poistoa ja kolvausta, jolloin myös noparille on toimitettava jostain tuo 4,8-6V muuten se ei käynnisty ollenkaan.

Eli kyllä kaikki noparit, jotka sallivat hiukan suurempien akkujännitteiden käytön täytyy alentaa tuo jännite itselleen sopivaksi. Tuo on tosin paljon helpompi ja halvempi tehdä jos ei tarvitse syöttää tehoa ulkoisille laitteille (vastari+servot)

Ainakin rc-monster foorumin mukaan näitä hajoilee käytti ulkoista beciä tai ei. Ainoa parempi keino on tuo osien poisto, mutta niin kauan kuin takuu on voimassa ja uusia lähetetään tilalle, niin eipä modaukset juuri kiinnosta.




228
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 15.09.08 - klo: 07.33 »
Asian valoisa puolihan on se että laitteella on 12kk takuu eli hyvin ehtii ensi kesän ajot vielä ajaa ja nähdä hajoaako vai ei. Tällöin luulisi jo pikku lastentautien olevan poissa. Toki tappioksi silloin tulee postitus jenkkeihin...

Omani hain tullista perjantaina ja kunhan vaan saan akkutelineen tehtyä voisi jopa kokeilla kauanko workkii. Itse ainakin käytän sitä ihan normaalisti sis. becin kanssa. Ostin laitteen kyllä täysin tietoisena mahdollisista ongelmista, mutta mikäpä elektroninen laite nykyään olisi 100% toimiva? Omani ei tullut maksamaan kuin reilun satasan eli jos sillä saa vähänkän toimivan vehkeen niin halpakin on.

229
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 07.09.08 - klo: 20.44 »
Kyllä tuo 8000mAh akku sopii Asson B4:seen aika kivuttomasti, kun vähän kiinnitys systeemiä muokkaa. Eli ei pitäisi olla siitä kiinni, itse juuri sovitin moista T4:seen. Noita LRP:n versioita saa muuten tosi edukkaasti Power-racingista 70e/kpl (sori mainos)

230
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 03.09.08 - klo: 16.08 »
Ei kai siinä siis (BEC) mitään säätöä ole, siis toimii automaattisesti aina 6s lipoon asti.

Mitä itse olen lukenut foorumilta, niin sisäinen bec on mennyt joillain kokonaan mykäksi, jolloin siis säädin lakkaa toimimasta... Jotkut sitten on päätelleet että käyttämällä ulkoista voi tätä ongelmaa välttää, mutta mielestäni ovat vähän henkimaailman juttuja.
Hajoaa jos hajoaa...

231
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 03.09.08 - klo: 15.48 »
Tuohon puhaltimen pyörimeseen löytyy vastaus Castlen monster FAQ:sta. Eli päällä kunnes säädin aktivoitu ja käynnistyy vasta kun lämmöt 150F eli 65C (muistaakseni).

Tuota sisäistä BEC:iä tuntuvat jenkit rc-monsterin foorumilla syyttävän ongelmista ja osa käyttää ulkoista tai jopa on poistanut kaikki sen komponentit piirilevyltä. Mutta eiköhän tuon pitäisi toimia niin kuin valmistaja on speksannut. Käsittääkseni monsterissa on 12kk takuu niin on vielä talvenkin jälkeen aikaa lähetellä takuuseen castlelle, jos laite korkkaa.

232
Sähköautot / Vs: projekti: eXRay Slasher
« : 31.08.08 - klo: 10.21 »
Millaiseen ajoaikaan noilla akuilla pääsee?

Itsellä on työn alla kanssa reiskan truggy ja yritän tässä pähkäillä paljonko kapasiteettia pitäisi olla akuissa (4s)?
Moottoriksi on jo tulossa samanlainen Feigaon 8XL ja MMM varmaan löytyy tullista ensiviikolla.

Siis pärjääkö about 5000mAh vai pitääkö mennä suurempiin, mutta tällöin paino (ja hinta) alkaa karata käsistä?

233
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 28.08.08 - klo: 15.03 »
Towerilla näyttää olevan rajoitettumäärä.

Omani tilasin viime viikolla ja on nyt jo matkalla. Hintaa jäi alennuksien jälkeen 165$ postikuluineen, ei paha jos nyt sitten toimii. En vain pääse vielä oikein testaamaan kun muut osat puuttuu (moottoripukki), mutta voihan siellä ajella pienempääkin autoa testiksi (T4)

Jeps, varmaan saa ensii viikolla käydä tullista lunastamaassa

234
Ei minullakaan kokemuksia, mutta kiinnostusta olisi.
Tähän ei oikein tunnu kaikkitietävä googlekaan antavan kunnollisia käyttäjäkokemuksia. Ajattelin tuota 6.5 tunkeä XT8:saan vaihtoehtona MMM:lle, kun näitä nyt ainakin näyttäisi saavan ja halpakin on...

Itseä ihmetyttää vähän nuo kV lukemat, jotka on aika isoja verrattuna esim Feigaon XL-koneisiin? Vai voiko noita edes verrata suoraan valmistajien välillä. Täytyykö ryhtyä itse koekaniiniksi vai onko kokemuksia tai mielipiteitä?

Tuossahan on defaulttina ajateltu kahden 2s lipon käyttöä, mutta mahtaako akut olla noparissa tällöin kytkettynä sisäisesti sarjaan (14.8V) vai rinnan (7.4V). Novakin ohjeiden mukaisten kytkentä muutosten yhtä 4s akkua varten voisi veikata että sarjassa, mutta tämä olisi kiva tietää. Tuo pienempi jännitehän selittäisi ihmettelemäni kV lukemat, no katsotaan vastaako Novak kohtuullisen ajan kuluessa.

Jep, vastaus tuli Novakilta eli sarjassa ovat. Vieläkin kiinnosttaa, mutta hiukan ihmetyttään nuo kV lukemat 3000 tuntuu vähän rajulta 14,8V:llä

235
Sähköautot / Vs: 1/8 sähkis?
« : 15.08.08 - klo: 09.02 »
En nyt varsinaisesti vastaa topicin kysymykseen, mutta laitan tähän siltikin.

Itselläni vastaava projekti talven ajaksi. Autoksi ajautui vahingossa Xray XT8, joten täälläkin päin yksii Eray vai onko tämä sitten ET8 :grin:

Akuiksi tulee varmaan rinnan kaksi 4s Lipoa ja säätimeksi MMM, sitten kun niitä joskus saa Ameriikan puolelta. Aluksi moottorina tulee olemaan, jokin kiinan ihme Hobbycitystä (6XL). Saa nähdä tuleeko tuolla ajettua, mutta rakentaminen on pääasia :cheesy:

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8]