RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Bagi - 28.03.06 - klo: 14.31
-
Asso b3:ni ottaa radiohäiriötä tosi paljon
esim kun painan kaasun pohjaan auto ei aina reakoi siihen / menee hiljaa sitten ohjaus takkuilee välillä piuhat on kunnossa akuissa on virtaa kiteet on kunnolla kiinni ohjaimessakin on virtaa
-
Onko RTR mallin radiot? Jos on ,niin noille "halppis" radioille on tyypillistä runsas häiriön otto :cry:
-
no siis radalla ei ollut noilla kamoilla ongelmia nyt jostain syystä vaan ottaa häiröö niin prkleesti
-
Onko lähellä sähkölaitteita? Ne ovat tehneet samaa mullakin sisällä.
-
tätä tapahtu ulkona jaSisällä
-
Onko RTR mallin radiot? Jos on ,niin noille "halppis" radioille on tyypillistä runsas häiriön otto :cry:
Lolled, ei se nyt noinkaan mene..ei kaikissa RTR paketeissa tule mitään p****a..
-
Ootko nyt ihan varma että ohjaimessa on virtaa?? Kaverilla oli ihan sama ongelma vaikka se oli juuri vaihtanut uudet paristot ohjaimeen ja sama toistui kunnes vaihtoi vieläkin uudet paristot...
-
Olen OLEN
-
Onko moottorissa ehjät häiriönpoistokonkat?
Mitkä radiot sulla on käytössä? Jos on AM-radiot niin suosittelen vaihtamaan FM-vehkeisiin.
-
Asso b3:ni ottaa radiohäiriötä tosi paljon
esim kun painan kaasun pohjaan auto ei aina reakoi siihen / menee hiljaa sitten ohjaus takkuilee välillä piuhat on kunnossa akuissa on virtaa kiteet on kunnolla kiinni ohjaimessakin on virtaa
Ja moottori on huollettu koska, ja miten? :roll:
-
moottorilla ajettu max 12 akkua ja on am kamat
-
moottorilla ajettu max 12 akkua ja on am kamat
miltäs ne hiilet ja kollektori näyttävät?
-
Jos on AM-radiot niin suosittelen vaihtamaan FM-vehkeisiin.
Kyllä AM:tkin saa toimimaan ilman häiriöitä. Ei niitä kannata lähteä vaihtamaan pihasudittelua varten. Kisoihin on sitten jo harkinnan paikka.
Mutta aiheeseen: Häiriön aiheuttajia voivat olla moottorin häiriökonkkien puuttuminen tai rikkoutuminen (kuten Jukka jo mainitsi), vastarin antenni poikki, nirhaantunut, on akun tai moottorin johdoissa kiinni (tai lähellä), kiinni hiilikuidussa tai alumiinissa. Sitten vikaa voi etsiä kiteistä, lähettimen akkujen tyhjyydestä tai todeta vastarin olevan rikki. Niin voihan vika olla noparissakin.
Lista on melkoinen, mutta muutamalla asialla saa noista karsittu syyllisen esille helposti. Moottorin johdot irrottamalla ja kokeilemalla ohjausta eliminoidaan syy moottorista pois. Kokeilemalla toisilla kiteillä, toisella vastarilla ja lähettimellä syyllinen varmasti löytyy. Mikäli toisia ei ole niin sitten kannattaa sähköt ottaa autosta pois ja kokeilla toimivuuttaa pöydällä. Näin vahvistaa tai eliminoi asennuksesta johtuvat häiriöt.
Tuossa äkkiseltään kaavio häiriöistä. Jotkut sanoo, että kiteitä tai vastareita hajoaa itsestään, mutta itselläni ei ole kumpiakaan hajonnut koskaan. Häiriöitä on ollut useasti, mutta aina syy on ollut itsessä, joko antenni on ollut huonosti tai sitten antennin eriste on päässyt nirhautumaan jossain pois. On kerran häiriökonkkienkin jalka mennyt poikki. Niin onhan kerran konkat palanut kun oli hiilet ja kollektorit heikossa hapessa.
-
assom b3 ft:llä ois tarkotus kesällä ajaa ainakin 1 sm kisa kun semmonen tuli jukalta ostettua
-
assom b3 ft:llä ois tarkotus kesällä ajaa ainakin 1 sm kisa kun semmonen tuli jukalta ostettua
Oliko tarkoitus huoltaa moottoria ennen sitä?
moottorilla ajettu max 12 akkua ja on am kamat
miltäs ne hiilet ja kollektori näyttävät?
-
ttko ajattelin ostaa kisaan stanun kun stanua meinaan ajaa
-
Niin, kyllä minä ihan alkuperäiseen kysymykseen liittyen kysyin niitä hiilien ja kollektorin kuntotilannetta.
Oli hiljattain yhdellä kaverilla hyvin samantapainen tilanne, ja todellinen syy löytyi kollektorin- ja hiilien huonosta kunnosta.
(niin ihmeelliseltä kuin se saattaakin tuntua)
(toisaalta nyt ei pääse itse tekemään suoraa havaintoa oireesta, joten sekin tietysti muuttaa asiaa)
-
ongelmat on kadonnu tänään :D