En ole vato, mutta vastaan kuiteskin
.
Se mitä olen huomannut pitin renkaissa tähän asti, niin takana tuo rengas on sen verran pehmeä, että renkaat hajoaa kyljestä, joten en edes viitsi ostaa vielä pehmeämpää matskua olevaa rengasta. Huomioikaa, että renkaan kunnollinen "huolellinen" liimaus vanteelle ja akkujen välissä renkaan kunnon ja liimauksen tarkastaminen kannattaa. Ei ehkä pidennä renkaan ikää, mutta parempi korjattu rengas, kuin hajonnut.
571/572 on käytännössä havaittu hyväksi ja renkaat ostettuani en ole katunut päivääkään. Tamiyan kumeista toi eteen hard ilman inserttiä ja taakse soft insertin kanssa on ihan toimiva, mutta ainakin sisällä pitit ovat minun mielestäni best in business.
Kaitsun kanssa puhuttiin pitäisikö formulan sääntöihin kirjata yksityyppi rengas? Nyt on aika heittää ehdotuksia asian tiimoilta.
Oma kantani on tälläistä sääntöä vastaan. Esimerkiksi renkaiden hinnoissa on isojakin eroja Ridet ovat noin tuplasti kalliimmat kuin Pitit. Ei ole mitään järkeä ajaa esim. ridellä mattokisoja kuin halvempi rengas toimii 75% paremmin. Taas Tamiyan rengas toimi parhaiten märällä radalla. Tuli todettua viime kesäcupissa.
Ei tämmöinen sääntö ainakaan lisää luokkaan tulevia kuskeja, kun niillä kitissä mukana tulleilla kumeilla ei saakkaan ajaa kisoissa. Ja ei varmaan jää keneltäkään kisat kesken/väliin renkaiden takia, joten minun mielestä jatketaan samaan tahtiin kuin ennenkin eli renkaat vapaat. (F1 tyyppiset kumirenkaat) ja vapaa määrä ei vaikuta PITEILLÄ ajaa kumminkin todella pitkään niin kuin Vato yllä kirjoitti.