Kirjoittaja Aihe: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC  (Luettu 304013 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #840 : 12.07.13 - klo: 16.09 »
Olen ollut tyytyväinen omaani, tähän toisen sukupolven Blast TX:ään. Rikki olen saanut osia vain törmäämällä, joku 30 akullista varmaankin ajellut. paitsi nyt on ohjausservo väljä ja tolkuton välys tietysti koko ohjauksessa.. Renkaat on kyllä jo melkein slicksit, liekö osuutta asiaan kun asfaltilla aika paljon tullut ajettua.

Mutta siis ihan kiva ja toimiva peli tällaiseen kevyeen hupiajeluun.

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #841 : 14.07.13 - klo: 15.47 »
Paketissa tuli varaosina vetoakselit eteen, ja jotain muoviholkkeja joita en räjäytyskuvista tai autosta tunnista.


Ihmetellyt itsekin näitä muoviholkkeja, tuli omankin Blast TX2- paketin mukana.. Nyt en ole osien luona, mutta tuli villi ajatus. Onko koskaan nähty sovitteita servon ja servon varren välille, kun kerran jotkut autopaketit sisältävät useita servonvarsia? Muistelisin, että näissä kyseisissä muoviosissa on uritus sekä sisä- että ulkokehällä..

Poissa KimmoHop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #842 : 14.07.13 - klo: 16.59 »
Ihmetellyt itsekin näitä muoviholkkeja, tuli omankin Blast TX2- paketin mukana.. Nyt en ole osien luona, mutta tuli villi ajatus. Onko koskaan nähty sovitteita servon ja servon varren välille, kun kerran jotkut autopaketit sisältävät useita servonvarsia? Muistelisin, että näissä kyseisissä muoviosissa on uritus sekä sisä- että ulkokehällä..

Niitähän ne oli  :azn: Laatikoista löytyi vanha 4,1kg servo (ledejä etsin) niin kokeillaan sitä. M3 ei kyllä mennyt akselille, käytin servon omaa ruuvia, ja vanttia piti säätää kun suoraa asentoa ei varrelle ollut. Pihkuran tiukka oli kyllä se sovite painaa akselille, ruuvilla vedin loput.

t. Kimmo:)

ps. vähän alkaa olla, että minkä verran viitsii muutososia hankkia, vai ottaisiko "kunnollisen" RTR-SC:n toiseksi autoksi  :roll: Onneksi ei ole ratoja lähellä.

Poissa myllis

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #843 : 19.07.13 - klo: 01.21 »
Saa  poistaa tän. Sekotin twisterin ja tx:än

« Viimeksi muokattu: 19.07.13 - klo: 02.08 kirjoittanut myllis »

Poissa Jk1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #844 : 20.07.13 - klo: 14.28 »
Sain veljeltä hyvin ajetuun S10 BX:n, kiva peli muuten, mutta spurreja menee liian tiuhaan. Ajattelin josko 32P rattaat laittais, kestääkö paremmin? Mistä vehkeestä sopii vähimmällä vaivalla, vai onko muuta apua?
Kone on joku kiinan harjaton, 2s lipolla. 

J

Poissa KimmoHop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #845 : 23.07.13 - klo: 01.06 »
Illan ratoksi avasin TX2:n diffit molemmista päistä. Takapäässä oli hieman vastusta, edessä ei yhtään - rasvat olivat mytyssä rattaiden välissä. Topsilla mömmöt pois ja öljyä tilalle, päivä saa näyttää oliko toimella vaikutusta vai jääkö vielä mäkeen sutimaan kahdesta nurkasta.

Samalla vaihdoin SC-renkaat ja 17t pinionin (48p) joka olikin kuusioruuvien ja -avainten yhteistyöttömyyden takia vähän hankalampaa. T8 ja T9 torximeisselit pelastivat, vaikka olivat pehmeämpiä kuin ruuvit -> 10v takuulla takaisin ja ruuviliikkeestä kunnolliset kärjet.
Henkisesti olen sitä mieltä, että 19t vakiopinioni on vakiomoottorille liian iso. Tiukoissa mutkissa vauhti kuolee kun veto ei riitä ja niin moottori kuin säädinkin käyvät kuumana. BX:ssä ja SC:ssä kokonaisvälitys (moottorista maahan) on lyhempi kuin TX:ssä. 16t pinionin olisin laittanut, mutta oho oli liian pienellä akselinreiällä :roll:

Lisäksi SC:n etupuskuri kiinni ja korista pala pois että istuu paikalleen, sehän alkaa näyttää (valoja vaille) autolta - kunhan ehtii maalata vanteet iloisemmalla värillä :wink:
Takana iskarit tuntuvat nahkeilta, pitänee avata nekin, putsata ja vaihtaa tunnetun vahvuista öljyä tilalle. Ehkä porata mäntiin lisää reikiä. Jospa ne siitä :grin:

t. Kimmo:)

Poissa Alakerta

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #846 : 28.07.13 - klo: 17.47 »
Sain veljeltä hyvin ajetuun S10 BX:n, kiva peli muuten, mutta spurreja menee liian tiuhaan. Ajattelin josko 32P rattaat laittais, kestääkö paremmin? Mistä vehkeestä sopii vähimmällä vaivalla, vai onko muuta apua?
Kone on joku kiinan harjaton, 2s lipolla. 

J

Tuossa yks modi:
http://rc10.fi/index.php?topic=47474.msg458249#msg458249

Edit: Sun motilla ehkä 12 hampainen pinjoni ton 14 sijasta.

T:veli
« Viimeksi muokattu: 28.07.13 - klo: 17.51 kirjoittanut Alakerta »

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #847 : 07.08.13 - klo: 15.45 »
Illan ratoksi avasin TX2:n diffit molemmista päistä. Takapäässä oli hieman vastusta, edessä ei yhtään - rasvat olivat mytyssä rattaiden välissä. Topsilla mömmöt pois ja öljyä tilalle, päivä saa näyttää oliko toimella vaikutusta vai jääkö vielä mäkeen sutimaan kahdesta nurkasta.

Samalla vaihdoin SC-renkaat ja 17t pinionin (48p) joka olikin kuusioruuvien ja -avainten yhteistyöttömyyden takia vähän hankalampaa. T8 ja T9 torximeisselit pelastivat, vaikka olivat pehmeämpiä kuin ruuvit -> 10v takuulla takaisin ja ruuviliikkeestä kunnolliset kärjet.
Henkisesti olen sitä mieltä, että 19t vakiopinioni on vakiomoottorille liian iso. Tiukoissa mutkissa vauhti kuolee kun veto ei riitä ja niin moottori kuin säädinkin käyvät kuumana. BX:ssä ja SC:ssä kokonaisvälitys (moottorista maahan) on lyhempi kuin TX:ssä. 16t pinionin olisin laittanut, mutta oho oli liian pienellä akselinreiällä :roll:

Lisäksi SC:n etupuskuri kiinni ja korista pala pois että istuu paikalleen, sehän alkaa näyttää (valoja vaille) autolta - kunhan ehtii maalata vanteet iloisemmalla värillä :wink:
Takana iskarit tuntuvat nahkeilta, pitänee avata nekin, putsata ja vaihtaa tunnetun vahvuista öljyä tilalle. Ehkä porata mäntiin lisää reikiä. Jospa ne siitä :grin:

t. Kimmo:)

Viitsisitkö laittaa kuvan autosta? Oon harkinnu omaani sc:n renkaita, ja pohdin että miltä mahtaa näyttää. Kaposemmathan nuo taitaa olla, mutta varmasti toisi hiekalle lisää pitoa. Ja tuon etupuskurin kanssa ko. auto olisi myös kiva nähdä.

Poissa KimmoHop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #848 : 08.08.13 - klo: 20.53 »
Viitsisitkö laittaa kuvan autosta? Oon harkinnu omaani sc:n renkaita, ja pohdin että miltä mahtaa näyttää. Kaposemmathan nuo taitaa olla, mutta varmasti toisi hiekalle lisää pitoa. Ja tuon etupuskurin kanssa ko. auto olisi myös kiva nähdä.

Tiedä nyt pidosta, mutta päällysteellä saa vähän pyörähtämään. Tuommoinen se on:

Puskuri on vähän että juu vai ei, mutta siihen saa (sen huonomman) puhelimen pystyyn videoimaan. Leikkikenttähiekalla ei meinaa saada tarpeeksi vauhtia mutta siihen on helppo tehdä hyppyjä, 16t pinioni odottaa vaihtoa. Hyvä hyppyri tulee myös kahdesta kestopuulaatasta ja pölkystä.

Tuommoista öljyä tuli takaiskareista ulos. Kun ne nyt on ajettu sisään niin uutta möhnää ei varmaankaan tule paljoa...

Kaivelin topsylla tiivisteistä liat ja öljysin varret hyväksi niin herkkyyttä tuli lisää. Vanhoista Angry Birds -ilmapalloista leikkasin suukappaleet suojaamaan varsia ja tiivisteitä pölyltä ja hiekalta.

LRP:n 10k diffiöljy on ehkä liian hienoa, tai sitten vaadin vähän liikaa nelivetoa   :wink:

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #849 : 11.08.13 - klo: 14.50 »
Tilasin ipanalle tuon SC NON-RTR niin millä hammastuksella on pinjoni/spurri? Tuleekohan tuossa pinjonia mukana?

Poissa lameli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #850 : 14.08.13 - klo: 18.18 »
Meni MT perus vastari pimeäksi, niin millaista uutta vastaanotinta tuohon voisi katella. Lähetin on se vakio joka tulee auton mukana. Uusia lipoakkuja ja laturiakin olisi kattelussa tuohon suositelkaa jotain.

Poissa lameli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #851 : 15.08.13 - klo: 18.59 »
Onko tästä http://www.ilmailukauppa.fi/shopnew/product_info.php?cPath=40_41&products_id=5484#.Ugz6R7jyWUk lähettimestä ja vastarista mitään kokemuksia, onko hintansa väärti?

Poissa Nicoman82

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #852 : 19.08.13 - klo: 23.32 »
Itellä nyt toi s10 bx jonka ostin poitsulle, mistä löytyisi siihen hyvä maalaamaton lexan koppa? Mitä netissä selailin niin muut näytti jotenki erilaisilta niin ajattelin että mahtaako käydä..
Pakkanen kesyttää nudistin!
Lrp s10 blast bx  /  e-revo 1/16 vxl / hbx bonzer / lrp s8bx2

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #853 : 24.08.13 - klo: 10.38 »
Terve!  koskee LRP S10 BX autoa.

nyt olis tarkotus jyrsiä ylärungon osat alumiinista, täysin alkuperäisten mittojen mukaan.

Osat:
-Etu-ja takaiskaritorni ( paksuimmillaan 10mm kuten alkuperäinenkin.)
-Etu- ja takaylärunko ja  (ne mitkä on kiinni alumiinitolppien varassa )
 ja Keski ylärunko, se pitkä lätkä.  (nämä 3mm paksuja paksuimmillaan.)

alumiini ei ole ihan mössöä mutta ei parastakaan laatua. elaksointikin saattaa olla mahollinen pyynnöstä

Eli yhteensä 5 osaa. onko kiinnostuneita?

 jos oon niin kertokaa vaikka YV:llä että paljonko olisitte valmiita maksamaan osista.  Ite ajattelisin että onko 3* muovisen hinta liikaa? vuoteen maksaavat takasi ihtesä ainaki minun ajossa.


Kotona teen piirustukset ja ohjelmat ensi viikon aikana ja luultavasti viikonpäästä alkaa ajot.
Pieniä muutoksia mitoissa on kevennyksissä, yksinkertaistan hieman niin helpompi tehdä.
strategiset mitat ovat samat kuin alkuperäisissä.
en ohenna niitä paksuudeltaan alkuperäisiin verrattuna, vaikka luultavasti kestäisikin ohuempana.  Painoa kertyy siis hieman lisää. cnc-työstökeskuksella teen.  Kokeilen itellä osien toimivuuden ja palautusoikeus rahat takasi jos ei kelpaa.

Aluosat TX:ään kiinostaisi. Vieläkö värkkäilet?

Poissa usagi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #854 : 24.08.13 - klo: 15.00 »
Ajaako joku driftiä tc:llä? Kokemuksia välysten poistosta? Diffien muuttamista kiinteäksi? Miten vaikuttaa etupää/takapää vai onko syytä liimata molemmat umpeen epoksilla, vai riittääkö kuumaliima? Ohjauskulma setuppejakin otetaan mielellään vastaan :). Kivasti se menee asfaltilla nytkin luisussa driftirenkailla, mutta voisi luisua lisääkin. Muoviputkirenkaat?

Poissa datis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #855 : 24.08.13 - klo: 18.40 »
Eli täällä oon joskus ennenkin pyöriny ja n.2v harrastin mutta möin sitte kamat pois ja tunnuskaan enää ei toiminu joten uuden tein. Ja nyt sitten rupes kuumottamaan harrastuksen uudelleen aloitus tämmösellä laitoksella joten minkäslainen vehje tuo tryggyn kakkos versio on?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #856 : 24.08.13 - klo: 19.04 »
Ajaako joku driftiä tc:llä? Kokemuksia välysten poistosta? Diffien muuttamista kiinteäksi? Miten vaikuttaa etupää/takapää vai onko syytä liimata molemmat umpeen epoksilla, vai riittääkö kuumaliima? Ohjauskulma setuppejakin otetaan mielellään vastaan :). Kivasti se menee asfaltilla nytkin luisussa driftirenkailla, mutta voisi luisua lisääkin. Muoviputkirenkaat?
Epäilen kovasti kuumaliiman pitävyyttä ja ei niitä enää takas saa joten ehdottaisin epoksia  :wink: Tekisin eka takapään ja sit koittaisin. Kovin moni ei aja driftiä spoolit molemmissa minkä taka eka testaisin miten käyttäytyminen muuttuu taka spoolilla (lukko) ja sen jälkeen eteenkin jos ei tunnu hyvältä..
« Viimeksi muokattu: 24.08.13 - klo: 19.09 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #857 : 25.08.13 - klo: 10.37 »
Itse laitoin ihan sinitarralla lukon omaan autoon aikoinaan. Saa tarvittaessa takas normaaliksi, jos siltä tuntuu.
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #858 : 25.08.13 - klo: 10.43 »
Itse laitoin ihan sinitarralla lukon omaan autoon aikoinaan. Saa tarvittaessa takas normaaliksi, jos siltä tuntuu.
Varmaan joo riippuu moottorin tehosta mutta sinitarran saa tosiaan myös vekka  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #859 : 25.08.13 - klo: 11.11 »

Tuossa shimmi setti koodit keskelle jos tarvii

 http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=hb67470&x=3&y=10

Taakse ja eteen

http://www.hobbylinna.com/advanced_search_result.php?keywords=hpiz891&x=0&y=0

Eli rtr-pakettista kannattaa käydä kaikki ruuvit läpi ennen ajoja, sinänsä hupaista kun pitäisi heti päästä ajamaan...

Saisko nää vaikka ihan tuotekoodeina, kunei linkit pelaa? Toinen on varmaankin 67470, mut toinen?

Ja toinen juttu, eli mistä löytyy tämä keskustelussa mainittu "Durangon diffin shimmausohje"?
« Viimeksi muokattu: 25.08.13 - klo: 11.20 kirjoittanut A.Loiske »

Poissa usagi

  • Jäsen
    • Profiili
LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #860 : 25.08.13 - klo: 11.25 »
Play dohia on myös jotkut käyttäneet. Sehän kovettuu, saa tarvittaessa pois, mutta mureneeko tässä käytössä? Ei viitsisi availla ja tehdä uusiksi kovin usein. Vaihtoehto olis kans vetää epoksit ja ostaa jos joskus tarvii, uus diffi.

Miten etudiffin lukitseminen vaikuttaa? Entä taka? Ehkä kokeilen ensin muoviputkirenkaita kun on ylimääräisiä vanteita.

Milläs alustaa kannattaisi shimmailla tiiviimmäksi? Jostain metalliholkkeja ja prikkoja? Sama homma pitäis tamiyan miniin tehdä. Etupää ihan järkyttävän väljä, katsuri hylkäis vuosikatsastuksen eikä ajamisen ilokaan ole tallella ;). Lrp taas on väljä joka puolelta, kiinassa venäläiset toleranssit ison maan tapaan?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #861 : 25.08.13 - klo: 14.06 »
Play dohia on myös jotkut käyttäneet. Sehän kovettuu, saa tarvittaessa pois, mutta mureneeko tässä käytössä? Ei viitsisi availla ja tehdä uusiksi kovin usein. Vaihtoehto olis kans vetää epoksit ja ostaa jos joskus tarvii, uus diffi.

Miten etudiffin lukitseminen vaikuttaa? Entä taka? Ehkä kokeilen ensin muoviputkirenkaita kun on ylimääräisiä vanteita.

Milläs alustaa kannattaisi shimmailla tiiviimmäksi? Jostain metalliholkkeja ja prikkoja? Sama homma pitäis tamiyan miniin tehdä. Etupää ihan järkyttävän väljä, katsuri hylkäis vuosikatsastuksen eikä ajamisen ilokaan ole tallella ;). Lrp taas on väljä joka puolelta, kiinassa venäläiset toleranssit ison maan tapaan?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Prikkoja on porukka käyttänyt ainakin näissä isommissa vehkeissä jos tosiaan sellaista pientä välystä löytyy.. Jos taas koko homma vatkaa kun mikä niin ei niitä salee saa vekka ellei osta uutta palikkaa.

Musta etulukko aiheuttaa enemmän puskemista jos ei ole tehoa koneessa, minkä takia täyttäisin epoksilla eka sen takapään. Toki kandee eka koittaa toisia renkaita ja sitten vasta lukottaa jos tarve vaatii  :smiley:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa KimmoHop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #862 : 25.08.13 - klo: 21.17 »
minkäslainen vehje tuo tryggyn kakkos versio on?

Harjallisen omistajana sanoisin että ota harjaton - harjallisella opettelee ja ajaa mutta on se silleen vähän hidas kiihtymään. Pientä väljyyttä siellä sun täällä.
Jos itse olisin ostamassa toista autoa, niin katselisin harjattomien RTR-merkki-SC-autojen perään - loppupelissä rahaa menee saman verran ja eiköhän niihinkin saa truggy-korin kiinni  :azn:

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #863 : 27.08.13 - klo: 16.20 »
Mä oon ollu tosi tyytyväinen Blast kakkoseen. Kulkee vakiona jo tosi mukavasti, 57km/h vakioväleillä, ja jaksaa sutia asfaltillakin. Vahvemman servon laitoin, nyt jaksaa kääntää, ja iskareihin paksummat öljyt niin parani ominaisuudet selvästi. Kunnon työkalut vaan alusta asti niin ei ne lakritsiruuvitkaan rupea ryttyilemään. :D Diffien shimmaus ja öljyjen laitto sisään on paraikaa meneillään.

Poissa KimmoHop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #864 : 17.09.13 - klo: 00.46 »
Kahden illan aherruksen jälkeen TX alkaa olla kuosissa. Tai kolmen, kuka niitä laskee  :azn:
Ensin vaihdettiin pojan kanssa iskarien öljyt, LRP:n 20:stä taakse ja 30:stä eteen. Ilmapalloista kumit ettei mene pölyä ja hiekkaa tiivisteisiin. Sitten vaihdettiin diffiöljyt, LRP:n 30k molempiin päihin (10k:lla jää hiekalla kiinni jos ihan vähän vaan toinen puoli on ilmassa). Vaihdoin myös kumitiivisteet (pahvit vaihdoin ensimmäisellä kerralla). Vinkki: ei kannata yrittää ovelasti laittaa toista muovipuolen ulostulon shimmiprikkaa sisäpuolelle, jumittaa  :roll: Samalla peräpään vetonivelet saivat vesi-ilmapalloista suojakumit.

Seuraavaksi aloin poistaa väljyyksiä tukivarsista. Molemmissa päissä saranareiät ovat (kuluneet tai uudesta asti olleet?) vähän väljät, ja kun takahubeissa ja etukannattimissa on vähän samaa vikaa niin kertautuu. Reikiin alumiiniteippiä shimmiksi ja olka-akseliruuvien ja holkin väliin pakastepussimuovikalvoa. Etupään vetoniveliin suojakumit. Vanhoja etuvetareita kokeilin taakse: pituus olisi ehkä mennyt, mutta takahubeissa laakerit ovat himppasen etempänä toisistaan kuin edessä -> heksin tappi ei mene paikalleen, tai pihdeillä änkäämällä menee mutta laakerista tulee jankko.
Heitin myös kallistuksenvaimentimet laatikkoon. Jousitus alkaa olla herkähkö ja tukevahko  :azn:

Nyt sitten vaihdoin topakamman servon ja samalla metsästin ohjauksen väljiä paikkoja. Löytyivät ackerman-levystä. Servon säästäjä ja toisen puolen kampi on kyllä kuulalaakeroitu runkotolppaan, mutta ackerman-levy, joka välittää ohjauksen servonsäästäjältä raidetangoille, on niissä kiinni kahdella ruuvilla moneen suuntaan väljissä messinkiholkeissa. Tuttavalliseen tapaan muovikalvoa reikien pienennykseen ja maitopurkkipahviset prikat toisen suunnan tukevoittamiseen. Hyvä tuli siitäkin  :grin: (tai ainakin parempi kuin uutena). Hiekkalaatikkomoottorin tilalle vaihdoin Leopardin harjattoman sekä uuden spurrin kun entisen ehti kuluttaa hiekka (joka menee pölysuojan sisälle koska se ei ole pöly- eikä hiekkatiivis ilman teippiä tai kuumaliimaa varsinkaan harallisena kun just siitä päästä moottori imee ilmaa).

Elikkä ihan kotitaloustarpeilla saa blastista herkemmän ja jämäkämmän kun vaan viitsii purkaa ja koota ja virittää, eikä menetä hermojaan kun toisen kerran pultti työntää edellään alumiiniteippisupistuksen  :shocked: Joku kerta etsin vielä 3mm sisähalkaisijalla olevaa messinkiputkea ja teen siitä laakeriholkit tukivarsiin ja hubeihin. Jos joku tietää mistä niin saa vinkata  :wink:

Huomenna (tai siis tänään jo) pääsee kokeilemaan mitä uusi moottori sanoo 16/77 välityksellä - jos ei sada. Takadiffistä pitäisi shimmiprikka vaihtaa toiselle puolelle, rattaat jäi vähän tiukalle. Jos mikään paikka ei poi'i niin ehtiihän tuon myöhemminkin (nimim. pari kuukautta vasta rallattanut).

Nyt tutumaan että jaksaa töitä,
t. Kimmo:)

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #865 : 17.09.13 - klo: 07.21 »
Laitoitko sen LRPn oman "vakiospurrin" - vai ootko löytänyt jostain paremman vaihtoehdon ( kaverin autossa on nyt jo saatu melkein kolme tai neljä akullista kestämään spurri, kun tarpeeksi teipillä yms. tiivistetty tuota suojakotelon pienenpieniä aukkoja..

Jotkuthan on vissiin sitten tehnyt päinvastoin, eli pohjaan riittävän iso reikä ettei ne kivet jää sinne ahtaaseen spurrin ja pohjan väliseen kouruun - toimiiko tuo systeemi / kestääkö spurri - se on kuitenkin tavallaan "lopullinen ratkaisu", jos alkaa pohjaan reikiä tekemään ?
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa KimmoHop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #866 : 17.09.13 - klo: 08.30 »
Vakion laitoin. Se alkuperäinen joka veti hiekkaa väliin on aika hauskan näköinen, mutta jaksoi harjallista ja tiivistyksen jälkeen (sivuille porasin pieniä reikiä että ottaisi ilmaa sieltä, sisälokarit edessä ja takana ohjaavat enimmät hiekat ohi) spurrikotelo on pysynyt tyhjänä. Assolla taisi olla 78-hampainen 48p spurri, joskus voisi kokeilla onko akselin reikä saman kokoinen.

Leopardin 2 minuutin pikakoe pihatiellä: härreguu  :grin:
Pakko laittaa vähän punch controllia kun pidon loppuessa (no taas kovempi pohja + vähän pieniä irtokiviä) loikkii suunnasta toiseen. Kaasusormi ei meinaa olla riittävän herkkä. Tämmöinen tämän auton pitää ollakin, no painava koppa vähän tasoittaa. Voi olla että slipperikin jäi tiukalle, tuunataan tarpeen mukaan.

Vähän pitää ihmetellä miten ihmiset ajelee 4000-5000kV koneilla, itse laitoin 13t/3000kV 16/77 välityksellä (pinnan lyhyempi kuin SC:ssä, josta renkaat) kun tälläkin menee ihan riittävän kovaa... Katsotaan illalla miten hiekka siirtyy mutta kuumana ei pitäisi käydä  :azn:

t. Kimmo:)

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #867 : 17.09.13 - klo: 13.37 »
Hyvä kimmo! Mullakin Blasti perinpohjin purettu ja laitettu, kokoamista vailla. Shimmauksen lisäksi tiivistän myös gearboxit tasotiivisteliimalla, ja samalla aineella meinasin tiivistää myös spurrin suojakopan. by the way, mulla ei ole mennyt ikinä yhtään spurria ja onhan tolla ajettu. 4300kv mosakin vie ihan kiitettävästi.

Selvennätkö tämän "muovipuolen ulostulon shimmiprikkaa sisäpuolelle"? Shimmaus vielä kesken, vinkit kelpaa..

Kun sekottaa nämä termit. Esim. "outdrive"- ilmaisulla näköjään tarkoitetaan sitä, mikä on oikeasti suomeksi sisääntulo???
« Viimeksi muokattu: 17.09.13 - klo: 14.19 kirjoittanut A.Loiske »

Poissa KimmoHop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #868 : 17.09.13 - klo: 14.53 »
Selvennätkö tämän "muovipuolen ulostulon shimmiprikkaa sisäpuolelle"? Shimmaus vielä kesken, vinkit kelpaa..

Ehkä vähän huono nimitys, kyseessä ei siis ne varsinaiset 10x12 shimmiprikat... Ja sitä lautasta vetävää ratasta en ole (vielä) irrottanut diffikotelosta.

Diffissä on lautanen ja sitten se muovikoppa minkä sisällä öljy/vaseliini on. Molemmissa puolissa on se vetoakseliin sopiva pää (kuppi tai mikälie - jos vetoakselissa on koiranluu niin lie sitten koirankuppi  :laugh: ) joka menee kopan/lautasen läpi sisälle rattaaseen. Ainakin minulla oli lautasen ja kupin välissä yksi prikka kun taas muovikotelon ja kupin välissä kaksi. Lautasessa 2 o-rengasta, muovissa 1.
Kupin ja rattaan saa erotettua kun ottaa rattaan puolelta c-klipsin pois (häviää helposti, taskulamppu varalle  :wink: ) - sen saa melkein kynnellä painettua sitten takaisin. Tämän jälkeen saa loputkin vaseliinimoskat kaavittua pois ja vaihdettua tiivisteet.

Fiksuna yritin laittaa muovipuolen prikat 1 ulos ja 1 sisään tiivisteen suojaksi mikä ei siis toimi  :shocked:

Vaseliinia tai öljyä joka väliin (jossain toisen auton ohjeissa puhuttiin green slimesta?) niin hyvä tulee. Purkaa vaikka talouspaperille järjestyksessä eikä sotke tai pudota lattialle niin menee kasaankin oikein. Slipperin kanssa tein eilen silleen. Ohjauksen osien ja ackerman-levyn kanssa en, piti katsoa kuvista ja kääntää osat oikein päin.

Siinä vaiheessa kun perä ja keula olivat irti ja keskirungostakin liki kaikki riisuttu niin piti ottaa kuva, että tuleeko vielä auto. Arvaa muistinko, mutta auto tuli  :azn:

Taisi tulla taas vähän epäselvästi,
t. Kimmo:)

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC
« Vastaus #869 : 17.09.13 - klo: 16.12 »
Nyt tajusin mistä puhutaan. Juuri noiden pienten prikkojen kanssa ihmettelin, että mihin ihmeeseen ne oikein tulee, kun en purkaessa pannut merkille! :) Toinen murikka on nyt kasattu, johonkin väliin ne laitoin, enkä enää kyllä ala tarkistamaan. Kyl se kuitenkin pyörii. :D

Kokonaan atomeiksi kun tollasen räjäyttää, niin saahan siinä kootessa joskus hetkeksi pysähtyä miettimään. Eripituiset ruuvit eri paikkoihin näin esimerkkinä. Mun hommaa helpotti vetolokerikko, johon tarralapuilla merkkailin infot. Onneksi sentään etu- ja takaboxi ovat samanlaiset..

Uus lautaspyörä hieman yhdestä kohdasta kirraa, jopa "väljänä" ennen shimmejä. Liekö lautanen vähän kiero, tai sitten kiero boxi..

Mainitsit nuo pienenpienet lukkoprikat, niillä on tosiaan jännä tapa sinkoilla ympäriinsä, pari kertaa sai lattialta etsiä. Magneettikärkinen meisseli helpotti niiden asettelua. Ja välillä vaikeutti. :D