Kahden illan aherruksen jälkeen TX alkaa olla kuosissa. Tai kolmen, kuka niitä laskee
Ensin vaihdettiin pojan kanssa iskarien öljyt, LRP:n 20:stä taakse ja 30:stä eteen. Ilmapalloista kumit ettei mene pölyä ja hiekkaa tiivisteisiin. Sitten vaihdettiin diffiöljyt, LRP:n 30k molempiin päihin (10k:lla jää hiekalla kiinni jos ihan vähän vaan toinen puoli on ilmassa). Vaihdoin myös kumitiivisteet (pahvit vaihdoin ensimmäisellä kerralla). Vinkki: ei kannata yrittää ovelasti laittaa toista muovipuolen ulostulon shimmiprikkaa sisäpuolelle, jumittaa
Samalla peräpään vetonivelet saivat vesi-ilmapalloista suojakumit.
Seuraavaksi aloin poistaa väljyyksiä tukivarsista. Molemmissa päissä saranareiät ovat (kuluneet tai uudesta asti olleet?) vähän väljät, ja kun takahubeissa ja etukannattimissa on vähän samaa vikaa niin kertautuu. Reikiin alumiiniteippiä shimmiksi ja olka-akseliruuvien ja holkin väliin pakastepussimuovikalvoa. Etupään vetoniveliin suojakumit. Vanhoja etuvetareita kokeilin taakse: pituus olisi ehkä mennyt, mutta takahubeissa laakerit ovat himppasen etempänä toisistaan kuin edessä -> heksin tappi ei mene paikalleen, tai pihdeillä änkäämällä menee mutta laakerista tulee jankko.
Heitin myös kallistuksenvaimentimet laatikkoon. Jousitus alkaa olla herkähkö ja tukevahko
Nyt sitten vaihdoin topakamman servon ja samalla metsästin ohjauksen väljiä paikkoja. Löytyivät ackerman-levystä. Servon säästäjä ja toisen puolen kampi on kyllä kuulalaakeroitu runkotolppaan, mutta ackerman-levy, joka välittää ohjauksen servonsäästäjältä raidetangoille, on niissä kiinni kahdella ruuvilla moneen suuntaan väljissä messinkiholkeissa. Tuttavalliseen tapaan muovikalvoa reikien pienennykseen ja maitopurkkipahviset prikat toisen suunnan tukevoittamiseen. Hyvä tuli siitäkin
(tai ainakin parempi kuin uutena). Hiekkalaatikkomoottorin tilalle vaihdoin Leopardin harjattoman sekä uuden spurrin kun entisen ehti kuluttaa hiekka (joka menee pölysuojan sisälle koska se ei ole pöly- eikä hiekkatiivis ilman teippiä tai kuumaliimaa varsinkaan harallisena kun just siitä päästä moottori imee ilmaa).
Elikkä ihan kotitaloustarpeilla saa blastista herkemmän ja jämäkämmän kun vaan viitsii purkaa ja koota ja virittää, eikä menetä hermojaan kun toisen kerran pultti työntää edellään alumiiniteippisupistuksen
Joku kerta etsin vielä 3mm sisähalkaisijalla olevaa messinkiputkea ja teen siitä laakeriholkit tukivarsiin ja hubeihin. Jos joku tietää mistä niin saa vinkata
Huomenna (tai siis tänään jo) pääsee kokeilemaan mitä uusi moottori sanoo 16/77 välityksellä - jos ei sada. Takadiffistä pitäisi shimmiprikka vaihtaa toiselle puolelle, rattaat jäi vähän tiukalle. Jos mikään paikka ei poi'i niin ehtiihän tuon myöhemminkin (nimim. pari kuukautta vasta rallattanut).
Nyt tutumaan että jaksaa töitä,
t. Kimmo:)