RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: ___aloitteleva___ - 15.11.08 - klo: 10.55
-
Menasin hankkia toisen sähkö auton. Tällä hetkella mulla on mini inferno. Ite meinasin jotain noista: traxxas rusler, hpi firestorm tai kyosho lazer zx-5. Mitä huonoja puolija ja mikä kulkee koviten? Mitä viritys mahdollisuuksia/missä on eniten tehoa jo valmiiksi? Mikä kestää parhaiten?
-
Noista kolmesta paras vaihtoehto on rustler ja huonoin lazer zx-5.Rustleriin saa parhaiten varaosia ja on kestävä.
-
Noista kolmesta paras vaihtoehto on rustler ja huonoin lazer zx-5.Rustleriin saa parhaiten varaosia ja on kestävä.
Entäs viritys puoli?
-
Lazerissa paras ajettavuus ja huono osien saatavuus, buggy eli rata-auto joten huonommin suojattu. E-Firestormiin saa osia vähän paremmin ehkä, mutta huonommin kuin Rustleriin. Kaikkia mahdollisuus virittää. Rustlerissa viritettynä voi olla ongelma, että auto keulii koko ajan hallitsemattomasti tai hallitusti. E-firestormissa ei välttämättä ongelma ole yhtä paha. Nopeudet autoista selviää niiden valmistajien sivuilta yleensä. Kyosho lienee hitain ja Rustler 7-kennoisella akulla ehkä nopein. Nopeus ei kuitenkaan välttämättä aina tarvitse olla auton hankinnassa painavimpia asioita. Nelivetoinen Kyosho sisältää enemmän elektroniikkaa ja siitä saattaa hajota useammin osia. Rustler ja Firestorm on taas takavetoisia autoja. Kaikki autot saa halutessaan kulkemaan vaikka kuinka lujaa.
-
Minkälainen lipo akku tohon rustleriin oikee menee ja paljon maksaa? Vaikuttaako paljon huippuihin? Onko siin muute 2 vaihetta ku kuulostaa videoissa vähän että vaihtais vaihetta. Kui iso toi rustler oikee on ku en meinaa löytää mistää kui pitkä se on. Pyörähtääkö helposti ympäri ku on takavetonen? Keuliiko vakiona? Mimmonen on ajaa?
-
Nitro Rustlerissa vaihdelaatikko. Auton mitat (pl. tässä tapauksessa akkukotelon) löytyy poikkeuksetta auton spekseistä valmistajan sivuilta. Rustlerista ei kokemuksia. Stampede -topicista löytyy tietoa varmaan rustleristakin kun selaa vain. Foorumilta löytyy varmasti myös molemmista autoista tietoa hakukoneella.
-
Minkälainen lipo akku tohon rustleriin oikee menee
Lipo akku käy sitten vain vakiosähköistä VXL malliin. Eli siihen vakiona harjattomalla koneella tulevaan autoon. Muiden harjallisten mallien noparit ei välttämättä pidä lipo akuista
-
Höpöhöpö. Sähköosat ei tiedä mistä niille virta tulee, eivätkä siis ainakaan pelkästään sen perusteella voi tykätä kyttyrää, jos saavatkin virtansa LiPosta, eikä vaikkapa NiMH:isä. Se on sitten eri asia, jos jännitettä on liikaa (täysi 2 kennoinen LiPo 8.4V, 4.2V/kenno siis, eikä kyykkää samalla tavalla, kuin Ni**-akut). Enempi olisin akusta huolissani, kun käytetään noparia, joka ei osaa LiPo-katkaisua...
-
Onko tohon rusleriin olemassa jotain teho akkua millä ei sähkö ei mee miksikään?
-
Noista kolmesta paras vaihtoehto on rustler ja huonoin lazer zx-5.Rustleriin saa parhaiten varaosia ja on kestävä.
Tähän olis hauska kuulla jotain perusteluja. Jos kyse on vaan varaosien saannista, niin lazeriin saa esim. amainista osia todellakin helposti ja kattavasti.
-
Onko tohon rusleriin olemassa jotain teho akkua millä ei sähkö ei mee miksikään?
Mutta joka tapauksessa suosittelen harjatonta mallia, eikä harjallista. Eli rustlerista sitä VXL mallia. Pitemiaikainen riemu siitä laitteesta tulee.
-
Noista kolmesta paras vaihtoehto on rustler ja huonoin lazer zx-5.Rustleriin saa parhaiten varaosia ja on kestävä.
Tähän olis hauska kuulla jotain perusteluja. Jos kyse on vaan varaosien saannista, niin lazeriin saa esim. amainista osia todellakin helposti ja kattavasti.
1. ei saa suomesta varaosia kunnolla 2.ne on kalliita 3. Kyosho on ihan pa**a :laugh:
-
.
-
Kuinka pljon tuo harjallinen rusler oikee kulkee?
-
Semmoista vauhtia että viikon päästä selailet jo harjatonta settiä autoos.
-
Semmoista vauhtia että viikon päästä selailet jo harjatonta settiä autoos.
Niin ja alkaa normaali rutina, kun kone on rikki :undecided: :roll:
-
Traxxasin sivuilla luki että tuo harjallinen kulkis 35km/h. Ois ihan tarpeeks mulle ku meinasin ajaa ihan offroad maastossa.
-
Silti. "Harjaton on huoleton" Niin ajattelin että e-firessä piisaa vakiona vauhti mutta kyllä alkoi viikon jälkeen polttelemaan harjaton setti. Kannattaa se vxl malli investoida jos meinaat rustlerin ottaa.
-
ku meinasin ajaa ihan offroad maastossa.
Mites Stampede, jos kerran enemmän maastoajoa meinaat olisi siihen sopivampi kun on korkeampi maavara... Tuosta (http://rc10.fi/index.php?topic=31502.0) valmiiksi jonkin verran laiteltu malli... :grin:
-
Traxxasin sivuilla luki että tuo harjallinen kulkis 35km/h. Ois ihan tarpeeks mulle ku meinasin ajaa ihan offroad maastossa.
Oletko varma oliko se 35 km/h? Ettei olisi ollut maileina eli about 56 km/h.
Sekä sitten vielä harjattomasta sen verran että on totta että saat halutessas sen rustlerin kulkemaan satasta oikeasti, mutta ei siitä oo ku just niihin nopeuskokeiluihin kun mikään touring peli se ei ole. Harjattomalla tekniikalla saadaan kyllä huippunopeutta, mutta se räjähtävä kiihtyvyys ja voima on tärkeämpi tekijä usein. Voihan harjattoman huippunopeus ollakin autolla vaikka +10/20km/h alkuperäiseen, mutta suurin ero se voima. Harjaton alkaa polttelemaan siinä vaiheessa kun vakiokone poksuu ja sehän poksuu!
-
Jos ihan maastoon oot menossa, niin olisko Traksin Stampede mitään???
Osta saman tien sit harjattomalla koneella, oikeesti.
Lue huvikses stampede topikki läpi! :grin:
Toni :tongue:
-
Keskusteluissa luki että speden vakio servo on ihan p*ska. Onko tehossa eroa rustleriin paljon?
-
No ei sitä nyt sen perusteella kannata tuomita. On kuulemma hyvä auto bashaukseen. ja osia löytyy varmasti. Kaatuu herkemmin kuin rustleri koska on korkeampi.
-
Keskusteluissa luki että speden vakio servo on ihan p*ska. Onko tehossa eroa rustleriin paljon?
Parempi servo nyt ei paljoa maksa, jos ei sitten sitä kaikkein vääntävintä ja nopeinta ihan väkisin halua. Eli sen perusteella ei kannata tuomita.
Samat tekniikat niihin saa, eli ainakaan teoriassa ei pitäisi mitään, merkittävää ainakaan, olla
-
Keskusteluissa luki että speden vakio servo on ihan p*ska. Onko tehossa eroa rustleriin paljon?
Se tarkottaa sitä, että sen vääntövoima on riittämätön hifistyneemmille käyttäjille. Toisaalta se uusi servo ei maksa paljoa esim hobbycityssä, mutta sitä parempaa servoa tarvitsee vasta sitten kun renkaat ei enää käänny edes liikkeessä. Joskus levemmät renkaat voi aiheuttaa sen että servo ei jaksa kääntää paikallaan renkaita. Rustyssä ja Spedessä lie sama vakio servo, mutta eri rengastus. Parempaa servoa tarvii todennäköisesti sinun käytössä vasta silloin jos hankit yli-isot renkaat tai alat harrastamaan kalliokiipeilyä sillä autolla.
-
Mahtaako tuossa paketissa olla kaikki mukana vai tarvitseeko jotain?
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_228/products_id/16231
-
siinä alimpana lukee että tarvitset vielä ajoakun matkaan. eli se puuttuu tosta. kato käytettyä vxl stampedea niin riittää iloa pidemmäksi aikaa.
-
Kiitos tiedosta. Paljon mahtaa postikulut maksaa tuolta? Ja onko laturi jo mukana?
-
Postikulut löytynevät varmmaan sivuilta. ota huomioon että joudut maksamaan vielä tullit. Voi olla että saat samaan hintaan käytetyn vxl:n
-
Mikä nopari tohon vxl:lään oikee menis (suht halpa).
-
Miks siihen nopari pitäis vaihtaa/ laittaa? Eikä VXL (VXL-nopari siis) käy? Vai onko se irroitettu?
-
Siis VXL malli on harjatomalla setillä varustettu auto. Ajoakku vaille valmis.
EDIT: Niin siis jos se on rullaava versio niin vaikkapa mamba sidewinder combo.
-
Käykö e-maxx:in nopari stampede vxl:lään
-
Ota se harjaton setti. En kyllä ymmärrä ajatuksenjuoksua tällä hetkellä. Hanki vaikka joku kiinanihme setti siihen. Hobbylinna näyttäis ainakin myyvän jotain. Sitä on jotkut kehunu toimivaksi.
-
Käykö e-maxx:in nopari stampede vxl:lään
E- maxx futaa kahella akulla, stampe yhellä, molemmissa omat noparit, älä laita ristiin.
Vxl stampede ja parit akut ja laturi on kaikki mitä tarvitset.
Toni
-
Mietin toisen sähkö auton ostoa. Aattelin jotain noista:
HB e-zilla
kyosho lanzer zx5
traxxas rustler
traxxas stampede
Mikä ois paran mulle ku meinasin ajaa hiekka kentällä ja hiekka montul suurimmaks osakts? Mitä hyvää autoissa? Mitä huonoa? Mikä menee helposti rikki? Mitä eroja on tehoissa? Mitkä on huiput? Voi laittaa tietysti jotain muutakin perus tietoja noista autoista.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
-
traxxas rustler
traxxas stampede
Kyllä jompi kumpi noista sitten soveltuu. Rustlerissa pienempi maavara ja ei kaadu niin helposti, kun Stampedessa suurimpi maavara ja vähän holtittomampi. Nopeus ei välttämättä ole tärkein asia, mutta Rustler on hieman nopeampi kuin Stampede. Molemmat viritettynä keulii ympäri ja ripustuksen osat voi hajota, mutta ei niin helposti kuin esim. Lazer ZX-5:ssa. Lazer on helpompi ajaa ja helpompi hallita kuin nämä Traxxasit, jotka ovat takavetoja. Perustiedot löydät kyllä itsekin valmistajan sivuilta. Youtubesta videot.
-
Mutta mites tuo e zilla? Onko huono?