Tarina järjestäjän näkövinkkelistä:
Se on aina rankka viikonloppu kun ajaa kolmea eri luokkaa ja hoitaa hommia vähän "pöydän" toisellakin puolella. Keliennusteet vaihteli aivan tolkuttomasti ja ehkä vähän riskillä päätettiin kisat kuitenkin ajaa, tämä sääarpapeli kannatti ja kisat pystyttiin ajamaan hyvillä olosuhteilla.
Ensimmäiseksi suuret kiitokset kaikille osallistuneille ja oman seuran puuha väelle. Näistä aineksista ne kilpailut syntyy... Paikalle tulematta jättäneiltä jäi hienot kisat välii, omapahan oli valintanne.
Lauantaina oli hyvä porukka ajamassa M8:a ja hienot kisat A-finaalin ukkoskuurosta huolimatta, nopein voitti silti. Sunnuntai saatiikin ajaa sitten ihan kuivana aamun pikku ratakuivattelujen jälkeen, AE2 lähtien ajettiinkin sitten ihan aikataulun mukaan.
Järjestelyistä sen verran että ainakin tämä rentofiiliksinen ajatus yhdessä harrastamisesta mielestäni täyttyi ja tunteita purkatui lähinnä positiivisissa merkeissä. Ajaminen oli pääasiassa siistiä ja herrasmiesmäistä. Aikataulu venyi ja paukkui ainakin lauantaina ja kiirettä piti itse kullakin alkuerien aikana. Pienellä porukalla se kiire tulee väkisin kun eräkierros väli jää niin lyhyeksi, isommalla osanottajamäärällä kiire on hieman vähäisempi, mutta näin se kisoissa on aina. Sunnuntaina oli miellyttävä nähdä että vapaaehtoisia riitti aina nostohommiin ja nostaminen hoitui kohtuullisen hyvin koko ajan, tämän takia ei aikataulu venynyt.
Kaikin puolin rentofiiliksiset reenikisat jossa kaikki sai ajaa reilusti. Vuoden päästä taas uudelleen TO2010 merkeissä - formaatti, palkinnot... voi olla taas jotain ihan muuta...
Omat tarinat
Lauantaina M8 luokassa oli edellisenä keskiviikkona tuunattu kärry kisakuntoon ja tarkalla ajolla irtosi alkuerien 3. sija. Pientä haparointia oli joka erässä ja muutama flippi. Luottavaisin mielin "semifiinaaliin" paalulta ja hyvinhän se lähti. 15min ajelua ja A-finaali häämötti horisontissa - ja ****** pääsuoran päässä auton perä tipahti maahan ja ajo keskytyi siihen. Hiilikuituinen iskaritorni oli sanonut epäsopivat työolot kirjaimellisesti poikki, siihen murtui kuin hiilitanko a-finaalihaaveet. Sijoitus kuitenkin riitti B-finaaliin.
B-Finaalissa startti tuli torsteiltua ja ekat 10-15min oli hyvää vääntöä Rempan ja Huden kanssa, nämä kun ajoivat tasaisen tappavaa tahtia eteenpäin ja itse virheiden siivittämänä yritin ottaa kiinni. Rauhoitin ajoa ja sain porukan kiinni, ajo vapautui ja B-finaalin voitto tuli hyvällä markinaalilla.
Sunnuntaina ajettiin sitten T8:llä ja sähkövessalla. T8 luokassa uudella HB:n D8T alkuerät oli kohtuullista dominointia kun oli Joonas hyvänä kirimiehenä. Alkuerien nopeimpana finaaliin paalulta. Startti oli ihan hyvä ja irrottiin melkein heti Joonaksen kanssa kovaa kaksintaisteluun. Joonas nappasin kärkipaikan alkuvaihella ja itse kiritin tämä jälkeen Joonaksen perässä, hitaasti mutta varmasti otin kiinni. Ohitus tapahtui neloshydässä jossa Joonakselle tuli ihan pieni alastulovirhe. Tämän jälkeen tiesin että nyt on levottava kovaa jos meinaa kärjessä pysyä, Joonas sortui muutamaan pahaan virheeseen ja taisi itsellekin niitä muutama tulla. Ero pysyikin pitkään noin 30s paikkeilla kunnes 40min kohdalla HB:n hooposti suunniteltu takakardaaniviritys petti. Tähän nojaten Team Vuojolahti taktiikkansa suunnitteli ja vei voiton. Tulos kuitenkin riitti kolmanteen sijaan...
+/-
+ Kelit (varauksin)
+ Rata aivan sairaan herkku kunnossa, todellinen krossibaana, sopivasti pomppuinen niinkuin Salossa.
+ HB:n kärryt (varauksin)
+ Euro puffa, on se ihme, toimii sen näinkin.
+ Hieno vääntö Joonaksen kanssa, tätä lisää.
+ Janin tekemä uusi virallinen ratakierrosenkka (M8:lla). 40.951s edellinen oli 40.98 Salosen Tomin toimesta.
+++ Jaakon vika sähköfinaali, sähkövessalla voi ajaa kolmellakin renkaalla.
+++++ Kaikki rohkeasti paikalle tulleet kilpailijat, kiitos!
+++++ Paikalliset RC-kauppiaat + RC-Garage (SABE, HL, Hobao, EAI) tukivat yhteensä runsailla tavarapalkinnoilla.
- Lauantain kelikeskeytys, oishan se ollut kiva että A-finaali olisi ollut se 45min
- Pieni aamuodottelu sunnuntaina
--- Kaikki kotiin jääneet...