Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 ... 25 26 27 [28] 29 30 31
811
Aavistuksen huono kellon aika kysyä saman päivän paikalla olijoita...
olin itse radalla tänään klo12.45 ja sillon siellä oli jo porukkaa. (enkä katsellut foorumia aamulla). Lähdin just joskus viiden aikoihin ja sinne jäi vielä porukkaa. (samaa jotka oli siellä kun itse menin).
Kannattais kysellä aikasemmin tai kaivaa jotain puh.numeroita jostain ja soitella...

Nou hätä, Kaitsun avustuksella pääsin ajamaan treeniä koko illan.

On se lyhyt lenkki hauskaa ajaa corrilla. Aika monta kertaa tuli sahattua sitä whoops osuutta ennen kuin sain ajoituksen kuntoon ja pomput meni tuplina. Sen sijaan ne isot hypyt siinä turffiosuudella on liian pitkät tuuppicorrille, edes se lyhyempi jälkimmäinen ei mennyt kerralla pöydälle asti vaikka kuinka otin vauhtia.

812
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 19.05.12 - klo: 11.51 »
Onko kukaan avaimenhaltijoista paikalla viidestä eteenpäin?

813
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 18.05.12 - klo: 18.56 »
Olipas kiva ajella muutama akullinen hyvillä renkailla SC:tä! Mikä parasta ei liiman kanssa läträämistä pussista renkaat alle ja vetoja.

http://www.rcm.fi/renkaat/short-course-renkaat/jconcepts-subcultures-pre-mounted-sc-tires-w-black-hazard-3mm-wheel-green-2-sc10-4x4.html

Miro, miten hyvin nuo vanteet istuu Slashiin? Tuotekuvauksen perusteella nuo Hazard-vanteet on tarkoitettu Assoon, jonka offset on hyvin erilainen kuin Slashin. Veikkaisin että Slash kaventuu noilla vanteilla aika tavalla.

814
Onko rata auki tulevana viikonloppuna esim. lauantaina iltapäivällä/illalla tai sunnuntai-aamupäivällä? Voisin tulla corrilla testaamaan rataa heinäkuun kisaa silmälläpitäen.

815
Radalla pidot paranee ja tänään pito oli jo ihan huippu. Testasin akan cityblockkeja ja oli kyllä hyvät. Pitävämmät mutta ehkä hieman kulmikkaammat ajaa jos lähti luistoon kuin nuo badlandsit. Kaveri testas assolla jotain holeshottia ja akan enduroa ja enduro vei voiton käsittääkseni. Mutta millään renkaalla ajo ei ollut semmosta turhaa sutkuttelua vaan pystyttii ajaa suht hallituski kisaa keskenään.

Tältä siis näytti rata eilen 14.5.2012. Kuten videosta näkyy, pitoa alkaa löytymään ja tuuppi-Slash menee hypytkin hienosti.

Slash 2WD @ Vantaa Lavanko Electric Offroad Track - 14.5.2012

816
Onko laittaa hyvää ja toimivaa rengassuositusta ko. radalle?

Radalla pidot paranee ja tänään pito oli jo ihan huippu. Testasin akan cityblockkeja ja oli kyllä hyvät. Pitävämmät mutta ehkä hieman kulmikkaammat ajaa jos lähti luistoon kuin nuo badlandsit. Kaveri testas assolla jotain holeshottia ja akan enduroa ja enduro vei voiton käsittääkseni. Mutta millään renkaalla ajo ei ollut semmosta turhaa sutkuttelua vaan pystyttii ajaa suht hallituski kisaa keskenään.

Holeshottia en eilen testannut, mutta JC Subcultures (Green) ja AKA Enduro (SS) tuntuivat toimivan Lavangon radalle hyvin.

Vasta 28 ilmoittautumista kisaan, nyt kaikki SC-kuskit avaamaan kesäkausi Vantaalle!

817
Toinen asia mistä voisi olla hyvä sopia on suhtautuminen sään haltijaan. Eli ajetaanko kisat myös sateessa? Jos ei, niin mikä on takaraja mihin mennessä päätös kisan perumisesta tehdään? Miten tää on sovittu maastosarjassa?

Tähän ei tainnut kukaan ottaa kantaa. Tämä on ulkokisojen kannalta oleellinen asia, esim. kuluneena viikonloppuna sää Turun M8-avauskisassa näytti vielä perjantaina aika huonolta.

818
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4
« : 12.05.12 - klo: 14.16 »
Minkälaista vastaria kannattaisi hommata MT-4:n kaveriksi? Se Sanwan telemetriavastari on aika kallis, ei millään raskisi 119USD:ta investoida 4-kanavavastariin. Onko nuo vanhemmat FHSS-2/3 -vastarit hitaampia kuin tuo lähettimen mukana tullut RX461 -vastari? Toimiko muiden kuin Sanwan/Airtronicsin omat?

819
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 07.05.12 - klo: 21.23 »
Mulla on testiä vailla valmiina kierros AKA Enduro SuperSoftia sekä pari JC Subcultures Greeniä. Ilmoittelen miten nuo toimii Lavangossa jahka radalle pääsee.

820
Sähköautot / Harjattomat moottorit ja hiekka/kura/tms
« : 06.05.12 - klo: 10.53 »
Aika monissa harjattomissa moottoreissa on jäähdytysreikiä kannuissa joista mahtuu pikkukivet ja muu kura helposti sisään. Minkä verran moottorit kärsivät hiekasta off-road käytössä ja kannattaisiko krossareihin ja SC-autoihin ostaa suosiolla malleja joissa on umpinainen kannu?

Varsinkin perinteisissä takamoottorilla varustetuissa takatuuppareissa moottori on yleensä ilman suojaa hiekalta. Nelkuissa tilanne on parempi kun moottori on yleensä paremmin suojassa ja vieläpä auton pituusakselin suuntaisesti.

821
^Milläs nuin siistejä reikiä sait aikaan? Voisin kuvitella itseni silpomassa slassin koria ja tuhoten sen samalla :shocked:

Menee vähän off-topic, mutta tässä on hyvä niksivideo miten reikiä voi tehdä:

http://youtu.be/KYw-6gI21Vg

822
Toinen asia mistä voisi olla hyvä sopia on suhtautuminen sään haltijaan. Eli ajetaanko kisat myös sateessa? Jos ei, niin mikä on takaraja mihin mennessä päätös kisan perumisesta tehdään? Miten tää on sovittu maastosarjassa?

823
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 24.04.12 - klo: 01.05 »
Täytyy sanoa kyllä että nuo mini pinnit tulee kalliiksi, kun liukkaallakin radalla on päivässä sileät ja pito häviää.  Kisoissa nyt menee että saa hyvän tuloksen. Testattu Nokian radalla perjantaina. Turussa ei oikein järkeä noilla ajaa kun muut renkaat toimii ja kestää ikuisuuden.

Mulla on myös vähän sama huoli. Minipin taisi olla eilen Nokialla ylivoimaisesti nopein rengas; useampi kuski puhui noin sekunnin parannuksesta kierrosaikaan kun vaihtoivat minipinnit alle.

Omilla minipinneillä on ajettu nyt eiliset kisat + yksi harjoitteluilta ja vielä piikki ei ole sileä. Buggykuskien kommenttien perusteella pinnit saattavat toimia jollain radoilla myös kuluneina. Lisää testiä...

Nyt kun talvikausi alkaa olla Model Expon kisaa lukuunottamatta paketissa niin pitääpä palata syksyn pohdintoihin renkaiden ja erityisesti Mini Pinnien kestävyydestä.

Kyllä noille pinneillä varsin pitkään ajelee ainakin tuupilla. Otin käyttöön tammikuussa Nokian kisoissa uuden kierroksen, jolla on ajettu koko kevät, ml. Nokia, Turku, Tikkurila Endurance (500+ kierrosta) ja viikottain torstaikisat. Renkaat ei ole vieläkään täysin sileät keskeltä ja pito on ainakin Tiksissä erinomainen. Itse asiassa pito on paljon parempi noissa vanhoissa kun uudenkarheissa, joita ei ole vielä sisäänajettu sitä +5 akullista. Taidan ajaa samoilla renkailla vielä lauantaina Expon kisat, jollei lattia siellä tuo yllätyksiä.

824
Sähköautot / Vs: Short course 2wd rtr aloittelijalle?
« : 23.04.12 - klo: 22.30 »
Edellä mainitut Traxxas Slash, Kyosho Ultima SC ja Team Associated SC10 taisivat olla myös suosituimmat takatuupparit kuluneen talven Winter Cupissa, joten mikä tahansa niistä varmaan toimii.

Assolla ajan itse, ja ei voi valittaa. Jyväskylässä Medasec (RCM.fi) on vissiin aloittanut virallisen maahantuonnin, joten varaosaa varmaan löytynee kohtuullisesti. Jos ostat RTR-paketin, niin kannattaa ostaa ehdottamasti tuo uudempi Race Spec (RS) -versio jossa on vanteet hex-sovituksella ja paremmat V2-iskarit. Sähköpuolella siinä tulee mukaan Reedyn 3300kv harjaton ja XP:n nopari, jolla molemmilla pääsee hyvin alkuun eikä tarvitse heti vaihtaa parempaan.

825
Joko voidaan varmistaa, ajetaanko SC- luokat vai ei?

Miltä lauantain osallistujamäärät näyttää, pääseekö corrikuskit ajamaan sisäkauden huipentumaan?

826
Joko voidaan varmistaa, ajetaanko SC- luokat vai ei?

827
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 15.04.12 - klo: 07.03 »
Mielenkiintoista. Mulla on kyllä muistaakseni diffeissä pysynyt aina kamat ihan ok sisällä ja niitä on tainnut olla 5 eri yksilöä käytössä. Tosin kovin laimeita litkuja en ole ikinä sisään heittänyt. Tiivisteisiin olen laittanut Asson vihreetä limaa kasatessa.

Olen kokeillut Asson 2k ja 5k diffiöljyjä, 2k luonnollisesti vuotaa nopeammin vielä. Silikoniöljyn lisäksi olen rasvannut ulostuljen O-renkaat ja lautasrattaiden aluspuolet mustalla rasvalla. Kun nuo sekoittuu, lopputulos on tummaa juoksevaa sotkua...

828
niin. Eikös ROAR ne kieltänyt...

Siellä radat kyllä pikkaisen eri luokkaa kuin täällä, että miten nuo toimisi edes on vissiin aika kysymysmerkki?

Niin, onko tuollaiset urarenkaat takatuupparissa oikeasti paremmat kuin "normaalit renkaat"? Aika monissa stadium truckeissa ja vissiin myös 2wd buggyissa käytetään ainakin ensiasennusrenkaina tuon tyyppisiä.

Kuten Volvospede totesi, tuo skaalamaisuuden puute kyllä pätee myös minipinneihin ja moniin muihinkin renkaisiin. Jos jenkeissä ajettaisiin vastaavilla laatta/betoni -radoilla mitä meillä talvisin, niin veikkaisin että myös Minipinnit olisi ROAR:in toimesta kielletty.

829
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 14.04.12 - klo: 15.06 »
Onko kössin x-renkaat jo käytössä? Onko ne paremmat kun o-renkaat?

Kössin x-renkaat tuli laitettua edellisen iskarihuollon yhteydessä. X-rengas tuntui olevan sen verran napakampi, että kahdella renkaalla per iskari herkkyys ei ollut ihan alkuperäisten luokkaa. Jätin ylemmän tiivisterenkaan pois (samaa suositellaan nelkkuversion iskareille) ja ihan hyvin tuntuu öljyt pysyvän sisällä.

Vielä kun saisi diffissä pysymään öljyt sisällä. Mulla vuotaa aika rankasti ulostulojen kautta.

830
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 13.04.12 - klo: 19.51 »
Menee vähän offtopic, mutta olisi mielenkiintoista jos joku useamman alustan nähneenä tekisi yhteenvetoa autojen eroista. Pelkästään nelkkuja löytyy jo monta: Traxxas, Asso, Losi, Durango, Hobao, Hong Nor/Jammin, LRP ja nyt tämä Team C. RC Techin keskustelut tuntuvat pyörivän vain suosituimpien merkkien ympärillä.

831
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 13.04.12 - klo: 14.58 »
Vastaako TeamC:n nelkku peruskonstruktioltaan 1/8 krossarin perusratkaisua, eli kardaaniveto kolmella diffillä? Miten auto eroaa esim. Durangosta tai Losista? Onko kardaani keskilinjalla ja pitääkö käyttää pötkö- vai saddle-akkuja?

Kesän SC Summer Cupista on tulossa mielenkiintoinen, kun autoissa löytyy kirjavuutta.

832
Autoon liittyvistä säännöistä minusta oleellisimmat liittyvät renkaisiin ja koriin. Renkaat mielestäni pitäisi olla SC-renkaat (2.2/3.0) eikä esim. M8 renkailla saisi ajaa. Lisäksi korin pitäisi lava-autoa muistuttava ja renkaat ylhäältä katsottuna peittävä. Esim. kapeampi buggy- tai monsterikori antaa jonkun verran etua hypyissä kun auto ei leijaile niin helposti kun SC-korilla.

Tosin en muista, että yhdessäkään talvisarjan kisassa olisi näiden osalta ollut mitään ongelmia. Tärkeintä tietysti on, että mahdollisimman moni saadaan mukaan ja kaikilla on hauskaa.

833
Mukana ollaan:

Nimi: Mikko J Mäkelä
seura: PKSRCA
luokka: SC2-10
Auton merkki/malli: Team Associated SC10 RS
ponderi: 3947345
Kilpailijanumero: #12

834
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 01.04.12 - klo: 08.17 »
Uusimmat nopareiden firmikset, jotka USB Link V1.64 -ohjelmisto tarjoaa, ovat

- V3.0_110930STOCK
- V3.0_110930_MOD

Pikavilkaisulla näytti siltä, että molemmissa firmiksissä oli Advanced -välilehdellä samat Boost ja Turbo -timing parametrit mutta MOD-firmiksessä kaksi niistä (Boost Start RPM ja Boost Timing ACC) on sellaisia jota ei voi muuttaa. Lisäksi tehdasasetukset molemmissa firmiksissä on erit.

STOCK ja MOD tietysti viittaa vakio ja viriluokkiin, mutta onko nuo erot jossain dokumentoitu? Ja eikös yleensä ole niin, että vakioluokissa nuo dynaamiset ennakot ole kiellettyjä joten siinä mielessä tuo nimi STOCK nimi hämää.

Tarkoituksena olisi löytää oikeat asetukset tuuppi CORRiin. Moottorina 8.5T tai 10.5T.

835
Loistavaa, hienosti mennyt talvicup saa kesäksi jatkoa. Toivottavasti saadaan se 60 kuskia kasaan mitä esim. talvicupin kolmannessa kisassa Nokialla oli.

Kiitokset jo etukäteen Terolle ja Mirolle koordinaattorivastuun ottamisesta!

PS. Ajataanko Vantaan kisa sähköradalla vai polttisradalla?



836
Sähköautot / Vs: EZRUN ja XERUN nopeudensäätimet
« : 26.03.12 - klo: 22.24 »
Hommasin tuollaisen Xerun 120A -säätimen jossa ei ole johtoja valmiiksi kiinnitettunä säätimeen. Kohtuullisesta kolvauskokemuksesta huolimatta mukana tulevien 12AWG:n piuhojen juottaminen säätimen korvakkeisiin ei tunnu onnistuvan millään, koska en saa lämmitettyä samanaikaisesti sekä johtoa että korvaketta niin paljon että tina juokseentuisi. Yritetty on sekä 30W peruskolvilla, 48W juotosasemalla sekä kaasukolvilla. Ilmeisesti lämpö siirtyy korvakkeista piirilevyn kautta jäähdytyssiiliin, jolloin säätimen teho ei riitä.

Onko muilla saman säätimen hommanneilla 80W wellerit?

837
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 25.03.12 - klo: 13.15 »
Kesä lähestyy kovaa vauhtia ja kohta tarvitaan renkaita jotka sopii ulkoradoille. Selailin tätä threadia ja totesin että keskustelu on pyörinyt enemmän sisäratojen ympärillä kuin ulkoratojen.

Mitä renkaita olette todenneet toimiviksi kotimaan ulkoradoilla? Kotimaiset radat ei taida olla varsinaisia "blue groove" ratoja, joten voisi kuvitella että ihan mikä tahansa ProLinen, AKAn tai JC:n rengas ei välttämättä toimi. Onko savella pehmeä rengas aina pitävämpi kuin kova?

838
Kilpailijoiden kanava / Vs: Short Course kesäsarja?
« : 22.03.12 - klo: 18.36 »
Onko kukaan innokas ehtinyt työstämään tätä kesäsarjaa eteenpäin? Alkaa kesäkausi olla aika lähellä...

839
Kiitos kerhon puuhamiehille koko talven hauskimmasta kisasta!

Tulokset löytyvät jo myRCM:n verkkosivuilta:

http://www.myrcm.ch/fi/pksrca/20120317_634161/Endurance/index.html

840
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 11.03.12 - klo: 15.35 »
Nyt kun SC10 4x4 on ollut markkinoilla vuoden verran ja siitä on ehtinyt kerääntyä kokemusta, niin minkälainen tuomio tuolle hihnaveto/luistokytkin/yms -voimansiirtokonseptille annetaan? Onko kilpailijoiden käyttämä kardaaniveto + keskidiffi -konstruktio parempi?

Muutama täsmällisempi kysymys tuohon edelliseen liittyen:

1. Ymmärsin klikkerin toimivan niin, että klikkeri kiinni ajettaessa saadaan myös etupäähän jarrut käyttöön joka ainakin jollain radalla voi olla kohtuu hyödyllistä. Mites tuo hihna kestää sitä, että se toimii myös "toiseen suuntaan"?

2. Assossa keskidiffin puutetta korvataan sillä, että slipperin puolet voivat lipsua eri tahtiin. Onnistuuko tuo ja sen säätäminen käytännössä? Jossain videoissa näin maininnan, että käyttämällä eri sisähalkaisijalla varustettuja padeja tuota voisi säätää. Saako noita valmiina? Toisaalta, aika monessa yhteydessä on suositeltu vetämään slipperi kestävyyden vuoksi täysin kiinni, jolloinhan auto menee "jatkuvalla" nelivedolla ja on varmasti ainakin röykyissä vaikeampi ajaa.



Sivuja: 1 ... 25 26 27 [28] 29 30 31