Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 ... 27 28 29 [30] 31
871
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 21.11.11 - klo: 16.34 »
Mikä olisi hyvä laatuservo SC10:iin korvaamaan RTR-paketin mukana tullut halpisservo?

Savöxin servot on kovasti kehuttuja, ja ainakin nelkuissa Savöx SC-1258TG tuntuu olevan aika yleinen. Onko tuo 12kg vääntöä overkill tuuppiin?


872
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 21.11.11 - klo: 07.15 »
Täytyy sanoa kyllä että nuo mini pinnit tulee kalliiksi, kun liukkaallakin radalla on päivässä sileät ja pito häviää.  Kisoissa nyt menee että saa hyvän tuloksen. Testattu Nokian radalla perjantaina. Turussa ei oikein järkeä noilla ajaa kun muut renkaat toimii ja kestää ikuisuuden.

Mulla on myös vähän sama huoli. Minipin taisi olla eilen Nokialla ylivoimaisesti nopein rengas; useampi kuski puhui noin sekunnin parannuksesta kierrosaikaan kun vaihtoivat minipinnit alle.

Omilla minipinneillä on ajettu nyt eiliset kisat + yksi harjoitteluilta ja vielä piikki ei ole sileä. Buggykuskien kommenttien perusteella pinnit saattavat toimia jollain radoilla myös kuluneina. Lisää testiä...

873
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 16.11.11 - klo: 14.42 »
Johan ratkes takavanteiden klappiongelmat. Ongelma oli todellakin se, että taka-akselien kierteet on liian lyhyet jonka vuoksi mutteri ei painanut vannetta tiukasti hexiä vasten. Lisäsin tuohon vanteen ja mutterin väliin alkuperäisen SC10:n wheel spacerit (9606B) ja välys väheni oleellisesti. On siellä edelleen hieman klappia mutta se näyttäisi tulevan siitä että hubit pääsevät liikkumaan ulommissa hinge pinneissä vaikka siellä on ne normaalit 2 prikkaa onkin. Tuon kanssa voi kuitenkin elää.

Myös ohjauksessa näyttäisi olevan välystä joka näyttäisi tulevan molemmille eturenkailla samansuuruisena suoraan servolta asti. Pitänee vaihtaa RTR-paketin vakioservo parempaan. Ehdotuksia?

Nuo komiat kuraläpät tuntuvat tippuvan aika helposti matkan varrelle. Läpissä olevat reiät repeävät hieman ja tulevat ruuvinkannasta ja prikasta läpi. Pistin vähän isommat prikat jos tuo auttaisi.



874
Kaikesta yksinkertainen sääntö olis että pitoaineet sallittaisi, siis corri luokassa.
Tai sitten yksityyppirengas sääntö joka on se huonoin vaihtoehto ja kukaan ei saa sitä pidottaa.
Jerzi

Jep, Kaikki säännöt tappaa harrastajia pois.
Samoilla linjoilla Jerryn kans et pitoainneet, (hajuttomat "lailliset") ois sallittu ja se siitä. Vois ainakin käyttää niintä vanhoja plisuja pois. Sille tielle kun on jo kerran lähdetty. Ihan niin kuin HOKE totesi, kuka määrittelee koska rengas on pdotettu, on vähän kuin se se veteen vedetty viiva. Joku ykstyyppi sääntö rajottasi ja olisi todelllakin se huonoin valinta.
Yksinkertainen on kaunista.

Tai sitten palautetaan ne matot radalle, kuten viikko sitten ehdotin, niin tarvetta pitoaineille ei enää ole ja rataa voi kiertää melkeinpä millä tahansa renkaalla ja myös aloittelijat voivat ajaa suoraan RTR-pakettien renkailla. Tämä keskustelu pitoaineista ja niiden sallimisesta/kieltämisestä on vain seurausta siitä tosiasta että pitoa on kovin niukanlaisesti jopa savirataan verrattuna.

875
Team Associated / Asso SC10?
« : 15.11.11 - klo: 19.30 »
Kyseessä on siis 1,5kk vanha auto, jolla on ajettu ehkä 30 akullista. Hubi, akseli, laakerit, hexit ja muut ovat ehjät. Vasen takapää, jossa ongelma on pahin, ei muutu vaikka vanteen vaihtaa toiseen.

Näyttäisi siltä ettei vanne kiristy tiukasti hexiä vasten vaikka mulla on vanteen ja mutterin välissä extra prikka. Ihan kun akselista loppuisi kierteet lyhyeen.


876
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: SCW CUP II, Nokia
« : 15.11.11 - klo: 11.42 »
Tarkoitatko aloitusajalla vapaan harjoittelun aloittamista vai aikataulutettuja eräharjoituksia? Jos kyse on eräharjoituksista, niin mielestäni klo 8:30 aikaisintaan jotta ehtii aamulla ajelemaan PK-seudulta ja ajamaan esim. yhden akullisen vapaata ennen eräharjoituksia.

Itse lähtöjen välit ja tauot voisivat olla Turun kisaa hieman jopa tiukempia. Turussa taisi olla alkuerät kerran tunnissa ja siinä ehti kyllä hyvin säätää autoa lähtöjen välissä. Ainakin ne, jotka ajoivat vain yhtä luokkaa...


877
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 15.11.11 - klo: 01.06 »
Minkä verran SC10:n vanteiden kiinnityksessä akseleille tulisi olla välystä? Mulla on RS-versiossa, jossa siis on vakiona Asson omat hex-adapterit ja Asson KMC hex vanteet, hirmuset välykset erityisesti vasemmassa takarenkaassa. Olen vaihdellut vanteita ja hexejä päittäin mutta siitä huolimatta välys on suurimmillaan vasemmalla takana. Takahubi ei juurikaan pääse heilumaan eli ilmeisesti vanne istuu hexiä vasten huonosti. Lisäsin vielä vanteiden ja mutterien väliin ylimääräiset prikat jotta vanne kiristyisi kunnolla hexia vasten mutta eipä sekään näyttänyt auttavan.

Kuvasin lyhyen videon josta käy ilmi välyksen suuruus:

SC10 RS wheel wobble

878
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 13.11.11 - klo: 00.49 »
Aika monissa SC-renkaissa ei tule inserttejä mukana (esim. Kyosho, Schumacher) ja toisaalta jossain tapauksissa paketissa olevat insertit ei sovi omalle vanteelle, jolloin tulee tarvetta inserteille. Kuten aiemmin on todettu, monissa vanteissa voi käyttää 1/8 krossarin inserttejä.

Lähdin kuitenkin tutkimaan, että mitä vartavasten SC-käyttöön tarkoitettuja inserttejä löytyy, ja löysin muun muuassa seuraavat vaihtoehdot:

- Proline (PL6115-05): http://prolineracing.com/foam/pro-line-sc-2.2/3.0-closed-cell-foam-inserts-4/
- Faxtrax (FAST0119): http://www.fastrax-rc.com/rc-products.php?productId=0000005876&cat=WTA

Tilasin kokeeksi kaksi pakettia noita Fastraxeja; eivät ainakaan olleet hinnalla pilattuja (posteineen yht. £12.09).

879
Kilpailukutsut / Vs: KILPAILUKUTSU: SCW CUP II, Nokia
« : 09.11.11 - klo: 09.44 »
pääseekö perjantaina ennen kisoja treenaamaan, kun lauantaina ei varmaan onnistu?

Olisin paikalla tavaroineni myös lauantaina.

Onko SC-kuskeille rata auki lauantai-illalla WinterJumps-kisan palkintojen jaon jälkeen jos haluaa tulla treenaamaan sunnuntaita varten?

880
Ihme jos näin helpolla saisit 2. pystin - siis ihme ei ole se ettetkö voisi kakkossijalle päästä vaan se että missä on kaikki SC kuskien ilmot? Perinteisesti meidän kisoissa on SC2-10 kuskeja ollut paljon...

Omalta osaltani totean, että Tikkurilan kerhokisoille on ehdottomasti kysyntää mutta kisa #1 tuli liian lyhyellä varoitusajalla. Nokian SC Winter Cup II heti seuraavana viikonloppuna oli jo kiinnitetty kalenteriin joten ihan joka paikkaan ei perheellinen ehdi...

881
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 05.11.11 - klo: 14.51 »
Uskaltaakohan tota moottorilevyä laittaa kiinni ilman niitä prikkoja ruuveissa, kun ei muuten meinaa ylttää? Diffiboksi vaikuttas olevan ihan kunnossa ja kiinni tiiviisti, mutta silti ei yltä kunnolla moottorilevyn kiinnittämiseen ne läpi tulevat ruuvit.

Itselläni on SC10:ssä sama ongelma, ja perähän on täysin sama kuin B4.1:ssä. Keskiviikon ajeluiden jälkeen huomasin, että yksi vaihdeaskin ruuveista on irti. Kun lähdin kiristämään sitä ja muita vastaavia, huomasin ettei kaksi ruuveista yletä moottorilevyyn jollei niitä .030 prikkoja jätä pois. Itse jätin prikat suosiolla pois.

 Autoni tuli valmiiksi kasattuna (RTR), joten en osaa sanoa miten ne oli alunperin kasattu.

882
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 03.11.11 - klo: 10.13 »
Nyt kun SC10:lla on päässyt ajamaan Turun kisat ja muutama kunnon harjoituspäivän, niin kaipaisin hieman vinkkejä auton säätämiseen sisäradalle.

Tällä hetkellä mulla on iskarit aika jäykät, Edessä punainen jousi ja 55wt öljy. Takana muistaakseni hopeinen jousi ja 45wt öljy. Alustaa tiputin lauantaina jonkun verran alemmas, nyt tukivarret ja vetarit eivät muodosta enää suoraa linjaa vaan pohja on selvästi alempana.

Tälläkin setupilla auto kallistelee kohtuullisen runsaasti nopeissa kaarteissa ja esim. Tikkurilan uudella radalla pääsuorassa olevalla loivalla mutkalla auto kippasi jos linjaa ei ajanut pyöreästi tai höllännyt vauhtia. Olisiko tuohon kaatoherkkyyteen hyvää ratkaisua? Onko joku kokeillut vakaajaa takana? Auttaako se kallisteluun?

Toinen häiritsevä piirre on taipumus aliohjaavuuteen silloin kun mutka ajetaan kaasulla. On tietysti selvää että kiihdytyksessä etupää kevenee jolloin pito on huonompi mutta mutta... miten aliohjaavuutta voisi vähentää?

883
Onko jo päätöstä mitä luokkia Offroad Challengessa ajetaan? Pelkkä tuuppi- ja nelkkucrossi? Toivottavasti myös Short Course...

884
Kiitokset myös omasta puolesta Turun porukoille mahtavasta SC-talvikauden avauksesta ja erityisesti HVoltagelle kilpailun johtamisesta/selostamisesta/ajanotosta tms!

Lauantaina aamulla yllätys oli suuri, kun radan profiili ei ollutkaan sama kuin muutama viikko sitten. Jo parin harjoituskierroksen jälkeen selvisi että muutokset olivat ihan toimivia. Tosin ainakin minun ajotaidoilla ja tuuppicorrilla heti velodromin ja 180 asteen mutkan jälkeisen tuplahyppyrin ylittäminen kerralla tuotti välillä hankaluuksia. Joko vauhtia ei ollut tarpeeksi tai sitten kiihdytyksessä nokalle perä lähti heittelehtimään jolloin auto hyppäsi velodromin ja tuplan väliseen "kuoppaan"...

C-finaalissa tuli otettua hypyt enemmän varman päälle ja siitä palkintona 1. lähdön voitto ja miltei 16 kierroksen tulos.

Nokialla jatketaan...

885
Sähköautot / Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« : 31.10.11 - klo: 00.14 »
Onko kukaan testannut Leopard Hobby -nimisen kiinanpajan moottoreita corrissa?

Leopardilta näyttäisi löytyvän kohtuullisen laaja valikoima 4-pole moottoreita sekä lyhyellä kannulla (50mm) että pidemmillä 60mm, 65mm ja 74mm kannuilla. Sekä mikä on poikkeuksellista, että nuo lyhytkannuiset 50mm moottorit on 3.175mm akselilla joka mahdollistaa niiden käytön tuuppicorreissa. Toki sensoreita noissa ei ole. Yleensä kaikki 4-pole moottorit on 5mm akseleilla jolloin niiden käyttö tuupeissa menee hankalaksi kun noita tuupeissa käytettyjä 48dp pinioineita ei juuri löydy 5mm akselille.

http://www.leopardhobby.com/product/index.asp?functionID=01020203

Onko jollain kokonaiskuvaa siitä miten eri tekijät toimivat moottoreissa:

- 4 pole vs. 2 pole
- sensorillinen vs sensoriton
- korkea kv vs. matala kv yhdistettynä dynaamiseen ennakkoon säätimessä

886
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 28.10.11 - klo: 09.56 »
oliko shumit joka nurkassa? vai takana? Mikä insertti?

Joka nurkassa ja foameina Ofnan mediumit 8-krossit.

Okei, eli jos Hazard pyyhkii ohi mennen tullen lauantain kisoissa Turussa, niin salaisuus siis on Schumin renkaat... ;-)

887
Sähköautot / Vs: SC (CORR) moottorit ja noparit
« : 27.10.11 - klo: 18.27 »
Itse en laittaisi tuuppiin pidempää konetta. Rasitus moottorilevylle on melkoinen eikä moottoria saa tuettua toisesta päästä. Tai moottorilevy pitäisi tehdä paksummasta materiaalista ja jyrsiä vahvistusuria.

Rasituksen lisäksi ongelmaksi voisi muodostua painopiste. Suurimmassa osassa tuupeista on moottori taka-akselin takapuolella jolloin lisäpaino saattaa tehdä auton takapainoiseksi.

888
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 26.10.11 - klo: 16.23 »
Sovittelin eilen noita Losin Strike -renkaita Asson vanteille ja totesin saman mitä tässä ketjussakin on todettu, että renkaiden mukana tulevat insertit on surkeat.

Tutkin asiaa tarkemmin ja näyttäisi siltä, että Losin insertit on suunniteltu täysin erilaiselle vanteelle vaikka renkaan koko tuo vakio 3.0/2.2 tuumaa onkin. Losi Striken vanne, johon insertit on tarkoitettu, on "kartiomallia":



Kun taas esim. Asson hex-vanne on (ASC91101) on "tynnyrimallia":


889
Onko rata auki kisaa edeltävänä iltana kuinka pitkään jos haluaa tulla harjoittelemaan?

890
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 10.10.11 - klo: 06.49 »
Meilläpäin kaikki taitaa käyttää 1/8 krossi-inserttejä. Joko softeja tai mediumeita. Kuten joku jo mainitsi, Losin rengas ei täyty näillä inserteillä kokonaan vaan jää hieman löysäksi. Jos jaksaisi askarrella voisi ulkokehälle teipata noin 5mm vaahtomuovin sen insertin lisäksi?

Riittääkö siis, että korvaa Striken mukana tulevan insertin kasikrossarin insertillä? Vai pitääkö joka tapauksessa sulloa renkaaseen tuplainsertit?

891
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 08.10.11 - klo: 22.51 »
Pääsin tänään ekaa kertaa testaamaan uutta Asson SC10 RS-versiota LRP Areenalla jossa tulee perusmallista poiketen JConceptsin Subcultures -rengas vakiona taakse ja Asson oma rengas (#9809) eteen. Tällä setupilla auto oli täysin mahdoton ajettava kun tuo JConceptsin rengas ei toimi betonilla ollenkaan. Vaihtamalla renkaat päittäin edestä taakse taakse auto toimi vähän paremmin mutta ei sillä vieläkään ennätyksiä rikottu kun edestä hävisi pidot jolloin auto alkoi puskea rajusti.

Pääsin testaamaan myös yhdistelmää Losi Strike (taka) + Asson oma (etu) ja sillä pääsi kohtuullisin hyvin. Kiitokset paikalle olleelle Asso-kuskile lainarenkaista!

892
Mitä transponderia suosittele satunnaiseen käyttöön ja mistä sellainen kannattaa hankkia kustannustehokkaasti? Ovatko kaikki Suomessa käytössä olevat ajanottojärjestelmät yhteensopivia eri transponderien kanssa?

893
Team Associated / SC10 Race Spec
« : 26.09.11 - klo: 22.47 »
Tässä muutama kuva uudesta SC10 Race Spec -mallista, jonka saapui A Mainista viikko sitten. Metriäkään en ole vielä ajanut, joten ajettavuudesta ei voi sanoa vielä mitään.

Esimaalattu kori Lucas Oil -värityksellä:



Alustan yleisilme ei juuri eroa alkuperäisestä Kit-versiosta:



RS-version uutuuksia: vesitiivis vastarikotelo:



RTR-paketin mukana tullut XP SC700-BL -nopeudensäädin:



Lisää RS-version uutuuksia: vanteiden sovitus 12mm hexillä:


894
Aivan mahtava juttu, että saatiin SC-autoille oma sarjansa talvikaudeksi. Tulipa juuri sopivasti hankittua kalustoa tulevia kisoja varten...

Noiden kahden vielä avoimena olevan päivämäärän osalta voisi toivoa, etteivät satu päällekkäin WinterJumps-kisojen kanssa sillä niissä varmaan osassa ajetaan myös SC täyteluokkana jolloin olisi kaksi kisaa samana päivänä.

895
Jos Tikkurilaan saadaan sekä silobaana että krossirata, niin minusta se kannattaa ottaa vaikkei sijainti minulle henkilökohtaisesti optimaalinen olekkaan. Parempi että saadaan varmuudella joku paikka ajaa kuin että joudumme jatkamaan syksyä ilman mitään varmuutta.

Jos tilat ja sopimus mahdollistaa 24/7 ajamisen, niin käytönnön järjestelyjä avaimista/valvojista voisi yrittää suunnitella niin että ainakin vaikki viikonpäivät olisi katettu...


896
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 14.09.11 - klo: 20.56 »
Viime talvena ajettiin Traxxas Slash 4x4 RTR kovemmalla seoksella. Pehmeä ei juurikaan toimi LRP areenalla.
Ultima rengas voi olla hyvä ja myös Losin koodilla LOSB7214 oleva rengas on toimiva, toki ei ilmeisesti nelkussa ihan Traxxasin veroinen. Tämä oli referaatti LRP Areena topikista.  :grin:

Tarkoitatko tuolla siis 4x4 Slash RTR:n ensiasennusrenkaita? Mikäs rengas tuo on? Samoin, mikä on Ultima rengas? Onko nuo jotain Pro-Linen tai JConseptsin renkaita käytännössä?

898
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 13.09.11 - klo: 02.41 »
SC10 RS RTR lähti tilaukseen Amainista. Mietin pitkään tuupin/nelkun välillä, mutta kun pakissa oli ennestään iso pino T4:sta jääneitä varaosia jotka menee SC10:iin suoraan niin päädyin tuttuun autoon ja kahteen vetävään renkaaseen.

En sinänsä olisi halunnut RTR-pakettia, mutta Factory Team versioon verrattuna +30 USD lisähinnalla sai kuitenkin harjattoman tekniikan ja perusgigaradiot ja bonuksenä vielä FT:stä puuttuvat hex-vanteet/sovitteet, jolloin voi käyttää melkein mitä tahansa tarvikevanteita.

Kun auto aikanaan tulee, niin onko jotain paikkoja joita kannattaisi tsekata tehtaan kasauksen jäljiltä? Ratasdiffi? Mitäs rasvoja sieltä löytyy tehtaan jäljiltä?

899
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 11.09.11 - klo: 10.09 »
Miten tuo SC10 kestää rata-ajoa ja huonosti menneitä hyppyjä? Onko jollain vertailupohjaa esim. Slashhiin, Blitziin tai Losiin?


900
Team Associated / Vs: Asso SC10 Race-Spec?
« : 09.09.11 - klo: 22.57 »
Onkos jollain kokemuksia tuosta SC10:n Race-Spec -versiosta? Itseäni kiinnostaisi assosta nimenomaan tuo RS -versio jossa on 12 mm hex vanteet, suojakotelo vastarille ja ilmeisesti aika paljon paremmat renkaat kun alkuperäisessä kitissä. Toki nuo voi päivittää myös perus Kittiin ja miksei myös Factory Team -versioon mutta ei viitsisi maksaa turhista vanteista...

Harmillisesti tuota RS -versiota ei saa ainakaan toistaiseksi kun RTR-pakettina, jolloin on pakko ostaa myös radiot ja muut sähköt. Taitaapi tuo mukana tuleva Reedyn 3300kv -moottorikin olla pidemmän päälle hieman alakanttiin. Millä koneilla olette ajelleet SC10:iä? Tarvitaanko pitkäkannullinen 550-kone vai riittääkö perinteinen 540-mylly tuuppiin?

Tai sitten ostan Losin SCTE:n jolloin ei tarvitsea arpoa eri versioiden välillä...

Sivuja: 1 ... 27 28 29 [30] 31