Kirjoittaja Aihe: kyosho usa-1  (Luettu 17862 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #60 : 26.06.03 - klo: 14.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "zzs"
Periaatteessa taas en keksi mitään palasta siellä sisuksissa, joka voisi kärsiä taaksepäin kiertämisestä


Itse kytkin yx päivä sähköt nurinpäin ja startteri pyöritti mottia vastakkaiseen suuntaan. Ei se auto käynnistynyt.. täyttyi vaan nitrosta.. meniköhän siinä imupaineet jotenkin sekasin.. ehkä riippuu siitä millaset pakoaukot tohon sylinteriin on väännetty ..
vaikka muistaakseni kyllä aikoinaan mun yhden venemoottorin sai helposti kiertämään väärään suuntaan  :roll:

Mutta nyt keksin, mikä voi mätätä! Tuosta Mikan viestistä sain idean, että kampiakselin pyöriessä väärään suuntaan siinä olevat bensan- ja ilmaotto- ja poistoaukot eivät varmastikaan toimi suunnitellulla tavalla. Seos ei tule sopivassa järjestyksessä sylinteriin tms. tai sitten jotain muuta vastaavaa ongelmaa on luvassa.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
kyosho usa-1
« Vastaus #61 : 26.06.03 - klo: 17.08 »
sitä vähän itsekin epäilin, mutta tsäkärillä voi toimia jos motti on niin simppeli ettei porteilla ole väliä

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #62 : 26.06.03 - klo: 17.41 »
Kuinka suuri homma toi diffien kääntäminen sitten on? Toi metallinen ratas vois olla kyllä ihan mukava  :D

Tosi monet on valittanu, ettei toi counter gear kestä varsinkaan hyppelyä. Heppymiseen ja muutenkin kovaan ajoonhan nää monsterit on tehty ja tuntuu vähän tyhmältä ajella, jos koko ajan pitää varoa, että taasko siellä on rattaat sileenä...

Kai noita rattaita pystyis jossain firmassa teettämään ihan alkuperäisten mittojen mukaan, ettei tarvitsisi rattaiden määrää vähentää, vaan korvata ne kaikki vaan jostain kovasta metallista tehdyillä  :roll:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
kyosho usa-1
« Vastaus #63 : 26.06.03 - klo: 17.47 »
Rupeaako polttiksen vauhti hiipumaan kun bensa vähenee tankista?
Hiljeneekö vauhti samalla tavalla kun sähkö auton akku alkaa hiipumaan?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #64 : 26.06.03 - klo: 17.53 »
En oo nyt ihan varma tästä, mutta kyllä mun LandMaxissani on pari kertaa alkanut vähän pätkimään korkeilla kierroksilla, kun on ollut tankki ihan lopussa ja oon ajanu urku auki vähän pidemmän matkan, kun kokeilin huippuja  :D  Sen jälkeen ajelin vielä pari minuuttia, mutta sitten se menovesi loppuikin jo kokonaan...

Ja eikun tankkaamaan  8)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
kyosho usa-1
« Vastaus #65 : 26.06.03 - klo: 17.56 »
Eli ei hiivu samalla tavoin kuin sähköauto.
Varoittaako se kuitenkaan mitenkään kun tankki alkaa olla tyhjä?
Varoituksella tarkoitan nyt esim. tuota vauhdin hiljenemistä.
Vai pysähtyykö auto bensan loputtua ihan yhtä äkkiä, ilman mitään merkkejä?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #66 : 26.06.03 - klo: 17.59 »
Ei se sillä tavalla hiljakseen hiivu, vaan bensa yksinkertaisesti loppuu ja sitten loppuu vauhti. Ei se pahemmin siitä varoittele (ellei tuota pientä pätkimistä tule), mutta miksi tarvisikaan?

Kyllähän auto hetken rullaa sammumisen jälkeen, mutta ainakin itse jarrutan yleensä sen heti pysähdyksiin  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Jep
« Vastaus #67 : 26.06.03 - klo: 18.05 »
Mutta eikös se vähän niin ole, että hyvät akutkaan ei pahemmin "loppumisestaan" ilmoittele (ainakin käyrien mukaan alkuinnostuksen jälkeen voltit pysyvät kohtuu tasaisina ja sitten romahtavat, kovaa ja (korkealta)..). Suditteluakut taas saattavat hiipua tasaisesti heti alusta asti ja "puolivälissä" paukkua on jo niin vähän ettei ajo välttämättä ole mielekästä.
Lahti Rock City

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #68 : 26.06.03 - klo: 19.19 »
Tuosta moottori jutusta vielä, että kaverin lennokin moottori käy jotenki kutenkin väärin päin, kun joskus on tartterin puhat väärin päi :lol: Ja noista diffeistä luulisin, että niiden kääntö ei ole kovin hankalaa, tiedä sitten.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Mika R

  • Vieras
kyosho usa-1
« Vastaus #69 : 26.06.03 - klo: 20.18 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Rupeaako polttiksen vauhti hiipumaan kun bensa vähenee tankista?
Hiljeneekö vauhti samalla tavalla kun sähkö auton akku alkaa hiipumaan?


Sanotaan näin että tavoitteena säätämisessä on ettei bensan (nitron) loppumista huomaa. Hyvin säädetty kone käy tasaisesti yhtä hyvin tankin alusta loppuun asti ilman että seos ohenee matkan varrella tmv. Tavoitteena on siis pitää seos vakiona.

Yleensä on kuitenkin - etenkin sport tason moteissa - että seos ohenee bensan vähentyessä loppua kohti joka aiheuttaa päinvastaisen efektin: auton vauhti ei hiivu vaan kasvaa koska moottori alkaa käydä korkeammilla kierroksilla seoksen ohentumisesta johtuen. Jos seos ohenee liikaa, motti lopulta samuu eli aiheuttaa käyntiongelmia nitron vähentyessä loppuaan.

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #70 : 26.06.03 - klo: 21.01 »
Kysyin Tieto-nikkarista että löytyykö usa-1:seen metallista pääratasta ja kuulemma ei. Siellä ehdotettiin kysymään että oletteko käyttäneet usassa metallista Infernon pääratasta. Vastailkaa mahd. pian  :wink:

Sitten vielä että olisiko aiemmin tuumailtu idea mennä teettämään jonnekkin pajalle usa-1:sen metallinen countergear ja pääratas mahdollista? Se olisi nimittäin aika passeli juttu.
be smart. don't be a retard

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #71 : 26.06.03 - klo: 21.53 »
Nyt kyllä alkaa tuntumaan siltä että myyn koko usa-1:sen pois ja ostan "kunnon" monsterin. Puran nyt aggressiotani tänne. Kun ei pääse ajamaan niin ei pääse. Ja kuulemma usa-1 ei löydy metallista pääratasta, joten joutuisin ostamaan muovisen countergearin joka taas hetken päästä menee pyöreäksi, jee ! :evil:
be smart. don't be a retard

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #72 : 26.06.03 - klo: 22.06 »
Siis mistä nyt sellainen juttu on, että se ratas hypyistä ja muusta maastoilusta hajoaisi?
Mulla se on hajonnut tasan kaksi kertaa.
Ensimmäinen hajosi kun sisällä olleet kuulalaakerit laukesivat ja kytkinkellon reuna sorvasi puolet muovisosuudesta pois.

Toinen hajosi kun motti liikkui kiinnikkeissään ja sorvasi piikit rattaasta pois.

Eli, vähän niinkuin omia mokia molemmat.
Sen takia se on hieman tuommoinen murheenkryyni kun se aina hajoaa kun itse on jotain koheltanut.

Tuolla on tuo yksi joka metallisen päärattaan on ostanut
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=1284&highlight=spurgear
allekiroitus

Poissa devil

  • Jäsen
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #73 : 01.07.03 - klo: 13.00 »
Saako noita USA1 tosiaan alle 300 euron? Siis niinkuin ihan ajokunnossa?  :roll:  Ois kyllä järeen näköinen.
Kalamiehet on erikseen...

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #74 : 01.07.03 - klo: 13.13 »
en oo kyllä ihan varma, mutta eikös Opa ostanut käytettynä aika halvalla. korjatkaa jos olen väärässä.
be smart. don't be a retard

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #75 : 01.07.03 - klo: 13.20 »
Opa on juu tehnyt todelliset unelmakaupat, joihin ei ihan joka vuosi saumaa tulekaan :)
Onnea hänelle.

Jos pysytään todellisuudessa niin 400e on sellainen hinta johon jo saattaa ajovalmiin paketin saada.
Ja siihen hintaan niitä välillä näkeekin kaupan olevan.
allekiroitus

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #76 : 01.07.03 - klo: 22.42 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Rupeaako polttiksen vauhti hiipumaan kun bensa vähenee tankista?
Hiljeneekö vauhti samalla tavalla kun sähkö auton akku alkaa hiipumaan?

Polttomoottori se on tavallisissakin autoissakin, eikä vauhti mihinkään hiivu tankin kuluessa tyhjäksi. Ja silloinhan formuloissakin ajettaisiin aika-ajot tankki ainakin puolillaan, ei tod. Polttomoottori sammuu silloin, kun bensa loppuu samoin kuin tavallinen auto virta-avaimesta sammuttamalla. Eikä se ilmoittele kuin muutama sekunti aikaisemmin, jos sitäkään.

Pakko oli jotain kirjoittaa, vaikka asia on varmaan selvinnytkin...
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #77 : 03.07.03 - klo: 00.45 »
Sain oman USA-1:n todellakin ajovalmiina ohjaimineen ja bensoineen alle 300 euroon. Ohjain ei tietenkään ollu kovin kaksinen, mutta onpahan nyt 3 ohjainta  :D

Etsikää vaan hyviä löytöjä...kyllä niitä tarjolla on...joskus  :wink:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa devil

  • Jäsen
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #78 : 03.07.03 - klo: 08.18 »
Eikai siinä muukaan auta kuin odotella ;)
Ei oikein ole tarjontaa vaikka laitoin ilmoituksen keltaiseen pörssiin, ollut jo varmaan viikon siellä.  :x  :shock:  8)
Kalamiehet on erikseen...

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #79 : 03.07.03 - klo: 10.19 »
Devil: multa löytyis yks usa-1. se on tosi hyvässä kunnossa, mutta en ole vielä täysin varma että myynkö. ostan tässä lähiviikkoina uuden t-maxxin, joten jos en usalle järkevää käyttöä keksi niin voin ottaa yhteyttä vaikka yv:llä
be smart. don't be a retard

Poissa devil

  • Jäsen
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #80 : 03.07.03 - klo: 12.16 »
ieatdirt: Kyllä se vain passaa, jos järkevään hintaan myyt  8)
Ootko saanut kuntoon sen ratashomman?
Kalamiehet on erikseen...

Poissa ieatdirt

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.monkeyminds.se8.org
kyosho usa-1
« Vastaus #81 : 03.07.03 - klo: 13.03 »
tilaan siihen uuden countergearin ja koitan asentaa sen hyvin kohdalleen ettei se hajoa. oli jotkut paikat päässy löystyy niin siks se hajos viimeksi.
be smart. don't be a retard

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #82 : 04.07.03 - klo: 20.51 »
Kun tässä oli puhetta siitä joku aika sitten, että mahtaako toi "vanha" USA-1 olla maasto-ominaisuuksitaan lähelläkään uusia monstereita, niin nyt voin kertoa jo hieman kokemuksia tuosta vanhemmasta kovien poikien lelusta  8)

Kävin elein ajelemassa toooodella suurella hiekkakuopalla ja auto hämmästytti mahtavilla ominaisuuksillaan. Jousitus on vakiona yllättävän hyvä ja toimii niin pienissä kuin isoissakin pompuissa ihmeen hyvin. Ote pysyy maassa hyvin ja leveät renkaat kiihdyttää autoa hiekalla varmaan paremmin kuin asfaltilla...toisin kuin esim. noilla 1/8 rallivehkeillä  :shock:  Auto pystyy myös "kiipeämään" älyttömän jyrkkää ja pehmeää hiekkaseinämää pitkin...en meinannut päästä kävellenkään auton perässä, vaikka se meni aivan leikiten mäkeä ylös. Kaasun kanssa saa olla kyllä tarkkana, ettei monsteri kaiva itseään syvälle hiekkaan, kun alkaa sutia paikallaan. Pakkia kaipasin pari kertaa, kun usa jäi kiinni todella pehmeeään hiekkamäkeen varmaan 100 metrin päähän. Mukava sinne oli sitten juosta kengät täynnä hiekkaa  :?

Pieni moka kuitenkin sattui. Kesken ajon oli ilmanputsari irronnut ja ajoin hetken ilman sitä todella likaisessa ympäristössä. Lopulta auto jäi jumiin ja sammui. Toivottavasti koneeseen ei mennyt hiekkaa...

Kohta lähden taas testaamaan autoa, kun pistin siihen kuulalaakerit renkaisiin ja rullaa aika mukavasti  :P
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #83 : 04.07.03 - klo: 22.27 »
Kiva kuulla kokemuksistasi monsterin ratissa! Hyvä että kuulalaakerit toimivat kivasti :D
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
kyosho usa-1
« Vastaus #84 : 04.07.03 - klo: 23.32 »
Oliko suodatin nippusiteillä kiinni. :?:  Kannattaa kiinnittää se mötikkä molemmista kohdista, jos ei vielä ole. :wink:
Nikko on kirosana!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #85 : 05.07.03 - klo: 01.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Sludge"
Oliko suodatin nippusiteillä kiinni. :?:  Kannattaa kiinnittää se mötikkä molemmista kohdista, jos ei vielä ole. :wink:


Nyt tarvitaan apua kuumeisesti  :?  Kiire on ajamaan, kun on enää pari "vapaapäivä" ennen inttiä ja sieltä ei turhan usein ajeleen pääse  :cry:

1. Olin siis eilen ajamassa monstalla ja se ilmanputsari tippui rytyytyksessä. Ajoin hetken vielä sen jälkeen, kun en tohkeissani huomannut osan tippuneen.

2. Pelkäsin että koneeseen on mennyt hiekkaa tms. ja puhdistin pakoputken, bensatankin, ilmanputsarin ja sen hanhenkaulan ja kaikki letkut...

3. Tänään menin kokeilemaan autoa, joka rullasi aivan eri malliin uusilla kuulalaakereilla (kiitokses Zzs:lle  :D ). Laitoin bensat tankkiin ja starttailin hetken. Kone käynnistyikin muutaman kerran ja kävi hetken, mutta sammui sitten aika pian. Autossa ei ole lainkaan "ryyppyä", joka on mielestäni aika huono homma ja ennen käynnistystä laitoin bensaa vähän sisään ilmanputsarin reijästä, jotta sain koneen käyntiin. Vaikka kuulostaa vähän epäilyttävältä, niin on se aina ennen toiminut. Noh...hetken käynnistelyn jälkeen huomasin, että bensatankki on oudon värinen...ihan samea tai jotain. Otin bensat pois tankista, kun näytti niin epäilyttävältä. Tätä samaa tapahtui myös huomenna ja tyhjäsin tankin 2 kertaa lähes täysinäisenä... :cry:

4. Onko tämä tankkiin tuleva lika moottorin sisällä, kun kaikki muut "kohteet" olen puhdistanut ja käynyt läpi.

5. Miten saan tämän lian pois koneesta mahdollisimman helposti? Konetta en haluaisi avata, koska en ole varma saanko sitä oikealla tavalla enää kasaan, joten jos muita keinoja on, niin kertokaa  :P

ps. suodattimen laitan yleensä kiinni nippusiteillä, mutta nyt olin taas kerran niin tohkeissani, etten muistanut laittaa sitä ton ryypyn takia. Autossa ei muuten ole vetaria, joten on hieman hankalaa "ryypyttää" sillä tavalla, että pitää kiinni pakarista ja vetää pari kertaa starttia. Otan toisesta LandMaxistani ryypyn mahdollisimman pian, jos vain saisin ton usan kondikseen...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #86 : 05.07.03 - klo: 19.04 »
Avasin vanhan uskollisen GS21R:n äskettäin ja ei sisällä kyllä mitään sinne kuulumatonta näkynyt  :roll:

Putsaan sylinterin ja vähän mäntääkin tossa pyyhkäisin...katotaan nyt alkaako se pelaan!

Neuvoja saa kyllä vieläkin antaa. Pensansuodattimen laitan siihen myös, ettei tuu likaa koneeseen ainakaan niin myckesti  8)
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #87 : 06.07.03 - klo: 02.37 »
No niin!

Kävin tuossa illalla ensimmäisellä koeajolla tämän putsauksen jälkeen. Bensatankkiin ei näyttänyt tulevan enää niin paljon likaa, mutta ehkä vähän kuitenkin...

Laitoin sen bensansuodattimen siihen ja se auttoi ehkä hieman asiaa, mutta bensaletku joka tulee siihen tankin ja "ryypyn" väliin taisi hieman vuotaa. Bensaa ei varsinaisesti roiskunut, mutta letku tuntui kostealta siitä kohdasta ja siinä oli sellainen "lovi".

Tuo Kyoshon ryyppy on kyllä ihmeellinen laite. Oon varmaan 1000 kertaa joutunut räplään sen kanssa, kun se "jumittuu" vähän väliä. Onko muilla merkeillä parempia vehkeitä, jos sen korvaisi sellaisella?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Kyosho

  • Jäsen
    • Profiili
kyosho usa-1
« Vastaus #88 : 17.11.03 - klo: 16.18 »
Mistä sais usa-1 just sellaset matalat ja leveät asfalttikumit?

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
kyosho usa-1
« Vastaus #89 : 17.11.03 - klo: 16.31 »
Eiköhän TT:llä ollut jotain krossirenkaita asfaltille (1/8) jotka sopii siihen autoon. Ja Hobbylinnasta saa renkaita noihin muihin monsuihin (T-maxx ja Savage) joten eiköhän niille tarkoitetut asfurenkaat sovi usallekin.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!