Kirjoittaja Aihe: M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys  (Luettu 19687 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaide

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://Kaide.gfoto.com
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #60 : 27.03.06 - klo: 14.53 »
mä maalaan sit kymmenen korii itelle!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #61 : 27.03.06 - klo: 16.46 »
Mutta just siinä se on...

Jos olis kiinteet numerot niin mä jättäsin tarrat kokonaan ja maalaisit mulle koriin numerot... Ainut vaan että just se homma pissii... 60% auton pinnasta on tämän jälkeen mustavalkosten numeroiden peitossa ja autosta tulee hemmetin ruma.

Ne pienet yksinumeroisetkin tarrat jo näyttää hieman hömöltä korissa vaikka ovatkin liimattuna ikkunoihin.
Samalla fontilla numerot auton maalattaville pinnoille niin eihän siinä ole enää mitään pintaa jäljellä itse maalauksille.

Ja sitäpaitsi nämä kiinteet numerot olisivan VAIN ja ainoastaan SM kisoissa käytössä, eli oma koppa taas niihin vaivaseen neljään SM kisaan...

EI EI EI EI EI EIIIII.
Ei missään nimessä... EI!!!

On se nyt kumma kun kaikkialla muuallakin homma hoituu ilman kiinteitä tarroja mutta suomessa halutaan neljässä kisassa ajaa kiinteillä yli puolet autosta peittävillä numeroilla.

Herätys.

Ja vielä hälytys päälle.

Voihan ALIENIT mä sanon.

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #62 : 27.03.06 - klo: 16.52 »
En minäkään näe tuossa kauheasti lisäarvoa. Monille, jotka teettävät korinsa maalauksen muilla korvausta vastaan, tulee vielä lisäkustannuksia ylimääräisestä työstä. Muillekin uusi kori maksaa 25-30 euroa. Jos kuulostaa vähältä, niin 60 harrastajaa joutuu yhteensä hassaamaan 1500-1800 euroa + maalaukset.

Mika R

  • Vieras
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #63 : 27.03.06 - klo: 17.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Jonni"
Käsittääkseni Turistipuolella ei ainakaan saisi käyttää mitään omia fontteja, vaan järjestäjä jakaa valmiit numerot joita tulee käyttää.


Just näin, tarroilla vaan

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #64 : 27.03.06 - klo: 17.32 »
Tarrat tai maalaus... Tilanne on edelleen se sama että 60% korin pinnasta on valkomustaa.

Aivan järkyttävän näköstä.

Eikä yhtään mitään tolkkua muutenkaan NELJÄN kisan takia.

Johan se sekoilu nähtiin jo viimekesän lopussa kun kiinteillä numeroilla ajettiin... Vaikka ilmotti mekkarille ennen ajoon lähtöä mistä ruudusta starttaa niin silti oli kauhee härdelli ihmettelemässä mikäs se ruutu nyt sit olikaan... Ja vaikka kuinka huidoin ja huusin niin ei mekkari vaan kuule sanaakaan.

Nyt jo niin monella alkaa olla personalponderit että koko homma helpottu erittäin paljon... Ei siis ole mikään ongelma pitää huoli siitä että on korissa oikea tarra ennen erän alkua...
Ja mietitäänpäs nyt missä tilanteessa tarra edes pitää vaihtaa...
Ennen finaaleita mahdollisesti, ellei käy tuuri, mahdollisen nousun jälkeen... (siinä ehtii vallan mainiosti ottaa uuden numeron kun vie ensin autonsa katsastukseen ja hakee ne tarrat). Jos siis nousee niin kai jokainen muistaa sen että silloin ei mene nostamaan vaan auto katsastukseen, tarrat samalla mukaan ja mahdollisesti mekkaamaan jos on mekattavaa.
Ei vaan oo niin vaikeeta.

Lavangon kisassa finaalin aikana sai muutenkin kuulla rutkutusta katsojilta siitä ettei ollut mitään käryäkään mikä ihmeen erä on edes menossa ja kuka on kenties startannut paalulta yms... Näitä valituksia kuuli kokoajan ja lähes kaikilta kun finaalissa olikin porukkaa ties millä numeroilla ajamassa.

Normaalisti edes näkee sen että tossa menee auto numerolla yks, eli se on startannu paalulta ja saattaa siis olla ehkä kova ehdokas voittajaks. (Näin siis ajattelivat ihan ihmiset jotka eivät itse ole harrastajia)
Eli yleisön takia myös nämä vaihdettavat tarrat ovat fiksummat.

Ja jos nyt siis on niin että on kiintee numero niin ymmärtääkseni jokaisen kisan alussa EI jaeta uusia tarroja vaan jokainen on itse vastuussa uusista tarroista mikäli vanhat on menny entisiks...

No onko jokaisella mahdollisuus näitä tarroja itse tehdä? Ei...

Joo nyt moni ajattelee että "hitto minä voin vaikka tulostella sitten ne tarrat jollekkin jos ei ite pysty"  No minkäs sekoilun se sitten aiheuttaakaan.

Idea ei vaan todellakaan ole hyvä tässä lajissa.
Korkeintaan mikäli jokaisessa neljässä osakilpailussa ne numerot jaetaan ilmoittautumisen yhteydessä niin minä sulatan sen jotenkuten...

Muuten ei pieneen mieleeni vaan millään mahdu miksi ihmeessä pitäs olla kiinteet numerot.

Ps: ja nyt tuli sekin mieleen että olen höyrynnyt tässä nyt kaksinumeroisista tarroista... Ei se ole kaukana että jollain onkin jo kolminumeroinen luku korissa... Se siitä maalauksesta kun korista näkyy numeroiden alta ehkä jostain raosta muutakin väriä kuin mustaa ja valkosta.

PPs: Juu... viestin pituus ei varmasti vaikutakkaan asiaan, muutenkuin että saanpahan sanottua lähes kaiken mitä mielessä on tästä järkyttävästä ideasta.

Mika R

  • Vieras
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #65 : 27.03.06 - klo: 17.40 »
No jaa.. yleisöä kiinnostaa kuka johtaa kuulutusten mukaan, esim. "ykkösenä auto numero 46, Valentino Rossi" jne.. Ei yleisöllä ole oikein pääsyä noille tulosruuduille vai onko?

Sehän olisi hienoa että autot ja kuskit opitaan tuntemaan numeron mukaan. Eihän niitä oikein muuten opikaan tuntemaan.. Aina kun näkee auton 46 tietää että ai niin, toi on se nopea kuski. Kaikilla ei ole autossa nimeä ja monesti se mahtuu vielä huonommin kuin numero saatika näkyy.

No, tämä ei ole minulle mikään issue, kuinka vain. Yhtä nopea se auto on.

Miksei muuten järjestäjä voisi jakaa tarrat? Se pitää ilmoittaa järjestäjälle kuin kidekin ja jos ei ole pitää sellanen, 2 tai 3 numeroinen, keksiä itse (siis joka ei ole käytössä).....
Vähän niinku lätkässä, Sundin haluu olla 13 (epäonni) ja Jagr 68 (tsekkoslovakian miehitysvuosi) ja Gretzky 99 (sopparin loppumisvuosi)

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #66 : 27.03.06 - klo: 17.55 »
Jos valmiit numerot jaetaan tarroilla, ei tämä olisi minusta ylitsepääsemätön juttu. Viisaammat päättäköön.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #67 : 27.03.06 - klo: 17.57 »
Niin kyllä tuo touringissa käytetty numerotarra on niin iso että hädin tuskin tunnistaa mihin autoon se on liimattu, sen verran se peittää.
 :mrgreen:
Nuo numerot on muuten isommat kuin yhdessäkään krossikisassa suomessa käytetty.


Jos molempaan poskeen liimataan tarra tuolla tavalla niin ei se nyt suuri vahinko koritaideteokselle ole. Tuulilasiin tarran laittaminen on mielestäni kyllä aika turha, eihän sitä ole touringeissakaan tuulilasissa. Ja jos se siihen nyt välttämättä halutaan niin se voisi olla kokoa mikä on vastaavasti mattoautoissa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #68 : 27.03.06 - klo: 18.01 »
Öh... Väärin.

Katsomalla kuvia minkälaiset tarrat oli Lavangon viimesessä kisassa niin huomaa kyllä että isot on. Tai ainakin oli...

No oli asia miten tahansa niin en ymmärrä miksi poiketa tyylistä mitä lähes kaikkialla muualla käytetään.

Ja edelleen vain ja ainoastaan neljän kisan takia.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #69 : 27.03.06 - klo: 18.08 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Nuo numerot on muuten isommat kuin yhdessäkään krossikisassa suomessa käytetty.


Itse itseäni lainaten...   viimekaudella käytety tarrat oli varmaankin pinta-alaltaan samat ellei jopa isommat...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #70 : 27.03.06 - klo: 18.27 »
Lavangon kisassa oli jo yksi numero saman kokonen kuin tuo mikä kuvassasi on... Ja niitä oli kaksi rinnakkain, eli järkyn kokoset.

Mutta pakkohan niitten on isot ollakkin että havaitsee numeron edes jotenkin 5 minuutin ajon jälkeen kun kaikki sonta on päälle lentänyt.

No mutta kuten sanoin niin miksi ihmeessä poiketa neljässä kisassa muualla käytettävästä tavasta.

Mika R

  • Vieras
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #71 : 27.03.06 - klo: 18.47 »
Äänestys pystyyn!

Jeppe, mikä toi auto on kuvassa kun ei millään erota...haha

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #72 : 27.03.06 - klo: 19.05 »
Jatketaan pojjaat vääntöä täällä - ja tällä kertaa saa äänestää!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #73 : 27.03.06 - klo: 22.21 »
SM-Sarjan johtajalle keltainen liivi tjsp päälle kisojen ajaksi, yleisö katsoo korokkeelle niin näkee kuka on päällikkö talossa.

Tämä laji kun ei oikein ole yleisölaji, niin jotain kehitystä asiaan?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Timo Levänen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.ajo-opetus.fi
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #74 : 28.03.06 - klo: 10.01 »
Kilpailun järjestäjänä (touringpuolelta) en kannata mitään henkilökohtaisia numeroita. Paljon selvempää on normaali eräkohtainen numerointi, se on kansainvälinen tapa ja esim. ajanotto-ohjelmat on suunniteltu toimimaan "normaalilla" systeemillä joka on pro.

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #75 : 28.03.06 - klo: 10.11 »
..

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #76 : 28.03.06 - klo: 10.59 »
Erityisesti sen takia että on nousufinaalit, jossa kolme jamppaa aina nousee seuraavaan finaaliin. Ihan senkin takia että tietää mistä ruudusta lähtee on hyvä olla eräkohtaiset numerot. Ja silloin tietää myös kuka on noussut edellisestä finaalista.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

  • Vieras
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #77 : 28.03.06 - klo: 11.07 »
Onko sillä tiedolla mitään merkitystä kuka on noussut mistäkin finaalista?? Tuskin.

Mukavampaa se on tietää ketä siellä ajaa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #78 : 28.03.06 - klo: 16.53 »
Nimenomaan sillä tiedolla on hyvinkin paljon merkitystä varsinkin katsojien kannalta että ovat edes olevinaan tietosia miten homma kulkee.

Ja nimenomaan koska nousun jälkeen aina on jonkinsortin kiirettä kuskilla auton mekkaamisen kanssa ja vielä pitäs mekkari/mekkarit saada hommattua, jotka ei todellakaan ole jokaisessa erässä samat niin olis todellakin selkeyden takia järkevintä että on eräkohtaiset numerot.

Nyt on jo turistipuolen kuskeiltakin tullut kommenttia että eräkohtainen numerointi olisi parempi.

Ja varsinkin haluan edelleen painottaa sitä että on vain 4 SM kilpailua joissa näitä kiinteitä numeroita käytettäisiin sotkemassa niin kuljettajien, mekkareiden ja mahdollisten katsojien tietoisuuden mistä ruudusta kukin lähtee, ja kuinka on kelläkin mennyt.

On huomattavasti helpompaa jokaisen katsoa nousuissa autoa joka lähtee numerolla 10 liikkeelle ja todeta että tolla meni ainakin edellinen erä hyvin... katsellaampas kuinka sillä nyt menee. Jos onkin samalla nousseella kuskilla vaikkapa numero 20 niin ainoastaan että muistaa auton värityksen (mikäli siis aikasemmin on kyseistä autoa seurannut) tai numeron, voi olla kärryillä että kyseinen kuski on noussut. Olettaen siis että on tässä vaiheessa vieläpä tietoinen kuinka M-8 luokassa kuviot menee.

Mika R

  • Vieras
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #79 : 28.03.06 - klo: 21.36 »
Tilanne on kuitenkin se että ylivoimaisesti suurin osa krossikuskeista kannattaa kiinteitä numeroita, olit hoke mitä mieltä tahansa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #80 : 28.03.06 - klo: 21.47 »
Köyrästäänpäs vähän pilkkua...

Mistäs se tiedetään että edes suurin osa kannattaa kiinteetä numeroa??

Äänestyksestäkö?
Onko kaikki vastannu?

Vai onkohan ollu vaan erittäin pieni määrä krossaajia jotka on vastannu?  :wink:

Mika R

  • Vieras
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #81 : 28.03.06 - klo: 21.58 »
Okei, vastanneista siis. Eihän se tosin ole kaikki kilpailijat.

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #82 : 28.03.06 - klo: 22.08 »
Lapuista jauhettu jo sen verran että seuraava aihe. :wink:

Nostajat. Suomen finaaleissahan on monesti pulaa nostajista, vaikka säännöt edellyttää ja velvoittaa pudonneet nostamaan. Tästä kuitenkin muodostuu käsitys että vastuu on ryhmällä ja yksittäinen pudonnut kisaaja pääsee "livahtamaan".

Mitä jos homma hoidetaan niin että jokaisella finaalissa ajavalla pitää olla oma nostaja jos meinaa ajaa. Ei jää epäselvyyttä kenellekkään. Mielipiteitä

Toinen asia koskien aikataulua. Onko 10 min alkuerien alkamisväli liian lyhyt? Eli vaihtoon jää 2 min. Ehkä saataisiin jokainen kisat vedettyä läpi päivässä.

Molemmat ideat Indoor Hollandista ja siellä homma toimi ainakin hienosti.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #83 : 28.03.06 - klo: 22.12 »
Eikös säännöt velvoita ainoastaan edellisessä erässä pudonneita nostamaan, ei kaikkia aikaisemmissakin erissä tippuneita.

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #84 : 28.03.06 - klo: 22.17 »
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Eikös säännöt velvoita ainoastaan edellisessä erässä pudonneita nostamaan, ei kaikkia aikaisemmissakin erissä tippuneita.


Näin taitaa olla. Eli semien (5+5kpl) pudonneet kuskit. Monesti vaan muistuu kuulutukset: Kaikki kykenevät nostamaan!!! Nostajaaat!! Eikö nyt saada tätä finaalia ajattue kun ei ole nostajia! Nostajaaaat!!!  :mrgreen:

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #85 : 28.03.06 - klo: 22.25 »
Tiedän kyllä tilanteen. Tämä oli kieltämättä ongelma kesällä niissä kisoissa joissa itsekin olin. Vaikka nyt hieman meneekin offtopikin puolelle, niin mielestäni säännöt tällä hetkellä kuitenkin "varmistavat" tarvittavan määrän nostajia, tällä hetkellä kuitenkin tämän säännön valvominen ei käytännössä toteudu.

Omasta mielestäni sääntöjen muuttaminen on liike väärään suuntaan nostajien kohdalla, koska esittämäsi "omat nostajat mukaan finaaleihin" mielestäni suorastaan vihjaisee näille laiskoille luistajille että hommasta pystyy kieltäytymään jos vaan "uskaltaa".

Toinen harkitsemisen arvoinen muutos sääntöihin taikka yleiseen käytäntöön voisi olla se, että katsastuksesta ei luovutettaisi autoa takaisin pudonneelle kuskille taikka sen mekaanikolle ennen seuraavan erän (sen joka siis pitää nostaa) päättymistä.  Tällöin se pikainen poistuminen kisapaikalta kiukkupäissään ei olisi mahdollista kun kalusto olisi "kanissa" nostovuoron päättymiseen saakka.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #86 : 28.03.06 - klo: 22.37 »
Totta...
Ihmetyttääkin miten ihmeessä homma on aina niin vaikeeta.

Myös monesti on kuulutettu joitain henkilöitä nimeltä nostamaan, kun on edellisestä erästä pudonnut... turhaan.
Tällaisessa tilanteessa pitäisi olla kanttia yksinkertasesti pistää kilpailukieltoa päälle jos jättää nostamisen useiden kuulutuksienkin jälkeen.
Jokaisellahan on vastuu olla radalla nostamassa kun se tilanne on, tai sitten joku toinen on hänen velvoittamanaan nostamassa hänen puolesta.

Hollannin nostosysteemi oli mielenkiintoisesti toteutettu ja se toimi puhtaasti.
Epäilyttää vaan että kyseinen touhu toimisi täällä meillä, koska nyt jo on oman ajamisen, nostamisen, kaverin mekkaamisen ja oman auton mekkaamisen kanssa välillä niin tuskaa että ehtii sen hoitamaan.
Siihen sotkuun päälle se että hommaa jonkun itselleen nostajaksi ja mekkariksi että pääsee ajamaan.
Joskus kun on joutunu mekkariakin itselleen etsiä niin saati nostajaa.
Hollannissahan homma oli helppo koska koko suomen porukka oli ns. yhtä tiimiä ja kaikki autto toisiaan sen minkä pysty.
Suomessahan mekkareina on yleisimmin puhtaasti kisakaveri jolla motivaatio auttamiseen ei välttämättä ole ihan paras mahdollinen, varsinkaan jos on ite jo pudonnut.
Okei järjestelykysymyshän tuokin toki on.

Uskoisin vaan että jos oikeasti SM kisoissa rangaistaisiin kunnolla tuosta omasta nostovuoron laiminlyönnistä niin loppus aika nopeesti se kuuluttelu. Eli muutaman nimeltäkuulutuksen jälkeen jos ei edelleenkään löydy ketään kyseisen henkilön nostopaikalta niin kylmänviileesti seuraavasta osakilpailusta pihalle. Tai mikäli tämä tapahtuu esim. alkuerien aikana niin kylmästi kyseisestä kilpailusta pihalle. Se ei auta mitään että rangaisuksena on parhaan alkuerätuloksen mitätöinti, jos muutenkin menee jo reisille, tai sillä ei ole ihmeempää merkitystä sijoituksen kannalta.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #87 : 28.03.06 - klo: 22.39 »
Nimenhuuto vaan ja kättä ylös sieltä nostopaikalta kun oma / kaverin nimi huudetaan. Jos ei joku oo paikalla/edustettuna, niin nimi ylös ja tuloksen hylkäys tai muuta mukavaa. Ihan tarpeeksi rangaistusta olisi laittaa tuloslistan perään nimilista keneltä on nostotoimi jääny hoitamatta. Samat nimet jos alkaa siellä esiintyä, niin jokainen järkevä varmaan tajuaa mitä se omalle "maineelle" tekee.

Myös tuo kilpailukielto tai pellolleheitto olisi hyvä tehokeino. Enemmän jöötä vaan sinne tuomarointiin. No guts, no glory.  8)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #88 : 28.03.06 - klo: 22.49 »
Tästä tulikin mieleen että muutamat varmaan muistaa kuinka joku kuljettaja protestoi juuri tästä asiasta Salon HoBao kupissa...

Hän jätti siis tarkoituksella jokaisen erän nostamatta, eikä hommannut ketään tilalleen.

Jälkeenpäin meni itse tekemään protestin että saa rangaistuksen... Joo paras alkuerätulos hylätään... Asia ei millään tasolla kyseistä kuljettajaa haitannut tietystä syystä joten vaati rajumpaa tuomiota...

Näinkin siis voi tehdä hyvin helposti jos ainoastaan paras alkuerätulos hylätään...
Eli jos on ajanut kaikki erät suht tasaisella tuloksalla niin ei sillä ole yhtään mitään merkitystä jos se hivenen muita aikoja parempi aika otetaan pois, kun edelleen sijoitus on täysin sama.
No mitäs sitä sitten putoomisenkaan jälkeen menee nostamaan kun ei mitään rangaistusta saa...

Tän on näköjään moni huomannut ja aina on ollut ongelmana se että siinä itse pää tapahtumassa, eli itse finaalissa ei ole tarpeeksi nostajia.

Joo ikäväähän se on patsastella koko finaali nostamassa varsinkin kun itse tippui niin karvaasti, mutta se on tän lajin luonne, ja jos ei kelpaa niin siirtykööt vaikka pitsin nypläykseen.
Ei ole vaikeaa sopia kaverin kanssa esim vaihdosta jossain välissä... Sen verran kisahenkeä pitäs kaikilta löytyä.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
M-8 kilpailujen aikataulut ja niiden kehitys
« Vastaus #89 : 28.03.06 - klo: 22.58 »
Tuosta nostamisesta on vielä pakko sanoa sen verran, että vapaaehtoisena nostaminen on ihan kivaa puuhaa jos sattuu olemaan hyvä keli kuten esim. Imatralla viime kesänä. Silloin teknisten murheiden takia kisa oli paha pettymys tuloksena viimeinen nousufinaali ja siinä keskeytys ensimmäisen 5 kierroksen aikana jos muistan oikein. Keli oli loistava ja nostin tietysti oman vuoroni, mutta kun jatkossa alettiin huutamaan vapaaehtoisia, niin nostin kaikissa muissakin joissa nostajista oli pulaa (olisinkohan yhen jättänyt välistä) ja taisin nostaa jotain 3-4 erää vapaaehtoisena.

Kuten sanoin niin keli oli hyvä ja homma oli varsin mukavaa. Kuitenkin huomattavasti tähän vapaaehtoiseen hommaan ryhtymiseen tarvittavaa motivaatiota laskee se, kun jonkun kuskin mekaanikko (isä) tulee naama punaisena huutamaan "V*itun i*iootti hanki silmät!". Tämä siis tilanteessa missä pojan auto on yli 10m päässä omasta nostopaikasta nurmikon keskellä josta sitä ei edes näy nostopaikalle, 5 autoa ajanut ohitse ja niistä 2 kaatunut ja juuri nostettu omasta toimesta. Ilma täynnä pölyä ja näkyvyys nolla kahta metriä pidemmälle. Eli siis ei hirveästi tarvitse ihmetellä jos vapaaehtoisia nostajia ei hirveästi aina löydy kun "palkitaan" tuolla tavalla. :|