Kaksi autoa mahdollistaa osaavalta tiimiltä aika-ajomaista suoritusta alusta loppuun. ei tarvitse säästellä kalustoa kun auto on aina jäähdyttelemässä varikolla ajon jälkeen. Ponderin vaihtoon ei kauaa mene jos sen vetää vaikka korin ulkopuolelle.
Samalla tavallahan aloittelevakin kuski ajaa?
Kaksi autoa tasoittaa mielestäni paljon sekä kaluston että kuskien eroja. Yhden auton säännöllä en lähtisi millään nelkulla kisaan, ja tuupinkin saisi valita aika tarkkaan ettei mene puolet ajasta mekkaamiseen. Riski että aloitteleva kuski tekee virheen ja rikkoo auton on huomattavasti suurempi kuin kokeneemmalla, jolloin on se yksi ja ainut auto mekattavana pitkään. Kahdella autolla tasoitetaan kuskien eroja, kun se yksi pahempi virhe ei ole kellon mukaan läheskään yhtä paha.
Ai asiasta keskustelu on valittamista? Ja omaa näkökantaa ei saa muut tuoda edes esille kuin kilpailun järjestäjät. Ei vaikuta kovin avoimelta ja rennolta.
Tuskin tässä olisi 8 sivua keskustelua takana jos ei saisi?
Yleensä jotain uutta kun kokeillaan niin kannattaa pikkasen kuunnella niitäkin jotka sitä uutta tulee kokeileen, jos tiimejä on 2 kasassa niin tulee pirun hyvät kisat! 2 autoa radalla.
Toki, mutta se ei tarkoita sitä että muutetaan oleellisesti sääntöjä koska pari "vaatii" tätä foorumilla. Nyt on minimäärä tiimejä kasassa, ja uskon/tiedän että niitä tulee vielä lisää. Joten kokeillaan nyt näin tämä kisa, seuraava vaikka sitten ihan eri tavalla. Tämä on kokeilu niin järjestäjien kuin kuskien puolesta, ja kuten Ari sanoi niin tarkoitus olla rento ja hauska kisa, vaikka foorumilla on vaikuttanut täysin päinvastaiselta.