Ilman jäsenkorttia ajamisen seurauksia voisi miettiä hieman pidemmällä aikavälillä.
Helsingin nuorisoasiainkeskuksellä on tasan yksi konkreettinen mittari, jonka he voivat esittää perusteluna sille miksi kaupungin kannattaa ylläpitää pienoisautorataa Tattarisuolla. Se mittari on pienoisautoilijoille myytyjen jäsenkorttien määrä. Voisi muuten melkein sanoa lahjoitettujen korttien määrä, koska 5€ on hintana puhtaasti symboolinen koko vuoden käyttöoikeudelta.
Eli jos haluamme myötävaikuttaa ajomahdollisuuksien säilymiseen Tattiksella, niin jäsenkortin ostaminen on yksi konkreettinen keino.
Jos joku tuntee henkilökohtaisesti kaupungin avainasemassa olevia päättäjiä, niin sieltä voisi löytyä myös konkreettisia tapoja myötävaikuttaa radan säilymiseen.
Eli vastauksena kysymykseen; jos kovin moni päättää vuodesta toiseen olla ostamatta korttia, niin seuraus voi olla se, että rataa ei enää ole. Miksi kaupunki panostaisi sellaiseen toimintaan, mikä ei kiinnosta asukkaita (=vain muutama jäsenkortti myyty, kun samalla tontilla voitaisiin tehdä jotain suositumpaa puuhaa).
Malmin lentokenttäkeskustelua ei sitten kannata ottaa mukaan tähän.....