Tulee vähän vanhaat topiciin mutta kysyn kuitenkin tässä kun samasta radiosta on kyse.
Autona on traxxas revo turnigyn harjattomalla setillä ja Radioina tosiaan tuo Sanwan MX3. Tässä radiomallissahan kaasuliipasimessa on paljon enemmän liikerataa kaasu- kuin jarrupuolelle ja tästä tai muusta syystä johtuen nopari luulee että jarrua on koko ajan päällä. Onko tämä normaalia? Kun vetää kaasutrimmin täysille niin periaatteessa se riittää säätämään sen pois, mutta tämä ei tunnu järkevälle. Onko muita vaihtoehtoja? Pitäisikö se säätää esim noparista?
Ajamalla en ole vielä päässyt koko radioita testaamaan kun bindauksen kanssa on ongelmia. Nämä ovat ensimmäiset gigaradiot mulla niin voi olla ihan perusjutuistakin kiinni. Yritän radion alkuperäisen ohjelappusen mukaan bindata niin että nappi pohjaan, vastariin virrat, nappi ylös, lähettimeen virrat. Tällöin vilkkuva punainen valo jää palamaan ja kaikki näyttää olevan ok. Kuitenkin vähän aikaa räpläiltyäni radiohäiriöitä tulee solkenaan, punainen valo vastarissa vilkkuu ja välkkyy jotain nopeita sarjoja ja kantomatka on vain joitain metrejä tai ei sitäkään. Jos otan vastarista virrat pois ja takas päälle niin ei välttämättä löydä enää ollenkaan tai löytää kunnon häiriöiden kera. Kun bindaan uudestaan, se voi taas toimia esim puoli minuuttia kunnes valo rupeaa vilkkumaan vastarissa ja häiriöt alkavat.
Ostin radiot käytettynä. 1.5v vanhat vähän käytetyt. Edellisen omistajan mukaan toimivat muttei osaa auttaa säätämisessä kun ei ole itse niiden kanssa pelannut. Näin ajattelin että on helpompi kysyä neuvoa täältä. Lähetin näyttää patterien jännitteen olevan vielä hyvä (9.8v). Onkohan tässä kyse jostain perusjutusta minkä olen jättänyt huomioimatta/tehnyt väärin/unohtanut? Meinasi kärsivällisyys loppua kun eilen illalla piti vain heittää radiot kiinni ja lähteä ajamaan, mutta koko homma menikin läskiksi. Sitte ajoin vanhoilla 27Mhz radioilla joissa kantomatka on sen 30m.
Ja tietysti jos joku auttamishenkinen Lahtelainen tätä lukee jolla on kokemusta niin kädestä pitäen opastaminen lienee aina tehokkainta? Tässä tapauksessa laita yv.