Öh, nyt on pakko kommentoida sen verran että molemmat kaasuttimen neulat vaikuttavat polttoaineseokseen ja sitäkautta voitelun määrään. Kaasuttimen avaamalla ja sitä tutkimalla huomaa, että alaneula "tukkii" polttoaineen virtauksen kaasuttimessa, ja sitäkautta laihentaa seosta entisestään. Alaneulan toiminta rajoittuu siihen kun luisti on pohjassa, luistin avauduttua ei alaneula vaikuta enää polttoaineseokseen.
Itseasiassa ilmaruuvi on käsite mikä tavataan vain joissain lennokkimottoreissa, OS LA-sarja esimerkkinä. Ilmaruuvilla varustetussa kaasarissa polttoaineen virtausmäärä on vakio ja sekaan sekoittuvaa ilmaan määrää säädetään juurikin ilmaruuvilla. Siinä säätö tapahtuu toisinpäin kuin auton kaasuttimessa, aukipäin laihempi. Eli autokäytössä molemmat neulat säätelevät polttoaineen määrää suhteessa ilmaan eikä ilman suhdetta polttoaineeseen.
Sisäänajossa, mikäli moottoria käytetään tyhjäkäynnillä siis, alaneulaa säätämällä moottori voidaan saada samalla tavalla liian laihalle kuin pääseostakin säätämällä. Moottorin säädössä täytyy aina muistaa ettei aja liian laihalla, sillä se syö moottoria voitelun puutteen takia. Voitelu heikkeenee, sillä vähemmän polttoaineen kautta öljyn määrä on yhä pienempi, sekä ylikuumetessaan moottori saattaa saavuttaa lämpötilan jossa öljyn voitelukyky lakkaa kokonaan.