Sitä, millä menee lujempaa.
Kun ei ole lukot kiinni, auto on ilmassa tai katollaan ja pidät yhdestä pyörästä kiinni kaasuttamisen aikana, ko pyörän vauhti kahteen vapaasti pyörivään verattuna tuplautuu. Samalla ison vanne/kumi -yhdistelmän massa hyrrävoiman vuoksi tekee saman. Tunnet nykäyksen, kun vaihdat äkkiä pyörää.
Jos sitten teet reippaan kiihdytyksen, sutien, isolla teholla, isolla nopeudella(-vaihteellakin), lukot päällä, ja yksi pyörä kohtaa ennen muita todella pitävän kohdan, sai ko pyörä kestääkseen kaikkien lukittujen pyörien hyrrävoimien äkkinäisen hidastustyön.
Tähän tieysti tulee päälle se teho, minkä kaasusormi käskee lisää samaan akselistoon ;)
Siksi lukko ylittää sietokykynsä helpommin, kuin lukoitta tai edes öljylukolla osa% lukittuna.
Jos tasauspyörästö sai työntää tehoa siihen pyörään, joka pyörii herkemmin, kohtaa tasauspyörästön seutu paljon pienempiä voimia.
Moni pyrkii isoilla tehoilla ajaessa edes laittamaan matalaprofiiliset kumit, tai muutoin kevyemmät pyörät.
Renkaan muotoutumiskykyä kun tarvittiin lähinnä hidasajossa crawlaillessa.